پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل امور تربیتی آموزش و پرورش:

موانع مشارکت معلمان در فعالیت‌های پرورشی برطرف شود فرهنگي

موانع مشارکت معلمان در فعالیت‌های پرورشی برطرف شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - تهران- مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش گفت: هم فکری همه بخش های آموزش و پرورش به رفع موانع مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی و فرهنگی در مدارس کمک می کند.

به گزارش روز سه شنبه آموزش و پرورش، مسعود شکوهی در دومین جلسه کارگروه تخصصی مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی اظهار کرد: در این کارگروه موضوع کار تربیتی و فعالیت تربیتی را دنبال می کنیم و اینکه چگونه متن سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم، مهم است.
وی ادامه داد: موضوع فعالیت های تربیتی و پرورشی در اولویت است. باید راهکاری پیدا کنیم تا کسری نیرو جبران شود؛ از این منظر می توان از مشارکت معلمان استفاده کرد.
مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی به فعالیت امور تربیتی در مدرسه اشاره کرد و خواستار کمک فکری برای رفع چالش های پیش روی موضوع مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی و فرهنگی شد.
اکبر سرداری، معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره نیز در این جلسه گفت: موضوع مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در این کارگروه مد نظر است.
سید عبدالله محبی، دبیر این کارگروه نیز در این جلسه گفت: برای تبیین مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی با چالش هایی مواجه هستیم. یکی از این چالش ها این است که بسیاری از مدیران تعلیم و تربیت براین باور هستند که این موضوع در سند تحول بنیادین بسیار فراتر از وظایف یک معاونت دیده شده است.
وی افزود: به لحاظ ارزش و ماهیت موضوع با وجود تمام چالش ها دو راهکار وجود دارد که اولین راهکار استفاده و احیای ظرفیت های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی است.
در این جلسه هریک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه های خود برای بحث مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی و فرهنگی پرداختند.
ریاحی نژاد، مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه جلسه گفت: کار معلم تربیتی است و مشارکت در کارهایش اتفاق می افتد؛ لذا باید در کنار وظایف خود کار تربیتی کند.
وی افزود: سند تحول بنیادین رویکرد فرهنگی تربیتی دارد. باید با سازوکارهای پیش بینی شده درباره این موضوع تصمیم گیری کنیم؛ چرا که تربیت باید اولویت آموزش و پرورش باشد و نگاه ها از حالت جزیره ای به تربیت خارج شود.
مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به 11 حوزه یادگیری اشاره کرد و گفت: اینکه معلم با رویکرد تربیتی وارد کلاس شود وظیفه معاونت پرورشی و فرهنگی است.
مجتبی جعفریان، رئیس اداره برنامه ریزی امور تربیتی، هم درباره به کارگیری معلمان اشاره کرد و گفت: در سیاست های کلی مقام معظم رهبری برای آموزش و پرورش تربیت و تامین نیروی انسانی توانمند و واجد شرایط برای تحقق اهداف و برنامه های پرورشی و فرهنگی را داریم.
وی ادامه داد: در راهکارهای سند تحول بنیادین نیز تقویت شایستگی های اعتقادی، اخلاقی و حرفه ای معلمان، تحکیم نقش الگویی و فراهم کردن سازوکارهای اجرایی تاکید شده است.
جعفریان در ادامه گفت: داشتن برنامه های تربیتی و حضور و مشارکت معلمان در فعالیت های پرورشی مدارس برای ما بسیار حائز اهمیت است.
ناصر سلیمانزاده، معاون برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره کل تشکیلات و امور اداری وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: درباره به کارگیری معلمان باید تدابیری اتخاذ شود. با وجود کمبود نیروی انسانی باید با امکانات و شرایط موجود، اقدامات مثبتی انجام دهیم.
وی در ادامه صحبت هایش افزود: با تبیین یک نقشه راه می توان این اقدامات را موثرتر کرد.
سیدرضا سیدتقی‌زاده، معاون دفتر حقوقی و حمایت قضایی، در ادامه این جلسه تاکید کرد: باید محدوده مشارکت معلمان را در امر تربیت مشخص کنیم که این مشارکت باید در امور تخصصی یا غیرتخصصی در بحث ساعات آموزشی یا خارج ساعات آموزشی باشد.
وی افزود: در برنامه ششم آمده که تمام فعالیت ها باید مطابق با سند باشد، این موضوع یک تکلیف است. تمام بندهای سند تحول بنیادین متکی به فصل هشتم است که وزارت آموزش و پرورش باید با آن توجه کند.
کاظمی، معاون دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز در این جلسه به برنامه درسی اشاره کرد و گفت: در برنامه درسی ملی آمده که برای تهیه هر محتوا 5 عنصر و 4 عرصه دیده شود.
وی گفت: رویکرد اجرای برنامه درسی را مورد تاکید قرار دهیم و علاوه بر بحث آموزش به بحث پرورشی و تربیتی توجه کنیم. شاید یکی از کلیدی ترین بحث هایی که معاونت پرورشی و فرهنگی می تواند دنبال کند مشارکت معلمان در فعالیت ها است.
معاون دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش در پایان شاکله برنامه درسی را تربیتی دانست.
شاخص های معلمان برای رفتار دانش آموزان جهت دهنده است
اسماعیل بحری زاده، مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه گفت: ما به دنبال تحکیم نقش مدیران و معلمان در مدارس هستیم و باید موانع تحقق این موضوع را بررسی کنیم زیرا شاخص های معلمان برای رفتار دانش آموزان جهت دهنده است.
وی افزود: باید شاخص های ارزیابی عملکرد معلم، مدیر، مربی و عوامل دخیل در امر تربیت را با نگاهی جامع مورد توجه قرار دهیم و یک رابطه برد - برد بین معلمان، اولیاء، مربیان و دانش آموزان تعیین کنیم.
رویکرد حداقلی در اجرای برنامه ریزی درسی
ناصر جعفری، معاون دفتر آموزش متوسطه اول نیز در ادامه گفت: برای اجرای برنامه درسی رویکرد حداقلی را مورد هدف قرار دهیم. فلسفه فعالیت ها و برنامه ها رویکرد تربیتی باید داشته باشد.
وی ادامه داد: فعالیت های پرورشی که در برنامه درسی دیده نشده باید با مشارکت معلمان عملیاتی شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

حدود 500 کودک بازمانده از تحصیل مازندران به مدرسه بازگشتند

پیاده‌روی اربعین حسینی جهانی‌تر از هر سال برگزار شد

نگاه جامعه به حوزه کودک تزیینی است

انفجار در افغانستان 62 کشته برجای گذاشت

اردوغان به نامه ترامپ واکنش نشان داد

واکنش ترکیه به نامه ترامپ: انداختیم سطل آشغال!

نامه خلاف عرف ترامپ به اردوغان: احمق نباش!

مازندران با اجرای برنامه‌های فرهنگی به پیشواز روز مبارزه با استکبار جهانی می‌رود

ساخت فیلم کوتاه با عنوان"نقطه سر خط"در قائمشهر

سوگواره استانی تعزیه در آمل آغازشد

خدمات رسانی به زائران استان ها در مواکب مازندران

سالن شماره 2 سینما سپهر ساری آغاز به کار کرد

پنجمین سمپوزیوم هنر و طبیعت با نام آخرین موج برگزار می‌شود

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در ساری برگزار می شود

کمبود معلم در مازندران، معاونان مدارس را سر کلاس درس برد

فراخوان نهمین سالانه هنر معاصر پرسبوک منتشر شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر منصوب شد

بارندگی مدارس ابتدایی شهرستان چالوس را تعطیل کرد

«آمل» میزبان سوگواره تعزیه مازندران شد

سنگ یادمان یاران میرزاکوچک‌خان در رامسر ارزش تاریخی ندارد

سند ارتقای وضعیت زنان مازندران اجرایی شد

ارائه تسهیلات جهت پوشش بیمه درمانی خبرنگاران مازندران

« دارنو»؛ گنجینه ای از آبشارهای رویایی

طرح های گردشگری 4 سد در مازندران تهیه شده است

103 هزار مازندرانی مسافر اربعین شدند

بزرگداشت علامه طبرسی و کوهستانی برگزار می شود

موانع مشارکت معلمان در فعالیت‌های پرورشی برطرف شود

ترامپ، ترکیه را به نابودی اقتصادش تهدید کرد

همایش آموزشی کارشناسان قرآن و عترت در رامسر آغاز شد

کمبود 100 هزار نیروی پرورشی /اقامه نمازجماعت در 70 هزار مدرسه

سومین دوره توانمندسازی مربیان قرآنی در رامسر آغاز شد

تعداد کشته‌ های ناآرامی‌ های عراق به 104 نفر رسید

وضعیت عمومی استاد آواز مازندران خوب است

«الحسین یجمعنا»؛ 1200 کیلومتر تا کربلا

پوشش 100 درصدی تحصیلی معلولان مازندران

گردشگری کودک چیست؟

ترامپ دستور افزایش حملات به طالبان را صادر کرد

گردشگری کودک؛ راهی نوین برای آینده کودکان

نمایشگاه عکس « مازندران در قاب محرم» برپا می شود

رکوردشکنی مازندرانی‌ها برای حضور در پیاده‌روی اربعین

ثبت نام 80 هزار زائر اربعین در مازندران

حضور میلیونی در اربعین نشانه نفوذ فرهنگ حسینی در قلب ملتها است

نخست‌ وزیر عراق: مطالبات مردم را برآورده می‌ کنیم

آمریکا خواستار ممنوعیت فعالیت ماهان در ایتالیا شد

آمریکا به 1+4 می‌ پیوندد؟

تعطیلی کنسولگری عراق در مشهد صحت ندارد

ثبت نام نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر مازندران آغاز شد

لاریجانی: از اظهارات بن‌ سلمان استقبال می‌ کنیم

افزایش 37 درصدی زائران اربعین حسینی در مازندران

رشد 10 درصدی اشتغال گردشگری در مازندران