پیام مازند

آخرين مطالب

ستاری: توسعه هوشمندسازی با پول دولتی امکانپذیر نیست / لزوم بهره‌گیری از توانمندی دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها علمي

ستاری: توسعه هوشمندسازی با پول دولتی امکانپذیر نیست / لزوم بهره‌گیری از توانمندی دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها
  بزرگنمايي:

پیام مازند - معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: توسعه اینترنت اشیاء به هوش مصنوعی وابسته است. در ایران شرکت‌های فعال زیادی در این حوزه داریم که باید از توانمندی آن‌ها استفاده کنیم.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گشایش یافت تا آخرین محصولات و دستاورد‌های این حوزه نمایش داده شود.
این نمایشگاه محلی برای عرضه آخرین محصولات و خدمات بومی در حوزه اینترنت اشیاء است و 27 و 28 بهمن ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران از علاقه‌مندان و فعالان این صنعت میزبانی می‌کند.
نمایشگاه اینترنت اشیاء دستاورد‌های فناورانه 25 شرکت دانش‌بنیان را به نمایش گذاشته است که در حوزه‌های مختلف اینترنت اشیاء فعالیت می‌کنند. حوزه‌هایی، چون شهر هوشمند، خانه هوشمند، صنعت هوشمند و غیره. همچنین 15 استارتاپ منتخب توانمند نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم، گفت: توسعه هوشمندسازی با پول دولتی امکانپذیر نیست. نباید انتظار داشته باشیم سرمایه دولت را برای این اقدام داشته باشیم، زیرا تغییر نگرش در بخش دولتی کاری سخت است.
توسعه اینترنت اشیاءء به هوش مصنوعی وابسته است
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت توسعه فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیاء در کشور، ادامه داد: توسعه اینترنت اشیاء به هوش مصنوعی وابسته است. در ایران شرکت‌های فعال زیادی در این حوزه داریم که باید از توانمندی آن‌ها استفاده کنیم.
به گفته ستاری، توسعه کشور یک بحث فرهنگی است. پس نخست باید فرهنگ هوشمندسازی را در کشور توسعه دهیم. سیستم‌های دولتی در تمام دنیا مقابل نوآوری ایستادگی می‌کنند. به همین دلیل نیاز داریم از سرمایه بخش خصوصی و کمک مردم استفاده کنیم.
رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین از حمایت‌ها در این حوزه سخن گفت و افزود: شرکت‌های توانمندی در این حوزه در حال فعالیت هستند. شرکت‌های فعال در حوزه هوشمندسازی را حمایت می‌کنیم. ولی اینکه از تفکر دولتی توقع توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه هوشمندسازی را داشته باشیم اشتباه است.
طرح‌های فناورانه هوشمندسازی خانه‌ها را متحول می‌کند
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه هوشمندسازی ساختمان‌ها یکی از حوزه‌هایی است که شرکت‌های فعال حوزه اینترنت اشیاء می‌توانند در آن حضور جدی داشته باشند، گفت: این همه ساختمان در کشور وجود دارد که اگر شرکت‌ها طرح‌های نوآورانه خوبی به مردم ارائه کنند قطعا آن‌ها را به هوشمندسازی خانه‌هایشان ترغیب خواهند کرد.
رییس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق معتقد است که اینترنت اشیاء در حوزه کشاورزی نیز موثر است و می‌تواند با استفاده از فناوری‌های نوین این صنعت را توسعه دهد. این کار با حضور بخش خصوصی میسر است. البته اگر مدیر دولتی نیز به هوشمندسازی علاقه نشان دهد باید حمایت شود.
ستاری افزود: اگر مردم پشت یک فناوری بایستند امکان رشد و توسعه آن فراهم است. مثل حوزه حمل و نقل مسافر که با حمایت‌های مردمی توسعه خوبی یافت. اما در حمل بار که تحت نظر بخش دولتی است چندان اقبالی برای هوشمندسازی نداشتیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: اگر قصد تجربه توسعه یافتگی را را داریم باید ابتدا فرهنگ این کار را در کشور ایجاد کنیم. توسعه سخت افزاری بعد از توسعه فرهنگی مهم است.
رییس بنیاد ملی نخبگان در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: پول بخش خصوصی با نوآوری همراه است. شرکت‌ها را ترغیب می‌کنیم که به سمت این بخش حرکت کنند تا بتوانند خلاقیت‌های خود را به کار ببندند.
رونمایی از بزرگ‌ترین و نخستین شبکه ارتباطی مخابراتی اینترنت اشیاء تهران
مهم‌ترین پروژه‌های ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نمایشگاه، رونمایی از بزرگ‌ترین و نخستین شبکه ارتباطی مخابراتی اینترنت اشیاء در تهران است که با همکاری شرکت لاوان پایش دنداده انجام شده است. این شبکه زیرساخت مناسب مخابراتی برای شهر هوشمند و خانه هوشمند را به طور گسترده در شهر تهران ایجاد کرده است و استارتاپ‌ها می‌توانند از ظرفیت این شبکه مخابراتی استفاده کنند. استارتاپ‌هایی که از سمت ستاد معرفی شوند تا 6 ماه به صورت رایگان از سرویس‌های این شبکه بهره مند می‌شوند.
علاوه بر آن در این نمایشگاه از مجموعه‌ای از محصولات و تجهیزات در حوزه کشاورزی هوشمند رونمایی شد. تجهیزاتی کاربردی در حوزه باغداری و کشاورزی هوشمند. شرکت‌های دیگری با سامانه‌های اینترنت اشیاء و تحلیل داده‌های حوزه سلامت دیجیتال نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
یکی از محصولاتی که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد محصول کنترل والدین بر موبایل‌های هوشمنتد بود. این نرم افزار نظارت خانواده‌ها بر روی گوشی‌های هوشمند فرزندانشان را میسر می‌کند.
همکاری‌های مشترک شکل گرفت
تفاهم نامه همکاری نیز برای تست بد مبتنی بر 5G میان ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همراه اول و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به امضا رسید. همچنین تفاهم نامه‌ای با شرکت لاوان برای استفاده 6 ماه استارتاپ‌ها از خدمات مخابرای اینترنت اشیاء در تهران نیز منعقد شد. سومین تفاهم نامه هم با سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور برای حمایت از بازارسازی شرکت‌های فعال حوزه تولید هوشمند، صنعت هوشمند، کشاورزی و شهر هوشمند هم به امضا رسید.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/184068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت