پیام مازند

آخرين مطالب

گرانی نقطه به نقطه در مازندران؛ دیوار حاشا بلند است مقالات

گرانی نقطه به نقطه در مازندران؛ دیوار حاشا بلند است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: قیمت هر کالا و اجناس را که تصور می‌کنید لحظه به لحظه صعودی می‌شود، یک روز گوشت و مرغ برای سفره‌های مردم بازی در می‌آورند و روزی دیگر نوبت به خرما و شکر و حبوبات می‌رسد.
قیمت هر قلم کالا نسبت به ساعت قبل و از نقطه‌ای به نقطه دیگر متفاوت است، مغازه داران گاه نرخ‌ها را به دلار و کمبود و واردات نسبت می‌دهند و گاهی هم پای مافیا و دلال‌ها و ضعف نظارت‌ها را دلیل آشفتگی در بازار می‌دانند.
لوبیا چیتی 970 گرمی 56 هزار تومان، عدس 900 گرمی 46 هزار تومان، لچه 900 گرمی 40 هزار تومان، لوبیا سفید 900 گرمی 39 هزار تومان، رب گلنوش 19 هزار تومان، قند شکسته 700 گرمی 12 هزار تومان از جمله قیمت و نرخ اجناس در مازندران است.
مرغ بی‌قرار است، گوشت بی صدا بالا رفت
بازار مرغ با همه کش و قوس‌ها از 40 هزار تومان در اوایل ماه به 24 هزار و 900 تومان به ازای هر کیلو رسید، هرچند پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که سرکشی دوباره مرغ در راه است.
گوشت بره کیلویی 145 هزار تومان، گوساله 124 هزار تومان حکایت از افزایش 20 درصدی گوشت قرمز را دارد و این ماده غذایی و پروتئینی بی صدا و چراغ خاموش رشد قیمت داشته است.

پیام مازند

اوضاع مازندران قرمز کرونایی و روبه سیاه است و 250 ناظر و بازرس صمت مازندران متولی بازرسی و نظارت بر 150 هزار واحد صنفی هستند و طبیعی در این آشفته بازار و دورکاری ها، نظارت بر اصناف و قیمت‌ها چندان مطلوب و کاربردی نیست.
بازار برنج در فروشگاه‌های شهر هم چراغ خاموش روبه فزونی است و برنج 28 هزار تومانی طارم در روزهای گذشته به 32 هزار تومان رسید تا گرانی نقطه به نقطه در مازندران کامل شود.
همه قیمت‌ها را به دلار و بورس گره می‌زنند
یک شهروند ساروی که از فروشگاهی در خیابان فرهنگ در حال خرید مایحتاج بود، به خبرنگار مهر می‌گوید: قیمت اجناس هر روز و هر لحظه نسبت به لحظه و روز دیگر گران‌تر می‌شود و اینجا همه چیز را به دلار و بورس و ارز نسبت می‌دهند.
محمدی با بیان اینکه کمبود روغن همچنان در فروشگاه‌های شهر وجود دارد، ادامه داد: فروشگاه‌های کوچک همچنان روغن ندارند و برای خرید روغن از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای یا باید اجناس دیگر بخریم و با با واسطه و پارتی یک عدد روغن تهیه کنیم.
لیلا حسینی خانه دار که هفته‌ای چندبار برای خرید به بازار می‌آید می‌گوید مسئولان همواره از نظارت و رصد بازار حرف می‌زنند اما اوضاع گرانی کالا و اجناس روز به روز بدتر می‌شود.
وی با عنوان اینکه مسئولان همواره می‌گویند در تأمین کالاهای اساسی مشکل و کمبودی وجود ندارد، گفت: اما برای خرید و پیدا کردن اقلامی نظیر روغن و یا شکر باید مغازه به مغازه جستجو کنیم تا شاید بتوانیم آن را تهیه کنیم.
مسئولان همواره می‌گویند در تأمین کالاهای اساسی مشکل و کمبودی وجود ندارد اما برای خرید و پیدا کردن اقلامی نظیر روغن و یا شکر باید مغازه به مغازه جستجو کنیم
این بانوی خانه دار با اشاره به شرایط کرونایی ساری گفت: به رغم شرایط کرونایی و با آنکه باید رفت و آمد به بازار را محدود کنیم اما به ناچار هر چند روز برای تهیه اقلام اساسی باید به بازار برویم و در این راستا کمبود اجناس رنج آور است.
برخی از شهروندان مازندرانی نیز براین باور هستند که برای مهار و کنترل گرانی‌ها نیاز به عزم و ورود قاطعانه دستگاه‌های متولی و نظارتی است و با پشت میزنشینی و مصوبات کاغذی نمی‌توان گرانی افسارگسیخته را مهار کرد.

پیام مازند

با آنکه طرح ویژه نظارتی ماه رمضان از سوی دستگاه‌های نظارتی در استان مازندران اجرا شد، اما شهروندان همچنان از گرانی اجناس و کالاهای اساسی گلایه دارند، در این راستا حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به توزیع دو هزار تن اقلام اساسی در استان گفت: هزار تن شکر بسته بندی شده یک کیلویی با قیمت 87 هزار ریال، 150 تن گوشت منجمد و 925 تن روغن به مناسبت ماه رمضان توزیع می‌شود.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با با هر گونه تخلف احتمالی برخورد قانونی خواهد شد، به اختصاص 925 تن روغن مخصوص استفاده در قنادی‌ها و صنوف اشاره و اظهار داشت: بر اساس موافقت تنظیم بازار استان مقرر شد هزار تن برنج برای طرح مواسات و افراد تحت پوشش کمیته امداد از تنظیم بازار کشور در خواست که به محض تخصیص، این مقدار توزیع خواهد شد.
قوانلو تاکید کرد: هیچ کمبود کالایی در سطح استان وجود نداشته و اقلام مصرفی ماه مبارک رمضان در حد کافی و بیشتر از نیاز در استان وجود دارد.
گرانی اجناس و کالا در مازندران در حالی است که دیوار انکار و حاشای مسئولان و متولیان تنظیم بازار در استان همچنان بلند است و در زیر سایه ضعف نظارت‌ها و بازرسی‌ها، دلالان و واسطه‌ها موج سواری می‌کنند.
کد خبر 5192386

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/200401/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

توزیع 1000 تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

آبگرفتگی 10 مسکن در سوادکوه/ 7 سردهنه در بابل آسیب دید

ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران