پیام مازند

آخرين مطالب

کم‌رنگی محدودیت‌های کرونایی در مازندران سياسي

کم‌رنگی محدودیت‌های کرونایی در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - با گذشت حدود یک هفته از نخستین علائم حرکت مازندران به سمت موج چهارم همه‌گیری ویروس کرونا و سپس تغییر رنگ‌ نیمی از مناطق استان به وضعیت پرخطر، همچنان وضعیت ظاهری استان عادی به نظر می‌رسد و نشانه‌های کمتری از اجرای پروتکل‌ها و محدودیت‌های الزامی کرونایی دیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، مازندران یازدهم فروردین یعنی 10 روز پس از ثبت پایین ترین میزان مرگ و میر و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا به طور رسمی از شرایط زرد و آبی به وضعیت نارنجی وارد شد.
شهرستان قائمشهر با حدود 100 بیمار کووید19 بستری به عنوان نخستین منطقه تغییر رنگ بندی استان را کلید زد و وارد شرایط نارنجی شد ، شرایطی که طبق قوانین و مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مستلزم برخی محدودیت ها از جمله جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی و تعطیلی برخی مشاغل می شد ، اما محدودیت ها در این شهرستان اجرایی نشد و همچنان به عنوان یکی از مبادی ورود مسافران و خودروهای غیر بومی محسوب می شد تا این که در کمتر از 48 ساعت درست در روز 13 فروردین وارد رنگ بندی پر خطر قرمز شد.
این قرمز شدن اما تنها محدود به شهرستان قائمشهر نبود ، زیرا همزمان پنج شهرستان دیگر استان نیز از رنگ بندی زرد وارد شرایط نارنجی شدند که شامل شهرستان های آمل ، ساری، بابل، گلوگاه و رامسر بود ، اما با این حال تمامی این شهرستان ها تا روز یکشنبه 15 فروردین رنگ هیچگونه محدودیتی را به خود ندیدند تا اینکه بالاخره مسئولان شهرستان قائمشهر دست به اجرای موانع برای ورود خودروهای غیر بومی و ابلاغ دستور العمل محدودیت فعالیت برخی از صنوف و مشاغل کردند.
البته با وجود استقرار ایست های بازرسی در مبادی اصلی ورودی قائمشهر همچنان مسیرهای فرعی در کمربندی شمالی و مناطق جنوبی این شهر باز بوده و تردد به صورت آزادانه در جریان است.
وضعیت نصف و نیمه اجرای محدودیت های کرونایی در قائمشهر قرمز کرونایی در حالی است که در پنج شهرستان نارنجی کرونایی دیگر استان با گذشت هفت روز با کمترین میزان اجرای محدودیت های کرونایی همراه بودند تا اینکه روز گذشته یعنی دوشنبه 16فروردین شهرستان رامسر هم به جمع مناطق با رنگ بندی کرونایی اضافه شد و تعداد شهرستان های با رنگ نارنجی استان نیز به 11 منطقه رسید.
اجرای نیم بند محدودیت های مرتب نارنجی و قرمز در مازندران سبب شده است تا چنین استنباط شود که عادی انگاری به اجرای محدودیت های کرونایی هم رسیده است.
مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا از پنج شهرستان محمودآباد، آمل ، بابل، ساری و نور نشان می دهد که نه تنها هیچگونه منعی برای ورود خودرو با پلاک غیر بومی در این شهرستان ها وجود ندارد، بلکه تمامی فعالیت های صنفی از سطح یک تا چهار به صورت عادی در جریان است. 

پیام مازند

ابلاغی که نادیده گرفته شد
عادی انگاری در اجرای محدودیت های کرونایی شهرهای با رنگ بندی پر خطر مازندران در حالی است که روز شنبه گذشته پس از تغییر رنگ بندی برخی شهرستان ها به سمت وضعیت پر خطر در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا با مدیران این شهرستان ها ، آنها مدعی بودند که هنوز تغییر رنگ بندی از سوی ستاد به آنها ابلاغ نشد. 
این اظهار نظر در حالی بود که روز 15 فروردین به طور رسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در مصاحبه ای رسمی با ایرنا ضمن اشاره به تغییر رنگ بندی کرونایی برخی از شهرستان‌های استان ، اعلام کرد که «باید محدودیت‌های کرونایی طبق الگوی قبلی در شهرهای با رنگ بندی قرمز و نارنجی استان اجرایی شود.»
حسین حسن‌نژاد تاکیدکرده بود که «ورود تمامی خودروهای غیربومی مربوط به استان های دیگر و همچنین خودروهای شهرستان های اطراف به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع بوده و عوامل اجرایی موظف هستند مانع تردد این خودروها شوند». وی همچنین اظهار داشت که «در صورت تعدی از قوانین و تعرض به محدودیت ها، متخلفین شاهد جرایم نقدی بر طبق جداول پیشین خواهند بود.»
همان روز احمد حسین زادگان استاندار مازندران هم در نشست ستاد مقابله با کرونای استان که با حضور ویدیوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد ، اعلام کرد که برای مقابله با وضعیت پیش رو کاهش میزان حضور کارمندان ، کنترل مبادی ورود و خروجی با استقرار ایستگاه ایست بازرسی در مبادی ورودی شهرها باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد. ‎
بررسی های خبرنگار ایرنا نشان می دهد که از صبح امروز عملیات مانع گذاری در مبادی ورودی شهر ساری از سمت قائمشهر شروع شد ولی بیشتر شهرستان های نارنجی استان حتی این گام را هم بر نداشته اند.
خبرنگار ایرنا برای پیگیری موضوع با روابط عمومی استانداری مازندران تماس گرفت که سرپرست آن گفت : فرمانداران موظف هستند نسبت به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به رسانه ها پاسخگو باشند. 
عباس مهدوی افزود: رسانه ها هرگونه بی توجهی و سهل انگاری اجرای محدودیت های کرونایی را اطلاع رسانی کنند و استاندار مازندران نیز از اینگونه گزارش ها استقبال می کند.
وی همچنین درباره درخواست ابلاغ رسمی جهت اجرای محدودیت ها از سوی فرمانداران هم گفت : در جلسه ستاد این ابلاغ به تمامی فرمانداران انجام شده و به طور ملی نیز از سوی ریاست ارشد ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ابلاغ شد و نیازی به کاغذ بازی و موارد دیگر ندارد.

پیام مازند

بهانه تراشی در اجرای محدودیت های کرونایی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با انتقاد از شیوه پیش روی مسئولان شهرهای با رنگ بندی پرخطر گفت: گویا مدیران شهرستانی به دنبال بهانه تراشی در اجرای محدودیت های کرونایی هستند.
قاسم اویس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای اخیر بارها و بارها به فرمانداران و متولیان شهرستانی مدیریت ویروس کرونا تاکید شده است که محدودیت ها را به سرعت اجرایی کنند اما شاهد مقاومت این مسئولان در اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا هستیم.
وی شرایط استان را بشدت پرخطر توصیف کرد و افزود : مسئولان شهرستانی در روزهای اخیر بارها ادعا کرده اند که اجرای محدودیت ها به صورت رسمی به آنها ابلاغ نشده است در حالی که شخص رییس جمهور، وزیر بهداشت و حتی استاندار مازندران در روهای اخیر در جلسه ای با فرمانداران بر اجرای محدودیت ها تاکید کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از باز بودن برخی مشاغل سطوح سه و چهار همچون مشاورین املاک و دیگر مشاغل انتقاد کرد و گفت: باید مسئولان شهرستانی پاسخگو باشند که چه ضرورتی برای فعالیت این نوع مشاغل در رنگ بندی پرخطر وجود دارد.
اویس سرعت عمل برای عبور از بحران پیش رو را بسیاری حیاتی دانست و تاکید کرد: عدم اجرای به موقع محدودیت های کرونایی به معنای سوق دادن یک منطقه به درون بحران سخت تری است که شاید عبور از ان بسیار مشکل تر باشد.
محدودیت های کرونایی در حال اجرا است
فرماندار شهرستان ساری درباره اجرای پروتکل ها و محدودیت های کرونایی به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان ساری از روز شنبه به وضعیت نارنجی وارد شد و از روز دوشنبه محدودیت های کرونایی در این شهرستان اجرایی شد.
عباسعلی رضایی ضمن اشاره به تعطیلی تمامی مشاغل سطح چهار شامل تالارها، استخرها و همچنین شهر بازی و باشگاه های ورزشی گفت: حتی دستور داده ایم سفره خانه های سنتی در مناطق ساحلی شهرستان ساری را نیز تعطیل کنند.
وی به اجرای سطح ایست بازرسی در مبادی ورودی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله اختیاری بوده و در دایره تصمیم گیری فرمانداران گذاشته شده است اما با این حال ما از صبح امروز سه شنبه آن را برای مرکز استان اجرایی کردیم.
فرماندار شهرستان آمل نیز از دیگر مناطق نارنجی استان به خبرنگار ایرنا گفت: علت تاخیر در اجرای محدودیت کرونایی تا حدودی حساسیت بازار و همچنین کسب و کار است که در یک سال اخیر آسیب جدی را متحمل شدند.
علیرضا شریعت تاکید کرد: اما از امروز در سطح وسیعی محدودیت های کرونایی این شهرستان اجرایی شده است و به دلیل اینکه سلامت مردم در اولویت تمامی ملاحظات است ، باید همه تابع محدودیت ها باشند.
وی ایجاد ایست بازرسی را کارامد ندانست و افزود: سعی شده با گشت های گسترده اقدام به جریمه خودروهای متخلف غیر بومی کنیم که خوشبختانه پلیس در این زمینه کاملا هوشیار است.
اجرای کم رنگ محدودیت های کرونایی در مازندران در حالی است که امروز آمار بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان های استان از مرز یک هزار نفر گذشت و چهار رقمی شد.
طبق آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در حال حاضر تعداد یکهزار و 47 بیمار کوویدی در بیمارستان های سراسر استان بستری هستند که نسبت به نخستین روز عید 120 درصد رشد داشته است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا کووید-19 مازندران محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/197714/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس