پیام مازند

آخرين مطالب

ضرورت افزایش ایستگاه آتش‌نشانی در شهر گردشگرپذیر نوشهر سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر- افزایش جمعیت شهرستان نوشهر در پی ساخت و سازهای بی‌رویه در محدوده و حریم شهر، روند روزافزون بلندمرتبه سازی در سالهای اخیر باعث شده تا مسئولان و مردم در نوشهر خواستار افزایش ایستگاههای آتش نشانی در این منطقه شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هم اکنون شهر 50 هزار نفری نوشهر ، یک ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی دارد که با برخورداری از چهار دستگاه خودروی اطفای حریق و 20 نیروی انسانی به شهروندان این شهر خدمات ارائه می دهد.این ایستگاه که در حاشیه کمربندی نوشهر و چالوس قرار دارد علاوه بر محدوده شهری، مناطق روستایی این شهرستان را پوشش می دهد.
یک شهروند نوشهری در این باره گفت: اگرچه به گفته مسئولان آتش نشانی امکانات و تجهیزات آتش نشانی و خدمات ایمنی نوشهر نسبت به سال گذشته تا حدودی تقویت شده ولی با توجه به افزایش جمعیت ثابت و مسافر درمنطقه به هنگام وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی این امکانات و تجهیزات نمی تواند پاسخگو باشد.
علیرضا قدرتی که مدعی شد در سال های گذشته به عنوان رئیس و فرمانده در صحنه حریق خشکی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران فعالیت می کرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نکته دیگر آنکه به علت واقع شدن ایستگاه در حاشیه کمربندی و وجود دوربرگردان های متعدد دراین مسیر باعث شده تا خودروهای آتش نشان به موقع به سرصحنه آتش سوزی یا حوادث دیگر نرسند.
وی توضیح داد : به عنوان نمونه چند ماه پیش در منطقه شهری گردکل حادثه انفجار یک بنای مسکونی رخ داد متاسفانه آنچه از سوی مردم و خانواده خسارت دیده گزارش شد نیروهای آتش نشان به علت وجود دوربرگردان ها و ترافیک شدید در کمربندی دیر بر سرصحنه آتش سوزی حاضر شدند و در نتیجه خسارت سنگینی به مالک آن وارد شد.
این شهروند نوشهری گفت: مدت زمان طلایی رسیدن یک خودروی آتش نشان به سرصحنه حدود سه دقیقه اعلام شده است درحالی که با توجه به وجود بناهای بلند مرتبه و نیز معضل ترافیک ناشی از حضور چشمگیر مسافران و گردشگران سواره رو بارها گزارش و مشاهده شده که خودروهای آتش نشان نزدیک به 10 دقیقه زمان می برد تا بتوانند به نحو مطلوب به بهترین شکل به ماموریت کاری خود خدمات ارائه دهند.
قدرتی افزود : اصولا ایستگاه آتش نشانی باید در مکان هایی ساخته شود تا دسترسی آسان به همه مراکز خدماتی ، تولیدی ، تاسیسات عمومی و نیز بناهای مسکونی برای ارائه خدمات داشته باشند به نظرم در نزدیکی هلستان یا گردکل اگر چنین ایستگاهی ساخته شود بخشی از دغدغه شهروندان این شهر در این حوزه برطرف می شود.
سرآتشیار و کارشناس ارشد مدیریت ایمنی و آتش نشانی شهرداری نوشهر نیز در این باره گفت: براساس شاخص آنچه که در استقرار ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی در نقاط شهری بسیار مهم بوده راه های دسترسی آسان به تاسیسات عمومی ، مراکز خدماتی ، تولیدی ، بناهای مسکونی و تجاری است .
حسین سمرقندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : منتهی شهر نوشهر از آنجایی که از دیرباز تاکنون به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی نظیر جنگل ، دریا و دیگر ظرفیت های گردشگری در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر بوده بنابراین جمعیت پنهانی که در این شهر خانه ساخته اند و ساکنند هیچگاه آمار آن ها در طرح سرشماری نفوس مسکن ثبت نشده است زیاد بوده و بنابراین باید این ایستگاه به این جمعیت متغییر نیز خدمات ارائه دهد.
طبق آمار از منابع رسمی ، از 2 دهه گذشته تاکنون نزدیک به 25 هزار ویلا در شهرستان نوشهر ساخته شده است.
این کارشناس ارشد مدیریت ایمنی و خدمات آتش نشانی شهرداری نوشهر گفت : موضوع دیگر آنکه خدمات این ایستگاه فقط در حوزه مقابله و مهار آتش سوزی خلاصه نمی شود بلکه نجات محبوس شدگان در زیر آوار ساختمان، خودروی تصادفی، آسانسور ، مقابله و پیشگیری از سقوط اجسام و درخت از ارتفاع و احتمال خطر برای شهروندان، ،نجات سقوط کنندگان در چاه، کانال آب، رودخانه، سد، استخر ، مقابله با حیوانات وحشی و موذی ، نجات مصدومین حوادث چرخ گوشت، حلقه‌های فلزی، تسمه نقاله، دستگاه‌های برش و کارخانه‌ای و در نهایت همه موارد دیگری که در آن جان و مال شهروندان در معرض خطر هستند جزو وظایف ماموران این ایستگاه است.
سمرقندی افزود: ضمن آنکه بارها بوده در روستاهای دوردست مانند بخش کجور و یا روستاهای بخش مرکزی چنین حوادثی رخ داده با وجود آنکه ارائه خدمات دهی جزو حوزه وظایف این ایستگاه نبوده سعی شده برای مقابله و مهار آتش سوزی نیروهای آتش نشان به این مناطق نیز با تجهیزات اعزام شوند .
رئیس ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نوشهر نیز ، مساحت محدوده شهری نوشهر را هزار و 300 هکتار اعلام کرد و گفت که این شهر از حدود 16 منطقه شهری برخوردار بوده و دورترین منطقه شهری از نظر زمانی هلستان نوشهر است که حدود 12 دقیقه با ایستگاه آتش نشانی این شهر فاصله دارد در حالی که زمان طلایی تا رسیدن به سرصحنه حادثه سه تا چهار دقیقه اعلام شده است.
عباسعلی رزاقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اینکه ایستگاه از پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات نوین و استاندارد برخوردار است منتهی آنچه مهم است ارائه خدمات به موقع و مطلوب در زمان حادثه است .
وی اظهار داشت : اگرچه براساس شاخص به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی باید در منطقه شهری احداث شود ولی خدماتی که این ایستگاه در حوزه وظایف کاری اش ارائه می دهد فراتر از آن وظایفی است که قانون برای آن تعیین کرده است چرا که علاوه بر جمعیت شهری ثابت و پنهان ساکن بلکه باید به روستاهای دوردست و اطراف نیز که کیلومتر ها با این ایستگاه فاصله دارند باید خدمات ارائه داد.
رئیس ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نوشهر گفت که موضوع ساخت و استقرار ایستگاه آتش نشانی جدید بارها در نشست های مختلف مطرح و حتی مسئولان ذیربط از جمله فرماندار ، شهردار و اعضای شورای اسلامی نیز بر تحقق این مهم تاکید دارند.
رزاقی در ادامه به تشریح عملکرد این ایستگاه پرداخت و گفت که در سال گذشته حدود 456 مورد ماموریت عملیاتی از سوی نیروهای آتش نشان این ایستگاه انجام گرفت که حدود نیمی از آن مربوط به آتش سوزی باغ ها ، مزارع و جنگل بوده است و امسال نیز حدود 232 مورد ماموریت انجام گرفت که بخشی از آن مربوط به آتش سوزی و بقیه نیز تصادفات جاده ای بوده است.
وی تعداد خودروهای آتش نشان موجود در این ایستگاه را حدود چهار دستگاه اعلام کرد و گفت که دست کم 20 نفر نیروی آتش نشان در این ایستگاه مشغول فعالیت هستند که در هر شیفتی دست کم شش یا هفت نفر خدمات ارائه می دهند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نوشهر گفت که امیدوارم با خریداری نردبان امداد و نجات و جذب دست کم 7 نفر دیگر کمبودها و نارسائی های مربوط به این بخش تاحدودی رفع شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نوشهر نیز گفت که اقداماتی برای ایجاد ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی در این شهر انجام گرفته و هم اکنون مشکل فضا وجود دارد و امیدوارم تا سه ماه آینده این مشکل نیز حل شود.
صادق شیرجنگ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این موضوع بارها در نشست های متعدد اعضای شورای اسلامی شهر و حتی به شهردار توصیه و تاکید شد که به طور جدی تر پی گیری کند چرا که حدود 16 منطقه شهری در نوشهر وجود دارد بنابراین با یک ایستگاه نمی توان به طور مطلوب خدمات ارائه داد.
وی اظهارداشت : اگرچه از محل سفر مقام معظم رهبری طی قراردادی با یک شرکت نردبان هیدرولیک امداد و نجات خریداری شده است و قرار است به زودی به جمع دیگر تجهیزات موجود ایستگاه آتش نشانی نوشهر اضافه شود ولی این امکانات پاسخگوی نیاز شهر نیست.
تلاش خبرنگار ایرنا برای دریافت اطلاعات بیشتر از شهردار نوشهر در این زمینه بی نتیجه ماند.
شهرستان نوشهر با برخورداری از 120 روستا و سه نقطه شهری دارای دست کم 130 هزار نفر جمعیت ثابت و 2 برابر جمعیت متغیر در غرب مازندران است.
7078 / 1602/ 1899 /

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/98515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است