پیام مازند

آخرين مطالب

مسافران رفتند کرونا جاماند! مقالات

مسافران رفتند کرونا جاماند!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حال و روز مازندران اسفندماه سال گذشته پس از کش وقوس‌های فراوان و هفته‌ها نارنجی و قرمز بودن، زرد و فوتی‌های تک رقمی شد، اما با آزادباش سفر‌های نوروزی ، تن رنجور مازندران بیش از دیگر استان‌ها برابر این بیماری تاب نیاورد و تغییر رنگ داد.
با آنکه بر پرهیز از سفر‌های نوروزی تاکید شد، سیاست‌های متناقض وزارتخانه‌ها موجی از سفر‌های نوروزی در مازندران به راه انداخت تا جایی که بیش از 32 میلیون فقره تردد در محور‌های استان ثبت شد که رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وضعیت ناپایدار بیماری کرونا، خستگی کادر درمان و پزشکی و از همه مهمترین پاسخگونبودن زیرساخت‌های بهداشتی و درمان سبب شد تا سفر‌های نوروزی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، مازندران را دوباره به گوشه رینگ برد و دوباره محدودیت‌ها را به استان برگرداند.
سایه کرونا این روز‌ها بیش از همیشه در مازندران سنگین‌تر شده و ویروس چینی و انگلیسی همه مناطق استان را آلوده کرده است و این استان را با شتاب هرچه بیشتر به سمت موج چهارم پیش می‌برد.
اوضاع وخیم‌تر از آمار‌ها
سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار بیماران بستری شده در استان را حدود 800 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت یک شهرستان را قرمز و پنج شهرستان را نارنجی کرده است.
وی با اظهار اینکه با روند کنونی با شتاب به سمت تغییر وضعیت رنگ بندی در استان پیش می‌رویم، افزود: کرونای جهش یافته انگلیسی دارای ویژگی‌هایی از جمله سرعت بالای انتقال است و ابتلای آن بین سنین پایین‌تر نیز زیاد است.
وی ادامه داد: همچنین مرگ ومیر ویروس جهش یافته انگلیسی نسبت به ویروس قبلی بیشتر است و با شرایط افزایشی که در هفته اول تعطیلات نوروزی با آن مواجه شدیم، وضعیت نگران کننده است.
موسوی با اشاره به رشد سفر‌های نوروزی و شلوغی بازار‌ها در ایام نوروز اظهار داشت: تأثیر این سفر‌ها و شلوغی را به زودی شاهد خواهیم بود و رفت وآمد‌های فراوان که در نوروز انجام شد، آثار و تبعات خود را به زودی نشان می‌دهد.

پیام مازند

اوضاع مازندران وخیم از آمار وارقام‌های ارائه شده است و شهر‌های استان با شتاب به سمت قرمز و نارنجی شدن پیش می‌روند و در این راستا، اعمال تدابیر و محدودیت‌های شدیدتر ضروری به نظر می‌رسد.
بیشتر بخوانید 
بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی مازندران
یک شهروند ساروی با بیان اینکه متأسفانه شاهد حضور بی رویه مسافران در تعطیلات نوروزی به استان بودیم، افزود: بسیاری از مسافران بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و بدون ماسک در محل‌های عمومی نظیر سواحل حضور داشتند و تبعات این حضور و دود این بی تدبیری به چشم مردم استان خواهد رفت.
حسنی با اظهار اینکه مسافران به اینکه بهانه که دارای ویلا و خانه در شمال و مازندران هستند، به راحتی کرونا را سوغات آوردند، افزود: مسئولان استان باید برابر این همه بی تدبیری و سهل انگاری پاسخگو باشند، زیرا عملاً شرایط به گونه‌ای برنامه ریزی شد تا حضور مسافران را شاهد باشیم.
نحسی سیزده دامن مازندران را می‌گیرد
نوروز به پایان رسید و مازندران شکسته‌تر از هر زمان دیگر 13 را بدر کرد و زمانی که بسیاری از هم استان‌ها در خانه و حیاط منزل، سبزه‌ها را گره می‌زدند، شمار بسیار زیادی از مسافران و مهمانان غیربومی، کرونا را در ساحل و حاشیه مناطق جنگلی و تفرجگاهی، سوغات می‌دهند و نحسی سیزده بدر، در روز‌های آتی گریبان مازندرانی‌ها را خواهد گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به شرایط رنگ بندی شهرستان‌های استان گفت: اعمال محدودیت‌ها طبق این رنگ بندی‌ها صورت می‌گیرد.
حسین حسن نژاد با اشاره به اینکه در مناطق نارنجی و قرمز محدودیت‌ها تشدید می‌شود، هرگونه تجمع و جلسات، برپایی مراسم‌های عروسی و ختم در شهر‌های قرمز را غیرقانونی دانست و گفت: این مراسم‌ها و برنامه‌ها در شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع بوده، ولی در شهر‌های زرد نیز تابع رعایت پروتکل‌ها خواهد بود.

پیام مازند

وی اظهار داشت: با توجه به نقشی که تالار‌ها و رستوران‌ها در قالب دورهمی و انتقال کرونا دارند، تصمیم گرفته شد فعالیت آن‌ها تعطیل شود و رستوران‌ها در قالب عرضه غذای بیرون بر فعالیت کنند.
حسن نژاد با بیان اینکه فعالیت دستگاه‌های اجرایی طبق وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها صورت می‌گیرد، گفت: محدودیت حضور تعداد کارکنان را نیز در دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت.
یک قدم تا پیک چهارم
طی روز‌های نوروزی به رغم هشدار‌های ارائه شده و نگرانی از شیوع پیک چهارم کرونا، دورهمی مسافران و برخی بومیان در قالب دید وبازدید‌های نوروزی و تفریح در مناطق تفرجگاهی استان برگزار شد و همه این رفتار‌ها سبب شد تا اینک مازندران از نظر بیماری کرونا ناامن باشد و جان ساکنانش در معرض تهدید قرار گیرد.
سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه ویروس انگلیسی خود را به مناطق شمالی و مازندران رسانده است، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دلایل شیوع و اوج گیری دوباره کرونا ذکر کرد و گفت: در روز‌های آخر سال، به دلیل مسافرت‌ها، شلوغی بازار و سفر دست به دست هم داد تا دوباره بیماری اوج گیرد.
وی تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را راهکار اصولی برای مهار بیماری ذکر کرد و گفت: در حال حاضر نگرانی در زمینه کادر درمانی و بیمارستانی داریم، زیرا شاهد افزایش مراجعان و بستری هستیم.
جلالی یادآور شد: متأسفانه شمار مرگ ومیر بیماران کرونایی در استان پس از مدت‌ها دو رقمی شده است و نگران هستیم اگر سرعت و شدت بیماری بالا رود نتوانیم پاسخگوی نیاز‌ها باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خواستار رعایت و توجه مردم به بهداشت شد و گفت: در صورت تغییر وضعیت رنگ بندی احتمال بازگشت و تشدید محدودیت‌های مشاغل و ... در استان وجود دارد.

پیام مازند

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، مسافران از مازندران به مقصدهایشان کوچ کردند، اما کرونا و بیماری در استان جامانده و با سرعت طعمه‌هایش را برمی گزیند و پس از مدت‌ها آمار روزانه فوتی‌های کرونایی در استان، از تک رقمی عبور کرد.
منبع: مهر
انتهای پیام / ک

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/197094/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

سفر وزیر کشور به استان مازندران

جاده هراز بازگشایی شد

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

بیشترین میزان بارش باران با 53 میلی‌متر در آمل به ثبت رسید

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است

افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران

انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب

تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

13 اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم

تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران

مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران

بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور

160 کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد

4 نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر 18 سال

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

محور هراز مسدود است

قدردانی وزیر کشور از فراجا در اجرای «طرح نور»

وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت

آیا می شود پول را کپی کرد ؟ ببینید

علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو

پسربچه 5ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت

بازگشایی محور هراز

محور هراز بازگشایی شد

یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران

اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در 8 منطقه کشور + فیلم