پیام مازند

آخرين مطالب

بازگشت آرامش با اما و اگرها به جاده های مازندران مقالات

بازگشت آرامش با اما و اگرها به جاده های مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند- تعطیلات نوروزی 98، قصه تقریبا متفاوتی با سال های گذشته برای جاده های مازندران و حتی خود استان رقم زد. بارش باران و سیلابی که از 26 اسفند همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی در مازندران رخ داد و موجب سرریز سیلاب در برخی نقاط شد عملا تا 19 فروردین دلهره و اضطراب را برای کسانی که قصد تردد در جاده های مازندران داشتند به همراه داشت.
خسارت سیل به راههای مازندران هم بر اساس اعلام مسئولان ، پنج هزارمیلیارد ریال برآورد شد. بر اثر سیل 52 کیلومتر از راه آسفالته اصلی و روستایی این استان بین 30 تا 100 درصد تخریب شد که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.
همچنین سیل 19 دستگاه پل اصلی و فرعی را در مازندران بین 30 تا صد در صد خسارت زد. خسارات به محور های مازندران تا اندازه ای بود که تعطیلات نوروز امسال بیشتر به تعطیلی برای جاده های این استان شباهت داشت تا تعطیلات برای گردشگران و مسافران .
با این وجود ، سیلاب و بسته شدن چند باره و چند روزه محورهای اصلی مازندران از سیل مسافران ورودی به این استان کم نکرد و هر گاه که جاده ها باز بود ، سیل عظیم خودروها هم در آن روان می شد تا ترافیک سنگین و راهبندان ایجاد کند.
ترافیک سنگین و شلوغی تنها به محور های مواصلاتی استان ختم نشد و به خیابان های بین شهری ، درون شهری و حتی کوچه ها و خیابان های شهرهای ساحلی نیز کشیده شده بود.
به گفته برخی مردم استان و مسافران، حجم سنگین تردد بخصوص در روزهای پایانی هفته گذشته به گونه ای بود که مردم ساعت ها در ترافیک به انتظار نشستند، اما در حال حاضر تردد در تمامی محور ها به آرامی در جریان است و بر اساس گزارش های پلیس راهور هیچگونه ترافیک سنگین و پرحجمی در جاده های استان وجود ندارد .
** سایه ناامنی بر سر جاده های جنبی استان مازندران
فرمانده پلیس راه استان مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : با وجود اینکه تمامی محور های مواصلاتی کوهستانی استان اکنون برای تردد خودرویی باز است، اما همچنان خطر ریزش کوه و رانش جاده بر سر این محور ها سنگینی می کند.
سرهنگ علیرضا قدمی افزود : در حال حاضر تمامی گردنه های کوهستانی استان مازندران مستعد ریزش و رانش هستند و نمی توان سطح ایمنی را مطلوب دانست.
وی با بیان اینکه برای ایمن سازی محور های استان میلیارد ها تومان اعتبار لازم است، اظهار داشت : فنس کشی ، ریزش مصنوعی ، لق گیری ، دیوار کشی و سد بندی از جمله اقداماتی است که برای جاده های پر تردد کوهستانی مازندران الزامی است.
فرمانده پلی راهور مازندران گفت : در حال حاضر به ترتیب محور هراز ، کندوان ، سوادکوه و کیاسر نا امن ترین محور های استان از لحاظ ریزش و رانش کوه هستند، اما به دلیل شاهراه بودن آنها بستن این محور ها عملا مقدور نیست.
وی افزود : در حال حاضر ترافیک در محور های استان روان است ولی به دلیل این که برخی از مسافران بازگشت خود را به اواسط هفته موکول کرده اند، در برخی مسیر های محورهای هراز و کندوان ، تردد پرحجم نقطه ای مشاهده می شود.
قدمی گفت : در برخی محدوده های جاده کندوان و هراز تردد پرحجم و روان است و در محورهای دیگر مانند سوادکوه، کیاسر، محور های غرب و شرق استان تردد روال عادی را دارد.
وی افزود : محور های ساری به قائمشهر و بابل به قائمشهر برای صبح امروز بیش ترین تردد و حجم ترافیک را شاهد بودند.
مازندران دارای 6 محور مواصلاتی با استان های همسایه است که سه محور هراز ، کندوان و فیروزکوه راههای ارتباطی به پایتخت کشور هستند.
همچنین از 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی استان بیش از یکهزار کیلومتر آن جاده اتصالی به استان های همسایه همچون تهران ، البرز، گیلان ، گلستان و سمنان است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مجوز راه‌اندازی 27 اقامتگاه بوم‌گردی در بخش کجور نوشهر صادر شد

باغ‌های مرکبات مازندران در معرض هجوم مگس مدیترانه‌ای

شوری 4 برابری آب دریای خزر با طرح انتقال

بدهی در بدهی ؛ ریشه مشکل کمبود دارو و تجهیزات در مازندران

همگام با قدم‌هایی در مسیر عاشقی/ همه خادم الحسین (ع) هستند

پاییز مازندران در جنگل های راش سوادکوه

53 هفته پس از سیل، یادم تو را فراموش + فیلم

تور صیادان مازندران پهن شد/نگرانی از نفس های آخر ماهی سفید و کپور

تند شدن نبض خشکسالی در تالاب بین‌المللی میانکاله

ظرفیت گردشگری طبیعت؛ ناشناخته در مازندران

تولیدات معدنی مازندران هم ردیف نفت درآمدزاست اگر...

نم کشیدن صنعت نوغانداری در مازندران

فعالیت خاموش مهدهای کودک غیرمجاز در مازندران

فرو نشست در راه مازندران...

نیروگاه زباله‌سوز ساری کلاف سردرگم

فعالیت های بدون نظارت معادن شن و ماسه در سوادکوه

کنترل 10 بیماری مهلک در کودکان/ سلامت یارانی که دیده نمی شوند

غمنامه دریا و ساحل ادامه دارد/ دستکاری در آمار غریق مازندران

"ردپای پیر" امیر فرمانده که تا شهادت متوقف نشد

روایتی از عملیات والفجر 8/ چگونگی عبور از اروند خروشان و فتح فاو

دغدغه ای به نام «زباله» در مازندران/ توقف انتقال زباله به جویبار

گروگان گازهای گلخانه‌ای را بیشتر بشناسید!

محصولات پاییزه در سراشیبی تولید/ آژیر قرمز در مهد کشاورزی

رجزخوانی عاشقانه گوزن‌ها در جنگل‌های شمال

قوهای آوازخوان به تالاب میانکاله رسیدند

تهدید مسافران در جاده هراز بر اثر ریزش سنگ

چالش های مدارس رسالت آموزش را از بین می برد؟

هفته ای به نام و کام دولت/از روبان چند متر آسفالت تا دربی دولتی

ساماندهی دماوند در انتظار تصویب طرح جامع مدیریت

ترویج کاشت درخت «پالونیا »در شمال کشور فرصت یا تهدید

جولان قلیان در گردشگاه‌ها

کمبود مراکز تفریحی و نگرانی بابت افزایش قلیان سراها در تنکابن

مرید پروری برخی مداحان به انحراف کشاندن عزاداری است

مشاهده رد پای نینجاهای چینی در حوالی تالاب میانکاله

گردشگری مزرعه؛ در گیرودار "شعار و عمل" مسئولان مازندران

مازندران؛ 170 روز پس از بحران/ حال سیمرغ خوب است اما بابل را دریابید

رامسر، رنگین کمان زیبایی های شمال ایران

مازندران سیاهپوش شد/ آیین هایی که جان می بخشد

طلاق عاطفی چیست؟

زندانی در قلب شهر

شماره 41 مجله «ایران‌مهر» منتشر شد

جشن خرمن؛ آیین شکرگزاری در مازندران

روبان ساماندهی "غول زباله" در مازندران چه زمانی بریده می‌شود؟

1000 تن انجیر گلوگاه در حسرت صنایع تبدیلی

جنگل دالخانی، دالان سبز بهشت در رامسر

اسلام بر پایه توحید، نبوت و معاد است

زن‌ها زودتر افسرده می‌شوند یا مردان؟

مهارت افزایی، بایسته رونق تولید

سنگینی آفت خانه باغ‌های غیربومیان بر باغداری مازندران

حضرت علی (ع) در فرهنگ مردم مازندران