پیام مازند

آخرين مطالب

پایان دفتر طولانی تکمیل مسکن مهر در مازندران سياسي

پایان دفتر طولانی تکمیل مسکن مهر در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - ساخت و تکمیل 28 هزار و 870 واحد مسکن مهر در شهرهای بیش از 25 هزار نفر جمعیت، نمادی از تلاش دولت تدبیر و امید برای خانه‌دار شدن مردم مازندران و گره‌گشایی از طرح‌های بر زمین مانده استان است تا کام خانواده‌های مازنی را با صاحبخانه شدن شیرین کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پروژه های مسکن مهر در 2 قالب ساخت مسکن در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس حوزه پیگیری و ساخت واحدها در هر یک از این قالب ها بر عهده یک دستگاه به عنوان متولی امر قرار گرفت .
متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان ها معرفی شد و اقدامات و بسترهای لازم برای انجام این مهم از جمله تامین زمین دولتی ، فراهم کردن زیرساخت های بهداشتی ، ثبت نام و پرداخت تسهیلات با کارمزد را این نهاد انجام داده است . 
در استان مازندران سهمیه مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر 57 هزار و 351 واحد بود که از این تعداد 40 هزار واحد در قالب مسکن مهر خود مالک می باشند. یعنی اینکه افراد با داشتن زمین برای ساخت از تسهیلات مسکن مهر با کارمزد پایین برخوردار می شدند.
تا قبل از سال 1392 و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تنها 25 هزار و 157 واحد مسکن مهر ساخته شد و بدین نحو این تعداد خانوار صاحبخانه شدند . 
به سرانجام نرسیدن بخش بیشتری از پروژه های مسکن مهر بویژه در مازندران اندر خم مسائل مربوط به تامین زمین ، گرانی مصالح و تامین زیر ساخت های لازم از قبیل فاضلاب قرار گرفت به طوری که تاخیر و تعلل در اجرای برخی از این طرح ها به حدود یک دهه رسید . 
بنا به گزارش اداره کل راه و شهرسازی مازندران پروژه های مسکن مهر میارکلای ساری ، چالوس ، رامسر و بهشهر از آن جمله پروژه هایی هستند که در روند اجرا با تاخیر و تعلل مواجه شدند و چشم انتظاری 10 ساله را برای متقاضیان خود به همراه داشتند.

پیام مازند


باز شدن گره کور مسکن مهرمیارکلا
مسکن مهر میارکلای در ساری را می توان نمادی از این پروژه های گره خورده نام برد که کلنگ اجرای پروژ 2 هزار و 800 واحدی در زمینی به وسعت حدود 19 هکتار در 85 بلوک 10 طبقه‌ای در سال 1387 به زمین زده شد و طی قراردادی با 16 پیمانکار قرار بود خانه ها طی 15 ماه تکمیل و تحویل متقاضیان شود اما در عمل این امر محقق نشد .
اما در دولت تدبیر و امید عزم ها جزم شد تا اجرای این پروژه تسریع یابد به طوریکه مدیر کل راه و شهرسازی مازندران پیشتر نیز از عملی نشدن این مهم خبر داد .
سید محمد نظری اعلام کرد : طرح آبرسانی شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 45 لیتر در ثانیه، احداث خط انتقال آب به طول 9 و نیم کیلومتر، احداث مخزن بتنی به حجم 2 هزار متر مکعب ، احداث ایستگاه پمپاژ، احداث شبکه توزیع آب به طول چهار کیلومتر بوده است.
عملیات آبرسانی به این پروژه مسکن مهر سال 91 آغاز شد تا اینکه سال گذشته با صرف هزینه ای بالغ بر 90 میلیارد ریال به انجام رسید.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران نیز با اشاره به مشکلات پیش رو برای اجرای مسکن مهر میارکلا که موجب سالها توقف اجرای این طرح شده بود به خبرنگار ایرنا گفت : این پروژه جز پروژه های مهم و با تعداد بالای متقاضی به شمار می رود که رفع مشکلات پیش روی ساخت و اجرای این طرح جز برنامه های اولویت دار و مهم به شمار می رود . 
سید عباس رهگشا افزود: ایجاد فاضلاب و تخلف مالی تعدادی از پیمانکاران باعث شده بود تا این کار با تعلل انجام شود اما با رفع این مسائل اجرای پروژه تسریع یافت به طوریکه هم اکنون یک هزار واحد تحویل داده شده و مابقی واحدهای مسکونی این پروژه تا پایان اردیبهشت امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می شود .

پیام مازند


مسکن مهر چالوس و پایان یک راه 10 ساله ساخت
مسکن مهر چالوس یکی از دیگر از پروژه هایی بود که بدلایلی توقف چندین ساله را پشت سر گذاشت تا در دولت تدبیر و امید به سر و سامانی رسید این پروژه در آبان ماه سال 1389 در قالب مجتمع 472 واحدی در چالوس آغاز شد و قرار بود مدت 2 سال این واحدها به متراژ 72 متری تا 90 متری احداث و تحویل متقاضیان شود.
عملیات ساخت این مجتمع نیز با مشکلاتی همچون خلف وعده پیمانکار، کم کاری متقاضیان در پرداخت بموقع اقساط پیش پرداخت روبرو بوده، همچنین گرانی های یکباره مصالح ساختمانی، کمبود نقدینگی برای خرید انشعابات آب ، برق ، گاز و فاضلاب و نیز وقفه در اجرای طرح های زیر ساختی از دیگر مشکلات چندین ساله این پروژه بود .
بنا به گفته معاون مسکن مازندران پروژه مسکن مهر چالوس علاوه بر مشکلات خلف وعده پیمانکار ، گرانی مصالح با دغدغه ای به عنوان فاضلاب مواجه بود که با تلاش های صورت گرفته طی سالهای اخیر بیشتر این مشکلات برطرف شده است . 
وی افزود : با این اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود تا 2 ماه آینده این پروژه به صورت کامل به بهره برداری برسد و تمامی متقاضیان این مسکن صاحبخانه شوند .
رهگشا همچنین از برطرف شدن مشکلات پیش روی اجرای طرح های مسکن مهر در بهشهر و رامسر خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه ها نیز تا اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری می رسد . 

پیام مازند

بسته شدن دفتر مسکن مهر مازندران تا پایان دولت تدبیر و امید
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت : سهمیه در نظر گرفته شده برای ساخت مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در این استان 57 هزار و 351 واحد بود که از این تعداد حدود 40 هزار واحد مسکن مهر خودمالک می باشد . 
وی افزود : برای تسریع در خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه به ویژه آنانی که از سطح درآمدی پایینی برخوردار می باشند پروژه های مسکن مهر در تمامی نقاط مازندران آغاز شد و تا پیش از سال 1392 تعداد مسکن مهر ساخته شده 25 هزار و 157 واحد مسکن بود یعنی کمتر از 40 درصد سهیمه در نظر گرفته شده به اتمام رسید و تحویل افراد شد .
رهگشا ادامه داد : دولت برای ساخت مسکن مهر با تهیه زمین 99 ساله بستری را فراهم آورد تا خانه ها ساخته شود. دولت با پرداخت تسهیلات 450 میلیون ریالی با کارمزد 4 تا 6 درصدی بخشی از کمک های خود را بدین طریق اعمال کرد تا اجرای این پروژه ها تسریع یابد و افراد با آورده اندک هم بتوانند صاحبخانه شوند .
به گفته معاون مسکن مازندران، در این زمین های رایگان هر واحد مسکن مهر به متراژ 90 متر مربع ساخته شد و با توجه به کمبود زمین در مازندران تامین این میزان زمین برای اجرای پروژه ها یکی از نکات حائز اهمیت در تسریع اجرا به شمار می رود .
رهگشا با برشمردن برخی از پروژه های مسکن مهر که در اجرا با مشکلات مواجه بودند ، افزود : از آن جمله می توان به مسکن مهر نکا ، بهشهر ، رامسر ، چالوس و میارکلای ساری اشاره کرد که در دست انداز مشکلات برای ساخت با تاخیر در ساخت مواجه شدند .
وی با تاکید بر رفع مشکلات پیش روی ساخت مابقی طرح های مسکن مهر مازندران اظهار داشت : هم اکنون سه هزار و 324 واحد مسکن مهر در حال ساخت است و خوشبختانه اجرای این پروژه ها بدون مشکل می باشد .
معاون مسکن مازندران زمان بهره برداری مابقی طرح های مسکن مهر را پایان خرداد امسال اعلام کرد و گفت : با اتمام ساخت این پروژه ها پرونده مسکن مهر در مازندران در دولت تدبیر و امید بسته می شود .
اقدام ملی مسکن ، آغاز راه دیگر خدمت رسانی به مردم
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به کلید خوردن طرح مسکن ملی در دولت تدبیر و امید اضافه کرد : این طرح با رفع نواقص موجود در مسکن مهر در این دولت آغاز شده است تا زمینه خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه بویژه اقشار کم درآمد را فراهم بکند .
وی ادامه داد : از زمان اعلام ثبت نام 10 هزار مازندرانی ثبت نام کردند که از این تعداد 892 متقاضی آورده 400 میلیون ریالی را واریز کردند .
طرح اقدام ملی مسکن از برنامه های دولت تدبیر و امید برای خانه دار کردن افراد فاقد مسکن است که از آبان ماه سال 98 در سطح کشور آغاز شد که در این برنامه وزرات راه و شهرسازی موظف شد تا با تامین زیرساخت ها از جمله مسکن تا سال 1400 حداقل 400 هزار واحد مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط احداث کند.
متقاضیان مسکن ملی را افرادی تشکیل می دهند که خودشان و افراد تحت تکفلشان از سال 84 به بعد فاقد زمین یا مسکن بوده باشند و از تاریخ 22 بهمن 1357 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.
از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست نیز مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن باشند. همچنین متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا داشته باشد. بر اساس توافقات انجام شده در شهرهای جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا یا شهر مادر ملاک عمل است.
نداشتن منع قانونی همچون چک برگشتی برای دریافت تسهیلات بانکی، تسهیلات معوقه و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل 30 درصد هزینه ساخت، مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله شرایط تکمیل ثبت نام و پذیرش در این طرح است.
برچسب‌ها
ساری وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر کارآمدی دولت

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/197573/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد

تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا

توزیع 1000 بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

300 برنامه هفته کار وکارگر در مازندران اجرا می شود

اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران

بیش از 8 هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر 14 سال مازندران

گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با 300 برنامه

300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود

نشاکاری 25 درصدی شالیزار‌های محمودآباد

بیش از 8 هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

بررسی پرونده پتروشیمی مازندران

گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

راه 10 روستای مازندران مسدود شد

ضارب فراری دختران دانش‌آموز که دستگیر شد کیست؟

توضیح معاون وزیر درباره ادامه کار «طرح نور»

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر ادامه دارد

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران

مرور مهم‌ترین اخبار سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 قم

آموزش مهارت‌های دیجیتال به 10هزار دانش‌آموز سنندجی

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک

لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده

مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است

طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو

رقابت 38 هزار داوطلب آزمون سراسری از فردا در مازندران

میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست

آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران

آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده

خط کشی 100 کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

تولید بیش از 587 میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

طغیان رودخانه میرود در بابل

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟

پیش‌بینی 80 درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر

شرایط ترافیکی و جوی در راه‌های مازندران

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

ضبط و معدوم‌سازی 700 کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد