پیام مازند
استاندار مازندران:
روابط عمومی ها جریان اشتغال زایی را پایش کنند
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 18:30:20
مازندران آنلاین - استاندار مازندران گفت: روابط عمومی ها باید نقاط قوت و ضعف اجرای طرح های اشتغال زایی در مازندران را در دستگاه مورد نظر خود پایش کنند تا ضمن ارتقاء راندمان سیستم، بر جامعه تاثیر بگذارند.
به گزارش ایسنا مازندران،، محمد اسلامی در همایش مدیران روابط عمومی فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان با اشاره به این که مردم ایران اسلامی به دنبال صیانت از استقلال کشور هستند، اظهار کرد: امروز کشور ما با هجمه سنگین رسانه ای روبه رو است و بنگاه های دروغ پراکنی دشمن سعی می کنند به جهانیان القا نمایند جمهوری اسلامی، بی ثبات کننده منطقه است.
استاندار با بیان این که جریان سنگین توطئه ای در جهت ناتوان کردن کشور و ناامید نمودن مردم تلاش می کند، گفت: ریشه همه تحریم ها از ابتدای پیروزی انقلاب، تعرض به استقلال ملت ایران بود و مردم ما در این سال ها به ویژه در دوران دفاع مقدس با اتکاء به خلاقیت خود و ایثارگری، از دستاوردهای انقلاب حفاظت کردند.
وی با اشاره به این که امروز دشمن با جنگ اقتصادی به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی می اندیشد و همزمان؛ القای ناکارآمدی دولت را در دستور کار خود دارد، افزود: جریان مدیریت کشور، یک جریان یکپارچه است و شکافی بین سطوح مختلف مدیریت و حاکمیت کشور وجود ندارد.
مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که روابط عمومی باید بتواند این کارزار سنگین را تحلیل و در راستای آگاهی بخشی به جامعه، اطلاع رسانی نماید، تصریح کرد: وجود سلیقه و هنر در روابط عمومی برای پردازش هنرمندانه و درست اطلاعات ضروری است.
اسلامی با تاکید بر این که باید شیوه بیان مطالب عوض شود و تحلیل از وقایع صورت گیرد نه افراد، یادآور شد: روابط عمومی نیازمند سیستم است تا در سایه کار فکری و معماری درست، فضا را مدیریت کند.
استاندار با اشاره به این که نباید مطالب بی ارزش، دستمایه پردازش اخبار قرار گیرد، تصریح کرد: جریانی می خواهد استان را از بیرون کادرچینی کند و این ها مصادیق بی ثبات سازی مدیریت استان و ایجاد یاس است.
اسلامی با بیان این که امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی و اطلاع رسانی، بدنبال تسخیر ذهن و روان مردم و القای ناامیدی است، افزود: همه ما به صورت یکپارچه باید جلوی این جریان فکری مخرب بایستیم.
وی، روابط عمومی را یک جریان شاخص امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: اطلاع رسانی خدمات، آگاهی بخشی و تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف باید در دستور کار روابط عمومی قرار گیرد.
استاندار در ادامه سخنان خود گفت: باید کانالی تحت عنوان مازندران، مازندران است راه اندازی و همه اطلاعات به صورت یکپارچه در آن بارگذاری شود.
وی بر تشکیل هسته فکری در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: اجرای دستورالعمل ابلاغی تحقق شعار سال که ابلاغ رئیس جمهوری است باید بسیار جدی گرفته شود.
مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که ساختار دولت بزرگ شده است و کوچک سازی، چالاک سازی و کاهش هزینه های دولت باید اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: زمان استعلامات را برای متقاضیان مجوز به 48 روز تقلیل داده شد و از دستگاه های اجرایی به منظور روان سازی فرآیندها، اطلاعات خود ر‌ا در دیتا سنتر استان بارگذاری خواهند کرد.
استاندار مازندران با بیان این که اشتغال راهش از دولت نمی گذرد و به کارگیری نیروی انسانی در دولت فقط از طریق آزمون صورت می گیرد، گفت: مشکل اشتغال از طریق کسب و کارهای نوین حل می شود و روابط عمومی در توجیه جامعه جویای کار نقش موثری دارد.
وی با اشاره به این که دولت بالغ بر 74 هزار میلیارد تومان، تسهیلات 6 درصدی و 8 درصدی برای اشتغال در کشور پیش بینی نموده که از این محل باید یک میلیون و 30 هزار شغل جدید ایجاد شود، تصریح کرد:دولت برای تحقق این مهم، سامانه کارآ را طراحی نموده و از اسفند 96 تا کنون بالغ بر هفت هزار و 500 نفر در استان در این سامانه ثبت نام نموده اند که همه پرونده ها در کمیته تخصصی ارزیابی شده است.
استاندار مازندران با اعلام این که از 165 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی دولت به استان در این راستا، بالغ بر 105 میلیارد تومان از سوی بانک های عامل وصول شده است، گفت: این تسهیلات باید صرف اشتغال تعهد شده شود و روابط عمومی برای تحقق این هدف نقش موثری دارد.
وی با بیان این که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در مازندران درحال کاهش است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به 6 هزار و 600نفر در مازندران پرداخت شده است.
استاندار مازندران با بیان این که جریان اشتغال، قوی در استان در حال حرکت است، افزود: روابط عمومی ها باید نقاط قوت و ضعف اجرای این حرکت مهم را در دستگاه مورد نظر پایش کنند تا ضمن ارتقاء راندمان سیستم، بر جامعه تاثیر بگذارند.
نماینده عالی دولت در استان، بر برگزاری جشنواره روابط عمومی ها و رسانه ها، بهره گیری از سیستم های نوین اطلاع رسانی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور برای برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد کانال مشترک اطلاع رسانی استان و تشکیل هسته مشاوره تاکید کرد و گفت: ارتباط با رسانه ها بسیار با اهمیت است و روابط عمومی باید حرکت خود را برای دست یابی به برنامه و اهداف آن ریل گذاری نماید.
انتهای پیام

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/29437/روابط-عمومی-ها-جریان-اشتغال-زایی-را-پایش-کنند
بستن   چاپ