پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل امور تربیتی آموزش و پرورش:

موانع مشارکت معلمان در فعالیت‌های پرورشی برطرف شود فرهنگي

موانع مشارکت معلمان در فعالیت‌های پرورشی برطرف شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - تهران- مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش گفت: هم فکری همه بخش های آموزش و پرورش به رفع موانع مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی و فرهنگی در مدارس کمک می کند.

به گزارش روز سه شنبه آموزش و پرورش، مسعود شکوهی در دومین جلسه کارگروه تخصصی مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی اظهار کرد: در این کارگروه موضوع کار تربیتی و فعالیت تربیتی را دنبال می کنیم و اینکه چگونه متن سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم، مهم است.
وی ادامه داد: موضوع فعالیت های تربیتی و پرورشی در اولویت است. باید راهکاری پیدا کنیم تا کسری نیرو جبران شود؛ از این منظر می توان از مشارکت معلمان استفاده کرد.
مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی به فعالیت امور تربیتی در مدرسه اشاره کرد و خواستار کمک فکری برای رفع چالش های پیش روی موضوع مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی و فرهنگی شد.
اکبر سرداری، معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره نیز در این جلسه گفت: موضوع مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در این کارگروه مد نظر است.
سید عبدالله محبی، دبیر این کارگروه نیز در این جلسه گفت: برای تبیین مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی با چالش هایی مواجه هستیم. یکی از این چالش ها این است که بسیاری از مدیران تعلیم و تربیت براین باور هستند که این موضوع در سند تحول بنیادین بسیار فراتر از وظایف یک معاونت دیده شده است.
وی افزود: به لحاظ ارزش و ماهیت موضوع با وجود تمام چالش ها دو راهکار وجود دارد که اولین راهکار استفاده و احیای ظرفیت های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی است.
در این جلسه هریک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه های خود برای بحث مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی و فرهنگی پرداختند.
ریاحی نژاد، مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه جلسه گفت: کار معلم تربیتی است و مشارکت در کارهایش اتفاق می افتد؛ لذا باید در کنار وظایف خود کار تربیتی کند.
وی افزود: سند تحول بنیادین رویکرد فرهنگی تربیتی دارد. باید با سازوکارهای پیش بینی شده درباره این موضوع تصمیم گیری کنیم؛ چرا که تربیت باید اولویت آموزش و پرورش باشد و نگاه ها از حالت جزیره ای به تربیت خارج شود.
مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به 11 حوزه یادگیری اشاره کرد و گفت: اینکه معلم با رویکرد تربیتی وارد کلاس شود وظیفه معاونت پرورشی و فرهنگی است.
مجتبی جعفریان، رئیس اداره برنامه ریزی امور تربیتی، هم درباره به کارگیری معلمان اشاره کرد و گفت: در سیاست های کلی مقام معظم رهبری برای آموزش و پرورش تربیت و تامین نیروی انسانی توانمند و واجد شرایط برای تحقق اهداف و برنامه های پرورشی و فرهنگی را داریم.
وی ادامه داد: در راهکارهای سند تحول بنیادین نیز تقویت شایستگی های اعتقادی، اخلاقی و حرفه ای معلمان، تحکیم نقش الگویی و فراهم کردن سازوکارهای اجرایی تاکید شده است.
جعفریان در ادامه گفت: داشتن برنامه های تربیتی و حضور و مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی مدارس برای ما بسیار حائز اهمیت است.
ناصر سلیمانزاده، معاون برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره کل تشکیلات و امور اداری وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: درباره به کارگیری معلمان باید تدابیری اتخاذ شود. با وجود کمبود نیروی انسانی باید با امکانات و شرایط موجود، اقدامات مثبتی انجام دهیم.
وی در ادامه صحبت هایش افزود: با تبیین یک نقشه راه می توان این اقدامات را موثرتر کرد.
سیدرضا سیدتقی‌زاده، معاون دفتر حقوقی و حمایت قضایی، در ادامه این جلسه تاکید کرد: باید محدوده مشارکت معلمان را در امر تربیت مشخص کنیم که این مشارکت باید در امور تخصصی یا غیرتخصصی در بحث ساعات آموزشی یا خارج ساعات آموزشی باشد.
وی افزود: در برنامه ششم آمده که تمام فعالیت ها باید مطابق با سند باشد، این موضوع یک تکلیف است. تمام بندهای سند تحول بنیادین متکی به فصل هشتم است که وزارت آموزش و پرورش باید با آن توجه کند.
کاظمی، معاون دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز در این جلسه به برنامه درسی اشاره کرد و گفت: در برنامه درسی ملی آمده که برای تهیه هر محتوا 5 عنصر و 4 عرصه دیده شود.
وی گفت: رویکرد اجرای برنامه درسی را مورد تاکید قرار دهیم و علاوه بر بحث آموزش به بحث پرورشی و تربیتی توجه کنیم. شاید یکی از کلیدی ترین بحث هایی که معاونت پرورشی و فرهنگی می تواند دنبال کند مشارکت معلمان در فعالیت ها است.
معاون دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش در پایان شاکله برنامه درسی را تربیتی دانست.
شاخص های معلمان برای رفتار دانش آموزان جهت دهنده است
اسماعیل بحری زاده، مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه گفت: ما به دنبال تحکیم نقش مدیران و معلمان در مدارس هستیم و باید موانع تحقق این موضوع را بررسی کنیم زیرا شاخص های معلمان برای رفتار دانش آموزان جهت دهنده است.
وی افزود: باید شاخص های ارزیابی عملکرد معلم، مدیر، مربی و عوامل دخیل در امر تربیت را با نگاهی جامع مورد توجه قرار دهیم و یک رابطه برد - برد بین معلمان، اولیاء، مربیان و دانش آموزان تعیین کنیم.
رویکرد حداقلی در اجرای برنامه ریزی درسی
ناصر جعفری، معاون دفتر آموزش متوسطه اول نیز در ادامه گفت: برای اجرای برنامه درسی رویکرد حداقلی را مورد هدف قرار دهیم. فلسفه فعالیت ها و برنامه ها رویکرد تربیتی باید داشته باشد.
وی ادامه داد: فعالیت های پرورشی که در برنامه درسی دیده نشده باید با مشارکت معلمان عملیاتی شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

دامداران تعلیف غیر مجاز در منطقه حفاظت شده باشگل با حکم قضایی جلب می شوند

کشف 665 کیلو انواع مواد مخدر در مازندران

پنج‌ هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون استان مرکزی پرداخت شد

سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان تاکید کرد: اصفهان میتواند تبدیل به کانون فعالیت های کارآفرینی کشور در حوزه مشاغل جدید شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خبر داد: خانه بهداشت کارگری شرکت پویا نخ به‌عنوان یکی از خانه‌های بهداشت برتر کشور شناخته شد

حدود 80درصد یارانه بگیران خراسان جنوبی، تسهیلات یک میلیونی حمایتی دولت را دریافت کردند

کاهش 25 درصدی حوادث ناشی از کار در استان یزد

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان: پرداخت تسهیلات دوره کرونا به 13 رسته شغلی

ثبت نام 14 هزار هرمزگانی در سامانه بیمه بیکاری

برگزاری 1836 نفر ساعت آموزش مجازی به تعاونگران خراسان جنوبی در 2 ماهه نخست سالجاری

شریعتمداری انتخاب دکتر "قالیباف " به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت

برقراری تعامل منطقی میان سازمان منطقه آزاد کیش، کارفرما و کارگران در جزیره کیش

ترافیک نیمه سنگین در هراز و کندوان

سند راهبردی ویژه قرآنی در مازندران ترسیم شود

واکنش وزارت ورزش به تهدید 4 باشگاه لیگ برتری برای انصراف از لیگ

امکان پرواز هواپیمای ایرباس 320 در فرودگاه رامسر

کندوان مسدود شد

مازندران 853 هزار قطعه جوجه یک‌روزه به افغانستان صادر کرد

هشدار آب منطقه‌ای مازندران در خصوص تردد در کنار سدهای لاستیگی لاریم و پازوار

هواشناسی مازندران در باره ناپایداری جوی هشدار داد

جاده کندوان به علت جاری شدن سیلاب مسدود شد

واردات انواع کالا به مازندران از مرز 170 میلیون و 40 هزار دلار گذشت

نمازجمعه فردا در مازندران برگزار نمی‌شود

90 درصد مهدهای کودک مازندران استیجاری است

خط تولید میگو در مازندران راه اندازی شود

هوای مازندران بهاری و سبز؛ حال کرونا زرد و قرمز

133 مالک در مازندران اجاره بهای مهدهای کودک را بخشیدند

تبدیل جزیره کیش به مرکز علمی ایران در میان مناطق آزاد کشور

شجاعی برهان در مراسم معارفه سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان: شفافیت و تکریم منابع انسانی شعار و محور عملکردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

تجارت 665 هزار تن کالا بین مازندران و کشورهای مختلف جهان

افزایش سه برابری پروازها در فرودگاه نوشهر

دانشگاه نوشیروانی بابل در زمینه سلامت و رفاه برتر شد

موقوفات مازندران شناسنامه دار می شوند

8800 مازندرانی در ماه رمضان خون اهداء کردند

کارگروه اجرایی تفاهم‌نامه‌های دو جانبه مازندران و ولگاگراد تشکیل شد

طرح یاوران تولید تحقیقات کشاورزی را کاربردی می‌کند

محور کندوان و هراز یک‌طرفه می‌شود

12 میلیون تردد در جاده های مازندران ثبت شد

روایتی از ممنوعیت آزمون تصویری مجازی برای دانش‌آموزان

انهدام باند سرقت خودرو در ساری

تداوم هوای گرم در مازندران

تمام شهرهای مازندران در برابر کرونا وضعیت زرد و قرمز قرار دارند

جوجه آوری بیش از چهار هزار قطعه گونه گاوچرانک در شهرستان پارس آباد

تولد نهمین نسل آهوی مغان در سایت تکثیر و احیای آهوی مغان

مجوز زیست محیطی طرح انتقال آب بن- بروجن لغو نشده است

خسارت 620 میلیارد ریالی تندباد در سوادکوه شمالی

افزایش شمار بیماران جدید کرونایی در مازندران

برگزیدگان جشنواره مطبوعات مازندران 13 خرداد معرفی می‌شوند

266 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه توزیع شد

شناسایی گونه ای کمیاب از ژله ماهی دکمه آبی برای نخستین بار در شمال غربی جزیره کیش