پیام مازند

آخرين مطالب

قطار برقی به ایستگاه سه خط طلا نرسید گفتگو

قطار برقی به ایستگاه سه خط طلا نرسید
  بزرگنمايي:

پیام مازند - تین نیوز
سوت قطارهای برقی در پایان سال کاری دولت هم در خطوط ریلی شمال و ایستگاه معروف به سه خط طلا در ورسک شنیده نشد و اجرای این پروژه به رغم وعده‌های وقت و بی وقت به باد سپرده شده است.
به گزارش تین نیوز، خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت: سال هاست حاشیه نشینان خطوط ریلی و ایستگاه‌های قطار در مازندران منتظر شنیدن سوت و سیر قطارهای برقی هستند که دولت از اولین روز کاری خود وعده آن را به ساحل نشینان خزری داده بود.
سال‌ها از پی هم گذشت، نه تنها خطوط برقی نشد بلکه شیوع کرونا سوت بسیاری از قطارهای محلی را هم از یاد برده است و ظرفیت مسافری در این خط ریلی را به مرز تعطیلی کشانده است.
طبق مصوبه قرار بود 370 کیلومتر از مسیر ریلی شمال کشور با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون یورویی و با مشارکت طرف‌های روسی اجرایی شود که نه طرف قرارداد خبری هست و نه از پروژه.
اجرای این پروژه مهم از آنجا دارای اهمیت به شمار می‌رود که هم اکنون 10 درصد ترددهای جاده‌ای کشور در راه‌های غیرایمن و غیراستاندارد مازندران انجام می‌شود و برقی شدن قطارها و خطوط هم پیک بار جاده‌ای را کاهش می‌دهد و همه به ظرفیت ناوگان ریلی استان افزوده می‌کند.
در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار تن کالا از طریق خطوط ریلی شمال جابجا می‌شود که برقی شدن پروژه به افزایش تناژ حمل کمک شایانی خواهد کرد اما مازندران همچنان منتظر تحقق این وعده بزرگ است.
خدایار طالبی مدیرکل راه آهن شمال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پروژه برقی کردن مسیر ریلی شمال با عنوان اینکه برای این پروژه با شرکت روسی قرارداد داریم، اظهار داشت: کارهای اولیه انجام شد و پیگیر قضایا هستیم تا آن را اجرایی کنیم.
وی با اظهار اینکه با برخی موانع در اجرای این طرح روبرو هستیم بدون اعلام این موانع یادآور شد: تحریم‌ها و عدم انجام تعهدات از جمله مسائلی است که باید پیگیری کرد و راه آهن جمهوری اسلامی نیز این مسئله را در دستور کار دارد.
تحریم‌ها و عدم انجام تعهدات از جمله مسائلی است که باید پیگیری کرد و راه آهن جمهوری اسلامی نیز این مسئله را در دستور کار دارد
وی با عنوان اینکه پیش بینی می‌کنیم این طرح از سال آینده اجرایی شود درباره مزایای پروژه برقی کردن مسیر ریلی شمال گفت: با این طرح ظرفیت تناژ حمل بار افزایش خواهد یافت و زیرساخت‌های مورد نیاز اصلاح خواهد شد.
طالبی توسعه ایستگاه‌ها و ابنیه را از دیگر مزایای پروژه برقی کردن مسیر ریلی شمال عنوان کرد و گفت: با برقی شدن خطوط بسیاری از مسائل و موانعی را درحال حاضر وجود دارد، رفع خواهد شد و علاوه بر این کاهش مصرف سوخت و توجه به مسائل زیست محیطی از دیگر قابلیت‌ها و مزایا است.
مدیرکل راه آهن شمال با عنوان اینکه سوخت فسیلی سبب بروز آلودگی‌هایی خواهد شد که طرح برقی کردن مسیر و ناوگان این پیامدها را نخواهد داشت، افزود: این پروژه سبب افزایش تناژ حمل و سرعت سیر قطارها می‌شود.
وی درپاسخ به اینکه برقی کردن خطوط نیازمند چه اقدامات مکانیکی است، یادآور شد: کارهای مطالعاتی، نقشه برداری‌ها، برداشت از مسیر انجام شد و در حال طراحی شبکه هستیم.
طالبی ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر تأمین برق را از لازمه‌های اجرای پروژه برقی کردن خطوط ریلی عنوان کرد و گفت: شیوع کرونا و مشکلات ایجاد شده سبب شده تا انجام کار برای پیمانکار سخت باشد و راه آهن درپی آن است تا پیمانکار را برای اجرای پروژه متقاعد کند.
مدیرکل راه آهن شمال با عنوان اینکه شیوع کرونا سبب بروز مشکلاتی از جمله کاهش رام‌های محلی و مسافران شده است، افزود: این بیماری سبب شد تا در حال حاضر از 30 درصد ظرفیت‌های مسافری استفاده کنیم و برنامه حرکت قطارهای محلی نیز دچار تغییراتی شد و به یک روز درمیان کاهش یافته است.
وی همچنین با اظهار اینکه در حال حاضر همانند گذشته از ظرفیت قطارها استفاده نمی‌کنیم درباره کاهش مسافران گفت: حداکثر از 30 درصد ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و به رغم وجود متقاضی درپی آن نیستیم تا قطارها را افزایش دهیم.
طالبی با اظهار اینکه تعداد سالن‌های مسافری را کم کردیم گفت: قطارهای محلی نیز برنامه حرکت و سیر آنان به یک روز درمیان تغییر یافته است.
اعتبار پروژه از محل فاینانس است
در عین حال مفید غلامی راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اعتبارات پروژه برقی کردن خطوط ریلی شمال با عنوان اینکه این پروژه از محل اعتبارات فاینانس اجرا می‌شود، گفت: بروز تحریم‌ها سبب بروز مشکلاتی شده است.
وی با عنوان اینکه اعتبار ارزی برای پروژه درنظر گرفته است، افزود: پیگیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های مختلف و دولت برای اجرایی شدن این پروژه در دست اقدام است.
محمد اسلامی وزیر کنونی راه و شهرسازی و استاندار قبلی مازندران که رؤیای برقی شدن خطوط ریلی را با نشستن در پست وزارت فراموش کرده است، در زمان حضور در مازندران ایجاد قطارهای محلی و اتوبوس‌های حومه‌ای را در سر می‌پروراند اما چندسالی است وی از مازندران به تهران رفت و رؤیای برقی شدن همچنان در ایستگاه‌ها وعده‌ها است.
وجود سه بندر بزرگ و فعال از جمله امیرآباد و اتصال آن به اسکله رو- رو، همجواری و همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر و سی آی اس، نردیکی با پایتخت، کاهش مصرف سوخت فسیلی و آلایندگی‌های صوتی و محیط زیستی و از همه مهمتر کاهش تصادفات از جمله مواردی است که تسریع در برقی شدن خطوط ریلی شمال را الزامی می‌سازد.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: تین نیوز

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/168124/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی

50 یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا

موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است

محور کرج - چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

دو حفار غیرمجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

فوت گردشگر گم‌شده در جنگل‌های ساری

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

محور کرج -چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برداشت توت‌فرنگی در مزارع مازندران

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی

محور کرج ـ چالوس برای 2 روز مسدود است

یک شهید و 8 مجروح در انفجار پایگاه کالسو در عراق

تاثیر دیپ‌ فیک‌ ها بر انتخابات هند؛ استقبال سیاستمداران از پدیده غیر واقعی (فیلم)

محور کرج -چالوس در 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) باید پربارتر از گذشته برگزار شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن طرح نور (عفاف و حجاب) هستند