پیام مازند

آخرين مطالب

نخستین تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با بخش غیردولتی منطقه آزاد کیش

نخستین تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با بخش غیردولتی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست امضا تفاهم‌نامه 4جانبه حقوقی، فرهنگی و هنری با انجمن حقوق‌شناسی، خانه اندیشمندان و موسسه فرهنگی فعالان حقوق و هنر گفت: منطقه آزاد کیش، مهد سازمان‌های مردم‌نهاد و صنفی، و نمادی از جوامع مدنی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران به عنوان عضوی از خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: نتایج و دستاوردهای حاصله در خانه اندیشمندان علوم انسانی، قابل توجه است و اگر محدودیت‌های کرونایی وجود نداشت، شاهد اتفاقات بیشتر و بهتری بودیم.
وی با اشاره به تعریف اقتصاددانان از مفهوم توسعه، با تعبیر "بهبود کیفیت زندگی" تصریح کرد: انتظاری که سازمان منطقه آزاد کیش از نتایج چنین تفاهم‌نامه ای دارد، مشاهده آثار آن در در جزیره و در زندگی مردم کیش است.
آهنگران، تفاوت این تفاهم‌نامه با دیگر تفاهم‌نامه‌های دانشگاهی را قراردادی با نهادهای غیردولتی دانست و گفت: منطقه آزاد کیش مهد سازمان‌های مردم‌نهاد و صنفی، و نمادی از جوامع مدنی می‌باشد و امضای تفاهم نامه با مجموعه ای غیر دولتی، حائز اهمیت است. انتظاری که انجمن‌های علمی غیردولتی وجود دارد، فراتر از انجمن‌های دانشگاهی و دولتی است و بستر گسترده‌تری برای فعالیت وجود دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر تسریع سازمان در انعقاد تفاهم‌نامه، مشاهده آثار آن را به عنوان یک مطالبه مطرح کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی در راس مسئولیت‌های مدیران کیش و مقدم بر فعالیت‌هایشان قرار دارد تا بتوان آثار آن را در سطح ملی مشاهده کرد.
در این جلسه، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، یکی از سیاست‌های سازمان را استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و فن‌آورانه در حوزه همکاری‌ها برای توسعه و پیشرفت کیش عنوان کرد و گفت: یکی از چشم‌اندازهای کیش در طرح جامع و اسناد تدوین شده، مرکزیت برگزاری همایش‌ها، رویدادها، کنفرانس‌ها و فعالیت‌های علمی می‌باشد تا به موازات آن کیش به مجرا و معبری برای انتقال دانش‌ها و فناوری‌های نو در سطح کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: استقبال 7 دانشگاه برتر در کیش و حضور بیش از 7هزار دانشجو که 65درصد ایشان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا را طی می‌کنند، بخشی از ظرفیت‌های موجود دانشگاهی کشور می‌باشد و ارتباط بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف و انجمن‌های کشور با این ظرفیت وجود دارد که با تکیه به گرایش منطقه آزاد کیش مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های علمی باعث شد 4 مجموعه خوب علمی در کنار یکدیگر به امضای تفاهم‌نامه‌ای به منظور مشارکت و بهره‌مندی از توانایی‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و در راستای مشارکت‌های حقوقی، فرهنگی و هنری و ترویج آنها با رویکرد نیازهای جزیره کیش و ملی به تعاملات بین‌المللی و گفتمانی حقوقی‌تر نسبت به زندگی مدنی برسند تا ویژگی قانونمندی در کیش به عنوان برند حاکم بر جزیره حفظ شود و به سطح مناسبی از رویدادهای فرهنگی، حقوقی و هنری بین‌المللی ارتقا یابد.
علی اصغر قاسمی، مدیرعامل خانه اندیشمندان علوم انسانی نیز ضمن تقدیر از سرعت سازمان منطقه آزاد کیش در انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: این خانه از ظرفیت خوبی برخوردار است و با افتخار این ظرفیت را در اختیار کیش قرار خواهد داد. این تفاهم‌نامه نتایج بسیاری برای کشور خواهد داشت و زمینه تعاملات بیشتری بین مجموعه‌های علمی و فرهنگی و سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد خواهد کرد. 
وحید آگاه مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری فعالان حقوق و هنر هم با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان خوشنام‌ترین، فعال‌ترین و علمی‌ترین مجموعه در پارک‌های علم و فناوری، اظهار کرد: این فعالیت از اواخر اسفندماه برنامه‌ریزی شد و آغاز آن در آغاز سال، نشان از همت و اراده مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش دارد. به گفته وی، انجمن حقوق و هنر، فعال‌ترین انجمن در حوزه حقوقی ایران است.
تهمورث بشیریه مدیرعامل انجمن حقوق‌شناسی نیز با بیان این مطلب که عملیاتی بودن مدیران سازمان منطقه آزاد کیش باعث شد این طرح در حداقل زمان غیرقابل تصور به مرحله اجرایی برسد، گفت: این مجموعه همچنان نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های فرهنگی و حقوقی است و با ظرفیتی که از سازمان منطقه آزاد کیش مشاهده شد، یقین داریم با سرعت به نتایج مثبت خواهیم رسید.
این تفاهم‌نامه برای مدت دو سال و به منظور همکاری، مشارکت و ترویج برنامه‌های حقوقی، فرهنگی و هنری در زمینه‌های موردنیاز منطقه آزاد کیش از جمله در زمینه‌های حقوق شهروندی، مهاجران، افراد دارای معلولیت، زنان، کودکان، سرمایه‌گذاران، کار و تامین اجتماعی، ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و بسترسازی برای تولیدات فرهنگی، ادبی و هنری با محوریت و تبلیغ منطقه آزاد و جزیره کیش، نظام حقوقی مناطق آزاد و نقد و بررسی قوانین و رویه قضایی محاکم اداری بین سازمان منطقه آزاد کیش و خانه اندیشمندان علوم انسانی، موسسه فرهنگی هنری فعالان حقوق و هنرو انجمن حقوق‌شناسی منعقد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/198084/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟

پایداری هوا در مازندران

استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

8000 میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد

رقابت 38 هزار و 510 داوطلب کنکور در مازندران

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

افزایش 20 درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

آغاز ماراتن علمی 38 هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

آغاز نوبت اول کنکور 1403 در مازندران

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟