پیام مازند

آخرين مطالب

مازندران از حمل و نقل بین المللی جا ماند

حمل و نقل بین المللی مازندران روی کاغذ/ خوش رکاب ها صوری شدند مقالات

حمل و نقل بین المللی مازندران روی کاغذ/ خوش رکاب ها صوری شدند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - درحالی پنج شرکت بین المللی حمل و نقل به صورت صوری و کاغذی در مازندران ثبت شده که محصولات کشاورزی و مرکبات استان از طریق ناوگان ترانزیتی استان های دیگر صادر می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: محروم بودن مازندران از شرکت‌های حمل و نقل بین المللی در حالی است که برای صادرات مرکبات باید چشم به خوش رکابهای یخچال دار خارجی داشته باشد.
نبود شرکت‌های هلدینگ و بین المللی حمل و نقل درحالی است که به دلیل نداشتن ناوگان ترانزیتی مجهز و مناسب بخشی زیادی از صادرات مرکبات مازندران از دیگر استان‌ها روانه کشورهای خارجی می‌شود.
در حال حاضر 16 هزار و 380 دستگاه کامیون در مازندران وجود دارد.
ملکی نبودن ناوگان فعال در شرکت‌های حمل و نقل از چالش‌های فراروی این صنعت در مازندران به شمار می‌رود و صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات را در مازندران آسیب پذیرکرده است.
اگرچه تا فصل برداشت مرکبات و صادرات این محصول چندماهی باقی مانده است امادغدغه صادرات و نبود شرکت‌های بین المللی حمل و نقل مشکل دیرینه فعالان بخش کشاورزی و صادرکنندگان به شمار می‌رود، مشکلی که پرونده آن روی میز تمام دولت‌ها در استان باز است.
دغدغه صادرات و نبود شرکت‌های بین المللی حمل و نقل مشکل دیرینه فعالان بخش کشاورزی و صادرکنندگان به شمار می‌رود، مشکلی که پرونده آن روی میز تمام دولت‌های در استان باز مانده است
رضا رستمی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالایی مازندران می‌گوید: مجموعه کانون‌های حمل و نقلی آمادگی حمل مرکبات استان را با قیمت مناسب‌تر در داخل و خارج استان دارد.
وی بیان کرد: هزینه حمل بار و واسطه‌ای برای توزیع بار مرکبات مازندران از طریق شرکت‌های حمل و نقلی استان برای سازمان صنعت، معدن و تجارت مقرون به صرفه نیست.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالایی مازندران تصریح کرد: اتاق بازرگانی از نهادهای موفق در حوزه توسعه صادرات مازندران در دوره مدیریت جدید بوده و کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل کالایی استان از این تشکل حمایت می‌کند.
رضا رستمی بیان کرد: مازندران دارای شرکت‌های حمل و نقلی فعالی بوده که نقش اساسی در شکوفایی اقتصادی دارند اما نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی از مشکلات فراروی استان به شمار می‌رود.
براساس اطلاعات رسمی اتاق بازرگانی مازندران حدود نیمی از کالاهای تولیدی این خطه شمال کشور به دلیل نبود شرکت حمل و نقل بین المللی فعال با برند سایر استان‌ها به خارج صادر می‌شود و این استان‌ها از مزیت کالاهای صادراتی مربوط به مازندران برخوردار می‌شوند. طبق این گزارش از 123 هزار تن محصولات مرکبات و کیوی که در سال گذشته از مازندران صادر شد، صرفاً 5 تا 7 درصد از گمرک این استان صادر و مابقی با برند و گمرک استان‌های دیگر از جمله گلستان و گیلان صادر شد و ارزش ارزی این صادرات نیز به نام این استان‌ها به ثبت رسید.
در سطح کشور طبق آمار حدود 600 شرکت حمل و نقل بین المللی فعال است که صرفاً مجوز پنج شرکت به نام استان مازندران صادر شده است.
اما علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به فعالیت بیش از هزار و 600 شرکت حمل و نقل در استان گفت: مجوز پنج شرکت حمل و نقل در استان بین المللی است.

وی با اشاره به تفاوت قیمت و تعرفه شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خواستار بررسی این مسئله از سوی واحد حمل و نقل راه و شهرسازی شد و گفت: همچنین باید بررسی شود آیا راهداری در استان صلاحیت صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی را دارد یا خیر زیرا یکی از دلایل و موانع صادرت برای فعالان اقتصادی، مقرون به صرفه نبودن نرخ‌های حمل و نقل و ترانزیت است و باید این مسئله بررسی شود.
این نماینده مجلس خواستار ارائه تسهیلات به فعالان حمل و نقل ترانزیتی شد و گفت: باید نسبت به شناسایی و رفع مشکلات در این بخش اقدام شود تا مانع فراروی صادرات حل شود.
نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با ناوگان خودمالکی مشکل مازندران است
در عین حال حسن خیریان پور معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مازندران با داشتن سه فرودگاه، سه بندر با 13 میلیون تن ظرفیت، موقعیت استراتژیکی ویژه، همجواری با کشورهای دریای خزر، اتصال به راه آهن سراسری، تولید سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، قابلیت‌های زیادی برای صادرات غیرنفتی دارد.
وی با عنوان اینکه مازندران در تولید 14 محصول رتبه اول کشور را دارد گفت: مازندران می‌تواند با برنامه ریزی دقیق و مناسبت کارکرد فرااستانی و فراکشوری داشته باشد.
وی همچنان مهمترین مشکل صادرات مازندران را نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی قوی با ناوگان خودمالکی می‌داند. و می‌گوید: در سال گذشته حدود 500 میلیون دلار کالا از مازندران به خارج از کشور صادر شد که با احتساب کالاهای تولیدی این استان که از استان‌های دیگر به خارج صادر شد، ارزش این صادرات به یک میلیارد دلار می‌رسد.
در شرایطی مازندران از داشتن شرکت‌های بین المللی در عرصه حمل و نقل محروم است که بیشتر محصولات کشاورزی استان از طریق دیگر استان‌ها روانه بازارهای خارجی می‌شود.
براساس آمار حدود 847 شرکت حمل و نقل بین المللی در سطح کشور فعالیت دارند که بیش از 60 درصد از دفاتر این شرکت‌ها در پایتخت و مابقی در شهرهای بزرگی چون اصفهان و مشهد فعالند.
هم اکنون این استان پنج مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی دارد ولی تمام این شرکت‌ها بر روی کاغذ به نام مازندران مجوز گرفتند و هیچیک از این شرکت‌ها در داخل استان مازندران دفتر برای فعالیت ندارند و بیشتر کارشان در تهران است و نمی‌توانند مشکلی از دوش استان بردارند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

کفه نامتوازن گردشگری در رامسر

یاقوت و طلای سرخ مازندران در حسرت صنایع تبدیلی

روایت مرکباتی که تلخ شد

روایت مرکباتی که تلخی شد

سیر تحول چپ سیاسی به سمت اصلاح‌طلبی

روزی به نام مازندران/ گرد فراموشی بر برخی آیین های ملی

«الف» تا «ی» آزادی/ رونمایی از تمثال شهیدان

جشن تیرگان به رسم کمانگیر ایران زمین

همایش پدافند غیرعامل مازندران تحت الشعاع معضل پسماند

پایگاه مشروطه خواهی بابل در آستانه فروپاشی

یک صنعت و صد فایده در مازندران اما هزار افسوس!

از پدافند غیر عامل چه می‌دانید؟

آغاز دوباره فعالیت بازار پرنده فروشی فریدونکنار

اسکله‌های گردشگری مازندران در یک قدمی اجرا

نیروگاه زباله سوز؛ مصوبه کاغذی دولت دهم برای ساروی ها

بایدها و نبایدهای قوانینی که بوی تخلف می‌دهند

مجوز راه‌اندازی 27 اقامتگاه بوم‌گردی در بخش کجور نوشهر صادر شد

باغ‌های مرکبات مازندران در معرض هجوم مگس مدیترانه‌ای

شوری 4 برابری آب دریای خزر با طرح انتقال

بدهی در بدهی ؛ ریشه مشکل کمبود دارو و تجهیزات در مازندران

همگام با قدم‌هایی در مسیر عاشقی/ همه خادم الحسین (ع) هستند

پاییز مازندران در جنگل های راش سوادکوه

53 هفته پس از سیل، یادم تو را فراموش + فیلم

تور صیادان مازندران پهن شد/نگرانی از نفس های آخر ماهی سفید و کپور

تند شدن نبض خشکسالی در تالاب بین‌المللی میانکاله

ظرفیت گردشگری طبیعت؛ ناشناخته در مازندران

تولیدات معدنی مازندران هم ردیف نفت درآمدزاست اگر...

نم کشیدن صنعت نوغانداری در مازندران

فعالیت خاموش مهدهای کودک غیرمجاز در مازندران

فرو نشست در راه مازندران...

نیروگاه زباله‌سوز ساری کلاف سردرگم

فعالیت های بدون نظارت معادن شن و ماسه در سوادکوه

کنترل 10 بیماری مهلک در کودکان/ سلامت یارانی که دیده نمی شوند

غمنامه دریا و ساحل ادامه دارد/ دستکاری در آمار غریق مازندران

"ردپای پیر" امیر فرمانده که تا شهادت متوقف نشد

روایتی از عملیات والفجر 8/ چگونگی عبور از اروند خروشان و فتح فاو

دغدغه ای به نام «زباله» در مازندران/ توقف انتقال زباله به جویبار

گروگان گازهای گلخانه‌ای را بیشتر بشناسید!

محصولات پاییزه در سراشیبی تولید/ آژیر قرمز در مهد کشاورزی

رجزخوانی عاشقانه گوزن‌ها در جنگل‌های شمال

قوهای آوازخوان به تالاب میانکاله رسیدند

تهدید مسافران در جاده هراز بر اثر ریزش سنگ

چالش های مدارس رسالت آموزش را از بین می برد؟

هفته ای به نام و کام دولت/از روبان چند متر آسفالت تا دربی دولتی

ساماندهی دماوند در انتظار تصویب طرح جامع مدیریت

ترویج کاشت درخت «پالونیا »در شمال کشور فرصت یا تهدید

جولان قلیان در گردشگاه‌ها

کمبود مراکز تفریحی و نگرانی بابت افزایش قلیان سراها در تنکابن

مرید پروری برخی مداحان به انحراف کشاندن عزاداری است

مشاهده رد پای نینجاهای چینی در حوالی تالاب میانکاله