پیام مازند

آخرين مطالب

مدارس فوتبال، فرصتی برای کشف استعدادها ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - زنجان - چراغ مدارس فوتبال زنجان با توجه به ارتقا سطح کیفی این مدارس پرفروغ تر از گذشته شده و مورد استقبال والدین و هنرآموزان قرار گرفته است.

ورزش فوتبال یکی از رشته های پرطرفدار بوده و در طول سالهای اخیر نیز علاقه مندان زیادی را به سمت و سوی خود جلب و جذب کرده و ثبت نام و فعالیت در مدارس فوتبال زنجان را رونق خاصی بخشیده است.
هر سال با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس، چراغ مدارس فوتبال که محل خوب و مطمئن برای آموزش و شناسایی بازیکنان مستعد و توانمند است، روشن تر می شود و بسیاری از والدین فرزندان علاقه مند خود به این رشته ورزشی را به منظور ثبت نام به این مدارس می آورند اما سعی می کنند فرزندانشان در مدارس سالم و بانشاط و مربیان توانمند و مجرب، تعلیم ببینند.
والدین یکی از هنرآموزان مدرسه فوتبال بهمن پرسپولیس، گفت: فرزندم "کامیار" در رده سنی زیر 13 سال فعالیت می‌کند و در طول چهار سال فعالیت خود، با نشان دادن توانمندی‌ها و شایستگی‌های خود، توانسته است در ردیف منتخبین مدارس فوتبال زنجان قرار گیرد.
مهران جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وبا بیان اینکه فرزندم به مدت یک سال در مدرسه فوتبال سپاهیان و از سه سال پیش نیز در مدرسه بهمن پرسپولیس شهر زنجان، آموزش دیده و تمرین می‌کند، افزود: آموزش هنرآموزان فوتبال لازم است زیر نظر مربیان مجرب و توانمند باشد تا بتواند با روان شناختی بهتر و بیشتری، اعتما به نفس و انگیزه فعالیت درآنان را ارتقا بخشد و مسیر صحیح ادامه کار را به درستی برایشان نشان دهد.
وی، اظهار داشت: تامین زمین مدارس فوتبال که به لحاظ انجام آموزش و تمرین دهی به هنرآموزان از کیفیت لازم برخوردار باشد بسیار هزینه بر می باشد و امید است مسئولان ورزش زنجان، این مدارس را در این خصوص، یاری دهند تا والدین و هنرآموزان دغده و نگرانی از این بابت نداشته باشند.
جعفری که خود نیز که از ورزشکاران رشته دو و میدانی در طی سال های گذشته است، افزود: باید نظارت بر کار و فعالیت و برنامه های مدارس فوتبال بیشتر باشد و علاوه بر این به ظرفیت این محل ها از بابت تعداد کلاس ها و هنرآموزان، توجه جدی شود تا مدارس مستعدتر متضرر نشوند.
‌ معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: مدارس فوتبال زنجان به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته است که این نشان از استقبال بالای علاقه مندان به این رشته ورزشی پرطرفدار و انجام تبلیغات مناسب و صحیح است.
محمدعلی حمزه پور افزود: نظارت ها بر مدارس فوتبال بسیاری جدی است و از هیات فوتبال این استان نیز انتظار می رود این مدارس را با دقت و حساسیت بهتر و بیشتری مورد پایش و رصد قرار دهند.
وی با بیان اینکه، همکاران این اداره کل نیز بر فعالیت و برنامه های مدارس فوتبال زنجان، نظارت خواهند کرد تا والدین و هنرآموزان از بابت سالم بودن محیط، وجود مربیان مجرب و کار بلد، ساعت فعالیت و کیفیت آموزش و تمرین دهی، هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.
حمزه پور خاطرنشان کرد: هزینه های زمین فوتبال دستگاه های اداری، نیز از سوی کمیته نرخ گذاری، تعیین، مصوب و ابلاغ شده است بنابر این کسی حق ندارد از قیمت تعیین شده، عدول کند که در این صورت، مطابق قانون با آنان رفتار خواهد شد.
راه اندازی مدرسه فوتبال دختران
مسئول واحد آموزش و مربیان هیأت فوتبال استان زنجان نیز گفت: در زمان حاضر 28 مدرسه فوتبال در سطح این استان فعال هستند و قریب سه هزار هنرآموز را جذب خود کرده اند که این رقم در سال گذشته 24 مدرسه با 2 هزار و 500 هنر آموز بود.
بهمن عمولر افزود: امسال یک باب مدرسه فوتبال دختران از سوی باشگاه تراکتورسازی، دایر شده است و قریب 20 هنرآموز دختر در این مدرسه که از اول تیر ماه فعالیت خود را آغاز کرده ثبت نام کرده اند.
وی با تاکید براینکه مدارس فوتبال دختران، نیازمند فضای سرپوشیده و مناسب است، اظهار داشت: یک باب مدرسه فوتبال پسران نیز از سوی مدرسه فوتبال بهمن پرسپولیس در روستای سارمساقلو از توابع شهرستان زنجان، راه اندازی شده و قریب 20 هنرآموز ثبت نام دارند و مربیگری آن نیز بر عهده شهرام حیدری، است.
عمولر، استقبال والدین و هنرآموزان از مدارس فوتبال زنجان را خوب ارزیابی کرد و افزود: انجام بازی های ملی وحضور در مسابقات آسیایی، زمینه و بستر را برای جلب و جذب هنرآموزان به این رشته ورزش را قوت بخشیده است و باشگاه های فوتبال نیز به منظور جذب و شناسایی نفرات مستعد از ایجاد و فعالیت مدارس فوتبال، استقبال خوبی می کنند.
وی با تاکید براینکه برگزاری مرتب و منظم فستیوال ها و مسابقات فوتبال، انگیزه را در هنرآموزان و فعالان در عرصه فوتبال مدارس بیشتر می کند، اظهار داشت: بالا بودن کرایه زمین فوتبال و افزایش هزینه ثبت نام (در مجموع مبلغ 400 تومان با در نظر گرفتن بیمه و حق عضویت) باعث می شود تا هزینه ها بر دوش والدین و هنرآموزان سنگینی کند که البته برخی ها از پرداخت آن ناتوانند و در نتیجه از ثبت نام منصرف می شوند.
عمولر یادآور شد: مدارس فوتبال، منبع اصلی درآمدی باشگاه ها است که متاسفانه بالا بودن کرایه زمین، تجهیزات مورد نیاز ازجمله لباس، پرداخت حق الزحمه مربیان، هزینه های دریافت مجوز، باشگاهداران را با مشکل مواجه کرده است.
6084/‌8068

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/89465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توزیع بیش از 54 هزار تن کودشیمیایی در مازندران

7000 ورزشکار سازمان یافته در رامسر فعال هستند

هوای آفتابی مازندران در اولین روز اردیبهشت

توزیع 54 هزار تن کودشیمیایی در مازندران

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز اسرائیل به مقر الحشد الشعبی

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند!

گله از صدا و سیما در پوشش ندادن طرح نور

معرفی قهرمان قهرمانان دختر تکواندو مازندران

دعوت 5 بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی راگبی

درخشش کشتی مازندران؛ غرورآفرین و امیدبخش است

مقاومت عراق: به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله کردیم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سنتکام: ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است

آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

کتائب سید الشهدا عراق: به حمله بابل حتما پاسخ داده می‌شود

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»