پیام مازند

آخرين مطالب

صف سنگین سجام با چاشنی کرونا/ نوبت فروشی در کافی نت ها مقالات

صف سنگین سجام با چاشنی کرونا/ نوبت فروشی در کافی نت ها
  بزرگنمايي:

پیام مازند - خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بیش از یک میلیون و 492 هزار مازندرانی شیوه غیرمستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت گزینش کردند ودر روزهایی که حال و روز کرونایی استان خوب نیست باید در صف‌های طولانی دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت‌های سه درچهار متری بایستند و احراز هویت شوند.
مازندران برای خروج از وضعیت قرمز کرونایی تاکنون تاوان زیادی به قیمت از دست رفتن جان شیرین بسیاری از ساکنانش را پرداخت کرده و اینک که کرونا نارنجی شد، بازی جدیدی از سوی دولت شروع شده است.
از یک سو وزارت بهداشت توصیه می‌کند مردم تاجایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند و از حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند و از سوی دیگر وزارتخانه‌ای دیگر مردم را دعوت به تسریع درثبت در سجام و احراز هویت می‌کند.
کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان مازندران در روزهای گذشته جایی برای سوزن انداختن نداشت و برخی شنیده‌ها حاکی از صف و نوبت فروشی برای سجام دارد.
اهالی روستاهای کوهستانی بخش کجور این روزها مجبورند چندصدهزار تومان هزینه کنند تا یک شماره شبا و سجام دریافت کنند، روستایانی که از مناطق دور دست پیاده و سواره خود به شهرهای پول و کجور می‌رسانند و تا پاسی از شب در سرمای سوزان منتظر می‌مانند تا بتواند جواز ثبت نام در سجام را دریافت کنند.
مصائب ثبت نام سجام
حاجی نجفی از روستاییان بالادست کجور و از روستای چمرکوه است که به هزار زحمت با پای پیاده خود را به دفتر پیشخوان درشهر کجور رسانده است، می‌گوید: حدود دو ساعت پیاده روی کردم و مسیر کوهستانی را که هیچ خودرویی در این فصل سال در آن تردد ندارد را طی کردم و به دفتر پیشخوان آمدم.
وی با اظهار اینکه پس از چند ساعت معطلی در صف و قطعی مکرر برق و اینترنت، نوبت به من رسید، ادامه داد: متأسفانه سیم کارت تلفن به نام من نبود و برخی مدارکم دارای نقص بود و دوباره مجبورم این مسیر کوهستانی را طی کنم.

پیام مازند

اوضاع در شهرهای مازندران هم چندان خوب نیست و در سرمای سوزان زمستان، مرد و زن صف تشکیل دادند و شلوغی صف تا پیاده روهای هم کشیده شده است. یک شهروند ساروی که در خیابان فرهنگ برای احراز هویت و سجام به صف ایستاده بود، افزود: مردم باید کلی هزینه کنند و در نهایت دولت یک سود ناچیزی بابت سهام عدالت پرداخت کنند.
محمد احمدی با اظهار اینکه کافی نت‌ها هر روز شلوغ هست و برخی‌ها هم در این آشفته بازار اقدام به نوبت فروشی می‌کنند، گفت: باید زیرساخت‌های اینترنتی برای سامانه سجام توسعه یابد تا مردم برای دریافت و تکمیل ثبت نام مجبور به حضور در صف‌های طولانی و در شرایط کرونایی نباشند.
در عین حال جمعی از سهامداران از مسئولان امر خواستند تا ثبت نام در سامانه سجام سهل الوصول تر باشد و تدبیر لازم در این بخش داشته باشند.
یک شهروند با اظهار اینکه در سجام ثبت نام کردیم و 60 درصد سهام عدالت را به فروش رساندیم اما هنوز وجه آن را کامل دریافت نکردیم و به صورت خردخرد واریز می‌شود.
عسگر توکلی رئیس هیئت مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور در این زمینه به خبرنگار مهر می‌گوید: در گذشته که مردم سه نوبت سود سهام عدالت را دریافت کردند با چنین مشکلات کنونی و ثبت نام در سامانه مواجه نبودند.
وی با تاکید براینکه در توزیع سود سهام عدالت، سامانه شبا و سجام نداریم، گفت: قبلاً سود سهام عدالت کارمندان به حساب حقوقی آنها و سود روستاییان نیز از طریق دهیارها و شوراها پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر سهامداران برای ثبت نام در سجام با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و دسترسی لازم ندارند.
این درحالی که سید اسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصادی مازندران نیز با بیان اینکه قبلاً سود سهام عدالت از طریق سامانه‌ای اس ای پرداخت می‌شد و زمان طولانی سپری می‌شد، گفت: از طریق سامانه سجام همه سهامدارانی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کردند مستقیماً با شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان مرجع وزارت اقتصاد ارتباط برقرار می‌کنند و در این شرکت مهم نقش آفرین خواهند شد.
از طریق سامانه سجام همه سهامدارانی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کردند مستقیماً با شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان مرجع وزارت اقتصاد ارتباط برقرار می‌کنند
وی گفت: سامانه سجام دارای دو مرحله ثبت نام و ارائه اطلاعات شبا است و مرحله دیگر که تاحدودی سخت است ولی باید این مرحله یک بار برای همیشه انجام شود تا درصد سجامی استان مازندران را افزایش دهیم.
هاشمی با اظهار اینکه میزان دسترسی مازندران به اینترنت بالاتر از سایر استان‌ها است، گفت: باید با ثبت نام در سامانه سجام، سهم استان را در این سامانه افزایش داد.
وی با اظهار اینکه واگذاری سهام 36 شرکت به مردم واگذار می‌شود، گفت: باید فرایند ثبت نام و گذار صورت گیرد و لازم است مردم یک بار برای همیشه در این سامانه ثبت نام کنند.

پیام مازند

وی با بیان اینکه 14 شیوه ثبت نام رایگان و روش‌های احراز هویت رایگان وجود داردف گفت: اگر مردم از طریق کارگزاری‌ها وبانک ها برای احراز هویت وارد شوند، نیازی به پرداخت وجه نیستند.
در عین حال منصورعلی زارعی رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به شلوغی صف‌های دفاتر پیشخوان وکافی نت‌ها می‌گوید: از یک سو دولت به مردم اعلام می‌کنند از خانه‌ها بیرون نیایند و از سوی دیگر شاهد شلوغی دفاتر پیشخوان‌ها برای ثبت نام در سجام هستیم.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به راحتی با تأمین زیرساخت‌ها و اتخاذ شیوه‌های مناسب می‌توان جلوی این شلوغی‌ها را گرفت و مشکل مردم را برای ثبت نام حل کرد.
شلوغی دفاتر پیشخوان‌ها برای ثبت نام در سجام و کشاندن روستاییان به مناطق شهری و شلوغ از سوی دیگر و ضعف در زیرساخت‌ها و بی اعتمادی مردم به بازار بورس از جمله مشکلات و دغدغه‌های سهامداران عدالت در مازندران است.
کد خبر 5128212

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/178392/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

توزیع 1000 تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

آبگرفتگی 10 مسکن در سوادکوه/ 7 سردهنه در بابل آسیب دید

ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران

کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی

رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد

انهدام باند سارقان در خرم‌آباد

دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن

پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

توضیح سردار رادان درباره گشت ارشاد/ مهمتر از طرح نور، پلیس ماموریتی ندارد!

طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است

ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد

بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود

توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت مردم از اجرای طرح نور

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده‌های مازندران

گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم

سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر

ثبت نام جام هواداری تمدید شد

طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود

تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

قدردانی فرمانده انتظامی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان در اجرای طرح نور

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی