پیام مازند
اعتماد شهروندان مازندرانی به سامانه 111 برای ارتباط با دولتمردان
دوشنبه 22 مهر 1398 - 2:55:07 PM
ایرنا
پیام مازند - ساری - بررسی گزارش دو ماهه مرداد و شهریور ارتباط گیری شهروندان مازندرانی با مدیران دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد بیشترین اقبال در این زمینه استفاده از سامانه 111 به عنوان یکی از روش‌های در میان گذاشتن مشکلات با دولتمردان بوده است.

در گزارش این اداره کل نحوه دریافت پیام ها و تماس های مردمی با مسئولان مازندران از طریق تماس با سامانه سامد 111، تماس با سامانه 6133، مراجعه حضوری و ارسال درخواست از طریق پست اعلام شده است.
گزارش مرداد ماه نشان می دهد که در این ماه از 270 مورد تماس و دریافت پیام از مردم این استان با مسئولان ، 242 مورد آن از طریق تماس با سامانه 111 انجام شد و پس از آن دادن پیام از طریق پست با 17 مورد قرار دارد .
مرداد ماه امسال در مجموع مدیران هفت دستگاه اجرایی استان و همچنین معاونان استاندار مازندران پای میز پاسخگویی به مردم نشستند و به تماس های مردم از طریق شماره گیری 111 جواب دادند .
گزارش اداره کل مدیریت بازرسی عملکرد استانداری مازندران نشان می دهد که در شهریور ماه امسال هم 820 تماس با سامانه 111 گرفته شد که حاکی از استقبال چشمگیر مردم به این سامانه برای در میان گذاشتن مشکلاتشان با مدیران بوده است.
نحوه فعالیت سامانه سامد یا همان سیستم الکترونیکی ارتباط دولت با مردم بدین گونه است که مردم می توانند در روزهای مشخص شده ارتباط الکترونیکی با مسئولان با گرفتن شماره 111 ارتباط برقرار کنند و از این طریق مسائل خود را در مدت حدود 2 ساعت تعیین شده بیان کنند.
سیستم الکترونیکی ارتباط دولت و مردم که با عنوان مختصر سامد شناخته شده است تاکنون و در مازندران و در مرحله استانی مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها را پایِ میز پاسخگویی نشانده است و مردم به صورت مستقیم با مدیرانی که شاید ماهها در انتظار وقت گرفتن از آنها بودند بدون واسطه و مستقیم ارتباط برقرار می کنند.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران روز دوشنبه گفت : در مرداد امسال 270 تماس از سوی مردم استان با مسئولان گرفته شد و مطالبات و درخواست های خود را عنوان کردند که از این تعداد 242 مورد از طریق شماره تلفن 111 در روزهای مشخص شده برای حضور مدیران مربوطه در این سامانه بود و بیشترین موضوعات ثبت شده در این ماه ، درخواست تسهیلات بانکی و تقاضای اشتغال بوده است .
عزت الله هاشم زاده با اشاره به اینکه در شهریور امسال 10 مدیر دولتی پای میز پاسخگویی به مردم استان نشستند و به درخواست های 820 شهروند پاسخ گفتند، افزود : تمامی تماس و ارتباط مردم با مسئولان پیگیری و پایش می شود تا مشخص شود تا چه اندازه مسئولان به مطالبات مردم پاسخگو هستند .
وی توضیح داد : با توجه به اقبال مردم به 111 ، برای اجرای این شیوه پاسخگویی در هر ماه بنا را بر این گذاشته ایم تا تعدادی از مدیران استانی را پای این میز پاسخگویی بکشانیم تا ساعاتی را فارغ از جلسات و کارهای اداری به تماس های تلفنی مردم جواب بدهند.
هاشم زاده گفت : اخیرا نهاد ریاست جمهوری موضوع راستی آزمایی پاسخگویی مدیران دولتی را کلید زده است و طی تماس با افرادی که با مدیران تماس گرفتند و مطالبات خود را عنوان کردند میزان رسیدن به خواسته و رفع مشکلات آنها را بررسی می کنیم .
مدیر کل عملکرد استانداری مازندران در پاسخ به این پرسش که اکثر تماس های مردم مربوط به مناطق مرکزی استان است ، گفت : بنا داریم تا پاسخگویی مدیران از طریق 111 را در شهرستان ها راه اندازی کنیم تا مدیران شهرستان به طور مرتبط به تماس های مردم پاسخگو باشند و به صورت آنلاین امکان رفع مشکلات آنها را داشته باشند .
 

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/98812/اعتماد-شهروندان-مازندرانی-به-سامانه-111-برای-ارتباط-با-دولتمردان
بستن   چاپ