پیام مازند

آخرين مطالب

حل مشکلات قطعه‌ساز آملی روی میز دستگاه‌های مربوطه سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - حل مشکلات کارخانه فولادین ذوب آمل به عنوان یکی از اولویت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفت.

شرکت فولادین ذوب آمل از معدود کارخانه هایی است که تمامی فعالیت و ماشین آلات آن بر اساس نیاز خودروسازی کشور تامین و استقرار یافته است.
این شرکت که از سال 1379 آغاز به کار کرد، توان تولید سالانه 77 هزار و 700 تن قطعات چدنی و فولادی برای صنعت خودروسازی را دارد و بیش از یک هزار و 600 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه فعالیت می کنند.
کارخانه فولادین ذوب آمل به همراه مجموعه فولادین تلاش و فرا صنعت بزرگ ترین مجموعه قطعه سازی ایمنی و فوق ایمنی در مجموعه اکسل سازی کشور است که بر اساس مواد اولیه قراضه تامین شده از سوی خودروسازان فعالیت داردو بنا بر تعهد و تفاهم ایرانخودرو باید ماهیانه چهار هزار تن قراضه به این شرکت تحویل می داد که اکنون در سومین ماه فقدان اجرای این تعهد از سوی بزرگ ترین خودروساز کشور هستیم.
البته مشکلات مجموعه قطعه سازان آملی فقط مربوط به مواد اولیه نشده و مواردی همچون بدهی شرکت های خودروسازی به مجموعه فذا ، چک هار برگشتی خودروسازان ، بدهی های معوقه انشعابات شرکت فذا ، مشکلات در بیمه تامین اجتماعی کارکنان و بدهی به تامین اجتماعی ، قرار گیری این شرکت در لیست بدهکاران بانکی و برداشت بدهی از حساب ضامنین شرکت از جمله این موارد است.
صبح امروز مسئولان شرکت فذا خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه بخشی از خطوط تولید مجموعه فذا که با حدود 600 نفر از نیروهای شرکت مجددا فعال شد که در بازدید خبرنگار ایرنا صحت این مسئله تایید شد.
مدیرعامل شرکت فذا، فعال کردن شرکت را بنا به پیشنهاد استاندار مازندران مبنی بر راه اندازی مجدد خطوط با خرید اعتباری عنوان کرد و افزود:در صورت ادامه فعالیت کارخانه با اجرای کامل مفاد صورت‌جلسه تنظیم شده در وزارت صمت ، تمامی کارگران شرکت به چرخه تولید بازخواهند گشت.
تا کنون چندین جلسه برای حل مشکلات مجموعه فولادین ذوب آمل در حضور وزیر صنعت و قطعه سازان برگزار شد و استاندار مازندران نیز به صورت مستقیم به این مسئله ورود کرد و تمامی دستگاه ها را موظف به برداشتن و تسهیل موانع فعالیت این قطعه ساز کرد.
برگزاری جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک صنعتی آمل نیز به همین منظور و با هدف بررسی مصوبات انجام شده در جهت برطرف کردن مشکل کارخانه فذا برگزار شد.
بدهی بیمه‌ای قطعه سازان آملی به خودروسازان منتقل شد
طبق مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد که تامین اجتماعی مازندران مطالبات جهت بیمه کارگران سه مجموعه قطعه ساز آمل را از محل مطالبه آنان از خودروسازان دریافت کند.
بر اساس این مصوبه عملا مجموعه خودروسازان آملی شامل کارخانه فولادین ذوب آمل ، فولادین تلاش و فرا صنعت دیگر به تامین اجتماعی بدهکار نیستند.
البته این مسئله از سوی مسئولان تامین اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت که از سوی استاندار غیر قابل پذیرش اعلام شد و تاکید شد که تامین اجتماعی در ستاد تسهیل قبول کرده است که مطالبات خود را از خودروساز بگیرد و در نهایت این مسئله نیز برطرف شد.
اعتبارات بانکی فذا باز می گردد
یکی دیگر از مشکلات مجموعه فولادین ذوب آمل معوقات این شرکت در نزد بانک ها و قرار گیری این شرکت در جمع بدهکاران چک برگشتی بود.
این مسئله نیز بر اساس مصوبه شورای تامین و ستاد تسهیل برطرف شد و برای خروج این قطعه ساز از لیست شرکت های چک برگشتی مصوبه شورا به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار ارجاع شد.
البته مسئولان شرکت فذا اذعان داشتند که عملا این شرکت چک برگشتی نداشته و این مسئله پیش آمده مربوط به معوقات شرکت است که در حال حاضر با ورود نماینده بانک مرکزی برطرف شده و مجموعه فذا تقریبا از لیست سیاه تمامی بانک ها خارج شده است.
این مسئله به مجموعه قطعه سازان آمل این فرصت را می دهد تا بتوانند بدون داشتن سرمایه خوابیده با اعتبارت بانکی اقدام به خرید مواد اولیه و مواد مورد نیاز کنند.
صبوری بیشتر محیط زیست
اخطارهای محیط زیست برای نصب غبار گیر در مجموعه فولادین ذوب آمل دیگر مشکل این شرکت در شرایط کنونی بود که در جلسه امروز ستاد تسهیل برطرف شد.
با توجه به مصوبات پیشین ستاد تسهیل مقرر شد که مجموعه فذا اقدام به خرید و نصب غبار گیر در کارخانه کند .
مجموعه فذا موظف شد تا 6 ماه پس از دریافت تسهیلات جهت خرید غبار گیر ، اقدام به نصب آن کرده و در صورت سرباز زدن به این اقدام مشمول ورود قانونی محیط زیست شود.
اما به دلیل مشکلات پیش آمده در عملیات بانکی هنوز این تسهیلات وصول نشده است و در جلسه امروز به دستور استاندار مازندران مقرر شد که زمان بیشتری به مجموعه فذا داده شود.
احداث نیروگاه کوچک مقیاس
از دیگر مصوبات پیگیری شده در جلسه امروز تامین 9 مگاوات انرژی برق مورد نیاز کوره های قوس الکترونیک مجموعه فذا بود.
در این نشست نیز به پیشنهاد شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان قرار شد که زمینی به مساحت سه هزار متر مربع از مجموعه فذا گرفته شود و با ورود سرمایه گذاربخش خصوصی نیروگاه کوچک مقیاس در شهرک مستقر شود.
البته این طرح برای بلند مدت ارائه شد و قرار شد تا آن زمان شرکت برق منطقه ای با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و مجموعه فذا شبکه موجود شهرک صنعتی فاز یک آمل را تقویت کنند و هزینه انشعاب نیز به صورت اقساط از کارخانه فولادین ذوب آمل دریافت شود.
همچنین در انتهای جلسه امروز به مسئله تامین مواد اولیه کارخانه اشاره و گفته شد ، شرکت ایران‌خودرو قول مساعد داد که تمام تلاش خود را برای تحویل مواد اولیه به مجموعه فولادین ذوب به کار بگیرد. تا آن زمان مقرر گردید که مجموعه فذا با استفاده از خرید مواد اولیه از محلی دیگر به صورت محدود فعالیت خود را از سر بگیرد.
همچنین بنا بر گفته مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران قرار است حدود 300 میلیارد تومان اعتبار برای خرید مواد اولیه و گسترش فعالیت فولادین ذوب آمل به این مجموعه تزریق شود تا این شرکت از حالت فعالیت تک سبدی خارج شود.
برچسب‌ها
رونق تولید صنعت مازندران صنعت قطعه سازی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/99952/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

سفر وزیر کشور به استان مازندران

جاده هراز بازگشایی شد

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

بیشترین میزان بارش باران با 53 میلی‌متر در آمل به ثبت رسید

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است

افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران

انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب

تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

13 اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم

تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران

مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران

بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور

160 کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد

4 نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر 18 سال

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

محور هراز مسدود است

قدردانی وزیر کشور از فراجا در اجرای «طرح نور»

وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت