پیام مازند
ترافیک خودروها برای ورود به آزادراه تهران - شمال
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 12:33:21 PM
ایرنا
پیام مازند - تهران- رییس جمهوری روز گذشته دستور افتتاح آزاد راه تهران - شمال را صادر کرد و حالا خودروها پیش از افتتاح، در ورودی آن صف کشیده‌اند.

 ‌ آزاد راه تهران - شمال که حالا وارد بیست و سومین سال احداث شده است، سرانجام امروز به صورت آزمایشی افتتاح می شود تا مسیر تهران _ چالوس را کاهش دهد.
بر این اساس، قرار است هر روز از ساعت 12 تا 14 به مدت 2 ساعت از فاز یک آزاد راه در اتوبان همت تا شهرستانک بهره برداری شود.
از امروز (23 بهمن)، بهره‌برداری آزمایشی از خط یک این آزادراه آغاز و این پروژه اوایل اسفند، بهره‌برداری رسمی خواهد شد.
نکته قابل توجه آن است که با توجه به اعلام رییس جمهوری مبنی بر افتتاح آزمایشی این آزاد راه از امروز، صف خودروها برای ورود به این آزادراه تشکیل شده است تا در زمانی کوتاه تر به چالوس برسند.
منطقه یک آزادراه تهران - شمال تا دقایقی دیگر برای عبور مردم باز می‌شود و عوارض آن نیز رقمی کمتر از 50 هزار تومان اعلام شده است.
وزیر راه و شهرسازی 20 بهمن از افتتاح آزاد راه تهران - شمال در روزهای آینده خبر داد و گفت: این آزاد راه که ارزش مالی آن 10 هزار میلیارد تومان است با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می شود.
آزادراه تهران-شمال به طول 121 کیلومتر شامل چهار قطعه است که مراحل مطالعاتی آن از سال 1353 آغاز شده و حدود 20 سال از اجرای عملیات ساخت آن می‌گذرد، قطعه اول از تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع می‌شود و در امتداد دره کن پس از عبور از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4870 متر این رشته کوه را قطع کرده و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.
از آن پس، مسیر به موازات جاده قدیم کرج- چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز بطول 6400 متر شده و در پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس- تنکابن متصل می‌شود.
کوتاه شدن 65 کیلومتری مسیر، کاهش زمان سفر، ایجاد راه ارتباطی سریع و ایمن برای چهار فصل سال، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا ناشی از بهبود وضعیت ترافیک، توسعه صنعت گردشگری و صنایع کشاورزی و تبدیلی و اشتغالزایی از مهم ترین مزیت های بهره برداری از این آزاد راه است.
آزادراه تهران - شمال دارای 2 خط (در فرازهای تند 3 خط) در هر باند است و حداکثر شیب طولی مسیر 6 درصد، حداقل شعاع قوس ها400 متر و میانگین سرعت سیر 80 کیلومتر در ساعت است.
 
 

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/113805/ترافیک-خودروها-برای-ورود-به-آزادراه-تهران---شمال
بستن   چاپ