پیام مازند

آخرين مطالب

دانشجویان نخبه‌ای که در دوران کرونا پا پس نکشیدند؛

فرصت‌سازی جوان آملی در عصر کرونا علمي

فرصت‌سازی جوان آملی در عصر کرونا
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران با همه‌گیری افسار گسیخته ویروس منحوس کرونا، مراکز آموزش عالی کشور نیمه تعطیل و فرایند آموزشی دانشگاه ها با مشکلات عدیده ای روبرو شده است. در این میان تعدادی از دانشجویان، توانستند با طراحی "سامانه های علمی، آموزشی و فرهنگی" در فضای مجازی، این محدودیت ها و تهدیدات کرونایی را به فرصت‌هایی در ارتقای سطح آموزشی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور تبدیل کنند.

با همه‌گیری افسار گسیخته ویروس منحوس کرونا، مراکز آموزش عالی کشور نیمه تعطیل و فرایند آموزشی دانشگاه ها با مشکلات عدیده ای روبرو شده است. در این میان تعدادی از دانشجویان، توانستند با طراحی "سامانه های علمی، آموزشی و فرهنگی" در فضای مجازی، این محدودیت ها و تهدیدات کرونایی را به فرصت‌هایی در ارتقای سطح آموزشی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور تبدیل کنند.
کمیل یزدانی متولد شهرستان آمل، دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی تهران با همکاری دوستان پژوهشگر خود و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، توانست، ""سامانه ملی باشگاه دانشجویان ایران " را راه اندازی کند.
وی دوره کارشناسی را در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و کارشناسی ارشد را در دانشگاه شهید بهشتی تهران به پایان رسانده و هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه شهید بهشتی و صاحب دو عنوان کتاب تخصصی حوزه مهندسی برق و چندین عنوان مقاله داخلی و بین المللی است. همچنین وی عنوان پژوهشگر برتر در سال 96 و عنوان کارآفرین برگزیده دانشجویی کشور را در سال 96 و 97 به دست آورده است.
این پژوهشگر برتر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در عرصه علمی، مدیریتی و کارآفرینی با عناوینی همچون هم بنیانگذار و رییس هیات مدیره شرکت ویرا صنعت فرا رشد نوشیروانی، رییس سابق سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور و مشاور ارشد سازمان، مدرس دانشگاه، عضو بنیاد ملی نخبگان، نماینده مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در امور سامانه ها، عضو شورای مرکزی شبکه ملی مسئولیت اجتماعی دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور و دبیر شورای علمی فنی و مهندسی شبکه، مدیر کارگروه صنعت مجمع عالی نخبگان شهرستان آمل و پژوهشگر پژوهشگاه و مرکز تحقیقات وزارت نیرو مشغول به فعالیتم.

پیام مازند


وی تصریح کرد: از دوران ابتدایی با شرکت در مسابقه‌های مختلف دانش آموزی تا مقطع متوسطه سعی در تجربه فضاهای غیر درسی داشتم و تا پایان دوران تحصیلات متوسطه صاحب 15 عنوان برتر تحقیقاتی و پژوهشی در مسابقات علمی و فرهنگی شدم، در روند تحصیلات تکمیلی از کارشناسی ارشد به دکترای تخصصی تا این لحظه موفق به کسب بیش از 45 مقام ملی و بین المللی در زمینه های علمی و پژوهشی و انتشار چندین مقاله علمی داخلی و خارجی شدم و دو کتاب "مبانی نوسان سازهای تزویج ضربدری"که تالیفی و "یادگیری عمیق در متلب"که ترجمه است را نیز به چاپ رساندم و خدا را شاکرم که کتاب تالیفی ام به عنوان: "کتاب برگزیده سال در یازدهمین جشنواره حرکت دانشگاه شهید بهشتی" انتخاب و به جشنواره بین المللی حرکت راه یافت.
یزدانی ادامه داد: همچنین به دلیل علاقه فراوان، در حوزه های رباتیک، نجوم و نانو تکنولوژی فعالیت زیادی داشته و گواهینامه‌های مختلفی دریافت کردم و نیز در رقابت های علمی با ارائه دو اثر تحقیقاتی در دو زمینه "ماهواره ها ‌و نانوتکنولوژی" در دو دوره متوالی به عنوان پژوهشگر برتر در ششمین و هفتمین دوره مسابقات تحقیق و پژوهش سال های 88 و 89 شناخته شدم. 
این پژوهشگر برتر مازندرانی، با اشاره به اینکه طبیعی است که با ورود به دانشگاه فرصت های جدیدی پیش روی دانشجو قرار می گیرد که باید با هوشیاری و مجاهدت علمی و پژوهشی در تولید هرچه بیشتر دانش ایفای نقش کند، خاطرنشان کرد: از زمان ورود به دانشگاه از همان ابتدا حضور فعالی در انجمن‌های علمی و کانون های فرهنگی داشته و به صورت ویژه نیز با طراحی و ساخت انواع ربات و شرکت در مسابقات مختلف ملی و بین المللی توانستم هم در بخش رباتیک و هم در سایر حوزه ها و فعالیت های دانشجویی رتبه های برتر ملی و بین المللی را کسب کنم.
یزدانی با بیان اینکه نخستین دبیرخانه دائمی رباتیک شمال کشور را درمازندران تاسیس کردیم، تصریح کرد: چون دوره کارشناسی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تحصیل می کردم و در سال آخر دوره کارشناسی به عنوان دبیر کل مسابقات ملی رباتیک از سوی رئیس دانشگاه انتخاب شدم، به دلیل علاقه فراوان به فعالیت در حوزه رباتیک تصمیم گرفتم با همکاری تعدادی از دانشجویان نخستین دبیرخانه رباتیک شمال کشور را در این دانشگاه تاسیس کنیم.
این پژوهشگر برتر مازندرانی با اشاره به اینکه به عنوان عضو شورای مرکزی این دبیرخانه و عضو هیات رئیسه مسابقات بین المللی رباتیک تا سال 98 فعالیت کردم و به مدت سه سال متوالی یعنی سال های 96 ، 97 و 98 با برگزاری مسابقات بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و نمایشگاه اختراعات و ابتکارات موفق به کسب عنوان برترین رویداد علمی کشور و مسابقات برگزیده سال از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شدیم.
وی ادامه داد: در فعالیت‌های علمی دانشجویی و تشکیلاتی در حدود 8 سال در حوزه های مهندسی برق، رباتیک و IEEE فعالیت داشته و از سال های 96 تا 98 به ترتیب به عنوان نائب رییس و رییس سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور و عضو شورای سیاستگذاری انجمن های علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و هم اکنون نیز به عنوان مشاور ارشد سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور در حال انجام فعالیت های علمی تشکیلاتی می باشم و خدا را شاکرم که توانستم با تلاش های مداوم در سال های اخیر عناوین خوبی را در جشنواره های ملی و بین المللی از جمله اتحادیه برگزیده در دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت کسب کنم.
یزدانی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا در زمینه کارآفرینی هم اقدام قابل توجهی انجام دادید، گفت: در سال 1394 "گروه فناور کام" را با هدف طراحی و پیاده سازی دستگاه های صنعتی بومی در راستای اقتصاد مقاومتی ایجاد کردیم و توانستیم با انجام پروژه های متعدد در این زمینه در دو سال متوالی (96و97) دو عنوان کارآفرین برگزیده دانشجویی کشور را از نگاه وزارت عتف کسب کنیم و همچنین در سال 1396 نیز با همکاری یکی از دوستان هم رشته ایم مهندس محمدرضا فلاح "شرکت ویرا صنعت فرا رشد نوشیروانی" را با سه دپارتمان "مهندسی برق، مهندسی مکانیک و طراحی وب و نرم افزار موبایلی تاسیس کردیم که در حال فعالیت است.

پیام مازند


وی ادامه داد: در شرکت ویرا صنعت فرا رشد نوشیروانی با برگزاری رویداد بین المللی استارتاپی" کام چلنج" در سال 1398 موفق به کسب عنوان: "رویداد خلاقانه برگزیده کشور" از سوی وزارت عتف شدیم.
این پژوهشگر در ادامه اظهار کرد: پروژه‌های مختلفی در زمینه "طراحی و ساخت دستگاه های صنعتی و آزمایشگاهی" در دست انجام داریم که برای نخستین بار در کشور بدون وجود نسخه مشابه داخلی است و این فعالیت ها گام بلندی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقا و تقویت تولید ملی است. همچنین "طراحی اپلیکیشن و سامانه‌های بومی، چندین استارتاپ فعال در حوزه کسب و کار، فروش آنلاین و ارائه خدمات" از دیگر فعالیت های شرکت ویرا صنعت فرا رشد نوشیروانی است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 98 و 99 سه پروژه محصول محور که نمونه داخلی نداشتند و مورد نیاز صنایع مادر کشور محسوب می شدند را در قالب "طرح علمی پژوهشی شهید احمدی روشن" که عالی ترین سطح پژوهشی طرح‌های مختلف بنیاد است با همکاری دو تن از اساتید هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و چند تن از دانشجویان نخبه دیگر طراحی و پیاده سازی کردیم که در حال حاضر جهت اجرای فرایند تجاری سازی وارد فاز نهایی شدند.
یزدانی ادامه داد: دو طرح برای ثبت اختراع در دست اجرا دارم و در این مدت بیشترین تمرکز خود را بر طراحی و پیاده‌سازی آن‌ها قرار دادم که امیدوارم بتوانم با حمایت بنیاد و صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تجاری سازی و کسب برند دانش بنیان برای این دو محصول به نتیجه برسم.
وی با اشاره به اینکه با ورود این ویروس منحوس به کشور عزیزمان ایران، سکوتی رخوت بار بر فعالیت‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشگاه های سراسر کشور سایه افکنده است، تصریح کرد: در همین راستا و به جهت فراهم نبودن بسیاری از زیرساخت‌های ارتباطی و همچنین خالی شدن فضای دانشگاه‌ها از دانشجویان و دشواری دسترسی به آنان، نیاز به بستر ارتباطی یکپارچه‌ای به منظور اتصال گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و ارائه خدمات یکپارچه و هدفمند با دورنمای ارتقا سطح علمی و عملی دانشجویان و تقویت جایگاه گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی جهت نقش آفرینی و حضور فعال و پر رنگ فعالین دانشجویی در فضای دانشگاهی کشور و مرتفع نمودن موانع این مسیر بر آن شدیم تا در قالب یک گروه فناور متشکل از دانشجویانی توانمند که خود از فعالین علمی دانشجویی کشور می‌باشند و با همکاری وزارت علوم گامی بلند در جهت رفع این مشکلات برداریم.

پیام مازند


این نخبه مازندرانی ادامه داد: برای نخستین بار در ایران با طراحی و پیاده سازی "سامانه ملی باشگاه دانشجویان ایران" میزبان همه دانشجویان ایران زمین از اقصی نقاط کشور بوده و بستری را جهت ارائه خدمات چند منظوره به دانشجویان فراهم آوریم.
وی افزود: "سامانه ملی باشگاه دانشجویان ایران" که ویژه گروه های دانشجویی، تشکل ها و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور است به همت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف و توسط شرکت ما به نام "شرکت ویرا صنعت فرا رشد نوشیروانی "به شماره ثبت 7357 با نام تجاری" گروه فناور کام" COM Group طراحی و در دی ماه امسال با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف راه اندازی شد.

پیام مازند


یزدانی تصریح کرد: این سامانه با هدف تحقق عدالت آموزشی و بسترسازی مناسب در جهت افزایش دسترسی به آموزش‌های کم هزینه و با کیفیت، توسعه و همگرایی ارائه خدمات رفاهی به همه دانشجویان در جهت مدیریت اقتصاد دانشجویی، تقویت جایگاه تمامی گروه‌های رسمی دانشجویی فعال در دانشگاه‌های سراسر کشور، ایجاد انگیزه در میان فعالین دانشجویی، ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های دانشجویی، در اختیار نهادن بستر و امکانات لازم جهت فعالیت گروه‌های دانشجویی در راستای برقراری عدالت در توزیع امکانات و خدمات، هدفمند نمودن هزینه‌های انجام شده سالیانه در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و صنفی در جهت ارتقا و توسعه فعالیت‌های دانشجویی، کاهش هزینه‌های مشترک صورت گرفته در گروه‌های دانشجویی سراسر کشور در مسیر اجرای فعالیت‌های خود، دسترسی آزاد به مقالات علمی و تخصصی، ایجاد فضایی به منظور افزایش اثرگذاری گروه‌های دانشجویی اعم از انجمن‌های علمی، اتحادیه‌ها، دفاتر بسیج، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، شوراهای صنفی و نشریات بر جامعه دانشگاهی کشور و همچنین ایجاد شبکه یکپارچه ارتباطی در میان دانشجویان، گروه‌های دانشجویی و تشکل‌های سراسر کشور طراحی و پیاده سازی شد.

پیام مازند


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/186027/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توصیه رئیس پلیس پایتخت به ماموران در طرح نور

وزیر ارشاد: مردم کتاب را رها نکردند

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

بازیکنان پرسپولیس منتظر پیامک ویژه بانکی!

جابه‌جایی یک میلیون و 400 هزار تن کالا از مازندران

دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد

طعنه سنگین جعفرزاده به ابراهیم رئیسی/مدینه گفتی و کردی کبابم!

گواهینامه موتورسواری برای بانوان صادر می‌شود؟/ تجهیز البسه فراجا به دوربین به روایت وزیر کشور

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!

توقیف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

تصمیم جدید پلیس برای جاده چالوس

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

گریه ای افتاد در من بی امان

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

جزئیات برنامه‌های گرامیداشت سالروز عملیات بازی‌دراز اعلام شد

برگزاری اردوی شاگردان کاوه در مازندران فقط با 6 کشتی‌گیر

اجرای 1700 پروژه محرومیت زدایی در مازندران

563 برنامه هفته هلال احمر در مازندران اجرا می شود

حسن یزدانی و کامران قاسمپور در اردو تیم ملی/المپیکی‌ها جمع شدند

هوای مازندران پایان هفته جاری چگونه است

تو را با غیر میبینم، صدایم درنمی‌آید

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

بیش از 1.3 میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد

گلایه برخی گندم کاران کرمانی از تاخیر در پرداخت پول گندم

آخرین خبرها از جاده‌های مازندران در پایان هفته

آمادگی صددرصدی برای برگزاری دور دوم انتخابات الکترونیکی در 5 شهر مازندران

«میگوی دهان‌پا» قوی‌ترین بینایی را در قلمروی جانوران دارد!

ساخت مخزن آبرسانی جویبار 60 درصد پیشرفت دارد

مرتفع شدن مشکل منابع مالی پروژه راه آهن دورود به خرم آباد

تجلیل از 100 دانشجوی برتر مسابقات ورزشی دانشگاه پیام نور کرمان

آغاز اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی در کرمانشاه

شناسایی سرمایه‌گذار اولیه‌ برای کارخانه فولاد ازنا

نخستین کاروان‌ راهیان نور وارد سرپل‌ذهاب شد

جاده چالوس فردا یک طرفه می‌شود

وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم

دادستان کل کشور: بی حجابی امروز ناشی از کشف حجاب رضاخانی است / بدحجابی سطح بندی شود / دستورالعملی برای اجرای طرح نور به فراجا ابلاغ می شود

جای یک کتابخانه مرکزی در شهر عالم‌پرور آمل خالی است

قرارداد ساخت 16 مدرسه جدید در مازندران امضا شد

قرعه‌کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور 2 تیم مازندرانی

پیش بینی بارش ها و دمای هوا تا آخر خرداد

عرضه جدیدترین کتاب محمود دولت‌آبادی در نمایشگاه

کتاب جدید بهناز ضرابی زاده با نام «پری خانه ما» رونمایی می‌شود

عیادت جمعی از اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر از ایثارگران بستری در بیمارستان ساسان

جلسه وبیناری برنامه عملیاتی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

تشکل‌ها بازوی توانایی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند

احراز 50 پروند رزمندگان فاقد مدارک بالینی در استان البرز