پیام مازند

آخرين مطالب

10 اشتباه در نگه‌داری و خرج کردن اموالمان که باعث ضررمان می‌شود مقالات

10 اشتباه در نگه‌داری و خرج کردن اموالمان که باعث ضررمان می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس یک تحقیقی که به تازگی انجام گرفته شده، تقریبا یک سوم جوانان فاقد سواد مالی، مدیریت درست اموال و ثبات درآمد هستند. وقتی جوان هستید یادگرفتن چگونگی اداره کردن و تصمیم گیری مالی می‌تواند بسیار مهم باشد. حال با هم دیگر 11 مورد از اشتباهات در موارد مالی را بررسی می‌کنیم و امیدواریم که از این اشتباهات جلوگیری کنیم.
بیشتربخوانید
8 گام اساسی برای تناسب در دخل و خرج خانه شما 1- تلاش می‌کنید تا دوستان ثروتمندتر خود را همراهی کنید
وقتی ما وقت خود را با دوستانی که از ما پولدارتر هستند می‌گذرانیم، یک نیرویی به ما فشار می‌آورد که ما هم باید به اندازه آن‌ها بوده و لباس‌های گران قیمت و ماشین‌های مدل بالا و سفر‌های گوناگون داشته باشیم. این بسیار مهم است که محدودیت‌های خودتان را بدانید و برای اینکه پولدار و ثروت‌مند به نظر برسید زیر بار قسط و قرض نروید. پس از آن لازم به ذکر است که موفقیت و پول در مقاطع مختلف زندگی به وجود می‌آیند و ما باید نسبت به آن‌ها هوشیار باشیم.
2- حقوق خود را به درستی خرج نمی‌کنید
مدیریت صحیح امور مالی و یادگیری این کار بسیار برای شما مهم خواهد بود. در حقیقت گذاشتن قانون بودجه 50/30/20 می‌تواند به سادگی به اوضاع مالی شما ثبات ببخشد. به این صورت که 50 درصد از پول خود را به عنوان اجاره، غذا و حمل و نقل خرج، 20 درصد از آن را صرف بدهی و پس انداز و 30 درصد از آن را صرف هر چیزی که می‌خواهید کنید.
3- بیش از حد غذا سفارش می‌دهید
وقتی خسته و از بیرون به خانه برمی‌گردید و همیشه حال و حوصله یا حتی مواد غذایی در اختیار ندارید ترجیح می‌دهید تا برای خود غذا سفارش دهید و این کار را برای بار‌ها تکرار می‌کنید. این به این معنی است شما بسیار بر روی غذا پول خرج می‌کنید و این به ثبات مالی شما صدمه می‌زند. پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه‌ها بروید و محصولات غذایی را بخرید و خودتان غذا درست کنید. اگر هم نمی‌توانید، یاد بگیرید.
4- برای بازنشستگی خود برنامه‌ای ندارید
شما وقتی در دهه 20 سالگی خود هستید احتمالا نمی‌خواهید به آینده بسیار دور و به بازنشستگی خود فکر کنید که این یک اشتباه تلقی می‌شود. شما باید نگاهی هم به باز کردن حساب پس اندازی برای بازنشستگی خود داشته باشید چرا که وقتی به سن بازنشستگی برسید پول زیادی برای خرج کردن خواهید داشت.
5- بیمه را نادیده می‌گیرید
شما در دهه 20 سالگیتان خودتان را مانند یک ابرقهرمان در نظر می‌گیرید، اما این را بدانید که شکست ناپذیر نیستید و نباید فکر کنید که از صدمه دیدن به دورید. بیماری‌ها و بلایای گوناگون و مشکلات دیگر همیشه در کمین جان و مال انسان‌ها هستند. داشتن بیمه در این مواقع بسیار به کمک آمده و می‌تواند میلیون‌ها تومان برای شما صرفه جویی به همراه داشته باشد. این بسیار مهم است که بیشترین کاری که می‌توانید را برای حفاظت از خودتان انجام دهید.
6- زود ریسک نمی‌کنید
شاید شما کار در سوپر مارکت یا راننده تاکسی‌های اینترنتی را دوست ندارید و از آن طرف هم می‌ترسید تا از آن‌ها خارج شوید چرا که این کار‌ها برای شما حداقل ثبات مالی و شغلی را به همراه دارند. به هر حال اگر کاری که انجام می‌دهید جز آرزو‌ها و آمال شما نبوده و نیست نباید از انجام دادن ریسک بترسید. مخصوصا وقتی در دهه 20 سالگی خود هستید. حتی اگر باعث شود شما به عنوان کارآموز در جایی مشغول به کار شوید. شاید پول کمی یا حتی در مواقعی کلا دریافت نکنید، اما نکته مهم اینجاست شما در حال انجام دادن کاری هستید که دوستش دارید.
7- بسیار زود به داشتن حیوان خانگی فکر می‌کنید
گرفتن حیوان خانگی ممکن است برای بسیاری از افراد یک مرحله برای پس از مستقل شدن باشد، اما شاید انجام گرفتن این کار به سرعت ایده مناسبی نباشد. مطمئنا آن‌ها بامزه و بهترین دوست شما هستند، اما در همه مواقع هم جالب و بامزه نیست. حیوانات خانگی غذا و وسائل نگهداری بسیار گران‌قیمتی دارند. پس هر وقت که از توانایی مالی و جسمی خود برای نگه‌داری حیوان خانگی مطمئن شدید اقدام به نگه‌داری از آن‌ها بکنید.
8- خرید بسیار برای شاد نگه‌داشتن خودتان
خیلی از ما سعی می‌کنیم وسائلی را بخریم که اصلا به آن‌ها نیازی نداریم و اغلب به این خاطر این کار را می‌کنیم که حال بدمان بهتر شود. حقیقت این است که شاید خرید در ابتدا کاری کند که حال ما بهتر شود، اما این حلال مشکلات ما نیست و در واقع باعث می‌شود ما از خرج کردن پولمان در جایی که واقعا نیاز داریم پرهیز کرده و به خرید مواردی که نیاز نداریم رو بیاوریم. سعی کنید در این مواقع با معالجه خود و فهمیدن آن چه که باعث بدحالی شما می‌شود، مشکلات را بصورت ریشه‌ای حل کنید.
9- زود مستقل می‌شوید
شاید فکر می‌کنید وقتی 18 یا 21 ساله شدید وقت آن است که از خانه پدر و مادرتان مهاجرت کرده و مستقل شوید. خب این بسیار خوب است و شما راه استقلال یافتن را یاد می‌گیرید، اما باید در مورد آن هوشیار باشید. مستقل شدن به این معنی است که باید خودتان پول اجاره و وسائل مورد نیازتان را بدهید، باید خودتان غذا پختن را یاد بگیرید و ممکن است خانه اولتان بسیار خوب نباشد. باید این‌ها در زمان فکر برای مستقل شدن در نظر بگیرید. اگر کار و درآمد ثابت داشته باشید آن موقع بسیار بهتر می‌توانید به مستقل شدن فکر کنید.
10- انتظاراتتان را در دهه 20 سالگی زیاد کرده‌اید
خیلی از جوانان همیشه در استرس زندگی و مشکلاتشان هستند. مشکلاتی مانند دانشگاه، کار، خرج و مخارج و همه این‌ها با هم باعث آن می‌شود. شاید انتظار داشته باشید اولین کاری که می‌کنید فوق‌العاده و با حقوق بسیار بالا و همان چیزی باشد که شما آرزوی آن را داشته‌اید. اما در بسیاری از موارد این اتفاق نیفتاده و اشکالی هم ندارد. شما می‌توانید کارهایتان، آپارتمانتان و بقیه وسائلتان را با کار کردن در طول زندگی به بهترین شکل تغییر دهید.
منبع: روزیاتو
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/202591/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

سیلاب بهاری راه 7 روستای مازندران را مسدود کرد

زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی

وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

9 دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت