پیام مازند

آخرين مطالب

ایمنی جاده استراتژیک کیاسر اندرخم تدبیر مسوولان سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- جاده کیاسربه عنوان یکی از راههای مواصلاتی و ورودی مازندران به شمار می رود که بدلیل برخوردار نبودن از مسیر مناسب و علائم و امکانات ایمنی، جاده ناامنی برای هم اهالی حاشیه این جاده و هم مسافران به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جاده کوهستانی و مه آلود به طول 150 کیلومتراز شهرساری تا سمنان است و غالبا از این جاده بعنوان مسیر اصلی برای عبور و حضور در استان سمنان و همچنین تردد زائران مرقد امام رضا (ع ) به شمار می رود .
جاده پرپیچ و خم کیاسر که بدلیل نبود سیستم روشنایی ، علائم هشدار دهنده می تواند نقطه حساسی برای تردد به شمار رود و تاکنون برای امنیت مسافران اقدامات لازم انجام نشد .
یکی از ساکنان حاشیه جاده کیاسر به خبرنگار ایرنا گفت : جاده ها برای رفاه و آسایش مردم جهت ایاب ذهاب سهل تر ساخته می شوند تا کم ترین زمان ممکن و ایمن ترین طریق به جایی که می خواهند برسند.
رضا- ع ادامه داد : اما جاده ساری - کیاسر - سمنان رنگ بوی دیگری دارد و روزانه در جاده ساری - کیاسر هر روز شاهد از دست رفتن جان و مال مردم هستیم.
وی گفت : جاده ساری- کیاسر- سمنان که راه ارتباطی استان مازندران به استان های شرقی و جنوبی کشوراستمتاسفانه در بدو امر به صورت یک جاده اصلی ارتباطی بین استان ها و ترانزیتی دیده نشده است به همین دلیل این جاده بسیار باریک و پر پیچ خم و غیر استاندارد ساخته شده است.
احمد بزرگی یک شهروند ساروی که طی مسیر جاده کیاسر به سمنان را با توجه به شرایط کاریش(راننده اتوبوس) فعالیت همیشگی خود اعلام کرد به خبرنگار ایرنا گفت: جاده ساری- کیاسر- سمنان در صورت استاندارد بودن می توانست بار سنگینی از جاده هراز و فیروزکوه را کاهش و همچنین فاصله مازندران با استانهای جنوبی را به مقدار بسیار زیاد کاهش دهد .
وی ادامه داد : همچنین امن بودن این جاده می توانست صرفه جویی زیادی در وقت و سوخت را فراهم آورد که به علت خطرناک بودن کمتر برای این امر مورد استفاده قرار می گیرد.
به گفته این شهروند متاسفانه این جاده بسیارزیبا و جنگلی و تاثیر گذار بر اقتصاد منطقه و استان به علت خطرناک بودن ، آرامش مردم را که سال های طولانی منتظر احداث و آسفالت آن بودند سلب کرده و هر روز در این جاده شاهد تصادفات خونین هستیم .
وی تاکید کرد : با توجه به تعداد تصادفات زیادی که در این جاده اتفاق می افتد ، متاسفانه اقدامی عاجلی برای کاهش آن صورت نگرفته و معلوم نیست تا کی مردم منطقه تاوان غیر استاندارد بودن جاده را با خون خود پرداخت نمایند .
بخشدار چهاردانگه از توابع شهرستان ساری گفت : نبود سامانه روشنایی بویژه در محدوده ای که بیشترین مه گرفتگی را در طول سال دارد ، مهم ترین مشکل جاده کیاسر است.
اسماعیل امینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 26 کیلومتر از مسیر این جاده مه گیر است که هم اکنون سامانه روشنایی تنها در سه و نیم کیلومتر آن نصب شده است .
وی به وجود 20 نقطه حادثه خیز در جاده کیاسر به عنوان دیگر مشکل جدی این مسیر و مهم ترین عامل اثرگذار بر بروز تصادفات رانندگی یاد کرد و گفت : کاهش تصادفات و تلفات در این مسیر به عزم جدی برای رفع نقاط حادثه خیز نیاز دارد.
بخشدار چهاردانگه ساری همچنین به نبود علائم هشدار دهنده رانندگی در محور کیاسیر اشاره کرد و افزود : نصب این علائم در جاده پر پیچ و خم و کوهستانی به مقدار زیادی سبب کاهش تصادفات و تلفات رانندگی خواهد شد.
بخش چهاردانگه به مرکزیت شهر کیاسر از مناطق کوهستانی شهرستان ساری است که 95 روستا را زیر پوشش دارد وجمعیت این بخش بر اساس آخرین آمار سرشماری 17 هزار و 600 نفر است
وی با اشاره به آغاز ساخت پایگاه اورژانس در این جاده در تعطیلات نوروزی امسال ، افزود : جاده کیاسر یکی از شش محور ورودی و پرتردد مازندران است که 95 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی بخش چهاردانگه قرار دارد.
امینی گفت : نبود پایگاه اورژانس هم از مشکلات محور کیاسر برای ارائه خدمات سریع امداد و نجات به مصدومان حوادث رانندگی است که خوشبختانه این مشکل با اهدای یک قطعه زمین به مساحت 360 متر مربع توسط یکی از خیران و آغاز ساخت پایگاه از دوازدهم فروردین ماه امسال بزودی رفع خواهد شد.
وی افزود : ساخت این پایگاه اورژانس با یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار دولتی آغاز شد و اعتبارات موردنیاز برای تکمیل آن هم از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و کمک خیران تامین خواهد شد .
امینی در خصوص اعتبار موردنیاز برای ساخت و تجهیز پایگاه اورژانس این بخش گفت: مسوولان علوم پزشکی مازندران پس از بررسی و برآورد اولیه اعتبار موردنیاز را اعلام خواهند کرد .
وی افزود : با توجه به این که 95 کیلومتر از مسیر جاده کیاسر در بخش چهاردانگه واقع است تا زمان آماده شدن پایگاه اورژانس در صورت بروز حوادث رانندگی خدمات رسانی به مصدومان با اعزام نیرو از پایگاه های اورژانس ساری و سمنان انجام می شود .
امینی گفت : در حالی که سرعت حضور در صحنه اصلی ترین فاکتور در ارائه خدمات به مصدومان به شمار می رود ، نبود پایگاه اورژانس نقطه ضعفی در ارائه خدمات اورژانسی در بخش چهاردانگه به شمار می رفت .
باوجود ضرورتهای لازم برای بهینه سازی و ایمن سازی جاده کیاسر به سمنان در برنامه وزارت راه و شهرسازی هم اکنون تعریض و ایمن سازی 12 کیلومتر از این جاده مورد نظر است .
نماینده ساخت وتوسعه زیربناهای کشور در مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت:تعریض و ایمن سازی 12 کیلومتر از جاده کیاسر در دستور کار قرار گرفته است .
غلامعباس رستمی با اشاره به اینکه این مسیر از ابتدای شهر ساری تا منطقه تاکام است ، ادامه داد :تاکنون با صرف اعتبار 40 میلیارد ریالی تعریض و آسفالت سه کیلومتر از این مسیر انجام شد و تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .
وی اجرای طرح تعریض هشت کیلومتر باقیمانده از این مسیر را نامعلوم اعلام کرد وگفت : برای تعریض و ایمن سازی این مسیر 200میلیارد ریال نیاز است .
جاده کیاسر که دو استان سمنان و مازندران را به هم وصل می کند در مجموع 150 کیلومتر طول دارد و یکی از شش جاده ورودی و محور مواصلاتی مازندران به شمارمی رود.
این جاده به علت عرض کم و پرپیچ وخم بودن و حجم بالای ترافیک به طور میانگین روزانه شاهد دو الی سه تصادف رانندگی است .ک/4
2096/1899
فاطمه قنبری قادیکلایی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/97210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد