پیام مازند

آخرين مطالب

دیپلمات آمریکایی: پول هنگفتی برای ترمیم وجهه جهانی مخدوش آمریکا نیاز است سياسي

دیپلمات آمریکایی: پول هنگفتی برای ترمیم وجهه جهانی مخدوش آمریکا نیاز است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - یک دیپلمات کارکشته آمریکایی با اشاره به تخریب عمیق وجهه جهانی آمریکا به دست ترامپ، خواستار بازسازی وجهه ایالات متحده و اختصاص ده‌ها میلیارد دلار برای احیای آن شد.
به گزارش ایسنا، «برت برون» از دیپلمات‌های کارکشته آمریکایی که سابقا در کاخ سفید اوباما مدیر تعاملات جهانی بود، در مطلبی برای بیزنس اینسایدر نوشت: «نفوذ بین‌المللی چیزی نیست که ارزان تمام شود، حتی اگر شما ابر قدرت باشید.
این انگ به شدت ناخوشایند آمریکا تنها زمانی بهتر میشود که دولت پول هنگفتی برای مدیریت این چالش هزینه کند.
این حتی مشکل یک میلیارد دلاری نیست. ما درباره ده‌ها و شاید حتی صدها میلیارد دلار صحبت میکنیم. با وجود این رقم قابل توجه، این کار هم ضروری است و هم ارزش هزینه فوق‌العاده را دارد.
آمریکا مدت‌هاست که قدرت نرم خود را بدیهی فرض کرده است. به علت سلطه اقتصادی این کشور، برتری آموزشی و دستاوردهای علمی، بسیاری استدلال میکنند که آمریکا نیازی به صرف هزینه‌های سنگین در خارج برای تبلیغ سیاستهایش ندارد.
در حقیقت، پس از سقوط دیوان برلین و پایان جنگ سرد، آمریکا بسیاری از مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های آمریکایی را در خارج از این کشور بست و دولت آن را بخشی از "بهره صلح" دانست که به مالیات دهندگان بازگشت داده میشود.
آمریکا معمولا حدود دو میلیارد دلار در سال برای برنامه‌های دیپلماسی عمومی هزینه می‌کند. این موارد از کانال‌های رسانه‌ای بین‌المللی دولتی نظیر صدای آمریکا و رادیو اروپای آزاد تا تعاملات خارجی شامل بورسیه‌های معروف فولبرایت را شامل می‌شود. این همچنین شامل دستمزد دیپلمات‌های آمریکا و کارکنانشان برای کار از خانه و خارج در دفاتر ارتباطی و فرهنگی می‌شود.
در این برهه به شدت مخاطره آمیز برای کشورمان، ما به شدت به تامین مالی برنامه‌های دیپلماسی عمومی خودمان و افزایش این بودجه به دست‌کم 10 میلیارد دلار در سال نیاز داریم. با این حال، این از هزینه تازه‌ترین ناو هواپیمابر ما هم کمتر خواهد بود.
ادوات نظامی بیشتر، احترامی که ما در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از دست دادیم، باز نمیگرداند. در حقیقت، همانطور که جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا گفت، اگر بودجه وزارت خارجه کمتر شود "من باید مهمات بیشتری بخرم."
دیپلماسی عمومی همچنین موجب میشود سود آن مستقیما به کارگر آمریکایی برسد و تضمین کند که ما شرایط تجاری بهتر و تعرفه‌های کمتری داشته باشیم. در نهایت، همانطور که جهان در یک سال گذشته به طرز غم‌انگیزی شاهد بوده است، فشار کمتر بر چین و سایر کشورها برای مقابله با مسائل بهداشت عمومی خودشان می‌تواند تأثیرات جدی بر ایمنی ما داشته باشد.
زمانی که در سفارتخانه‌ها به عنوان وابسته مطبوعاتی کار می‌کردم و بعد در دفتر روابط عمومی، از اندک پولی که برایمان اختصاص می‌دادند، شوکه می‌شدم. حتی به خانواده و دوستان برای جمع آوری پول متوسل میشدم. این روشی کاملاً رقت‌انگیز برای قدرتمندترین کشور جهان به منظور مدیریت برنامه‌های ارتقا استراتژیک و اقناع استراتژیک خود است.
تلاشهای ما برای نفوذ بین‌المللی مدتی است که روی حالت خودکار مانده است. بودجه کنونی با توجه به تورم، در واقع کمتر از بودجه اوایل دهه 90 میلادی است. این، علیرغم این واقعیت است که تهدیداتی که ما با آن روبرو هستیم، چند برابر شده و سیاست‌هایی که از دیپلمات‌های ما خواسته می‌شود از آن دفاع کنند، در بسیاری از نقاط، دیگر محبوبیت ندارد.
ادامه این برنامه‌ها بدین صورت و اینکه انتظار داشته باشیم بیشتری تاثیر را بر جای بگذاریم، به ویژه بعد از چند بحران مهم، برای ما تبعاتی خواهد داشت. باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اولین سال حضورش برای افزایش بودجه دیپلماسی عمومی کار کرد اما این بودجه در طول دوره‌اش فشرده‌تر شد.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اکثر دموکرات‌های کنگره علیه خسارتی که در دوره ریاست ترامپ به جایگاه این کشور در عرصه بین‌المللی وارد شده است، صحبت کرده‌اند. آنها به حداقل مبلغی که برای بازسازی وجهه ما نیاز خواهد بود، اشاره کرده‌اند. حال که دو مجلس کنگره در اختیار دموکرات‌هاست، زمان آن است که فکری برای این مشکل کنیم.
عمیقا باور دارم که ایالات متحده نمی‌تواند به جایگاه سابق و پرشکوه جهانی خود برسد. با این حال، لزوم ترمیم و تلاش برای بازسازی وجهه و نفوذ آمریکا نفی نمی‌شود. حتی پیشرفتی اندک، ثمره بزرگی در پی خواهد داشت. اما مردم و رهبران ما باید دید روشنی به ویرانی قابل توجهی که به بار آمده و از همه مهتر دستیابی به سهم کوچکی از اعتماد و اعتباری که زمانی داشتیم، داشته باشند.
اکنون زمان آن است که با حفاظت از منافعمان و ارتقای منافع سیاست خارجی خودمان جدی برخورد کنیم. بدون تزریق منابع جدید، ما در میدان نبرد اطلاعات جهانی بی‌سلاح باقی خواهیم ماند. وضعیت ناراحت کننده وجهه ما و عدم احترام به کشورمان، حقیقتا یک فوریت ملی است. این مساله‌ای است که نیازمند رسیدگی و تامین مالی است.»
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/190548/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت