پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

سرگردانی دو میلیون بیمه شده مازندران؛ پزشکان آفلاین نسخه می پیچند مقالات

سرگردانی دو میلیون بیمه شده مازندران؛ پزشکان آفلاین نسخه می پیچند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - درحالی نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های بیمه کلید خورد که برخی پزشکان با نسخه نویسی سنتی وسربرگ سبب سرگردانی خدمات گیرندگان شده اند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: بیش از دو میلیون و60 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در مازندران وجود دارد که از ابتدای اسفند قرار است با حذف دفترچه تأمین اجتماعی، خدمات درمانی دریافت کنند.
فراهم نبودن زیرساخت‌ها، سرعت پایین اینترنت، اختلال در سامانه تأمین اجتماعی و آشنا نبودن پزشکان و جامعه خدمات دهنده از جمله مشکلاتی است که طرح نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی را با مشکل روبرو کرده است.
نسخه‌های الکترونیک پشت درب مطب‌ها
یک بانوی ساروی با بیان اینکه برخی پزشکان هنوز آشنایی با طرح نسخه نویسی الکترونیک ندارند، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز بسیاری از پزشکان سیستم ولب تاب ندارند و طرح نسخه نویسی الکترونیک هنوز به این مطلب‌ها و مراکز درمانی راه نیافته است.
مژگان حسینی با عنوان اینکه بدون دفترچه به پزشک مراجعه کردم و این پزشک فاقد کامپیوتر ولب تاب بود و در نهایت نسخه را روی سربرگ خود برایم نوشت، افزود: این نسخه از سوی داروخانه برگشت داده شد.
وی گفت: به دلیل قطع سامانه، مدت‌ها در داروخانه معطل ماندم و سرانجام به دلیل قطع سامانه مجبور به پرداخت وجه دارو به صورت آزاد و خارج از بیمه شدم.
توجیه نبودن پزشکان برای اجرای طرح نسخه الکترونیک از دیگر مشکلاتی است که با حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی سرباز زده است.
استحقاق درمان مشکل جدید بیمه شده‌ها
بحرینی مدیر یکی از کارگزاری بیمه‌ای در مازندران با بیان اینکه باید برای افرادی که از تجهیزات الکترونیکی نظیر گوشی هوشمند بی بهره هستند، فکری کنیم، افزود: این افراد برای دریافت استحقاق درمان مجبورند به کافی نت ویا کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

پیام مازند


وی خواستار تجدید نظر در اجرای طرح شد و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا کارگزاری‌ها بتوانند به صورت رایگان به افراد خدمات دهند و از سوی دیگر باید تأمین اجتماعی از این واحدها حمایت کنند.
بامراجعه به داروخانه‌ها، آن روی دیگر سکه حذف دفترچه‌های بیمه نمایان می‌شود، مسئولان داروخانه‌ها می‌گویند هنوز زیرساخت‌های این طرح فراهم نشده است.
کارشناس یکی از داروخانه‌های مازندران، سرعت کم اینترنت را از جمله مشکلات حذف دفترچه‌ها بیان کرد و گفت: در حال حاضر تمامی فرایند استحقاق دفترچه و کد ملی به داروخانه‌ها سپرده شده، این درحالی که زیرساخت‌های انجام این طرح هنوز آماده نیست.
محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سرعت کم اینترنت از جمله مشکلات است، یادآور شد: سایت سازمان تأمین اجتماعی در طول روز چندین بار قطع می‌شود و حال تصور کنید درحال واردکردن نسخه هستید که سایت دچار اختلال می‌شود.
سایت سازمان تأمین اجتماعی در طول روز چندین بار قطع می‌شود و حال تصور کنید درحال واردکردن نسخه هستید که سایت دچار اختلال می‌شود
وی با اظهار اینکه قطع شدن سایت سبب می‌شود که بیمار مدتها در بیمارستان و مطلب‌ها سرگردان بمانند تا بتوانند خدمات را دریافت کنند، افزود: بسیاری از پزشکان هنوز کامپیوتر ندارند و نسخه نویسی با سرنسخه پزشکان در این طرح جواب نمی‌دهد.
وی با عنوان اینکه اختلال اینترنت صبح‌ها بیشتر از دیگر مواقع است، گفت: اول باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم واکنون تأمین اجتماعی بابت خدماتی که به ازای نسخه نویسی الکترونیک به داروخانه‌ها محول وکارهای ما را دوچندان کرده است، ریالی پرداخت نمی‌کند.
در عین حال علی اصغر محمودی مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هدف از کارگزاری برون سپاری برخی از خدمات سازمان است، افزود: حذف دفترچه بیمه کار بزرگ وملی و انقلابی به شمار می‌رود و با شناسایی چالش‌ها درصدد رفع آن هستیم.
وی با بیان اینکه از اول اسفندماه هیچ دفترچه‌ای صادر نمی‌شود، در صورت اتمام دفترچه لازم نیست بیمه شدگان به شعب مراجعه کنند، افزود: استحقاق درمان با تلفن همراه قابل دریافت است.
وی با اظهار اینکه برخی از روستائیانی که فاقد اینترنت و دستگاه‌های هوشمند است، چه باید کنند، افزود: شمار افرادی که فاقد اینترنت و گوشی هوشمند هستند حداقل بوده زیرا تاکی باید درختان را قطع و تبدیل به کاغذ ودفترچه کنیم.
محمودی گفت: هرکس با داشتن کارت ملی می‌تواند به مراکز درمانی مراجعه کنند و در صورت عدم پذیرش در مراکز درمانی افراد می‌توانند با شماره 1420 تماس بگیرند و نام مرکزی که خدمات نمی‌دهند را معرفی کنند.

پیام مازند


مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران گفت: نسخه الکترونیک در راستای اجرای قانون باید اجرا شود و هدف از آن این نیست که دفترچه حذف ولی نسخه روی سربرگ نوشته شود.
وی شمار بیمه شدگان را 660 هزار نفر با دو میلیون نفر افراد تحت پوشش اعلام کرد و گفت: در شیوه قبلی افراد باید به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید دفترچه مراجعه می‌کردند و با حذف دفترچه بار مراجعه کاسته می‌شود..
همچنین علی بابایی کارنامی نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تأمین اجتماعی از سازمان‌های مهم است، رفع مشکل وتامین زیرساخت‌ها را برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک لازم دانست و گفت: مجلس در این راستا پیگیری لازم را خواهد داشت.
وی باید هدف طرح تحول ونسخه نویسی الکترونیک تسهیل در ارائه خدمات باشد، افزود: برای پیگیری مسائل و مشکلات موجود پیگیری لازم صورت می‌گیرد.
محمد خورشیدی مدیرکل درمان تأمین اجتماعی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که طرح حذف دفترچه‌های کاغذی در قالب اجرای طرح نسخه الکترونیک از اول اسفندماه عملیاتی شد، افزود: این طرح در تمامی مطلب‌ها، آزمایشگاه‌ها وداروخانه ها اجرایی شد.
وی با بیان اینکه در قالب این طرح نسخه الکترونیک توسط پزشکان پیچیده می‌شود، یادآور شد: طبق این طرح، ضرورت داشتن دفترچه بی معنا می‌شود و چاپ آن از اول اسفندماه انجام نخواهد شد.
خورشیدی با اظهار اینکه در قالب طرح، بیمار با ارائه کد ملی می‌تواند از خدمات درمانی بهره مند شود، گفت: وقتی دارویی برای بیماری نوشته شود می‌تواند آن را در تمام داروخانه‌های کشور دریافت کند.
مدیرکل درمان تأمین اجتماعی مازندران یادآور شد: اگر در جایی شرایط نسخه الکترونیک مهیا نبود، پزشک می‌تواند در سربرگ خود دارو را بنویسد و بیمار آن را دریافت کند.
اگر در جایی شرایط نسخه الکترونیک مهیا نبود، پزشک می‌تواند در سربرگ خود دارو را بنویسد و بیمار آن را دریافت کند
وی با عنوان اینکه مکاتبات واطلاع رسانی لازم برای اجرای طرح نسحه الکترونیک در استان صورت گرفته است، افزود: امیدواریم این طرح به خوبی در استان اجرایی و عملیاتی شود.
وی تهیه پرونده سلامت را از مزایای نسخه الکترونیک بیان کرد و با اظهار اینکه داشتن کارتخوان در مراکز درمانی و مطلب‌ها یک الزام به شمار می‌رود، افزود: مردم می‌تواند موارد را به سازمان نظام پزشکی اطلاع رسانی کنند.
تسهیل در ارائه خدمات و کاهش هزینه‌ها از جمله اهداف اجرای طرح تحول نوین در حوزه سلامت است و به نظر می‌رسد رفع موانع فراروی این طرح می‌تواند در فراگیرشدن آن کمک زیادی کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/188629/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!