پیام مازند

آخرين مطالب

پروژه‌های راهداری پشت درهای بسته اعتبارات اقتصادي

پروژه‌های راهداری پشت درهای بسته اعتبارات
  بزرگنمايي:

پیام مازند - روال ناکارآمد تصویب و اجرای طرح‌های عمرانی بدون تناسب با ظرفیت‌های مالی و اجرایی، بخش زیادی از پروژه‌های راهداری ناتمام را بر شهرستان های مازندران تحمیل کرده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مشکل عمده طرح‌های حوزه راهداری که منجر به تشدید تاخیر در مراحل اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود، عدم تخصیص کامل اعتبارات مصوب است، یعنی همین اعتبارات کم و ناکافی هم به صورت کامل تخصیص نمی‌یابد.
شاید بتوان نارسایی در تخصیص اعتبارات را به عنوان مهم‌ترین عامل اعتباری در ایجاد تاخیر در مراحل مختلف پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهرستان جویبار دانست.
یکی از علت‌های اصلی عدم تخصیص کامل اعتبارات مصوب در بودجه، کاهش درصد تحقق اعتبارات عمرانی است.
براساس آمار، درصد تحقق اعتبارات عمرانی در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته و به 36 نهایتا 53 درصد رسیده است، این کاهش در درصد تحقق اعتبارات عمرانی در عمل منجر به کاهش تخصیص اعتبارات طرح‌های عمرانی شده و در نهایت پیشرفت طرح‌ها را با مشکل مواجه کرده است.
جلیل محمد زاده رییس راهداری شهرستان جویبار درگفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت پروژه های راهداری درحال اجرای شهرستان جویبارگفت: پروژه راه دسترسی و ارتقاء ایمنی سه راهی انارمرز به سمت روستای گلدشت با پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد واعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال که با اقدامات و پیگیری انجام گرفته شده و الزام پیمانکار به جبران نواقص این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
رییس راهداری شهرستان جویبار در خصوص پروژه روکش آسفالت راه های ارتباطی روستایی شهرستان جویبار گفت: ترمیم راه مواصلاتی و 2800 متر روکش آسفالت راه روستایی پرتردد و محوری اسماعیل کلا بزرگ به بهنمیر در سال 1399 بالغ بر 18 میلیارد ریال اعتباردر نظرگرفته شده است که به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم و عدم تحویل قیر به کارخانه آسفالت که در تعهد کارفرما بوده پروژه راکد مانده و با تامین اعتبار و تحویل قیر دولتی ، مشکلات پروژه رفع خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.
محمد زاده بابیان این که پروژه بهسازی و توسعه راه بین دو روستای دونچال/ زغال منزل و میستان به طول 1/5 کیلومتر است، گفت: این پروژه با اعتبار 2 میلیاردریال در 3 مرحله از طریق سامانه به مناقصه گذاشته شد که با عدم استقبال پیمانکاران به خاطر افزایش مداوم قیمت مصالح، به اجرا در نیامد و با تغییر و اصلاح فهرست بها، ظرف اوایل هفته آینده جهت تعیین پیمانکار، مجدداً به مناقصه خواهد رفت.
وی در ادامه یکی از مشکلات اصلی این پروژه را ناکافی بودن تخصیص اعتبار عنوان کرد و افزود : دوری بیش از حد محل اجرای این پروژه با نزدیک ترین معدن شن و ماسه موجب عدم استقبال پیمانکاران در تصاحب کار شده و اخیراً با رایزنی انجام شده از محل اعتبار استانی برای این مسیر اعتبار کافی برای مصالح تامین می گردد.
رییس راهداری شهرستان جویبار پروژه احداث پل جدید لاریم را یکی از مهم ترین پروژه های ناتمام شهرستان معرفی کرد و بیان داشت : این پروژه اواخر نیمه اول سال 1399 شروع که با اعتبار بالغ بر 54 میلیارد ریال و در حال حاضر توسط پیمانکار در حال اجراست متاسفانه عدم همکاری دیگر دستگاه های اجرایی در جابجایی شبکه لوله آب شرب، گاز و عدم تخلیه آب پشت سد لاستیکی پائین دست پل جهت شمع گذاری و همچنین عدم همکاری اداره برق در تامین برق مورد نیاز پیمانکار، موجب تاخیر و کندی اجرای پروژه شده است .
محمد زاده درخصوص پروژه تعریض و چهارخطه نمودن محور قائمشهر به جویبار که پروژه ملی است ،گفت :این پروژه می توانست دهه فجر سال 1399 به بهره برداری کامل برسد اما با مشکل آزادسازی بستر حریم راه ،عدم همکاری دیگر دستگاه های اجرایی از جمله مشکل جابجایی چند تیر برق و همچنین ایجاد زیرگذر توسط اهالی محلی بجای پل هوایی عابر پیاده و شرط آن با عقب نشینی بخشی از محوطه حسینیه محل موجب تاخیر در اتمام پروژه شده که با تلاش بی وقفه امیدواریم بتوان در سه ماهه نخست سال 1400 به پایان برسد.
رییس راهداری شهرستان جویبار در مورد پروژه تعریض محور ساری به لاریم از سه راهی میارکلا به سمت پهناب که حدود 6 کیلومتر می باشد و بخش زیرسازی قابل ملاحظه ای از آن خاتمه یافته است اظهار داشت : با توجه به اینکه این یک پروژه ملی می باشد که بدلیل عدم تخصیص اعتبار و نیاز به بیش از 60 میلیارد ریال مرحله اجرا متوقف شده است .امیدوار هستیم در سال جدید این مشکل با استفاده از اعتبار ملی مرتفع و عملیات اجرایی پروژه شروع گردد.
محمد زاده به پروژه ایمن سازی، تعریض و اصلاح سه راهی شورکا پرداخت و اظهار کرد: این پروژه بدلیل عدم همکاری مالک زمین مجاور در آزادسازی آن قسمت از بستر جاده که از سنوات دور در تصرف بوده و پرونده ای در همین زمینه در دادگاه مفتوح می باشد و همچنین همکاری نکردن دیگر دستگاه اجرایی در جابجایی تیر برق مزاحم ،پروژه مربوطه با وجود ابلاغ اعتبار، تخصیص نقدینگی به پیمانکار نداشته که با کندی مواجه شده است و برای تکمیل این پروژه مبلغ بالغ بر 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با حمایت فرمانداری بزودی این پروژه ، همزمان در کنار پروژه تعریض طول محور که توسط شهرداری های جویبار و کوهی خیل درحال اجرا می باشد ، موانع رفع و به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش بلاغ، پیامدهای حاصل از طولانی شدن دوره احداث پروژه‌های عمرانی علاوه بر پیامدهای اقتصادی نظیر بروز آثار تورمی چند برابر شدن هزینه تمام شده و اشتغال ناپایدار، پیامدهای اجتماعی به مراتب سنگین‌تری همچون افزایش نارضایتی‌های اجتماعی و گسترش شکاف منطقه‌ای را به دنبال دارد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.mazan-online.ir/Fa/News/199213/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماهواره نور؛ از سینگالی به وسعت کره زمین تا 6 هزار بار چرخش به درو زمین در یک سال

سردار سلامی: قدرت واقعی کشور ما در گرو شهادت و ایثارگری

سردار سلامی: قدرت واقعی کشور ما در گرو شهادت و ایثارگری است

نام‌نویسی 3 هزار مازندرانی برای واکسن کرونا کونژوکه

سردار سلامی: قدرت ما در گرو شهادت و ایثارگری است

سردار سلامی: ما باید قدردان خانواده شهدا باشی

پروژکتورهای ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک جمع آوری نشده است

روزنامه گل| تا پول نگیرند نمی‌آیند

ترافیک شهر مرزن‌آباد با چاشنی کرونا + فیلم

موارد ابتلای جدید کرونایی در مازندران کماکان 3 رقمی است

نقش زوج جهانگیری - تاج در واگذاری ساختمان‌های فدراسیون فوتبال و پرسپولیس/ دیدارهای بی‌فایده عزیزی خادم و سکوت عجیب سلطانی‌فر

مالیات‌ گرفته شده توسط دولت برای خود بورس خرج می‌شود؟!

تصاویر/ برداشت گل گاوزبان در مازندران

تمدید قرنطینه مازندران؛ ورود خودرو‌های پلاک غیر‌بومی ممنوع شد

تردد در جاده کرج - چالوس ممنوع شد

تمدید قرنطینه مازندران / ‌ورود خودرو‌های پلاک غیر‌بومی ممنوع شد

خبرراز آلود سی‌ان‌ان از آزادسازی یک میلیارد دلار از پول‌های ایران

«معامله قرن» با تابش نور اسلام ناب و اراده پولادین مقاومت برساخته از آن به «شکست قرن» مبدل شده است

مس رفسنجان نساجی مازندران؛ نبرد ربیعی و ساکت در رفسنجان / پیش بازی

ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی به مازندران ممنوع شد/ رانندگان خاطی جریمه می‌شوند

قوی‌ترها به فینال رسیدند؛ فوتبال بوی نفت می‌دهد یا بی ‌احترامی؟

تردد خودرو در جاده کرج-چالوس ممنوع شد

عکس لحظه سخت ترین تصمیم مادر مقتول بابلی / بخشش بزرگ در ماه رمضان

جاده چالوس یکطرفه شد

الهامی: شرایط دو تیم در جدول بر اهمیت باری افزوده است

ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی به مازندران ممنوع شد

برگزاری راهپیمایی خودروی هیأت‌های مذهبی مازندران در روز قدس

توجه به قدس تبدیل به فرهنگ شد

ترافیک سنگین شبانه در مسیرهای خروجی شمال

بسیاری از جریان اصلاح‌طلبی به مثابه یک برج بابل استفاده کردند که از آن بالا بروند و به کاخ قدرت برسند

اجتماع روز قدس در شهر زیراب سوادکوه

چالوس یک‌طرفه شد

چالوس یک‌طرفه شد/تردد سنگین در هراز

ترافیک سنگین شبانه در مسیر‌های خروجی شمال

آمار کرونا مازندران 17 اردیبهشت؛ 172 بهبودیافته و 107 بستری جدید

دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

نیازمند توجه به منش و راه و روش سردار سلیمانی هستیم

ربیعی: نباید به چیزهایی که داریم قانع باشیم/ به ما می‌گویند شگفتی لیگ

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خرم‌آباد: تنها راه حل مسئله فلسطین اخراج اشغالگران است

برپایی راهپیمایی خودرویی حمایت از مردم فلسطین در شهرهای مازندران

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خرم‌آباد به مناسبت روز قدس

راهپیمایی خودجوش خودرویی روز قدس در مازندران

خطر ریزش سنگ و رانش در محورهای شمالی کشور

کد شبا چیست و چه کابردی دارد؟

فدراسیون فوتبال در یک قدمی کوه بدهی/ اگر فیفا پول ندهد، چه می‌شود؟

اکبرپور:پول برای بازیکنان ماشین مهم نیست

اکبرپور: پول برای بازیکنان ماشین سازی مهم نیست

اکبرپور: زنوزی را از فوتبال دلسرد نکنیم/ پول برای بازیکنان‌مان مهم نیست

برداشت گل گاوزبان

حناچی: حاج قاسم سلیمانی عامل وحدت ملی است