پیام مازند

آخرين مطالب

پروژه های نیمه تمام تنکابن نیازمند اعتبارات فرا شهرستانی اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام مازند- سیدامیر حسینی‎جو در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان تنکابن علت تاخیر پروژه‎ها را کمبود منابع تخصیصی دانست و اظهار کرد: از آنجائیکه سقف سهم تنکابن در حوزه فراشهرستانی نامشخص است و مساعدت های سازمان برنامه و بودجه استان نیز برای اعتبارات شهرستانی ناچیز بوده لذا مدیران دستگاه های اجرایی تنکابن باید در جذب اعتبارات فراشهرستانی جهت تکمیل پروژه‎های نیمه تمام، تلاش کرده و در این زمینه مطالبه‎گر باشند.

وی با اشاره به تعدد طرح‎های نیمه تمام در شهرستان تنکابن تصریح کرد: علیرغم تمام انتقادات و فشارهای موجود تلاش شد تا پروژه جدید به شهرستان تحمیل نشود زیرا با ردیف‎های اعتباری فعلی امکان اتمام طرح‎ها ممکن نیست، بر این اساس پروژه ملی کد دار باید در دستور کار قرار می‏گرفت که طی سه سال اخیر توانستیم طرح احداث سد ازارود برای تامین آب شرب منطقه را با ردیف و کد اعتباری ملی محقق کنیم.

فرماندار تنکابن در این جلسه خطاب به سازمان برنامه و بودجه استان مازندران خواستار مساعدت و توجه ویژه این سازمان برای تخصیص اعتبارات جهت اتمام پروژه‎های نیمه‎کاره شهرستان شد و گفت: بزرگترین پروژه در دست اقدام تنکابن بیمارستان 205 تختخوابی بوده که برای مسیر راه دسترسی و برق‏رسانی نیازمند و منتظر اعتبار 350 میلیون تومانی است که انتظار داریم سازمان برنامه برای تسریع در روند اتمام این طرح اعتبار را محقق کند تا شاهد تاخیر بیشتر این پروژه نباشیم.

حسینی‏جو، دیگر پروژه‎های نیمه تمام شهرستان تنکابن را که نیازمند توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه استان هستند اینگونه برشمرد: محور کمربندی روستایی شهیدآباد-نعمت آباد که حلقه اتصال دو بخش خرم‎آباد و نشتا بوده و همچنین احداث پل چهارم شهر تنکابن بدلیل کاهش بار ترافیکی محور اصلی و ایجاد یک مسیر جایگزین برای پل تاریخی چشمه کیله در شهر تنکابن نیاز مبرم و خواسته مردم شهرستان تنکابن است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات دیواره‏ سازی و ایمن‎سازی رودخانه‏های غرب استان و نیز اجرای طرح آبخیزداری، تکمیل پروژه زندان جدید تنکابن به جهت پوشش مناطق غربی استان، ایمن‎سازی پل تازه احداث شده ازارود به جهت آب شستگی بالای این رودخانه و نیز عدم رعایت مسائل فنی طرح و همچنین بالابردن سهم روستاهای شهرستان به جهت وسعت و جمعیت از دیگر خواسته‏های مردم بوده که نیازمند تخصیص اعتبارات شهرستانی و فراشهرستانی است.

فرماندار تنکابن رویکرد مدیران نهادها، ادارات و دستگاه‎های اجرایی شهرستان را مورد نقد قرار داد و با بیان عملکرد ضعیف مسئولان در انتقال مطالب و دستاوردهای دولت به مردم، افزود: دستگاه‎های اجرایی و اداری شهرستان باید برای اطلاع رسانی به مردم در جراید و روزنامه‎ها با استفاده از ظرفیت خبرنگاران اعتبار گذاشته تا مردم از اقدامات و توفیقات دولت باخبر شوند.

حسینی‏جو مهمترین راه توسعه شهرستان را حمایت از بخش خصوصی دانست و خطاب به مدیران و مسئولان اداری و اجرایی شهرستان، تاکید کرد: نباید نگاه پشت میزی و اداری به بخش خصوصی وجود داشته باشد و تنها زمانی چهره شهرستان تغییر یافته و رنگ توسعه می‎گیرد که بخش خصوصی اتفاقی را رقم زده و مشارکت حداکثری داشته باشد.

وی با ذکر مثالی در توجیه حمایت از بخش خصوصی اظهار کرد: با فرض اینکه اعتبارات شهرستان 100 درصد جذب شده، هیچ پروژه جدیدی تعریف نشود، تورم و نوسان قیمتی نیز از این پس نداشته باشیم و واحد پولی کشور نیز تغییر نیابد، 11 سال نیاز است تا تنکابن به نقطه سربه‌سر برسد و طرح‎ها و اقدامات نیمه کاره وجود نداشته باشد، بنابراین باید بخش خصوصی تقویت و حمایت شود.

حسن باقری معاونت امور عمرانی فرمانداری تنکابن در ادامه جلسه با بیان اینکه سهم بودجه شهرستان در سال جاری افزایشی بیش از 14 درصد داشته است، خاطرنشان کرد: این در شرایطی محقق شد که افزایش سهم بودجه استان مازندران 12 درصد بوده است.

وی سرفصل‎های منابع تامین بودجه شهرستان را سهم سه درصد فروش نفت، تملک و دارایی و اعتبار متوازن اعلام کرد و افزود: 13 شهرستان استان مازندران دارای مناطق محروم بوده که مشمول دریافت اعتبار 3 درصد فروش نفت می شوند و تنکابن با داشتن سه دهستان گلیجان، دوهزار و سه‎هزار در ردیف تخصیص این اعتبار قرار دارد.

معاونت امور عمرانی فرمانداری تنکابن با اشاره به اینکه تنظیم بودجه امسال شهرستان بر اساس رصد کمیته برنامه ریزی سال گذشته بود، اظهار کرد: در سال جاری برای تخصیص بودجه، عملکرد دستگاه های اجرایی و رؤسای آنان ارزیابی و بررسی شد و درصد پیشرفت آنان بر حسب میزان تخصیص اعتبار مورد پایش قرار گرفت.

باقری گفت: هر دستگاهی که پیشرفت بیشتری در سال گذشته تجربه کرده و توانست حداکثر اعتبارات را جذب کند در سال جاری بیشتر مورد توجه قرار گرفت و سهم بیشتری از بودجه به آن دستگاه اختصاص یافت که البته این موضوع در جلسات شورای اداری پیشین مکررا به مدیران اعلام و تذکر داده شد.

وی از اتمام و تکمیل طرح خانه کشتی با پیشرفت فیزیکی 93 درصد در سال جاری خبر داد و بیان کرد: پروژه‎های آبرسانی اولویت اول شهرستان است زیرا غالب تاسیسات روستایی به دلیل فرسودگی نیازمند نوسازی بوده و هر چقدر در این حوزه هزینه شود ناکافی است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/97030/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور