پیام مازند

آخرين مطالب

نائب رییس اتحادیه خبازان تنکابن مدعی شد

تخلفات مالی و توزیع نامناسب آرد در تنکابن اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - گندم، مهمترین نبات رستنی از تیرۀ غلّات و شاید ارزشمندترین گیاه موجود بر این کرۀ خاکی است که قوت غالب و روزانه مردم جهان را تشکیل می دهد. آرد و نان محصولات نام آشنای گندم در سراسر دنیا هستند که به طرق مختلف و بدست افرادی زحمتکش به عمل می آیند، خواه این تولید خانگی یا سنتی و خواه صنعتی و مکانیزه باشد. آنچه که مهم است نحوه توزیع و قیمت گذاری این محصولات بوده که بدلیل نقش مهم و اساسی در سفره خانوار از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است. به گزارش ایسنا مازندران، چندسالی است که مشکلات مربوط به حوزه آرد و نان چالش های متعددی را در کشور ایجاد کرده است و در عناوین مختلفی چون کیفیت نامطلوب، توزیع نامناسب، افزایش قیمت، سهمیه بندی و کمبود کالاهای اساسی توانسته خبرساز شود، اینبار اما گویا مشکل از جنس دیگری است.
نائب رییس اتحادیه خبازان شهرستان تنکابن از وجود تخلفات مالی گسترده و نیز فروش آرد دولتی در بازار آزاد خبر داده و معتقد است: آرد و توزیع آن در کشور سبب ایجاد فرصت و درآمدی شده تا از هر کیسه آن برای سرکیسه کردن مردم استفاده شود.
وی شاید تنها شهروندی باشد که بیش از 800 مکاتبه با مدیران شهرستان، استان و کشور در زمینه احقاقِ حقوق نانوایان داشته و بارها از استانداران، فرمانداران و سایر مسئولان در این زمینه یاری خواسته است. او حتی در شهر خود متّهم به نشر اکاذیب و محکوم به 23 ماه حبس شد، اما رأی برائت دادگاه تجدیدنظر مازندران ثابت کرد که حق با وی بوده و او به دنبال احقاق آن است.
اردشیر منصورکیایی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا مازندران، از وجود دست های پشت پرده در توزیع آرد شهرستان و مازندران در گذشته خبر داد و اظهار کرد: پس از واگذاری آرد به شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به جهت یکسان سازی در توزیع باید تمامی وجوه واریزی به صورت نقدی و به نام این شرکت واریز می شد اما در تنکابن برخی وجوه به حساب شخصی اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی واریز شده که اسناد آن نیز موجود و بیانگر فروش آرد آزاد خارج از روال توزیع دولتی آن در سالهای پیشین بوده است.
نائب رییس اتحادیه خبازان تنکابن با اشاره به حسابرسی صورت گرفته از شرکت تعاونی خبازان به دستور مدیرکل تعاون استان در سال 97 تصریح کرد: در گزارش حسابرسی انجام شده از دفاتر شرکت تعاونی که در 150 صفحه منتشر گردید به صراحت به وجود اختلاف فاحش بین سود واقعی و رقم سود مندرج در دفاتر اشاره شده است.
منصورکیایی به ایرادات متعدد اعلام شده به این مجموعه در حسابرسی انجام گرفته که حکایت از مشکلات متعدد در این شرکت تعاونی دارد اشاره و گفت: مواردی نظیر عدم وجود نرم افزار حسابداری و تهیه اسناد به شکل دستی و ناقص، عدم وجود مدارک مثبته در بیش از 80 درصد از اسناد حسابداری شرکت، عدم استفاده صحیح از حساب تنخواه گردان، پرداخت بدون قاعده حق ماموریت برون شهری به عوامل شرکت و عدم نگهداری حساب های معین و تفضیلی تنها بخش کوچکی از تخلفات صورت گرفته در شرکت تعاونی خبازان تنکابن است.
وی از نامه توزیع کنندگان آرد به فرمانداری شهرستان سخن گفت و تاکید کرد: در این نامه آمده که مدیرعامل شرکت تعاونی در فاصله سال های 91 تا 93 با توزیع 450 هزار کیسه آرد تنها 6 میلیون تومان سود به حساب شرکت تعاونی واریز کرده که در واقع سود واقعی این توزیع به گفته عاملین توزیع 550 میلیون تومان بوده است.
نائب رییس اتحادیه خبازان تنکابن تخلف دیگر صورت گرفته را عدم برپایی مجمع عمومی شرکت تعاونی از سال 94 تا کنون اعلام کرد و در مورد سایر تخلفات صورت گرفته افزود: زیرپا گذاشتن اساسنامه وزارت تعاون و ماده 129 قانون تجارت با اقدام غیرقانونی حمل آرد توسط وسیله شخصی مدیرعامل و کسب سود از این طریق طی 18 سال با وجود در اختیار داشتن خودروی مخصوص حمل آرد شرکت تعاونی از دیگر تخلف صورت گرفته در این مجموعه است.
هادی صیادی رییس اتحادیه قنادان شهرستان تنکابن و یکی از عاملین توزیع آرد این شهرستان نیز در گفت و گویی کوتاه با خبرگزاری ایسنا مازندران با صحه گذاشتن بر مدعای گفته شده اظهار کرد: این مشکل سال هاست که گریبانگیر خبازان شهرستان بوده و تخلفات صورت گرفته بارها رخ داده است. همه این اتفاقات در شرایطی در تنکابن رخ داده که عدم نظارت با وجود تخلفات آشکار در فعل مسئولان شهرستان باعث شده تا سوالات متعددی به اذهان متبادر شود بنابراین لزوم ورود و مداخله مراجع ذی صلاح و متولیان امر در این حوزه می تواند علاوه بر رفع ابهامات، پرده از حقایق این موضوع برداشته و به روشن شدن موضوع کمک کند.
گفتنی است نامه سرگشاده این خباز خطاب به وزیر کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیزاستمداد این شهروند از ریاست قوه قضاییه برای احقاق حق نانوایان شهرستان تنکابن در نشریه مکتوب شهرستان منتشر شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/97388/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

ساخت 11هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران

30 دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول

حکم شرعی امتیاز خودروی واگذار شده چیست؟

حمایت مردم شهرستان نور از عملیات سپاه و فراجا

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

6 مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور