پیام مازند

آخرين مطالب

تامین مسکن و اشتغال رهاورد سفر رییس بنیاد شهید و ایثارگران به مازندران سياسي

تامین مسکن و اشتغال رهاورد سفر رییس بنیاد شهید و ایثارگران به مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - امضاء تفاهمنامه ساخت یکهزار واحد مسکونی و سه هزار اشتغال از دستاوردهای سفر یک روزه معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان مازندران بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی روز گذشته چهارم بهمن ماه در بیست و هفتمین سفر استانی خود پس از حدود 9 ماه از انتصابش به مازندران سفر کرد، در نخستین ایستگاه به گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس ساری در آرمگاه ملامجدالدین رفت و به غبارروبی مزار شهدای این شهر پرداخت.
وی همچنین پس از غبارروبی گلزار شهدا به دیدار خانواده شهدا و جانبازار جنگ تحمیلی رفت و ابتدا با مادر شهید علی‌حمزه گردشی یکی از شهدای ارتش و سپس با جمع‌الله طور سوادکوهی جانباز 40درصد و ایوب عبادی‌زاده از جانبازان 70 درصد و آزاده هشت سال دفاع مقدس در منزلشان دیدار کرد.

پیام مازند


ساماندهی گلزار شهداء اولویت بنیاد شهید
رییس بنیاد شهید و ایثارگران پس از غبارروبی گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس ساری در گفت و گو با خبرنگاران ساماندهی گلزار شهداء را از اولویت بنیاد شهید و ایثارگران برشمرد و این کار را وظیفه قانونی وزارت کشور و زیرمجموعه آن در استان ها شهرداری ها و دهیاری ها اعلام کرد و خواهان تسریع در اجرای این طرح شد.
اوحدی افزود: در استان مازندران که بیش از 10 هزار و 400 شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد حدود 53 درصد از گلزار شهدای استان تاکنون ساماندهی شد و باید در اجرای ساماندهی سایر گلزار نیز تسریع شود.
تفاهمنامه ساخت مسکن
رییس بنیاد شهید و ایثارگران در امتداد سفرش به مازندران در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان حاضر شد که منجر به عقد تفاهم‌نامه در حوزه تامین زمین و مسکن برای خانواده شهدا و جانبازان شد.
براساس تفاهم‌نامه دو جانبه استاندار مازندران با معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و ایثارگران زمین مورد نیاز برای ساخت یکهزار واحد مسکونی برای خانواده شاهد و ایثارگر در شهرهای مرزن آباد ، بهشهر و نور استان تامین شد. 
طبق این تفاهم نامه در مجموع 50 خانواده‌ شاهد و ایثاگر این استان با کمک بنیاد شهید و ایثارگران، خیرین و تسهیلات قرض الحسنه چهار درصدی صاحب خانه می شوند و برای مابقی خانواده های فاقد مسکن در این حوزه نیز مقرر شد تا از طریق اداره کل راه و شهرسازی مازندران زمین مورد نیاز تامین شود.
علاوه بر آن قرار شد حداکثر در مدت سه سال برای حدود سه هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر استان مازندران بیکار نیز ایجاد اشتغال شود که بستر این اشتغال نیز اختصاص 25 درصد از سهمیه استخدام دستگاههای دولتی و غیردولتی به خانواده شهداء و ایثارگران است و با این برنامه نیز حدود 50 درصد از 6 هزار فرزند شهید و ایثارگر مازندران که فاقد اشتغال هستند نیز مشغول به کار خواهند شد.

پیام مازند


استانی شدن کمیسیون پزشکی دستاورد غیر منتظره سفر
اگرچه سفر رییس بنیاد شهید و ایثارگران به استان های کشور از جمله مازندران بیشتر در راستای سرکشی مستقیم از خانواده شهدا و ایثارگران انجام می شود، ولی موافقت ایشان با استانی شدن تشکیل کمیسیون پزشکی ایثارگران شاید یکی از دستاوردهای مهم غیرقابل پیش‌بینی برای این سفر بود که می تواند گام موثری در راستای تمرکز زدایی و کم کردم درد و رنج ایثارگران برای سفر به پایتخت جهت شرکت در کمیسیون پزشکی باشد.
اوحدی با پیشنهاد استان مازندران مبنی بر استانی شدن تشکیل کمیسیون پزشکی ایثارگران موافقت کرد و قرار شد تا در نخستین گام نیمه دوم بهمن ماه سال جاری با سفر مسوولان کمیسیون به این خطه شمال کشور، نشستی برای بررسی پرونده های درخواستی در ساری برگزار و نتایج آن نیز در اختیار ایثارگران قرار گیرد.
رونمایی از پوستر کنگره ملی تجلیل از 17 هزار بانوی شهید
همزمان با سفر اوحدی به استان مازندران از پوستر نخستین کنگره ملی تجلیل از 17 هزار بانوی شهید کشور نیز در محل استانداری مازندران که قرار است 15 بهمن ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شود رونمایی شد و در قالب این کنگره از مقام شامخ 21 بانوی شهیده و 43 بانوی جانباز مازندران نیز تجلیل خواهد شد.

پیام مازند


پرداخت مطالبات معوقه خانواده ایثارگران و به روز شدن بیمه تکمیلی
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در شورای اداری استان گفت که بیش از یکصد هزار میلیارد ریال از مطالبات خانواده‌های شهداء و ایثارگران در سال جاری پرداخت شده است.
سعید اوحدی افزود که حدود 80 هزار میلیارد ریال از این مبلغ برای پرداخت مطالبات معوقه پنجساله خانواده شهداء و ایثارگران و 21 هزار میلیارد ریال تیز برای به روز کردن بیمه تکمیلی آنها پرداخت شد که در نوع خود بی سابقه بود.
اوحدی اظهار داشت: با پرداخت مطالبات معوقه بیمه تکمیلی خانواده شهداء و ایثارگران، شرکت بیمه ای موظف شد تا از این پس تمامی هزینه های درمانی این خانواده ها را بر اساس تعهد سپاری در کمتر از 72 ساعت پرداخت کند.
دستور رییس جمهوری برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگر
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قانون تعیین وضعیت استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: بر اساس این قانون تا پایان برنامه ششم باید وضعیت استخدام فرزندان شاهد و جانبازان بالای 70 درصد در ادارات دولتی تعیین تکلیف شود که با دستور رییس جمهوری این کار تا پایان سال جاری انجام می شود.
وی افزود: با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور اداری و استخدامی آزمون اختصاصی در این ارتباط تا پایان سال جاری برگزار می کند تا این نیروها نیز تعیین وضعیت شوند.
اوحدی با اعلام اینکه حدود 12 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه های دولتی به استخدام رسمی در خواهند آمد، گفت: اقدام دولت دوازدهم در استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر بالای 70 درصد در طول فعالیت دولت های گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه است.
همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران و تجلیل از یکی از خیرین این استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و ایثارگران به استان مازندران بود که روز گذشته انجام شد.
برچسب‌ها
دفاع مقدس مازندران سعید اوحدی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/178404/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان