پیام مازند
رضایت مردم از کیفیت ارائه خدمات، شاخص اساسی بهره وری است
دوشنبه 5 آبان 1399 - 16:19:17
وزارت رفاه
پیام مازند - سنجش رضایت مردم از کیفیت ارائه خدمات، به عنوان یکی از شاخص‌های اساسی مرتبط با بهره وری در دستور کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، سید جواد رضوی، دبیر کمیته راهبردی ارتقای بهره‌وری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب در نشستی که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان ملی بهره وری ایران و تعدادی از معاونین و روسای سازمان های زیر مجموعه این وزارتخانه به صورت ویدئوکنفرانس شد افزود: این کمیته، با حکم وزیر تعاون ، کارو رفاه اجتماعی از شهریور 1398 کار خود را آغاز کرده است و دستورالعمل های سازمان ملی بهره‌وری با مشارکت نمایندگان معاونت‌های تخصصی و رویکرد مسئله محوری در حال انجام است .
رضوی با اشاره به اینکه مجموعه مسائل مربوط به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تا پایان سال 98 شناسایی شده است توضیح داد: در 17 مرداد 1399 با اعلام بخشنامه جدید از سوی سازمان ملی بهره‌وری و ارسال کاربرگ های جدید ، بازبینی فعالیت های سال 98 در دستور کار قرار گرفت .
دبیرکمیته ارتقای بهره‌وری با بیان اینکه باید سهم این وزارتخانه در موضوع بهره‌وری و رشد اقتصاد ملی مشخص شود تصریح کرد: در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، از مجموع 67 مسئله احصا شده ،حدود 18 مورد بخشی و چند مورد نیز فرابخشی بوده است .
رضوی گفت: بهبودمستمر فرآیندهای کاری مسائلی که شناسایی شده و مانع ارتقاء بهره وری هستند در اولویت کاری وزارتخانه قرار دارد .
رضوی بر ضرورت تعامل بیشتر وزارتخانه با سازمان ملی بهره‌وری تاکید کرد و افزود: جلسات این کمیته در سطح استان‌ها نیز به صورت مستمر تشکیل و مرتب از آنها گزارش گیری می شود .
دبیر کمیته راهبردی ارتقای بهره‌وری تصریح کرد: در استان‌ها، حدود 80 درصد مصوبات کمیته های استانی به مرحله اجرا رسیده است .
به گفته وی، با ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سازمان‌های تابعه، روسای کمیته‌ها منصوب و احکام اعضای کمیته ارتقای بهره وری صادر شده است .
رضوی با اشاره به اینکه اجرایی شدن راه حل مسائل مربوط به بهره‌وری دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد، افزود: این موضوع با همکاری واحدهای تخصصی در ستاد دنبال می‌شود و انتظار این است که همه معاونت های ستادی وزارتخانه برای حل مسائل همراهی و همکاری لازم را داشته باشند .
وی بر ضرورت اصلاح نظامنامه مبتنی بر برنامه پنجم توسعه تاکید کرد و افزود: اصلاح و بازنگری ساختار نظام نامه با رویکرد مسئله محوری ،ضروری به نظر می رسد .
رضوی تصریح کرد: از روسای کمیته‌های تخصصی سازمان‌ها نیز درخواست می‌شود نظارت جدی تری بر تشکیل کمیته‌های تخصصی ارتقای بهره‌وری توسط دستگاه داشته باشند .
وی همچنین تاکید کرد: گزارش‌های کمیته‌های تخصصی ارتقای بهره‌وری سازمان‌های تابعه در دوره های مشخص شده، به دبیرخانه این کمیته ارائه شود .
دبیر کمیته راهبردی ارتقای بهره‌وری افزود: با توجه به اینکه بخشی از مسائل وزارتخانه فرابخشی است پیشنهاد شده کمیته فرابخشی در سازمان بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری تشکیل شود .
وی تصریح کرد: انطباق با رویکرد مسئله محوری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری از جمله موارد درخواستی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه بهره وری است .
دبیر کمیته راهبردی ارتقای بهره وری پیشنهاد داد: برای شناسایی مسائل عدم ارتقای بهره‌وری ،رویکرد مشخص ارائه و با استفاده از تجربیات این وزارتخانه با همکاری سازمان ملی بهره‌وری جلسات مشترک آموزشی در جهت انتقال تجارب تشکیل شود .

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/155792/رضایت-مردم-از-کیفیت-ارائه-خدمات،--شاخص-اساسی-بهره-وری-است
بستن   چاپ