پیام مازند

آخرين مطالب

پرسپولیس – نساجی؛ آغاز آزمون‌های سخت الهامی با نساجی سياسي

پرسپولیس – نساجی؛ آغاز آزمون‌های سخت الهامی با نساجی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – نساجی‌چی‌ها عصر امروز در بیستمین ایستگاه لیگ بیستم و چهارمین بازی این تیم با هدایت ساکت با تمهیدات ویژه کرونایی باید برای ادامه روند موفق خود با کادر فنی جدید به مصاف مدعی قهرمانی لیگ و نایب قهرمان آسیا بروند و برای فرار از محدوده قرمز جدول از سرخپوشان امتیاز بگیرند.

به گزارش ایرنا، تیم‌های نساجی و پرسپولیس از ساعت 18 و 50 دقیقه امروز در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که سایه کرونا یک بار دیگر بر سر جامعه سنگین شده و حتی زمزمه‌های لغو این مسابقه به دلیل شرایط فوق حاد کرونایی و مثبت شدن تست کرونای 10 نفر از اعضای تیم نساجی تهران مطرح شده بود. اما کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرد تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت برگزاری مسابقات را به طور رسمی اعلام نکند، تلاش می‌شود که با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی و برخی تمهیدات ویژه این مسابقات را برگزار کند.
باشگاه نساجی نیز اعلام کرد که در صورت برگزاری مسابقه با وجود مثبت شدن تست کرونای پنج بازیکن این تیم، مشکلی برای حضور در مسابقه ندارد و مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. اما بنا به اعلام سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ برای مسابقه عصر امروز قرار است حباب امنیتی و بهداشتی سختگیرانه‌تری در نظر گرفته شود.
تقابل پرسپولیس و نساجی در هفته بیستم را می‌توان رویارویی تیم‌های دوم بالا و پایین جدول رده‌بندی لیگ بیستم دانست. دو تیم با 22 امتیاز اختلاف که یکی با آمادگی بالای فنی‌اش اکنون 38 امتیازی است و در رتبه دوم جدول قرار دارد و پس از این بازی باید برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عازم هندوستان شود و دیگری با 16 امتیاز از 19 بازی در رتبه پانزدهم جدول 16 تیمی قرار گرفته و امیدوار است با استمرار روند موفقیت‌آمیز خود پس از روی کار آمدن کادر فنی جدید، به بقا در لیگ امیدوارتر شود.
نبرد برای بقا
مصطفی صداقت دستیار ساکت الهامی نیز دیروز در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس به این موضوع اشاره کرد و گفت که تمرکز نساجی بر حفظ سهمیه حضور در لیگ برتر است. صداقت کسب دو برد پیاپی در لیگ و یک برد در جام حذفی را دلیل بر تمام شدن کار برای نساجی ندانست و تأکید کرد که این تیم هنوز در محدوده قرمز جدول قرار دارد و با سه نتیجه کسب شده نباید راه خود را گم کند.
نساجی از زمان روی کار آمدن الهامی عملکرد موفقی در سه مسابقه برگزار شده داشت و توانست یک برد با ضربات پنالتی در جام حذفی مقابل سایپا و دو برد در لیگ برتر مقابل سایپا و نفت مسجدسلیمان به دست بیاورد و از بحران 13 هفته‌ای خود خارج شود. اما دیدار با پرسپولیس آماده و خطرناک شرایطی متفاوت از سه بازی اخیر را مقابل نساجی و الهامی قرار می‌دهد. دو رقیب قبلی الهامی در سه مسابقه اخیر تیم‌های نیمه پایینی جدول بودند که با وجود پرتلاش بودن‌شان، شرایط متفاوتی از نظر فنی نسبت به قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر و نایب‌قهرمان آسیا داشتند.

پیام مازند


نساجی‌چی‌ها سه بازی پیاپی است که با درخشش سعید جلالی‌راد دروازه‌بان جدید و جوان خود و عملکرد خوب خط دفاع هیچ گلی دریافت نکردند و امیدوار هستند امروز نیز دروازه خود را بسته نگه دارند. اما امروز باید مقابل تیمی قرار بگیرند که با 10 گل خورده قوی‌ترین خط دفاعی و با 25 گل زده دومین خط حمله خطرناک لیگ بیستم را در اختیار دارد. این در حالی است که نساجی با 23 گل خورده بعد از ماشین‌سازی و ذوب‌آهن سومین خط دفاع ضعیف لیگ برتر است. خط حمله نساجی نیز تا کنون 16 گل وارد دروازه حریفان کرده است؛ یعنی 9 گل کمتر از خط حمله پرسپولیس.
دیدار دو تیم در نیم‌فصل اول بلافاصله پس از بازگشت سرخپوشان از فینال لیگ قهرمانان 2020 برگزار شده بود و دیدار امروز آخرین دیدار پرسپولیس پیش از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان 2021 است. در دیدار نیم‌فصل که با تساوی 1 – 1 به پایان رسید نساجی با سرمربیگری وحید فاضلی به میدان رفت و در چمن پر از آب استادیوم وطنی قائمشهر دیداری برگزار شد که به دلیل کیفیت پایین زمین و حجم بالای آب جممع شده در زمین انتقادهای زیادی را به همراه داشت.
تقابل تاکتیک‌های دفاعی و تهاجمی
برای مسابقه امروز هیچ‌کدام از سرمربیان نیم‌فصل نخست دو تیم کنار زمین حضور ندارند. وحید فاضلی از نساجی کنار گذاشته شد و پس از حضور 6 هفته‌ای مجید جلالی، اکنون ساکت الهامی نساجی را از کنار زمین هدایت می‌کند و یحیی‌گل‌محمدی نیز که سرمربی پرسپولیس است به دلیل چهارکارته شدن از حضور در کنار زمین محروم است و باید از روی سکوهای استادیوم آزادی نظاره‌گر بازی باشد. شاید همین موضوع نیز بتواند برای نساجی یک امتیاز محسوب شود که حریف سرسختش امروز امکان استفاده مستقیم از سرمربی مازندرانی خود در کنار زمین را ندارد. ضمن این که پرسپولیس به دلیل مشاهده برخی علائم کرونا در فرشاد فرجی بازیکن مازندرانی این تیم، امکان استفاده از این بازیکن اسبق نساجی را نیز ندارد.
نساجی در سه مسابقه اخیر بازی‌های خوبی را ارائه کرده و نتیجه هم گرفته است. ارائه بازی مالکانه در زمین و پاس‌های پرتعداد سبب شده که نساجی بتواند مدیریت زمین را در اختیار بگیرد. اما با توجه به سرسختی حریف امروز این تیم، الهامی برای تقابل با پرسپولیس تاکتیک متفاوتی را در پیش خواهد گرفت و تلاش می‌کند که از توان ضد حمله نساجی بهره بگیرد. الهامی یک بار در قامت سرمربی تراکتور تبریز مقابل پرسپولیس و یحیی‌ گل‌محمدی قرار گرفت که حاصل این تقابل نیز شکست 2-0 برابر سرخپوشان بود. اما امیدوار است امروز دست‌کم یک امتیاز از تهران به دست بیاورد و برای بازی دشوار هفته بیست‌ویکم مقابل سپاهان در قائمشهر با انگیزه و روحیه بیشتری آماده شود.
جدال میلیمتری در قعر جدول
البته شکست پرسپولیس در تهران برای نساجی تا حد زیادی امری دشوار به نظر می‌رسد و طبیعتا هواداران این تیم نیز انتظار پیروزی مقابل پرسپولیس در تهران را ندارند. چرا که پرسپولیس از 10 مسابقه برگزار شده در استادیوم آزادی طی لیگ بیستم 8 مسابقه را با برد پشت سر گذاشت و دو بازی دیگر را نیز با تساوی تمام کرد. اما نساجی با توجه به فاصله یک امتیازی با ذوب آهن و دو امتیازی با سایپا در رتبه‌های چهاردهم و سیزدهم جدول نباید امتیاز از دست بدهد تا در هفته‌های آتی بتواند از محدوده قرمز جدول خارج شود و خود را از خطر سقوط دور کند.

پیام مازند


نماینده مازندران در صورت تساوی در دیدار امروز با ذوب‌آهن هم‌امتیاز می‌شود. اما در صورت برد در مقابل پرسپولیس که از شرایط آمادگی و فنی خوبی برخوردار است، می‌تواند به طور موقت از سایپا و ذوب‌آهن نیز سبقت بگیرد و باید منتظر نتیجه بازی‌ مس رفسنجان با سایپا در روز 22 فروردین و شهرخودرو با ذوب‌آهن در 26 فروردین بماند.
این دو تیم 16 بازی رسمی با هم داشتند که 7 بار پرسپولیس برنده دیدار شد، یک بار نساجی توانست پیروز شود و 8 دیدار نیز مساوی شد. تنها پیروزی نساجی سال 1371 در هفته پایانی جام آزادگان رقم خورد که در قائمشهر موفق شد پرسپولیس را که در صورت برد می‌توانست قهرمان شود، با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و مسبب قهرمانی پاس شود. پرگل‌ترین بازی دو تیم نیز همان فصل رقم خورد که پرسپولیس در تهران 5-1 نساجی را شکست داد.
دیدار امروز دو تیم را محمدحسین زاهدی‌فر سوت می‌زند و سعید قاسمی، صادق رستمی و احمد محمدی نیز در داوری او را همراهی خواهند کرد.
برچسب‌ها
تیم فوتبال نساجی مازندران باشگاه پرسپولیس مازندران ساکت الهامی لیگ برتر فوتبال یحیی گل محمدی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/198250/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

محور کرج -چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برداشت توت‌فرنگی در مزارع مازندران

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی

محور کرج ـ چالوس برای 2 روز مسدود است

یک شهید و 8 مجروح در انفجار پایگاه کالسو در عراق

تاثیر دیپ‌ فیک‌ ها بر انتخابات هند؛ استقبال سیاستمداران از پدیده غیر واقعی (فیلم)

محور کرج -چالوس در 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) باید پربارتر از گذشته برگزار شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن طرح نور (عفاف و حجاب) هستند

دستگیری متخلفان شکار و صید در 4 شهر مازندران

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم/ شهادت هفت فلسطینی

کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد

انتصاب مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی مازندران

دموکراسی دیپ‌ فیک‌ در هند/ چگونه هوش مصنوعی شکل انتخابات 2024 را تغییر داد؟ (فیلم)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

وضعیت جاده‌ها / انسداد محور چالوس به مدت 2 روز

جزئیات حمله به پایگاه «کالسو» در استان «بابِل» عراق

نقره داغ شدن متخلفان زمین خواری در عباس آباد

دستگیری 2 حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر

2 پروژه توسعه و مرمت آبگرم‌های شهرستان رامسر در دست اقدام است

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد