پیام مازند

آخرين مطالب

جهانگیری: تا این لحظه یک دلار از پول نفت تلف نشده/ رییس اتحادیه: خرید شتاب‌زده دلیل گرانی گوشت/ ناکامی مجدد بیتکوین در فتح کانال 50 هزار دلاری/ مقام مسئول: ممکن است در قیمت گذاری میوه مداخله نکنیم/ تورم همسایه ایران زیر 10 درصد ماند سياسي

جهانگیری: تا این لحظه یک دلار از پول نفت تلف نشده/ رییس اتحادیه: خرید شتاب‌زده دلیل گرانی گوشت/ ناکامی مجدد بیتکوین در فتح کانال 50 هزار دلاری/ مقام مسئول: ممکن است در قیمت گذاری میوه مداخله نکنیم/ تورم همسایه ایران زیر 10 درصد ماند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قطع بیش از 2 میلیون کارتخوان فاقد مالیات، فاصله سقف حقوق کارمندان 15 برابر کف شد، شروع سبز شاخص کل بورس، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، از بازار شب عید خودرو چه خبر؟ و روز آرام دلار در بازار جهانی را در بر دارد.
قطع بیش از 2 میلیون کارتخوان فاقد مالیات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با غیرفعال کردن حدود 2.5 میلیون ترمینال، تکمیل و صحت‌سنجی اطلاعات بالغ بر 4.7 میلیون ترمینال پذیرش دیگر و ارائه اطلاعات آن‌ها به سازمان امور مالیاتی در حال تکمیل آخرین مراحل اجرای مسئولیت‌های خود نسبت به قانون پایانه‌های فروشگاهی است.
فاصله سقف حقوق کارمندان 15 برابر کف شد محمدحسین حسین‌زاده بحرینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 گفت: سال‌های پیش، فرمول افزایش حقوق سالانه به این صورت بود که دولت در لایحه خود درصدی را برای افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشسته‌ها اعلام می‌کرد و همان افزایش حقوق برای همه اعمال می‌شد و امسال نیز دولت همان مدل سنتی خود را در لایحه بودجه تکرار و پیشنهاد کرده بود حقوق‌ها و مستمری بازنشستگان, 25 درصد افزایش یابد. تلقی مجلس این بود این روش افزایش حقوق می‌تواند به نابرابری بیشتر، دامن بزند و فاصله کف و سقف حقوق را افزایش می‌دهد.
بحرینی با بیان اینکه دولت به مجلس پیشنهاد کرده بود فاصله سقف حقوق 21 برابر کف حقوق باشد، افزود: مجلس این فاصله را به 15 برابر کاهش داد. تقریباً جزو معدود کشور‌هایی هستیم که تا این اندازه میان حقوق کف و سقف، فاصله افتاده است و این احساس تبعیض، کارمندان را اذیت می‌کند و باید برای آن چاره‌اندیشی کنیم. مجلس موافقت کرد کسانی که تا 10 میلیون تومان حقوق می‌گیرند 25 درصد به حقوق آن‌ها اضافه شود و کسانی که بیشتر از این میزان حقوق می‌گیرند، افزایش حقوق آن‌ها در سال 1400 صرفاً دو و نیم میلیون تومان باشد. افزایش حقوق بازنشسته‌های سازمان تأمین اجتماعی, 89 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
شروع سبز شاخص کل بورس در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش 8 هزار و 172 واحدی معادل 0.69 درصد به یک میلیون و 169 هزار و 744 واحد رسیده بود، امروز و در دقایق ابتدایی فعالیت بازار، نماگر کل با رشد 1796 واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر
ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به 7 میلیون و 678 هزار و 838 تومان رسید که نسبت به دیروز 2.2 درصد معادل 176 هزار و 288 تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش 60 درصد قابل فروش سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت به 4 میلیون و 607 هزار و 302 تومان رسیده است.
روز آرام دلار در بازار جهانی ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها تقریبا بدون تغییر باقی ماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.05 درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح 92.018 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل 1.074 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)
جهانگیری: تا این لحظه یک دلار از پول نفت تلف نشده اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر اقتصاد مقاومتی نبود نمی‌توانستیم بودجه کشور را به این شکل تأمین کنیم و اگر اقتصاد مقاومتی نبود نمی‌توانستیم در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم. وی عنوان کرد: وقتی نفت ما را نخریدند، به دنبال راه‌های مختلف رفتیم و مدعیان پرادعا که فقط به دنبال فضاسازی بودند حتی نتوانستند یک بشکه نفت برای ما بفروشند و ما با دور زدن تحریم‌ها فروختیم و پول آن را با ده‌ها ریسک و خطر به دست آوردیم. معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: تا این لحظه یک دلار از پول نفت تلف نشده و یک بابک زنجانی کوچک هم به وجود نیامد زیرا همه دقت‌ها لحاظ شد. وی افزود: در سال 98 وقتی دیدیم که نمی‌توانیم نفت به اندازه کافی بفروشیم، برخی کالاها مثل شکر و برنج و لاستیک کامیون را به سمت تولید داخل رفتیم و هر کجا جواب نداد به سمت واردات با ارز دولتی رفتیم.
تورم همسایه ایران زیر 10 درصد ماند متوسط نرخ تورم پاکستان در 12 ماه منتهی به فوریه با 3.05 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به 8.7 درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در پاکستان طی سه ماه اخیر محسوب می شود.
در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش لباس و پوشاک 11.3 درصد، آب و برق 10.6 درصد و مواد غذایی و نوشیدنی 9.74 درصد بوده است. از سوی دیگر کمترین تورم در بخش حمل و نقل با 1.7 درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم پاکستان در این ماه 1.8 درصد اندازه‌گیری شده که 1.59 درصد بیشتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است. متوسط نرخ تورم پاکستان در بازه زمانی 1957 تا 2020 معادل 7.61 درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر 1973 با 37.81 درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه 1959 با منفی 10.32 درصد بوده است.
از بازار شب عید خودرو چه خبر؟ بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت هر دستگاه سایپا 131 که 20 روز پیش به حدود 107 میلیون تومان رسیده بود امروز حدود 111 میلیون تومان خرید و فروش می شود. همچنین قیمت سمند ال ایکس از 185 میلیون تومان در 20 روز پیش به 186 میلیون تومان طی هفته جاری رسیده است. پژو 405 نیز بدون تغییر خاصی طی روزهای اخیر، امروز با قیمت 187 میلیون تومان به خریداران عرضه می شود. هر دستگاه پژو پارس نیز بدون تغییر قیمت در بازار با قیمت 217 میلیون تومان خرید و فروش می شود. در عین حال، قیمت پژو 206 تیپ 2 نیز از 198 میلیون تومان طی 20 روز پیش به 194 میلیون تومان رسیده است. همچنین هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 نیز با افت قیمت 3 میلیون تومانی، با قیمت 260 میلیون تومان به فروش می رسد. در مورد رانا ال ایکس نیز باید به قیمت 207 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که تغییری نسبت به روزهای گذشته نداشته است. همچنین هر دستگاه تیبا با افزایش قیمت 2 میلیون تومانی نسبت به 20 روز پیش، امروز با قیمت 117 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت کوئیک دنده‌ای نیز با افت 2 میلیون تومانی طی 20 روز گذشته به 142 میلیون تومان طی روز جاری رسیده است. قیمت پژو 206 صندوق دار نیز در بازار از 262 میلیون تومان در 2 هفته پیش، امروز به 252 میلیون تومان کاهش یافته و قیمت دنا نیز در بازار 262 میلیون تومان شده است. /فارس
رییس اتحادیه: خرید شتاب‌زده دلیل گرانی گوشت رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: در هفته های اخیر مردم با دریافت عیدی و با توجه به نزدیک شدن شب عید و ایام نوروز اقدام به خرید شتاب‌زده گوشت قرمز و گوشت مرغ کرده اند که همین امر در افزایش قیمت این محصولات موثر بوده است.
ناکامی مجدد بیتکوین در فتح کانال 50 هزار دلاری ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی بار دیگر در مسیر کاهشی باقی ماند. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ریزش اخیر ارزهای دیجیتالی علاوه بر بسیاری از سهامداران خرد باعث کاهش شدید ارزش سهام شرکت های بزرگی شده است که اقدام به سرمایه گذاری در آن ها کرده اند. با این حال به نظر نمی رسد که روند ورود شرکت های بزرگ به بازار ارزهای دیجیتالی متوقف شده باشد. تنها در چند روز اخیر ارزش سهام شرکت مایکرو استراتژی که سرمایه گذاری سنگینی در بیتکوین انجام داده، پس از کاهش اخیر ارزش بیتکوین از کانال 56 هزار دلاری یک سوم ریزش کرده است. 
به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا 13 ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی 10 ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
1- بیتکوین
قیمت: 48 هزار و 300.43 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 0.22 درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 2.75 درصد افزایش
2- اتریوم
قیمت: 1615.55 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 6.76 درصد افزایش 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 8.55 درصد افزایش
3- تتر
قیمت: 1.00 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 0.06 درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 0.02 درصد کاهش
4- کاردانو
قیمت: 1.10 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 5.27 درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 19.52 درصد کاهش
5- بایننس کوین
قیمت: 224.64 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 0.72 درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 0.03 درصد افزایش
6- پولکا دوت
قیمت: 33.39 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 0.76 درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 4.35 درصد افزایش
7- ریپل
قیمت: 0.461 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 0.74 درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 20.09 درصد افزایش
8- یونی سواپ
قیمت: 28.11 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 2.78 درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 16.44 درصد افزایش
9- لایت کوین
قیمت: 182.02 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 2.25 درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 4.37 درصد افزایش
10- چین لینک
قیمت: 27.71 دلار
تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 0.31 درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 6.02 درصد افزایش
مقام مسئول: ممکن است در قیمت گذاری میوه مداخله نکنیم دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در موضوع قیمت گذاری میوه مقرر شد تا ورود کنیم، ولی اگر شرایط ایده آل باشد و در روز‌های آینده قیمت سیب و پرتقال و سایر کالا‌ها کاهش پیدا کند مداخله نخواهیم کرد. اگر در بازار مازاد تولید مرغ داشته باشیم توسط شرکت پشتیبانی جمع آوری می‌شود، ولی الآن این شرایط مهیا نیست و خریدی از طرف دولت انجام نمی‌شود. قبادی درباره عرضه و قیمت گوشت گفت: در توزیع گوشت قرمز گزارش نامناسبی نداریم و توزیع گوشت قرمز شرایط عادی دارد و مقرر شد تا تولیدات از داخل تأمین شود و نیازی به واردات نداشته باشیم، البته این شرایط تا زمانی است که قیمت‌ها مناسب باشد. وی درباره توزیع روغن در بازار هم افزود:ماهیانه 150 هزار تن روغن خام وارد کشور می‌شود که در حال حاضر به 220 هزار تن رسیده است که تولیدات آن در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، ولی چون در این کالا بین مصرف کنندگان حساسیت به وجود آمده است در یک سری فروشگاه‌های خاص توزیع می‌شود. قبادی ادامه داد: در تأمین و توزیع روغن مشکل خاصی نداریم، ولی تا رسیدن به فراوانی کمی زمان نیاز است و سعی می‌کنیم تا پایان سال مشکل حل شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/190555/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رفع کدری آب شرب بیش از 95 درصد مناطق خرم آباد

محفل قرآن با شهدا در نوشهر

بازدید بیش از 42 هزار نفری گردشگران از موزه‌های مازندران

مسافران باید حرمت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر را حفظ کنند

مشکل کدورت بیش از 95 درصد مناطق خرم‌آباد مرتفع شده است

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دهه سوم ماه مبارک رمضان در کیش

امدادرسانی هلال احمر به بیش از هزار و408 نفر

آمادگی امداد مازندران در جذب حامی

ضرورت هدایت صحیح موقوفات در مازندران

سقوط سنگ در جاده کندوان + جزئیات

جاده چالوس 12 و 14 فروردین به سمت شمال مسدود است

هشدار به مسافران؛ مسیر جنوب به شمال این جاده شمالی به مدت 3 روز مسدود می‌شود

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

استقبال مردمی از اجرای طرح حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد

تجلیل از فرهیختگان روستای شوبکلای بابل

فروش 20 میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران

(ویدئو) ریزش سنگ در جاده چالوس، محدوده سیاه‌بیشه

رویت گله گراز‌ها در حاشیه رودخانه دره ساری بویین میاندشت + فیلم

هویت‌بخشی صنایع‌دستی با احیای گل و چوب

تلاش شبانه‌روزی برای تسهیل خروج بیش از دو هزار و پانصد خودروی گردشگران از حزیره کیش

تاکید سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش

احیای قدر در جزیره/ مراسم دعا و مناجات شب‌های قدر کیش با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک و مناجات حاج سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود

ثبات مدیریتی؛ خبر خوش عبدالملکی به کیشوندان

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب سال جدید در مسابقات پارا المپیک پاریس شرکت می‌کنند

کارگاه‌گردی در مازندران 20 میلیارد ریال صنایع دستی فروخت

تمهیدات ترافیکی پلیس در روزهای پایانی نوروز

آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز در جاده میامی - عباس آباد صفر بوده است

افزایش 53 درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است

برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها در شهرستان سیمرغ + تصاویر

توزیع 22 هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران

اسامی برندگان مسابقه پویش « زندگی با آیه ها» در مازندران

آمادگی 100 پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر

جزییات سقوط سنگ در جاده کندوان

14 هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد

9 میلیون و 700 هزار مسافر نوروزی در مازندران اقامت کردند

معدوم‌سازی 1877 کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد

ترافیک در جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال سنگین است

1800 کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد در مازندران معدوم شد

برپایی افطاری ساده در 74 امامزاده مازندران

مسیر جنوب به شمال محور چالوس به تهران مسدود می‌شود

‌مراسم شب‌های قدر در حسینیه «ثارالله» خرم‌آباد برگزار می‌شود

رشت نماد گلوگاه های ترافیک/ شریان های رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد

برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا 15 فروردین در بابلسر

برپایی سفره‌های افطاری ساده در جوار 74 امامزاده مازندران

رفع تصرف 18 هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

رشد قابل تامل پول افغانستان خبرساز شد

چگونه با فروش آنلاین به دردسر نیفتیم؟

ریزش سنگ در جاده چالوس (فیلم)

14 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد

فیلم/ چالوس 12 و 14 فروردین به سمت شمال مسدود است