پیام مازند

آخرين مطالب

دبیر شوای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران :

حضور سلایق مختلف در انتخابات، لازمه تحقق مشارکت حداکثری است سياسي

حضور سلایق مختلف در انتخابات، لازمه تحقق مشارکت حداکثری است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - دبیر شوای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 28 خردادماه 1400، نیازمند فراهم شدن شرایط برای حضور سلایق متنوع و مختلف در عرصه رقابت انتخاباتی است.

علی تور سوادکوهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : باید اعتراف کرد که در حال حاضر با فضای انتخاباتی و مهم تر از آن فضای سیاسی چندان گرم نیست و این وضعیت خود ریشه در اتفاقات و رفتارهای سیاسی اقتصادی مدیران در چند دهه اخیر دارد. 
وی ادامه داد : یکی از مهم ترین عوامل فضای کنونی انتخابات مشکلات اقتصادی است که معیشت مردم را با تنگنا مواجه کرد و باعث سرخوردگی اجتماعی شده است؛ بر کسی پوشیده نیست که حداکثر در 2 دهه اخیر کشور با مشکلات اقتصادی شدید مواجه بود زیرا مدیریت های قبلی کشور را به سمتی حرکت دادند که همواره در معرض آسیب های اقتصادی چه در عرصه داخلی و چه حوزه خارجی قرار گیرد. 
این فعال سیاسی گفت: به نظر می رسد گشایش اقتصادی بزرگ‌ترین کمک را به حضور فعال جامعه و مردم در عرصه‌های سیاسی به خصوص مشارکت در انتحابات خواهد کرد، زیرا شادی و رضایت مردم در زندگی اجتماعی به طور طبیعی در حضور آنان برای مشارکت سیاسی پدیدار می شود.
وی همچینن برخورد با مفاسد اقتصادی را نیز از دیگر راه حل های ایجاد رضایت در جامعه کنونی دانست و افزود : البته اتفاقات خوبی در بخش برخورد با مفاسد اقتصادی در حال انجام است اما باید این مساله برای مردم ملموس و بر زندگی روزانه آنان تاثیر گذار باشد. 
این فعال سیاسی اصلاح طلب مازندران گفت : صرف اینکه افرادی در حوزه مفاسد اقتصادی دستگیر شوند و شاهد محاکمه آنان باشیم برای ایجاد مقبولیت عمومی کافی نیست، زیرا باید ساختارهای فساد ساز نیز برچیده شوند و این نیازمند عزمی جدی است.
مشارکت حداکثری در گرو تنوع نامزدها
سوادکوهی راه حل گشایش اقتصادی و اصلاح سیستم را برنامه ای زمان بر و بلند مدت دانست و گفت : به نظر می رسد بهترین راه حل برای مشاکرت مردم در سرنوشت کشور ایجاد فضای باز سیاسی برای حضور نامزدهایی از تمامی سلایق است. 
وی افزود : رقابت واقعی با حضور همه سلایق از دیگر رویدادهایی است که می تواند مشارکت سیاسی را در فضای انتخابات افزایش دهد و انتخابات را به عرصه ای برای حضور همه نگرش ها و مطالبات بدل کند.
دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان مازندران با بیان اینکه رسیدن به مشارکت حداکثری با حضور نامزدهای طیف های متنوع و سلایق مختلف راه حل کوتاه مدت در رسیدن به مشارکت حداکثری است ، گفت : ایجاد چنین وضعیتی به عملکرد شورای نگهبان و اینکه چه میزان بستر فضای انتخابات را باز می گذارند ، بستگی خواهد داشت که آیا حضور نامزدهایی از همه سلایق جامعه را برای انتخابات فراهم می کند یا خیر؟

پیام مازند


مقبولیت با مشارکت محقق می‌شود
سوادکوهی همچنین به وجه دیگری از انتخابات اشاره کرد و گفت: در کشور ما مشارکت در انتخابات نوعی مقبولیت سیستمی و حاکمیت را در درون خود دارد و صرفا به انتخاب یک نامزد برای سکانداری دولت و کشور ختم نمی شود.
وی ادامه داد : میزان مشارکت با میزان مقبولیت در نظام سیاسی ما ارتباط تناتنگی دارد و تقریبا هم راستا شده اند. یعنی هروقت جامعه سرحالتر و سرزنده‌تر بوده مشارکت بالا رفته و آن مشارکت بالاتر اعتماد به نفس مسئولان در مدیریت و عملکرد آنها و برفعالیت مدیران در عرصه های داخلی و بین المللی تاثیر مستقیم گذاشت. 
فعال سیاسی اطلاح طلب گفت : هرچقدر مشارکت بالاتر باشد دولت بعدی با پشتوانه قوی تری در مجامع بین المللی ظاهر می شود و اگر خواست و توانایی برای کار در داخل را هم داشته باشد نیز با همراهی و مشارکت مردم در رسیدن دولت به اهداف خود همراه است. 
سوادکوهی افزود : مشارکت حداکثری اعتماد به نفس و اقتدار دولت و کشور را در چانه زنی های خارجی و پیشبرد برنامه های داخلی افزایش داده و مسیر را نزدیک‌تر خواهد کرد. 
وی با اظهار این که مشارکت حداکثری در انتخابات برای کشور حیاتی است ، گفت : همان طور که گفته شده بر خلاف بسیاری از نظام‌های سیاسی به خصوص مردم سالاری‌ها ، در کشور ما مقبولیت حاکمیتی با مشارکت سیاسی مردم هم آوایی و پیوند پیدا کرده است.
سوادکوهی توضیح داد : از شروع انقلاب اسلامی و نخستین رفراندم برای تعیین سرنوشت و نوع سیستم حکومتی ، حاکمیت همواره در ایران وابسته به حضور مردم پای صندوق های رای بوده است و هر بار مشارکت قوی تر بوده در آن دوره شاهد اعتماد به نفس بهتری در مدیران و تصمیم گیران بودیم. همچنین مشارکت پایین می تواند زنگ خطری برای مدیران بعدی و دولت و همچنین حاکمیت باشد. 
بازگشایی فضای سیاسی و مشارکت نخبگان
فعال سیاسی اصلاح‌طلب مازندران همچنین به سرد شدن حضور نخبگان در انتخابات طی چندین سال اخیر اشاره کرد و گفت : تا حدودی دلسردی که در جامعه ایجاد شده بر مشارکت نخبگان برای حضور در انتخابات تاثیر گذاشته است. 
وی افزود : متاسفانه وضعیت به گونه ای شده است که افراد نخبه ای که توانایی کار داشته باشند نیز اکنون خیلی انگیزه‌ای برای نامزدی در انتخابات ندارند. اتفاقات دوره های قبل و برخوردهایی که با نخبگان شده است آنها را برای حضور در عرصه سیاسی دلسرد کرده و این وضعیت جامعه را نیز بسیار حساس کرده است. 
او تاکید کرد: در مسیر مشارکت حداکثری باید به نخبگان نیز این اطمینان داده شود که فضای سیاسی و اجتماعی در حال باز شدن است تا شاهد حضور سلایق بیشتری باشیم.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 احزاب و انتخابات اصولگرایان مشارکت انتخاباتی مازندران انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/197862/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است