پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل امور تربیتی آموزش و پرورش:

موانع مشارکت معلمان در فعالیت‌های پرورشی برطرف شود فرهنگي

موانع مشارکت معلمان در فعالیت‌های پرورشی برطرف شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - تهران- مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش گفت: هم فکری همه بخش های آموزش و پرورش به رفع موانع مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی و فرهنگی در مدارس کمک می کند.

به گزارش روز سه شنبه آموزش و پرورش، مسعود شکوهی در دومین جلسه کارگروه تخصصی مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی اظهار کرد: در این کارگروه موضوع کار تربیتی و فعالیت تربیتی را دنبال می کنیم و اینکه چگونه متن سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم، مهم است.
وی ادامه داد: موضوع فعالیت های تربیتی و پرورشی در اولویت است. باید راهکاری پیدا کنیم تا کسری نیرو جبران شود؛ از این منظر می توان از مشارکت معلمان استفاده کرد.
مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی به فعالیت امور تربیتی در مدرسه اشاره کرد و خواستار کمک فکری برای رفع چالش های پیش روی موضوع مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی و فرهنگی شد.
اکبر سرداری، معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره نیز در این جلسه گفت: موضوع مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در این کارگروه مد نظر است.
سید عبدالله محبی، دبیر این کارگروه نیز در این جلسه گفت: برای تبیین مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی با چالش هایی مواجه هستیم. یکی از این چالش ها این است که بسیاری از مدیران تعلیم و تربیت براین باور هستند که این موضوع در سند تحول بنیادین بسیار فراتر از وظایف یک معاونت دیده شده است.
وی افزود: به لحاظ ارزش و ماهیت موضوع با وجود تمام چالش ها دو راهکار وجود دارد که اولین راهکار استفاده و احیای ظرفیت های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی است.
در این جلسه هریک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه های خود برای بحث مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی و فرهنگی پرداختند.
ریاحی نژاد، مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه جلسه گفت: کار معلم تربیتی است و مشارکت در کارهایش اتفاق می افتد؛ لذا باید در کنار وظایف خود کار تربیتی کند.
وی افزود: سند تحول بنیادین رویکرد فرهنگی تربیتی دارد. باید با سازوکارهای پیش بینی شده درباره این موضوع تصمیم گیری کنیم؛ چرا که تربیت باید اولویت آموزش و پرورش باشد و نگاه ها از حالت جزیره ای به تربیت خارج شود.
مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به 11 حوزه یادگیری اشاره کرد و گفت: اینکه معلم با رویکرد تربیتی وارد کلاس شود وظیفه معاونت پرورشی و فرهنگی است.
مجتبی جعفریان، رئیس اداره برنامه ریزی امور تربیتی، هم درباره به کارگیری معلمان اشاره کرد و گفت: در سیاست های کلی مقام معظم رهبری برای آموزش و پرورش تربیت و تامین نیروی انسانی توانمند و واجد شرایط برای تحقق اهداف و برنامه های پرورشی و فرهنگی را داریم.
وی ادامه داد: در راهکارهای سند تحول بنیادین نیز تقویت شایستگی های اعتقادی، اخلاقی و حرفه ای معلمان، تحکیم نقش الگویی و فراهم کردن سازوکارهای اجرایی تاکید شده است.
جعفریان در ادامه گفت: داشتن برنامه های تربیتی و حضور و مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی مدارس برای ما بسیار حائز اهمیت است.
ناصر سلیمانزاده، معاون برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره کل تشکیلات و امور اداری وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: درباره به کارگیری معلمان باید تدابیری اتخاذ شود. با وجود کمبود نیروی انسانی باید با امکانات و شرایط موجود، اقدامات مثبتی انجام دهیم.
وی در ادامه صحبت هایش افزود: با تبیین یک نقشه راه می توان این اقدامات را موثرتر کرد.
سیدرضا سیدتقی‌زاده، معاون دفتر حقوقی و حمایت قضایی، در ادامه این جلسه تاکید کرد: باید محدوده مشارکت معلمان را در امر تربیت مشخص کنیم که این مشارکت باید در امور تخصصی یا غیرتخصصی در بحث ساعات آموزشی یا خارج ساعات آموزشی باشد.
وی افزود: در برنامه ششم آمده که تمام فعالیت ها باید مطابق با سند باشد، این موضوع یک تکلیف است. تمام بندهای سند تحول بنیادین متکی به فصل هشتم است که وزارت آموزش و پرورش باید با آن توجه کند.
کاظمی، معاون دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز در این جلسه به برنامه درسی اشاره کرد و گفت: در برنامه درسی ملی آمده که برای تهیه هر محتوا 5 عنصر و 4 عرصه دیده شود.
وی گفت: رویکرد اجرای برنامه درسی را مورد تاکید قرار دهیم و علاوه بر بحث آموزش به بحث پرورشی و تربیتی توجه کنیم. شاید یکی از کلیدی ترین بحث هایی که معاونت پرورشی و فرهنگی می تواند دنبال کند مشارکت معلمان در فعالیت ها است.
معاون دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش در پایان شاکله برنامه درسی را تربیتی دانست.
شاخص های معلمان برای رفتار دانش آموزان جهت دهنده است
اسماعیل بحری زاده، مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه گفت: ما به دنبال تحکیم نقش مدیران و معلمان در مدارس هستیم و باید موانع تحقق این موضوع را بررسی کنیم زیرا شاخص های معلمان برای رفتار دانش آموزان جهت دهنده است.
وی افزود: باید شاخص های ارزیابی عملکرد معلم، مدیر، مربی و عوامل دخیل در امر تربیت را با نگاهی جامع مورد توجه قرار دهیم و یک رابطه برد - برد بین معلمان، اولیاء، مربیان و دانش آموزان تعیین کنیم.
رویکرد حداقلی در اجرای برنامه ریزی درسی
ناصر جعفری، معاون دفتر آموزش متوسطه اول نیز در ادامه گفت: برای اجرای برنامه درسی رویکرد حداقلی را مورد هدف قرار دهیم. فلسفه فعالیت ها و برنامه ها رویکرد تربیتی باید داشته باشد.
وی ادامه داد: فعالیت های پرورشی که در برنامه درسی دیده نشده باید با مشارکت معلمان عملیاتی شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

174 میلیارد ریال وام کرونا در قائمشهر پرداخت شد

نماینده مهاباد: شأن جوانان ما بار 200 کیلویی‌ است؟

پیام شهردار تهران به سفرای خارجی در ایران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

دستگیری اراذل و اوباش در محمودآباد

85 مازندرانی در یک روز به کرونا مبتلا شدند

جزئیات طرح مجلس برای تنظیم بازار خودرو

شاخص کل بورس باز هم کاهشی شد

ماجرای کتک کاری وسط برنامه زنده در شبکه "من و تو" ! + عکس

فعالیت 14 هزار بانوی مازندرانی در دفاع مقدس

تهران، به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو پیوست

همکاری 52 مرکز علمی در دوازدهمین جشنواره مجمع شهری تهران

ممنوعیت تردد خودرو در ٢٢ معبر شهر تهران

نمایشگاه عکس رزمنده دفاع مقدس در قائمشهر رونمایی شد

کرباسچی بعد از 10سال با کروبی دیدار کرد

خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در 40 محله قائمشهر

بازگشایی گره ترافیکی محور بهرامی؛ به زودی

اسامی خیابانهای بدون خودرو اعلام شد

نمایشگاه یاد یاران در منطقه 7 برپا می شود

لازمه موفقیت کاپ؛ آموزش و مشارکت مردم

محصول 98 درصد از شالیزارهای مازندران برداشت شد

تاکنون بالغ بر 45 غار در سطح استان خراسان جنوبی شناسایی شده است

خودروهای متخلف تخلیه نخاله  از یک تا ده هفته با تشخیص مقام قضایی متوقف میشوند

لزوم حفاظت از تنوع زیستی غارها

177 مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته جان باختند

3 شهید مازندرانی در یک قاب

کشف 8 هزار لیتر مشروبات الکلی در بابل

خواب سارق طلاجات در نوشهر تعبیر نشد

تکلیف سهام عدالت افراد متوفی چه می شود؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان: عزت و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون و ثمره فداکاری‌های دوران دفاع مقدس است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان: شفافیت اساس اعتمادسازی در جامعه است

قتل در کارواش؛ دفاع در برابر آشنای خانوادگی

دفاع مقدس چهره پلید غرب را برملا کرده است

بوستان ولایت؛ میزبان از دوچرخه سواران

ویزیت و درمان مدد جویان مرکز مادر و کودک منطقه 15

دوچرخه سواران می توانند معضل آلودگی هوای تهران را حل کنند

افزایش 100 درصدی مراجعان به درمانگاه‌های شهرداری تهران

بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در مازندران پرداخت شد

دانش آموزان در مدرسه قمقمه آب شخصی به همراه داشته باشند

بهره برداری از نخستین موزه محلی در نازی آباد

تازه‌ ترین آمار از مبتلایان و فوتی‌ های کرونا در ایران 31 شهریور 99

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 31 شهریور 99

برندگان جوایز امی 2020 اعلام شد/ شب پرجایزه "نگهبانان" و "شتز کریک" + عکس

مازندران نیازمند اهدای خون است

ضرورت تاسیس مراکز نوآوری توسعه تعاون در شهرهای مازندران

دوچرخه سواری از میدان قائم(عج) تا دانشگاه آزاد سوهانک

درس مقاومت دفاع مقدس باید به نسل های آینده منتقل شود

بدون مشارکت شهروندان، شهرها مکان مناسبی برای زندگی نخواهند بود

واکسن آنفلوانزا به مازندران نرسید

پرداخت بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مازندران

نباید رشادت‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان از یادها برود