پیام مازند

آخرين مطالب

دانشگاه‌ها انتقال‌دهنده‌ دستاوردهای انقلاب به جوانان باشند علمي

دانشگاه‌ها انتقال‌دهنده‌ دستاوردهای انقلاب به جوانان باشند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز یکشنبه در آیین اختتامیه هفتمین‌ جشنواره حرکت دانشگاه‌های پیام نور کشور که به میزبانی دانشگاه‌های پیام نور شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال القای ناکارآمدی انقلاب اسلامی هستند، افزود: از دید آنان، انقلاب نتوانسته است به تمامی اهداف دین اسلام جامعه عمل بپوشاند،به همین دلیل باید دستاوردهای انقلاب به خوبی به جامعه و به ویژه نسل جوان منتقل شود.
وی از انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی‌ همه جانبه در عرصه‌های فرهنگی، علمی و بینشی نام برد و تصریح کرد: تحول جامعه بشری و رساندن بشر به اوج کمالات الهی از ابعاد اصلی انقلاب است و اگر کسی ذره‌ای به این موضوع فکر کند که انقلاب جدا از حرکت انبیا و الهی است، باید گفت که حقیقت و معنای انقلاب را نشناخته است.
نکونام برخداباوری تاکید کرد و یادآور شد: جامعه‌ای که چنین خصیصه‌ای در آن مستحکم شود، جامعه‌ای اهل معنا و دارای بینش معنوی است و باید دانش را نیز با نگاه معنوی پرورش داد.
وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که ایران اسلامی با وجود مشکلات و سنگ اندازی‌ها، توانسته است در مسیر علمی به خوبی حرکت کند و جایگاهی تعالی‌بخش را به دست آورد که تمامی این دستاوردهای علمی به دست آمده نیز معنا محور هستند.
امام جمعه شهرکرد علمی که بدون درنظر گرفتن صلاح خداوند شکل بگیرد را علم ندانست و گفت: علم اگر معنا محور و توحید محور نباشد نمی‌تواند موجب بالندگی شود.
وی یادآور شد: علم معناگرا در انقلاب اسلامی برجسته شده است و انسان‌های بزرگی چون شهید سردار قاسم سلیمانی در این مکتب پرورش یافته‌اند.
امام جمعه شهرکرد داشتن دغدغه برای حاکم کردن دین خدا و ارزش‌های معنوی را لازمه حرکت صحیح در مسیر علمی بیان کرد و افزود: دشمن به دنبال آن است که جامعه ایران اسلامی را از این سرمایه‌های دینی و معنوی جدا کند و باید برای انتقال این فرهنگ و ادبیات به آیندگان و به ویژه دانشجویان تلاش کرد.
وی در ادامه، فرهنگ تولی و تبری را یکی دیگر از متون مهم اسلامی‌ دانست که باید برای تبیین آن در جامعه همت کرد و یادآور شد: ولایت‌پذیری و دوستی با اولیای الهی و بیزاری جستن از دشمنان خداوند بخشی از برنامه‌های سازنده یک جامعه و فرهنگ شیعه محسوب می‌شود که در تمامی زیارت‌نامه‌ها نیز بر آن تاکید شده است.
نکونام نهادینه شدن هر 2معنا را ضروری خواند و گفت: نباید اجازه داد تنها یکی از 2 معنای تولی و تبری در جامعه حاکم شود چرا که این دو در کنار یکدیگر موجب سازندگی و تعالی است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی اُم‌القرای جهان اسلام است و هرگونه ضعفی در کشور می‌تواند در مقاوت اسلامی وحرکت جهادی بشریت اثرگذار باشد، تصریح کرد: نباید اجازه داد تفرقه، جدایی، چنددستگی و نگاه‌های مختلف سیاسی به ضعف کشور منجر شود و اگر حرکت سیاسی شکل می‌گیرد لازم است با نگاه قوی کردن و در راستای وحدت‌ و اصول انقلاب به‌پیش برود.
رفع نیازهای روز جامعه‌محور اصلی فعالیت‌های علمی دانشجویان باشد
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور نیز در این آیین که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسا و معاونان فرهنگی دیگر دانشگاه‌های پیام نور برگزار شد، گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شد که برخی فعالیت‌های دانشجویی کمرنگ شود اما پس از گذشت یک سال از تعطیلی دانشگاه‌ها، مشخص شد که دانشجویان عرصه فعالیت فرهنگی را ترک نکرده‌اند و با تطبیق دادن خود با شرایط این دوران، فضای جدیدی را در سامانه‌های مجازی برای تداوم بخشیدن به فعالیت‌های خود گشوده‌اند.
محمدهادی امین ناجی با بیان اینکه جشنواره حرکت یکی از جشنواره مهم در زمینه نشان دادن دستاوردها و توانمندی‌های دانشجویان محسوب می‌شود، افزود: شور و نشاط چنین جشنواره‌ای در سال جاری به عرصه مجازی منتقل شد که حضور در این فضا نیازمند هنری متفاوت است و این هنرمندی به دست کنشگران فرهنگی همچون دانشجویان و کارشناسان به خوبی به سرانجام رسیده و اکنون بیش از 150 اثر برای رقابت در جشنواره حرکت به دبیرخانه این جشنوراه ارسال شده است.
وی یادآور شد: امید می‌رود این جشنواره که گویای حوزه ابداعات مبتنی بر علم و دانش و فناوری(تکنولوژی) است در سال‌های آینده در تمامی ابعاد با رشد قابل‌ توجه‌ای روبه‌رو شود تا بتوان قرن آینده را با شتاب و تعالی بهتری آغاز نمود.
امین ناجی یادآور شد: این امیدواری با شناخت توانمندی‌های دانشجویان حاصل شده است که آن نیز تنها منحصر به فضای آزمایشگاهی نبوده و دستاوردها و ثمرات آن توانسته است به فضای جامعه منتقل شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور یادآور شد: اگر امروز از مهار و کنترل ویروس کرونا در کشور صحبت می‌شود باید دانست که این نتیجه‌ با تلاش عالمان و اندیشمندان کشور محقق شده است که با عنوان عضو هیات علمی، فارغ‌التحصیل و یا دانشجو در عرصه‌های مختلف علمی در حال فعالیت هستند.
وی از انجمن‌های علمی دانشجویی خواست برای دستیابی به قله‌های علمی، تلاش خود را در مسیر رفع نیازهای روز جامعه متمرکز کنند تا با رونق حوزه کارآفرینی، مشکلات کشور در این زمینه نیز کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، هفتمین جشنواره حرکت دانشگاه های پیام نور کشور با رقابت 152 اثر در 10 بخش و به میزبانی دانشگاه پیام نور شهرکرد برگزار شد که پس از بررسی آثار در پنج گروه درسی علوم انسانی، علوم پایه، هنر، فنی و مهندسی و کشاورزی و محیط زیست، 43 اثر توانست، عنوان اثر برتر را به دست آورد.
بر این اساس در بخش‌های نشریات دانشجویی، انجمن علمی برتر و کارآفرینی به ترتیب 9، هفت و 6 اثر به عنوان آثار برتر اعلام شدند و در بخش های اختراع، کتاب و دیجیتال هر کدام پنج اثر و در بخش های خلاقانه و مسابقه هر کدام سه اثر و بخش ویژه نیز یک اثر به عنوان آثار برتر این دوره از جشنواره حرکت دانشگاه های پیام نور معرفی و تجلیل شدند.
همچنین از لحاظ کمی بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و مرکزی به دبیرخانه این دوره از جشنواره حرکت ارسال شده بود و از لحاظ کیفی و بررسی بیشترین آثار برگزیده نیز استان‌های چهارمحال و بختیاری با 11 عنوان، مرکزی و اصفهان هر 2 با پنج عنوان و استان قم با چهار عنوان در رده ای اول تا سوم قرار گرفتند.
برچسب‌ها جشنواره حرکت دانشجو چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد دانشگاه پیام نور

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/181952/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

آبگرفتگی 10 مسکن در سوادکوه/ 7 سردهنه در بابل آسیب دید

ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران

کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی

رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد

انهدام باند سارقان در خرم‌آباد

دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن

پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

توضیح سردار رادان درباره گشت ارشاد/ مهمتر از طرح نور، پلیس ماموریتی ندارد!

طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است

ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد

بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود

توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت مردم از اجرای طرح نور

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده‌های مازندران

گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم

سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر

ثبت نام جام هواداری تمدید شد

طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود

تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

قدردانی فرمانده انتظامی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان در اجرای طرح نور

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟

پایداری هوا در مازندران

استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

8000 میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد

رقابت 38 هزار و 510 داوطلب کنکور در مازندران

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

افزایش 20 درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان