پیام مازند

آخرين مطالب

مازندران از حمل و نقل بین المللی جا ماند

حمل و نقل بین المللی مازندران روی کاغذ/ خوش رکاب ها صوری شدند مقالات

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - درحالی پنج شرکت بین المللی حمل و نقل به صورت صوری و کاغذی در مازندران ثبت شده که محصولات کشاورزی و مرکبات استان از طریق ناوگان ترانزیتی استان های دیگر صادر می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: محروم بودن مازندران از شرکت‌های حمل و نقل بین المللی در حالی است که برای صادرات مرکبات باید چشم به خوش رکابهای یخچال دار خارجی داشته باشد.
نبود شرکت‌های هلدینگ و بین المللی حمل و نقل درحالی است که به دلیل نداشتن ناوگان ترانزیتی مجهز و مناسب بخشی زیادی از صادرات مرکبات مازندران از دیگر استان‌ها روانه کشورهای خارجی می‌شود.
در حال حاضر 16 هزار و 380 دستگاه کامیون در مازندران وجود دارد.
ملکی نبودن ناوگان فعال در شرکت‌های حمل و نقل از چالش‌های فراروی این صنعت در مازندران به شمار می‌رود و صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات را در مازندران آسیب پذیرکرده است.
اگرچه تا فصل برداشت مرکبات و صادرات این محصول چندماهی باقی مانده است امادغدغه صادرات و نبود شرکت‌های بین المللی حمل و نقل مشکل دیرینه فعالان بخش کشاورزی و صادرکنندگان به شمار می‌رود، مشکلی که پرونده آن روی میز تمام دولت‌ها در استان باز است.
دغدغه صادرات و نبود شرکت‌های بین المللی حمل و نقل مشکل دیرینه فعالان بخش کشاورزی و صادرکنندگان به شمار می‌رود، مشکلی که پرونده آن روی میز تمام دولت‌های در استان باز مانده است
رضا رستمی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالایی مازندران می‌گوید: مجموعه کانون‌های حمل و نقلی آمادگی حمل مرکبات استان را با قیمت مناسب‌تر در داخل و خارج استان دارد.
وی بیان کرد: هزینه حمل بار و واسطه‌ای برای توزیع بار مرکبات مازندران از طریق شرکت‌های حمل و نقلی استان برای سازمان صنعت، معدن و تجارت مقرون به صرفه نیست.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالایی مازندران تصریح کرد: اتاق بازرگانی از نهادهای موفق در حوزه توسعه صادرات مازندران در دوره مدیریت جدید بوده و کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل کالایی استان از این تشکل حمایت می‌کند.
رضا رستمی بیان کرد: مازندران دارای شرکت‌های حمل و نقلی فعالی بوده که نقش اساسی در شکوفایی اقتصادی دارند اما نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی از مشکلات فراروی استان به شمار می‌رود.
براساس اطلاعات رسمی اتاق بازرگانی مازندران حدود نیمی از کالاهای تولیدی این خطه شمال کشور به دلیل نبود شرکت حمل و نقل بین المللی فعال با برند سایر استان‌ها به خارج صادر می‌شود و این استان‌ها از مزیت کالاهای صادراتی مربوط به مازندران برخوردار می‌شوند. طبق این گزارش از 123 هزار تن محصولات مرکبات و کیوی که در سال گذشته از مازندران صادر شد، صرفاً 5 تا 7 درصد از گمرک این استان صادر و مابقی با برند و گمرک استان‌های دیگر از جمله گلستان و گیلان صادر شد و ارزش ارزی این صادرات نیز به نام این استان‌ها به ثبت رسید.
در سطح کشور طبق آمار حدود 600 شرکت حمل و نقل بین المللی فعال است که صرفاً مجوز پنج شرکت به نام استان مازندران صادر شده است.
اما علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به فعالیت بیش از هزار و 600 شرکت حمل و نقل در استان گفت: مجوز پنج شرکت حمل و نقل در استان بین المللی است.

وی با اشاره به تفاوت قیمت و تعرفه شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خواستار بررسی این مسئله از سوی واحد حمل و نقل راه و شهرسازی شد و گفت: همچنین باید بررسی شود آیا راهداری در استان صلاحیت صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی را دارد یا خیر زیرا یکی از دلایل و موانع صادرت برای فعالان اقتصادی، مقرون به صرفه نبودن نرخ‌های حمل و نقل و ترانزیت است و باید این مسئله بررسی شود.
این نماینده مجلس خواستار ارائه تسهیلات به فعالان حمل و نقل ترانزیتی شد و گفت: باید نسبت به شناسایی و رفع مشکلات در این بخش اقدام شود تا مانع فراروی صادرات حل شود.
نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با ناوگان خودمالکی مشکل مازندران است
در عین حال حسن خیریان پور معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مازندران با داشتن سه فرودگاه، سه بندر با 13 میلیون تن ظرفیت، موقعیت استراتژیکی ویژه، همجواری با کشورهای دریای خزر، اتصال به راه آهن سراسری، تولید سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، قابلیت‌های زیادی برای صادرات غیرنفتی دارد.
وی با عنوان اینکه مازندران در تولید 14 محصول رتبه اول کشور را دارد گفت: مازندران می‌تواند با برنامه ریزی دقیق و مناسبت کارکرد فرااستانی و فراکشوری داشته باشد.
وی همچنان مهمترین مشکل صادرات مازندران را نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی قوی با ناوگان خودمالکی می‌داند. و می‌گوید: در سال گذشته حدود 500 میلیون دلار کالا از مازندران به خارج از کشور صادر شد که با احتساب کالاهای تولیدی این استان که از استان‌های دیگر به خارج صادر شد، ارزش این صادرات به یک میلیارد دلار می‌رسد.
در شرایطی مازندران از داشتن شرکت‌های بین المللی در عرصه حمل و نقل محروم است که بیشتر محصولات کشاورزی استان از طریق دیگر استان‌ها روانه بازارهای خارجی می‌شود.
براساس آمار حدود 847 شرکت حمل و نقل بین المللی در سطح کشور فعالیت دارند که بیش از 60 درصد از دفاتر این شرکت‌ها در پایتخت و مابقی در شهرهای بزرگی چون اصفهان و مشهد فعالند.
هم اکنون این استان پنج مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی دارد ولی تمام این شرکت‌ها بر روی کاغذ به نام مازندران مجوز گرفتند و هیچیک از این شرکت‌ها در داخل استان مازندران دفتر برای فعالیت ندارند و بیشتر کارشان در تهران است و نمی‌توانند مشکلی از دوش استان بردارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/89610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت