پیام مازند

آخرين مطالب

گفتگوی شهر با مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران

2 کمپین « آپارتمان نشینی» و «موتورسوار خوب» تا شهریور ادامه دارد شهرداری تهران

2 کمپین « آپارتمان نشینی» و «موتورسوار خوب» تا شهریور ادامه دارد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - شهر: مدیرکل اداره آموزش شهروندی شهرداری تهران گفت: برنامه آموزش شهروندی بر دو محور «موتورسوار خوب» و «فرهنگ آپارتمان نشینی» پایه گذاری شده است و این دو کمپین تا شهریور ادامه خواهد داشت. سه محور محیط زیست و پسماند، سلامت و ایمنی، مشارکت در دل کمپین «فرهنگ آپارتمان نشینی» گنجانده شده است و محور حمل و نقل و ترافیک در کمپین «موتورسوار خوب» دنبال می شود.

مجتبی دانشور، مدیرکل اداره آموزش شهروندی شهرداری تهران در گفتگو با شهر با اشاره به آموزش های شهرداری در دوره شیوع کرونا، اظهار کرد: در سال 99 با توجه به همه گیری ویروس کرونا محورهای فعالیت های شهرداری در حوزه آموزش شهروندی به لحاظ محتوایی و قالب ارائه بسیار تغییر کرد.
راه اندازی کمپین های کرونایی توسط شهرداری
مدیرکل اداره آموزش شهروندی شهرداری تهران افزود: با فراگیری کرونا، آموزش و کمپین های بسیاری با محوریت پیشگیری از این بیماری در شهرداری اجرا شد تا مردم را با راه های پیشگیری از ویروس کرونا آشنا کنیم. این کمپین ها با «در خانه بمانیم» در نوروز 99 شروع شد و تا مردادماه سال گذشته ادامه داشت. آخرین کمپین به نام «ماسک» با محوریت کرونا بود. مرداد سال گذشته استفاده از ماسک در تمام نقاط شهر الزامی شد، همزمان با این اجبار کمپینی با موضوع «ماسک» راه اندازی شد که آگاهی بخشی شهروندان در استفاده از ماسک را دربر داشت.
موتورسواران متخلف جریمه نشدند
او تاکید کرد: «کمپین موتورسوار خوب» نیز راه اندازی شده و بر فرهنگ موتورسواری تمرکز بود. پلیس راهور در این کمپین همراه و همیار شهرداری شد. در این کمپین سعی شد برخلاف کمپین های گذشته که سلبی بوده و رفتارهای پرخطر موتورسواران را معرفی می کرد، اینبار موتورسواران با رفتارهای مناسب تشویق شوند. در این کمپین موتورسوارانی که خلاف قانون رفتار کردند نیز توسط پلیس راهور متوقف می شوند. اما به جای آن که موتور آنها جریمه یا توقیف شود، راننده موتورسیکلت بنا به تشخیص پلیس 2 تا 4 ساعت همراه پلیس شده و به ایجاد نظم در شهر کمک کنند.
آموزش حریم خصوصی در فرهنگ آپارتمان نشینی
مجتبی دانشور با اشاره به کمپین «فرهنگ آپارتمان نشینی» گفت: این کمپین از دی و بهمن سال 99 شروع شد و با محوریت محیط زیست و پسماند، همسایگی و مشارکت و قوانین حریم خصوصی هنوز در جریان است.
او در پاسخ به این سوال که آموزش های شهروندی مختص شهرداری است یا سازمان و ارگان های دیگر نیز در این مورد وظایفی دارند؟ تاکید کرد: آموزش شهروندی و رعایت حقوق شهروندان شاید خاستگاه شهرداری باشد، اما قطعا نهادهای عمومی و دولتی نیز می توانند در این حوزه وظایفی به عهده دارند. در خصوص کمپین «موتور سوار خوب» پلیس راهور همکاری خوبی با شهرداری داشت. یکی دیگر از ارگان هایی که همکار خوبی با شهرداری داشت، وزارت آموزش و پرورش است. علیرغم آن که مدارس تعطیل بود، این وزارتخانه کمک کرد تا شهرداری در شبکه شاد و بسترهای دیگر آموزشی به آموزش دانش آموزان بپردازد. شهرداری با کانون پرورش فکری کودکان نیز همکاری های لازم جهت آموزش شهروندی داشته است.
مدیرعامل اداره آموزش شهروندی شهرداری تهران افزود: صدا و سیما در این آموزش ها می تواند فعالیت های تاثیرگذاری داشته باشد اما متاسفانه مشارکت خوبی در این حوزه جلب به وجود نیامده و بستر و امکان همکاری مستمری فراهم نشد. در این راستا فقط اقدامات پراکنده ای انجام شده است.
شرح حال کادر درمان آموزش های غیرمستقیم شهروندی بود
مجتبی دانشور در پاسخ به این سوال که درباره این کمپین ها نظرسنجی انجام شده است؟ گفت: در شروع اجرای کمپین «فرهنگ آپارتمان نشینی»، نظر سنجی انجام دادیم آنهم با عنوان این که مردم لزومی برای برگزاری این کمپین را احساس می کنند یا خیر؟ چه میزان در معرض آموزش آپارتمان نشینی بودند و در چه مواردی مشکل دارند. نظرسنجی برای کمپین «موتورسوار خوب» نیز در حال بررسی است. پیش بینی می کنیم برای این دو کمپین نظرسنجی های مداوم داشته باشیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا آموزش های غیرمستقیم شهروندی هم مورد توجه قرار دارد یا خیر؟ گفت: در برگزاری کمپین روحیه بخشی به کادر درمان، آموزش های غیرمستقیم به جامعه مورد توجه قرار گرفت. شاهد و مثال آوردن از زحمات کادر درمان، اتفاقاتی که در بیمارستان ها و مراکز پزشکی رخ داده و... به جامعه صورت غیرمستقیم آموزش می دهد که با رعایت توصیه های بهداشتی سهم شهروندی خود را به جا می آورد. این بیلبوردهایی با مضمون روحیه بخشی به کادر درمان، حس مشارکت، نوع دوستی و همکاری را در شهروندان تقویت کرد.
مجتبی دانشور با اشاره به برنامه 1400 تاکید کرد: برنامه آموزش شهروندی بر دو محور «موتورسوار خوب» و «فرهنگ آپارتمان نشینی» پایه گذاری شده است و این دو کمپین تا شهریور ادامه خواهد داشت. شهرداری تهران 4 محور در آموزش های شهروندی در نظر دارد. سه محور محیط زیست و پسماند، سلامت و ایمنی، مشارکت در دل کمپین «فرهنگ آپارتمان نشینی» گنجانده شده است و محور حمل و نقل و ترافیک در کمپین «موتورسوار خوب» دنبال می شود. تمام آموزش های مد نظر شهرداری در این دو کمپین نمود پیدا می کند.
خبرنگار: پریسا هاشمی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/198591/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران