پیام مازند

آخرين مطالب

زندانی در قلب شهر مقالات

  بزرگنمايي:

 پیام مازند- بافت قدیمی این زندان یک تهدید جدی و همیشگی است و ساختار فرسوده این زندان غیراستاندارد باعث شده که همیشه به زندان به‌عنوان یک دغدغه امنیتی توجه شود لذا بسیار ضروری بوده مدیران دستگاه‌های اجرایی در تکمیل زیرساخت‌ها مصلحت و امنیت شهر را بر سایر مسائل ترجیح دهندو با حساسیت ویژه به مشکل این زندان که در قلب شهراست، رسیدگی کنند.

در چند سال اخیر بحث جابه جایی و انتقال زندان نوشهر به خارج از شهر مطرح شده و طی سال های گذشته  مذاکراتی برای گرفتن زمینی مناسب برای احداث زندان با منابع طبیعی شهرستان انجام شد اما بنا به دلایلی منتفی شده است.

واقع‌شدن زندان نوشهر در قلب این شهر که در منطقه مسکونی و اشرافیت منازل مسکونی مجاور به زندان، ادارات، مصلی و نهاد اموزش و پرورش از مهم‌ترین دلیل انتقال زندان به خارج از شهر است.

به گزارش ایسنا مازندران، چند دهه است که زندان نوشهر در مرکز این شهر ساخته شد و به علت واقع شدن در مرکز شهر مشکلاتی را به لحاظ زیست محیطی و بهداشتی  بوجود آورده است و طبق آخرین تصمیماتی که گرفته شد، به علت پیامدهای اجتماعی که زندان ها در مرکز شهر دارد باید همه زندان ها از مرکز شهر خارج شده و به نقطه ای در حاشیه و یا بدور از شهر انتقال یابند .

  بر این اساس نظر بسیاری از کارشناسان و مسئولان، ظرفیت زندان نوشهر تنها 300 نفر است اما به علت آنکه این اداره سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت را پوشش می دهد تعداد زندانیان آن بیش از ظرفیت موجود بوده و این امر موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی شده است .

  زندان نوشهر به علت عدم بهره مندی از اگو شهری، فاضلاب آن مستقیماً وارد کانال شهری شده و بعد به دریا می ریزد، همچنین به علت جمعیت بالایی که دارد چاه فاضلاب آن  به سرعت پر شده و تانکرهای فاضلاب کش و هر روز مجبور به تخلیه آن هستند.

*وجود زندان در قلب شهر نوشهر خوشایند نیست

عبدالصمدصفرنژاد فرماندار نوشهر با بیان اینکه در کشور ما اخیرا ابلاغ شده است که زندان ها باید از داخل و مرکز شهر به حاشیه شهر و یا کیلومترها خارج از شهر انتقال یابند، اظهار کرد:  در همین راستا در خود پایتخت نیز دست به چنین کاری زده شد و زندان‌ها را از مرکز شهر خارج کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای انتقال زندان‌ها  به خارج از شهر برخی از شهرستان های کشور نیز چنین اقدامی را انجام دادند، افزود:  شهرستان گردشگری نوشهر با توجه به توریستی بودن و داشتن فرودگاه و بندر، به هیچ وجه خوشایند نیست که زندان در مرکز شهر باشد در حالی که زندان در مکانی قرار دارد که در قلب شهر است و اداره آموزش و پرورش، مصلی، اداره کل بنادر و سایر مراکز اداری و تفریحی در مجاورت آن قرار دارند.

فرماندار نوشهر با تاکید بر این که زیبنده شهر بندری و توریستی نوشهر نیست که زندان در مرکز آن قرار داشته باشد، تصریح کرد: در سال های گذشته انتقال زندان به خارج از شهر در دستور کار قرار گرفته بود اما متاسفانه در عمل اقدام خاصی صورت نگرفت زیرا به هر نقطه ای که قرار بود انتقال یابد واکنش‌هایی را به همراه داشت .

صفرنژاد گفت: با توجه به اینکه اداره کل منابع طبیعی مازندران نوشهر دارای زمین‌های خوبی است که  سازمان زندان‌ها می تواند در این راستا اقداماتی انجام دهد و مکان فعلی زندان می تواند به یک مرکز آموزشی تبدیل شود .

  وی ادامه داد:  تاکنون چندین نقطه در نوشهر و چالوس جهت احداث زندان معرفی شده است و مورد تایید سازمان زندان‌ها و محیط زیست قرار گرفته اما به علت مخالفت هایی که همسایگان زمین مورد نظر داشتند، تاکنون تائید نشده است.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه بسیاری از زندانیانی که در نوشهر دوران حبس خود را می گذرانند اهل نوشهر نبوده و از شهرهای دیگرهستند، یادآور شد: تاوان معضلات زندان را نباید مردم  نوشهر دهند بنابراین ضرورت دارد همه کمک کنند تا هرچه زودتر زندان  از مرکز شهر خارج شود .

صفرنژاد با تاکید بر اینکه  نقاطی که برای احداث زندان معرفی می‌شود اگر دارای مشکلاتی باشد تا حد امکان کمک های لازم جهت رفع مشکل خواهد شد، تصریح کرد: پیش از هر چیز ضرورت دارد بودجه اولیه ساخت زندان جدید از سوی سازمان زندان های کشور تامین شود .

  وی از انجام اقدامات اولیه انتقال زندان نوشهر بعد از هفته دولت خبر داد و گفت: همانطور که امام جمعه نوشهر طی سفر معاون اول رئیس جمهور در روزهای گذشته  تاکید داشت که زندان هر چه زودتر از مرکز شهر انتقال یابد، بنابراین سعی می شود این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته و مقدمات کار فراهم شود اما اینکه به طور  در سال 98 این اتفاق می افتد  نمی توان اعلام کرد .

  فرماندار نوشهر خاطرنشان کرد: بنابر دستور معاون اول رئیس جمهور، مکاتبات لازم با وزیر دادگستری در این زمینه انجام خواهد شد تا وی اقدامات لازم را به عنوان نماینده دولت در این زمینه انجام دهد .

صفرنژاد با بیان اینکه هر چه زمان انتقال زندان به خارج از شهر طولانی تر شود هزینه آن اضافه تر خواهد شد، متذکر شد: در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها آمادگی این را دارند که همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد و این موضوع آرزوی دیرینه مردم نوشهر است .

* فاضلاب زندان نوشهر مجهز به سیستم اگوی شهری نیست

  حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر نیز با اشاره به پیامدهای منفی وجود زندان در مرکز شهر نوشهر گفت: مدت چند دهه از عمر زندان نوشهر می‌گذرد و این اداره روبروی اداره آموزش و پرورش و مصلی قرار دارد که از نظر فرهنگی دارای بار منفی و مسائل و مشکلاتی است .

وی گفت: از آنجایی که فاضلاب زندان نوشهر مجهز به سیستم اگوی شهری نیست هر روز بوی  نامطبوع و بدی از فاضلاب آن در فضای اطراف استشمام می شود که این موضوع ناراحت کننده است و همسایگان را مورد آزار و اذیت قرار می دهد .

امام جمعه نوشهر تاکید کرد: اداره کل منابع طبیعی مازندران-نوشهر باید زمینی را جهت احداث زندان جدید به سازمان زندانها اختصاص دهد تا هرچه زودتر ساختمان آن به خارج از شهر منتقل شود.

*زندان نوشهرظرفیت 300 نفری دارد

  محسن سلطانی رییس اداره حفاظت و محیط زیست نوشهر نیز درباره ضرورت انتقال زندان نوشهر از مرکز شهر و معضل و مشکلاتی که به همراه دارد، اظهار کرد:  فاضلاب زندان نوشهر مدت چند سال است که دارای مشکل است زیرا این زندان ظرفیت 300 نفر را  دارد در حالی که تا 700 نفر در آن حضور دارند و چاه موجود جوابگو این تعداد نیست.

وی تصریح کرد: به علت مسائل و مشکلات زیست محیطی که فاضلاب زندان به وجود آورده بود از سوی محیط زیست شکایت شده است و پیرو این تصمیم گرفته شد که سال گذشته فاضلاب این زندان به اگوی شهری وصل شود و از سوی شبکه بهداشت نیز این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت اما به علت اختلاف سطحی که وجود دارد هنوز این اتفاق نیفتاده و اقداماتی صورت نگرفته است .

رییس اداره حفاظت و محیط زیست نوشهر با بیان اینکه بخشی از فاضلاب حمام و آشپزخانه  زندان وارد کانال پشت زندان می شود که بعد به سمت دریا می رود، خاطرنشان کرد: تنها چاره این کار در حال حاضر مجهز شدن به اگوی شهری است.

سلطانی با تاکید بر انتقال هر چه سریعتر  زندان نوشهر به خارج از شهر یادآور شد: سال گذشته اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران 24 هزار متر زمین در اختیار سازمان زندان‌های کشور قرار داد و حتی سند آن نیز به نام زندان گرفته شد اما به علت مشکلات و تنش‌هایی که اطراف این زمین به وجود آمد تاکنون این امر محقق نشده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/94950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!