پیام مازند

آخرين مطالب

تدبیر دولت؛ خداحافظی مدارس جوکار با بخاری نفتی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - همدان _ ایرنا _ با اختصاص اعتبار ملی توسط دولت تدبیر و امید برای استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی، مدارس استان همدان از سال گذشته عاری از بخاری نفتی شد و جشن خداحافظی با بخاری نفتی برگزار شد که جوکار ملایر نیز از این افتخار مستثنی نیست.

بر اساس گزارش های ارائه شده توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان، 6 هزار و 267 کلاس درس در سطح استان همدان استاندارد سازی شده است و در تمام مناطق 19 گانه آموزش و پرورش استان مشکلی در استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس وجود ندارد.
در همین رابطه استان همدان دهه فجر سال گذشته جشن حذف بخاری نفتی استاندارد کاربراتور را برپا کرد و نخستین استان در کشور بود که بخاری نفتی از تمامی مدارسش حذف شد.
توجه به تمامی مناطق آموزش و پرورش استان از نگاه عدالت محور سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان است که منطقه آموزش و پرورش جوکار نیز جدای از این عدالت نیست و عزم دست اندرکاران این سازمان برای خداحافظی با بخاری نفتی و مدارس خشتی و کانکسی در این منطقه جدی است.
چتر تدبیر دولت بر سر مدارس بخش جوکار نیز گسترانده شد و به لطف تلاش و همت مسئولان مربوطه از مجموع 68 مدرسه بخش جوکار، هیچ مدرسه ای در این بخش وجود ندارد که نفت سوز باشد و به گفته رئیس آموزش و پرورش منطقه جوکار حدود 30 مدرسه دارای سیستم گرمایشی شوفاژ و سیستم مرکزی هستند و یک مدرسه مجهز به بخاری هرمتیک است.

جوکار مدرسه خشتی ندارد
علیرضا صدرا در این رابطه روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش بخش جوکار افزود: اگر همتی رخ دهد شوفاژ کشی حدود 12 مدرسه دیگر این بخش نیز به اتمام می رسد و مدارس جوکار با بخاری گازی هم خداحافظی می کنند.
اینکه بخش جوکار هیچ مدرسه خشتی ندارد، خبر خوشحال کننده دیگری بود که صدرا به آن اشاره و بیان کرد: مدارس روستاهای «دایلر و ینگی کند» به صورت کانکسی است که مدارس سه کلاسه این 2 روستا در حال ساخت است و چنانچه به بهره برداری برسد، دیگر مدرسه کانکسی نداریم.
رئیس آموزش و پرورش منطقه جوکار ادامه داد: از مجموع 68 مدرسه در بخش جوکار، 15 مدرسه دیوار ندارند که بیشتر آنها مدارس کوچک با تعداد دانش آموزان کمتر 12 نفر هستند.
صدرا همچنین از اینکه منطقه جوکار جزو بازآفرینی شهری نیست، ابراز گلایه کرد و گفت: هیچ اعتباری از محل بازآفرینی شهری به جوکار و ازندریان اختصاص پیدا نکرده است که برای جبران این کمبود، امیدواریم از بودجه های داخلی وزارت آموزش و پرورش هزینه بیشتری برای این منطقه در نظر گرفته شود.
وی دیوار کشی مدرسه حاج طوسی روستای ننج را از اولویت های مهم و تهدیدی جدی برای دانش آموزان دانست و افزود: با سیاست های خوب دولت در زمینه محرومیت زدایی، جمعیت دانش آموزی در روستاها رو به افزایش است.

رئیس آموزش و پرورش منطقه جوکار یادآور شد: در این راستا روستای گوجک که خالی از سنکه بود، هم اکنون با بازگشت چند خانوار این روستا دارای پنج دانش آموز است که بازسازی مدرسه روستا باید در اولویت قرار گیرد.
صدرا اظهار داشت: با توجه به افزایش 800 دانش آموز بخش جوکار در سال گذشته، امسال نیز شاهد افزایش تعداد دانش آموزان هستیم و نیاز مبرم به میز و صندلی در مدارس داریم.
وی تجهیز سرویس بهداشتی 20 مدرسه بخش جوکار تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید را اولویتی دیگر برشمرد و ادامه داد: آسفالت مدارس روستاهای قشلاق دهنو، کندهلان و عشاق نیز از دیگر ضرورت ها است که تا قبل از مهر باید انجام شود.

کسب رتبه برتر جوکار در بین شورای آموزش و پرورش استان همدان
رئیس آموزش و پرورش منطقه جوکار تکمیل مدرسه 6 کلاسه روستای حسین آبادشاملو توسط بنیاد برکت، تجهیز سالن جلسات اداره آموزش و پرورش جوکار، اتمام شوفاژ کشی مدرسه شبانه روزی پروین اعتصامی و ایجاد فضای ورزشی در روستای منگاوی را نیز از دیگر درخواست ها مطرح کرد.
بخشدار جوکار نیز به کسب رتبه نخست این بخش در بین شورای آموزش و پرورش استان در سال گذشته اشاره و بیان کرد: در پروژه مهر و دیگر شاخص های آموزش و پرورش این بخش حایز رتبه های برتر در بین مناطق استان است.
احداث 70 کلاس درس در بخش جوکار
فرهاد جهانیان با اشاره به رشد و توسعه آموزش در این بخش گفت: در حال حاضر 70 کلاس درس در بخش جوکار در حال ساخت است که رکورد خوبی در بین مناطق آموزش و پرورش استان به شمار می رود.
وی نقش خیران و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را در این زمینه مهم برشمرد و افزود: هرگونه سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش به هدر نمی رود.
بخشدار جوکار دیوارکشی و آسفالت مدارس از مهمترین اولویت ها و نیازهای مدارس این بخش برشمرد و گفت: سال گذشته 14 هزار مترمربع از مدارس این بخش آسفالت شد و امسال نیز تاکنون 12 هزار مترمربع آسفالت ریزی انجام شده است.
تجهیز مدارس به میز و صندلی، وسایل آزمایشگاهی و کارگاهی، فنس کشی، نورپردازی و محوطه سازی زمین چمن مصنوعی جوکار و تجهیز سالن اداره آموزش و پرورش جوکار برای استفاده فرهنگیان و دیگر دستگاه های اجرایی مستقر در شهر جوکار از دیگر درخواست ها بود که جهانیان به آنها اشاره کرد.

26 هزار مترمربع آسفالت مدارس جوکار اجرا شد
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با وجود تحریم ها و تنگناهای مالی دولت، امروز شاهد توسعه و عمران و آبادانی در تمامی شهرها و روستاهای کشور هستیم و این نشان می دهد که دولت و نظام جمهوری اسلامی در زمینه تعلیم و تربیت نگاه ویژه ای دارد.
محمد کاظمی با بیان اینکه پرداخت ها متناسب با شان و جایگاه معلمان نیست ادامه داد: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را با وزیر جدید آموزش و پرورش مطرح کردیم و علاوه بر آن امیدواریم نظام رتبه بندی معلمان به زودی اجرایی شود.
وی با تقدیر از زحمات سازمان نوسازی مدارس استان، به توقف ساخت مدرسه 6 کلاسه روستای حسین آباد شاملو توسط بنیاد برکت اشاره و خواستار تکمیل هر چه سریعتر آن شد و اجرای 26 هزار مترمربع آسفالت مدارس این بخش را قابل تحسین خواند.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم همچنین بر لزوم تکمیل دیوارکشی مدارس این شهرستان، تکمیل استخر ملایر و تامین نیازهای آموزشی مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید شد و از اقدام خیرخواهانه اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در تامین بسته های مهر تحصیلی و نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند این شهرستان تقدیر کرد.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش در سطح کلان کشور با چالش هایی مواجه است بیان کرد: نبود ثبات در مدیریت در سطح وزارت آموزش و پرورش یکی از مشکلاتی است که هفته گذشته با انتخاب خوب دکتر روحانی و نگاه تعاملی نمایندگان مجلس، وزیر جدید آموزش و پرورش انتخاب شد.
شرایط بحرانی کمبود معلم
حجت الاسلام احد آزادیخواه وزیر جدید آموزش و پرورش را نیرویی خوب با تجربه و توان بالای کاری دانست و افزود: هم اکنون در این وزارتخانه کمبود منابع انسانی داریم که در ملایر و بخش مرکزی مورد سوال هستیم و شرایط به نوعی بحرانی است.
وی برون سپاری و واگذاری بخش خصوصی را اقدامی مناسب در این راستا عنوان و بیان کرد: سطح رضایت مندی باید ارتقا و میزان مراجعه ها به آموزش و پرورش کاهش یابد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان نیز به برگزاری جشن خداحافظی با بخاری نفتی در مدارس این استان اشاره کرد و افزود: همت دولت تدبیر و امید و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس قابل تحسین است.

فرزاد تیموری ادامه داد: هم اکنون بخش بسیار کمی از استاندارد سازی مدارس استان باقی مانده و مشکلی در تعمیر و نوسازی سیستم های گرمایشی نداریم.
وی با اشاره به آسفالت و ایزوگام مدارس گفت: چهار سال گذشته توسط دولت و مجلس در قانون بودجه موضوع بهره مندی سازمان نوسازی مدارس از قیر رایگان تصویب شد که تا سال گذشته سه درصد بود و امسال به پنج درصد افزایش یافت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان ادامه داد: از محل قیر رایگان، 3200 مترمربع ایزوگام به بخش جوکار، 7500 مترمربع به شهر ملایر و 2650 مترمربع به منطقه سامن تحویل داده شد.
تیموری اظهار داشت: برای تجهیز سرویس های بهداشتی مدارس قراردادی با قرارگاه بسیج سازندگی سپاه بسته شده که 10 میلیارد ریال سازمان برنامه و بودجه و 10 میلیارد ریال نیز قرارگاه بسیج سازندگی اختصاص داده است تا تمامی سرویس های بهداشتی سطح استان را با نظر سازمان نوسازی مدارس تجهیز و تعمیر کنیم.
به سمت نگهداری و تجهیز مدارس حرکت کنیم
وی با بیان اینکه آسفالت مدرسه سه روستای عشاق، کندهلان و قشلاق دهنو نیز در دستور کار است ادامه داد: برای شروع سال تحصیلی جدید مدرسه روستای کوجگ در حال حاضر به صورت کانکسی مستقر می شود تا احداث و بازسازی مدرسه این روستا در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان با بیان اینکه سیاست دولت بر این است که ساختمان اداری احداث نشود یادآور شد: اعتبار کل این شهرستان در ساخت ساختمان های اداری 590 میلیون ریال است که تلاش می کنیم از محل این اعتبار سالن اداری آموزش و پرورش جوکار را تکمیل کنیم.
تیموری ادامه داد: امسال یک هزار و 475 مورد تجهیزات گرمایشی به بخش جوکار، 2 هزار و 205 مورد به ملایر و یک هزار و 225 مورد تجهیزات گرمایشی به منطقه سامن تحویل داده شد.
وی منطقه آموزش و پرورش جوکار را یکی از بهترین مناطق استان دانست و بیان کرد: هم اکنون مشکل حادی در سطح مدارس استان نداریم و باید به سمت حفظ و نگهداری و تجهیز مدارس حرکت کنیم.

تیموری همچنین به افتتاح سالن های ورزشی روستاهای آورزمان و رضوانکده در سال جاری اشاره و اظهار داشت: برای سالن ورزشی انوج، علوی و زمین فوتسال ملایر نیز اعتبار گذاشته ایم و تنها طرح نیمه تمام ورزشی ما استخر ملایر است که از اعتبارات ملی و استانی این طرح را تکمیل می کنیم.
وی با بیان اینکه ملایر در حوزه خیران مدرسه ساز در سطح استان سرآمد است گفت: وضعیت این شهرستان در احداث، توسعه و تجهیز مدارس از متوسط بالاتر است و تلاش می کنیم به حد عالی برسد.
شهرستان ملایر دارای سه منطقه آموزش و پرورش ملایر، جوکار و سامن با بیش از 50 هزار دانش آموز است.
7528/2087

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/97323/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت