پیام مازند

آخرين مطالب

شهاب جان، فکر کرده ای تا کی می توانی با دیگری می بخوری و با ما تلوتلو! فرهنگي

شهاب جان، فکر کرده ای تا کی می توانی با دیگری می بخوری و با ما تلوتلو!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - شهاب حسینی با انتشار متنی در اینستاگرام خود با لحنی خودستایانه از فضای مجازی خداحافظی کرد 
در پاسخ به وداع خودستایانه شهاب حسینی/ حقیقت و مجاز نه آنست که پنداشته‌ای
شهاب حسینی ، پس از روزها که زیر ضرب و تندی هموطنانش بود، تصمیم گرفت صفحه‌اش را در اینستاگرام ببندد. که ارتباطش را با مخاطبان قطع کند. سکوت. حق دارد؛ کی می‌تواند جلویش را بگیرد. صفحه شخصی اوست و اختیارش را دارد. اما مخاطبان او هم جماعتی مدهوش نیستند که بایستند نگاه کنند او کِی دلش می‌خواهد نظر لطفی بهشان داشته باشد و کِی نه.
بیشتر بدانید : خداحافظی شهاب حسینی: درست می گویید، وصلم ... + عکس
شهاب اینجای راه را اشتباه رفته. شاید فکر کرده که مخاطبانش باید همان‌ها باشند که در خیابان برایش دل‌ غشه می‌گیرند. که فشارشان می‌افتد. شاید فکر کرده که همیشه اوضاع بر همان منوال است که بود. که او می‌تواند همه چیز را با هم داشته باشد؛ دستمزدهای نجومی، فیلم و سریال و برنامه‌های پرفروش و تماشاگرانی که هر وقت به لبخندی اشاره کرد، باید برایش دست بزنند. شاید فکر کرده همه، به قول آیدین آغداشلو، مشتی جوانِ خدنگِ بی‌خبر از حال روزگارند، که هر وقت خواست برایشان از شراب روحانی بگوید و هر وقت هوس کرد، از خلسه‌های جسمانی.
شهاب عزیز حداقل می‌توانست وقت این وداع موقت کمی درویش‌مسلک باشد –آن‌چنان که دلش می‌خواهد او را بپندارند- و کمی خوددار باشد و دوباره تفرعن را به نمایش نگذارد. که نبود. نتوانست. شاید متن خداحافظی قهرآمیزش در اینستاگرام را دیده باشید. می‌خواهم چند خطی از آن را این‌جا مرور کنم که پر از «غش» است.
شهاب جان! در اول نوشته آورده‌ای: «..گفت، سنگی که طاقت ضربه‌های تیشه را ندارد، به تندیسی زیبا بدل نخواهد شد. می‌بخشید اگر الگویی نبودیم که مقبول نظر افتد، چون اصلا الگو نبودیم. کی گفت که بودیم؟» و ما خوانندگانت فکر کردیم که می‌خواهی با فروتنی، بابت آنچه مخاطبانت را آزرده عذر تقصیر بخواهی. که حداقل از سوء‌تفاهمی بگویی که در نظر است. اما این احساس، همان چند جمله است و بعد دوباره با ستاره‌ای مواجهیم که خود را در آسمان‌ها می‌بیند. وصل به حبل‌الله! که «نارفیقان نسبتا محترم» از درکت غافلند و سیرِ تو را از ناکجا تا اینجا که رسیده‌ای، نمی‌بینند.
و کجا رسیده‌ای بزرگوار، اگر از چشم آن‌ها که باید دوستت داشته باشند،افتاده باشی. می‌گویی:«متاسفم که آنچه انتظار داشتید نبودم، چون وامدارتان نبودم.» و همه قصه همین دو حرف است. این گمان که آن‌چه داری از خودت داری و وامدار کسی نیستی. این که همه شهرت و عزتت را از جایی جز قلب هموطنانت به کف آورده‌ای و هر وقت بخواهی، هرطور بخواهی، هر جا که بخواهی. پس اگر دارند به تو می‌شورند، اگر بت عیار دوست داشتنت را می‌شکنند، شاید به همین گمان است که داری. بابت منت بی‌دلیلی که بر سرشان می‌گذاری.
می‌گویی: «آن‌چه که غیر از خدای بزرگ و ارادت به خاصان درگاهش مرا به پیوند با آن نسبت می‌دهید، چنانچه می‌توانستند، خود را از گزندهای روزگار حفظ می‌کردند. وگرنه من بنده آن دمم که ساقی گوید، یک جام دگر بگیر و من نتوانم.» و حتی در همین لحن در لفافه و ظاهرا دوپهلو هم می‌شود دید که گمان برده‌ای شترسواری دولا دولا می‌شود. اما نمی‌شود. به همان خدای بزرگ که می‌گویی، نه پیوند با آنان که نمی‌توانند خود را از گزندهای روزگار حفظ کنند این همه آشوب و نارضایتی برایت به همراه داشته و نه بنده ساقی بودن. بیشتر این نامهربانی‌ها از آنجاست که خواسته‌ای خدا و خرما را با هم داشته باشی. که می‌خواهی هم دل صاحبان سیم و جاه را به دست آوری و هم دل‌های شکسته را. اگرنه، نه دست انداختن شانه بهروز و آن خوشدلی‌ها کسی را چندان می‌آزرد –که خیلی‌ها انداخته‌اند و به محاق نرفته‌اند- نه حضور در مجالس خاص و ایفای نقش‌های خاص و دست دادن با محافل خاص.
اما چرا تصور می‌کنی که این آمدن و شدن را کسی نمی‌بیند؟ فکر کردی تا کی می‌توانی با دیگری مِی بخوری و با ما تلوتلو . فکر کردی تا کی می‌شود گاهی از جایگاه عارف سخن گفت، گاهی به اسم «رفاقت» شعارهای رسمی را تبلیغ کرد و هر وقت که طلبید، می‌شود برویم آن‌ور آب و کول‌بازی در بیاوریم و با ماسک‌های «نقش»دار نقش دیگری بازی کنیم. خوابیدن وسط لحاف تا کی.
و در آخر نوشته‌ات، گفته‌ای: «بنده متعلق به نسل فضای مجازی نیستم، ترجیح می‌دهم ادامه زندگی را همچون پیش، در فضای حقیقی تجربه کنم. لذا از اینستاگرام، رفع زحمت می‌کنم و دنبال‌کنندگان مجاز را با دنیای خود تنها می‌گذارم.» اولا که «تنهایی» از آن «فردی» است که از جمعی جدا می‌شود ، مگر این‌که آن «فرد» خود را «جمع»‌تر از جماعت بداند. بعد هم این که بازی با الفاظ و فرار از فضای مجازی به فضای حقیقی نعل وارونه زدن است؛ که به قول شاعر «هر که چون ماهی نباشد جوید او پایان آب/ هر که او ماهی بود کی فکرت پایان کند.»
بازی دوگانه نمی‌توانست بی‌تاوان بماند و قرار به واگذاشتن باشد هم، این مردم‌اند که می‌توانند هنرمند را به حال خود بگذارند. کیست که نداند هنرمند و چهره، حتی اگر نان خود را از مردم نگیرد، آب و آبروی خود را از جامعه دارد و شهاب حسینی هم، با همه افتخارات و جوایز و بالانشستن‌ها، از این قاعده مستشنی نیست.
سیامک رحمانی
بیشتر بدانید : حمله بی سابقه شهاب حسینی به مسعود کیمیایی در جشنواره فجر + عکس
بیشتر بدانید : حاشیه های شهاب حسینی از طلاق تا واکسن زدن در آمریکا! + عکس
بیشتر بدانید : اولین واکنش شهاب حسینی به انتشار ویدئوی واکسن زدنش + عکس
بیشتر بدانید : ادعای شهاب حسینی درباره ماسک جنجالی و واکسن زدن در آمریکا + عکس
بیشتر بدانید : واکنش نماینده مجلس به واکسن زدن شهاب حسینی در آمریکا
منبع: khabaronline.ir

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/188588/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران