پیام مازند

آخرين مطالب

پای کتاب به مراکز گردشگری مازندران باز شد فرهنگي

پای کتاب به مراکز گردشگری مازندران باز شد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران برای نخستین بار مراکز اقامتی و گردشگری مازندران از سوی دوستداران کتاب مجهز به کتابخانه و کتاب‌های غنی فرهنگی و گردشگری استان شده است.
محققان بر این باورند که کتاب و منابع اطلاعاتی بر شکل‌گیری تصویر ذهنی از مقصد گردشگری موثرند. بنابراین ‌شناخت ‌چگونگی ‌شکل‌گیری ‌تصویر ‌ذهنی ‌ازیک مقصد گردشگری ‌و ‌عوامل ‌موثر ‌در ‌این ‌فرآیند، ‌یکی ‌از ‌ابعاد ‌اساسی ‌و ‌مهم در ‌توسعه ‌صنعت گردشگری و برنامه ریزی بازاریابی مناسب برای آن است.
گردشگران ‌با ‌پردازش ‌اطلاعات ‌درمورد ‌یک ‌مقصد ‌که ‌از منابع ‌مختلف ‌در ‌طی ‌زمان‌ گردآوری‌ کرده‌اند، تصویری‌ از آن‌ مقصد را ساخته‌ و این‌ اطلاعات را در ساختار ذهنی خود سازماندهی می‌کنند.
کتاب در عصر گسترش رسانه‌های الکترونیکی و سایر وسایل ارتباط جمعی همچنان به عنوان یک رسانه پایا و ماندگار مطرح و نقش آن در توسعه فرهنگی کشورها امری پذیرفته شده و اجتناب‌ ناپذیر است.
مازندران «دیار علویان» مرکز مورد اعتماد ائمه معصومین(ع) در دوره حکومت علویان و مهد علم و دانش و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی بوده است و برگزاری طرح‌های فرهنگی و گردشگری می‌تواند مقدمه‌ای برای آشنایی با این فرهنگ غنی برای کسانی باشد که به مازندران سفر می‌کنند.
نقش تاثیرگذار کتاب و مطالعه آن در انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی یک ملت بسیار ضروری است و باید بیشتر از گذشته کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد و اقدامات مدیریتی و فرهنگی مراکز گردشگری و اقامتی در مازندران باید به گونه‌ای باشد که کتاب و کتابخوانی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند و فرهنگ غنی و جاذبه‌های طبیعی مازندران دیده شود.
هر ساله نزدیک به تعطیلات عید نوروز در تمام شهرستان‌های مازندران ستادی به نام ستاد سفرهای نوروزی تشکیل شده و مسئولین این ستاد از تهیه و توزیع صدها هزار جلد کتابچه راهنما، بروشور، لوح فشرده یا بسته‌های تبلیغاتی جاذبه گردشگری این منطقه بین گردشگران ورودی سخن می‌گویند که این موضوع بیانگر آن است که مسئولین لزوم حضور گسترده ناشران در بخش گردشگری را می‌دانند اما ظاهرا فقط این لزوم را در دوره‌ای خاص و نزدیک به نوروز در نظر گرفته‌اند.
این در حالی است که با توجه به سیاست‌های جدید دولت، اگر گردشگری مازندران با ورود گردشگران خارجی در تعداد انبوه مواجه شود در این زمینه ضعیف و شکننده است، پس بهتر است این ستاد همه‌ی فصول سال را برای حضور گسترده کتاب‌ها، کتابچه‌ها و راهنمایی‌های گردشگری در مازندران و همچنین مجهز کردن مراکز گردشگری، تفریحی و اقامتی این استان به کتاب‌های گردشگری به ویژه در کنار جاذبه‌های گردشگری شهر یا روستای مورد نظر قرار دهند.
تجهیز هتل‌های مازندران به کتاب‌های فرهنگی-گردشگری
«عباس مهدوی» مجری طرح «دوستدار کتاب» در مازندران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مازندران یک استان گردشگر پذیر است، گفت: جایگاه فرهنگ در حوزه گردشگری باید پررنگ شود.

پیام مازند

وی با اشاره به اینکه کتابخوانی در لابی هتل‌ها جزء مهمی از مجموعه اقامتی است، افزود: عمدتا کتاب‌هایی که در این حوزه انتخاب شد در رابطه با حوزه گردشگری و معرفی استان مازندران است.
مهدوی با اظهار به اینکه هتل «سالاردره» ساری با این طرح موافقت کرد، ادامه داد: قرار بر این شد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به همراه میراث فرهنگی دیگر هتل‌های استان را به این کتابخانه مجهز کنند.
مجری طرح دوستدار کتاب در مازندران با اعلام اینکه قصد داریم در آینده برای معلولین، کم بینایان و کودک و نوجوان هم این طرح را اجرا کنیم، یادآور شد: گردشگران وقتی وارد مازندران می‌شوند از فرهنگ این استان چیزی را دریافت نمی‌کنند.
وی با اعتقاد به اینکه گردشگر باید فرهنگ هر مکان را با خود ببرد و منتقل کند، بیان کرد: ما باید فرهنگ غنی مازندران مبتنی بر تمامی حوزه‌ها را پیش دستی کنیم.
این کارشناس مسائل فرهنگی و گردشگری با اذعان به اینکه مجموعه بوم گردی دومین اقدامی برای تجهیز کتابخانه است، ذکر کرد: این طرح متعلق به تمامی مراکز اقامتی استان مازندران است و هر هتلی که در مازندران اعلام آمادگی کند، اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران آن را به کتاب تجهیز خواهد کرد.
هزار جلد کتاب در گام اول
«محمدعلی اعتماد گلستانی» مدیرعامل هتل سالار دره نیز در ادامه به ایسنا در خصوص تجهیز کتابخانه گفت: در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید بسیار زیادی در دین و فرهنگ ما وجود دارد و استقبال بسیار خوبی از طرح دوستدار کتاب در این هتل اتفاق افتاد.
وی افزود: کتابخانه‌ای با عنوان «دوستدار کتاب» در این هتل افتتاح شد و در 2 ماه آینده با توسعه کتابخانه مجموعه‌ای را تحت عنوان کافه کتاب سالار دره ایجاد خواهیم کرد.
مدیرعامل هتل سالار دره ساری خاطرنشان کرد: هزار جلد کتاب در گام اول دریافت شد و قصد داریم در آینده این تعداد را به 3 هزار جلد برسانیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/788182/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است

«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود

خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد

حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود

برگزاری دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در مازندران

برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری

پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت

هر شب پناه میبرم از تو به مثنوی

احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است

فیلم/شکل‌گیری ده‌ها آبشار ساعتی در مخملکوه خرم‌آباد

امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند

لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران

بارش شدید و رگباری باران در خرم‌آباد

آبشارهای ساعتی مخمل‌کوه خرم‌آباد راه افتادند! | ویدئو

بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس

حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور

جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!

آشنایی با کتاب «دو دقیقه با موعود(عج)»

تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور

حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد

امام جمعه قم: مردم قدردان پلیس برای اجرای طرح نور باشند

لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه

برگزاری مراسم سالگرد شهدای «خان‌طومان» در ساری

توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور

بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس

دریاچه «کیو» خرم‌آباد در یک روز بارانی

صحبت های شنیدنی هوشنگ ابتهاج

کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان

مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی

حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است

حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست

اینفوگرافی/ 8 نشانه ای که به شما می‌گوید فرزند باهوشی دارید

ماجرای تجاوز به زن جوان برای پس ندادن بدهی

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی

تصاویری از زیرآب رفتن خیابان‌های اهواز + عکس

نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور

حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود

کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه آماده همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری

داستانک‌هایی برای فلسفه‌ورزی کودکانه

مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود

مرد بدهکار از من فیلم سیاه گرفت تا شکایت نکنم

فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)

محور چالوس یک طرفه شد

نرخ سود بین بانکی تغییر کرد

انتشار چند داستان ایرانی

مدیرعامل بیمه دی:دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

عناصر خلاق در اقتصاد کشور باید شناسایی شوند