پیام مازند

آخرين مطالب

حوزه هنری حافظ ارزش‌های ناب و بی‌بدیل انقلاب است فرهنگي

حوزه هنری حافظ ارزش‌های ناب و بی‌بدیل انقلاب است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - معصومی با اشاره به این مطلب که حوزه هنری حافظ ارزش‌های ناب و بی‌بدیل انقلاب است، گفت: باید کاری کنیم تا با تولید آثار فاخر توسط هنرمندان متعهد از ارزش‌های انقلاب حفاظت نماییم.
«مهدی معصومی گرجی» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت و جایگاه تبلیغ و ترویج هنر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، گفت: تبلیغ و ترویج هنر مسئله بسیار مهمی است که متأسفانه تاکنون کمتر به آن توجه شده است زیرا اگر تبلیغ درست و پروسه محور نداشته باشیم در این عرصه موفق نخواهیم بود.
رئیس حوزه هنری استان مازندران توجه به شیوه‌های صحیح تبلیغ را ضروری دانست و گفت: این شیوه‌ها و راهکارها می‌تواند در دستیابی به اهداف حوزه هنری بسیار اثرگذار باشد.
معصومی بیان کرد: مدت‌هاست تبلیغات ما در عرصه فرهنگ و هنر کوتاه‌مدت و در حد یک تلنگر است درصورتی‌که تبلیغ پروسه‌ای برنامه محور و مستمر است.
وی افزود: باید فرهنگ و هنر غنی ایران اسلامی به جهانیان شناسانده شود و در این مسیر باید از ابزار و جایگاه رسانه به‌درستی بهره گرفت.
معصومی خواستار ارتقا سطح کمی و کیفی رسانه‌ها در استان شد و افزود: حوزه هنری استان مازندران آمادگی دارد در جهت بالا بردن سطح کمی و کیفی رسانه در استان با به‌کارگیری امکانات و توان خود مشارکت نمایند.
رئیس حوزه هنری استان مازندران خاطرنشان کرد: بی‌شک ارتقا و پیشرفت رسانه در مازندران می‌تواند موجبات توسعه همه‌جانبه استان را فراهم آورد.
معصومی بابیان اینکه حوزه هنری، حوزه هنر و انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از اهداف عالیه‌ی انقلاب رسیدن به ارزش‌ها و آرمان‌های مطلوب است و این نهاد انقلابی قصد دارد با استفاده از ابزار هنر در این مسیر نقش‌آفرین باشد.
وی بیان کرد: قصد داریم با استفاده از ابزار هنر و حمایت از هنرمندان متعهد و انقلابی با تولید آثار فاخر زمینه‌ساز عدالت و پیشرفت و حافظ کرامت انسانی و ادب و فرهنگ اسلامی باشیم.
معصومی تصریح کرد: حوزه هنری حافظ ارزش‌های مقدس و ارزشمند انقلاب است و هنرمند انقلابی پاسدار این اهداف و حافظ فرهنگ و ادب و هنر ایران‌زمین است.
وی اذعان کرد: مجموعه حوزه هنری تلاش دارد با استفاده از زبان هنر و تولید آثار فاخر هنری در این مسیر حرکت نماید و حافظ ارزش‌ها و اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی باشد.
رئیس حوزه هنری مازندران یادآور شد: پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به‌عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شد.
وی افزود: سنت پسندیده نام‌گذاری روزهای هفته باهدف گرامی داشت مناسبت‌های مهم اسلامی و ملی، یکی از کارهای بسیار خوبی است که در حد خود به ماندگار شدن خاطره وقایع ارزشمند کمک می‌کند.
معصومی بابیان اینکه تبلور اندیشه‌های سید اهل‌قلم شهید سید مرتضی آوینی نقشه راه حوزه هنری است، گفت: آوینی به هنر و ادبیات نگاه عرفانی داشت. او در توصیف زبان هنر می‌نویسد، زبان هنر، زبان قرب و شهود است پس باید رمز و راز ظهور حقایق متعالی و کیفیت حضور و ظهور امور قدسی را در جهان بشناسد.
وی با تأکید بر اینکه آوینی معتقد بود هنرمند باید با بصیرت قلبی، راز تمثیل حقایق ملکوتی را بیابد و این یافتن، به معنای علم پیدا کردن نیست، افزود: باید توجه داشت که شهید آوینی هنرمند در تراز انقلاب اسلامی را «هنرمند موحد» می‌داند و معتقد است که هنرمند باید زبان سمبولیک اشیا را با توجه به این حقیقت پیدا کند که هر شیء درواقع آیت و نشانه حق است و از وجه خاصی به‌حق اشاره دارد.
معصومی در ادامه به گام دوم انقلاب و دوره تحولی حوزه هنری اشاره کرد و افزود: حوزه هنری طی چهار دهه فعالیت خود به مرکز رشد هنر انقلاب اسلامی تبدیل‌شده است ازاین‌رو حوزه هنری مازندران قصد دارد با توجه به سیاست‌های جدید ابلاغی در راستای اجرای سند تحول در اجرای این سیاست‌ها تأثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.
وی اضافه کرد: حوزه هنری به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی قرار است از این ‌پس علاوه بر حوزه‌هایی چون دفاع مقدس، انقلاب و... در تمام عرصه‌ها حضورداشته باشد، یعنی قرار است حوزه هنری در بخش‌هایی چون آسیب‌های اجتماعی، زمین‌خواری و مسائل مبتلابه جامعه ورود یابد.
معصومی در خصوص سیاست جدید حوزه هنری در غالب طرح تحول بیان کرد: دلیل این سیاست بدان جهت است که بسیاری از اتفاقات در حال آسیب رساندن به‌نظام و انقلاب است و حوزه هنری موظف است با ورود هوشمندانه و هدفمند با بهره‌گیری از هنرمندان متعهد و انقلابی از ارزش‌های والای انقلاب دفاع نماید.
وی با اشاره به این مطلب که حوزه هنری حافظ ارزش‌های ناب و بی‌بدیل انقلاب است، افزود: باید کاری کنیم تا با تولید آثار فاخر توسط هنرمندان متعهد از ارزش‌های انقلاب حفاظت نماییم.
معصومی با تأکید بر لزوم خروج از تمرکزگرایی در فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: تلاش داریم در سال جاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری مازندران را از شرق تا غرب استان بگسترانیم و مانع تمرکز برنامه‌ها در مرکز و شهرهای بزرگ استان شویم.
رئیس حوزه هنری مازندران اذعان کرد: تا مانتوانیم به درک صحیح و درستی از موقعیت جغرافیایی فرهنگی خودمان در مازندران و نسبتمان با انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن برسیم، نمی‌توانیم نقش تاریخی‌مان را در گام دوم انقلاب اسلامی ایفا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو در سیاست ابلاغی و طرح تحول حوزه هنری محور همه فعالیت‌های ما بوم و فرهنگ بومی است و باید تلاش کنیم فرهنگ بومی را حفظ نماییم.
معصومی اظهار کرد: در دوره مدیریت جدید، حوزه هنری به دنبال گسترش ارتباط و همکاری مؤثرتر از گذشته با نهادهای مردمی، هیئت‌ها، مؤسسات فرهنگی و هنری فعال و خلاق است تا بتواند با مشارکت این گروه‌ها اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و حمایت از تولیدات آن‌ها نماید.
رئیس حوزه هنری مازندران گفت: هنر باید به میان مردم برود و در جامعه نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشد، هنر می‌تواند باعث آرامش جامعه شود و انسان را به خدا نزدیک کند.
وی افزود: هنرمند متعهد و انقلابی به خدای خود متعهد است و به دنبال حقیقت است، تلاش برای رسیدن به جامعه‌ای مطلوب و در تراز انقلاب یکی دیگر از ویژگی‌های هنرمندان متعهد است.
معصومی خاطرنشان کرد: تولید آثار هنری یکی از اولویت‌ها و وظایف حوزه هنری است، اما توزیع نیز در همین حد اهمیت دارد که متأسفانه سال‌ها در این زمینه ضعف داشتیم که برای رفع این ضعف برنامه‌های متنوعی برای تقویت توزیع تولیدات فرهنگی و هنری در نظر گرفته‌ایم.
پایان پیام/286

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/198652/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور