پیام مازند

آخرين مطالب

عملی شدن ایده مدرنیته آقای مدیر در سایه کرونا/از آموزش و تجهیز معلمان تا طریقه تولید محتوای مجازی مقالات

عملی شدن ایده مدرنیته آقای مدیر در سایه کرونا/از آموزش و تجهیز معلمان تا طریقه تولید محتوای مجازی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا، ضرورت استفاده از فضای مجازی و تغییرمبتکرانه در روش های تدریس را دوچندان کرد. مدیر دبستان زندگی آمل که سال ها به دنبال تجهیز مدرسه به علم روز بوده توانست با طراحی روش‌های جدید و بدیع، جریان یادگیری را استمرار دهد.
خبرگزاری شبستان - مازندران؛ با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس همواره شاهد دغدغه‌های والدین نسبت به ادامه تحصیل فرزندان هستیم.
دو سال تحصیلی از این ماجرا می‌گذرد و از آن زمان تاکنون دانش آموزان در فضای مجازی شبکه شاد و واتساپ مشغول فراگیری آموزش مجازی هستند.
نکته قابل تامل اینکه همه ما می‌دانیم کیفیت آموزش در فضای مجازی هرگز به آموزش حقیقی نخواهد رسید، ولی متاسفانه در حال حاضر با توجه به ورود استان و کشور در پیک چهارم کووید 19 دانش آموزان ملزم به حضور در فضای مجازی و کسب علم و دانش هستند.
البته حضور دانش آموزان و دبیران در فضای مجازی مشکلات زیادی از قبیل درگیری والدین در حوزه آموزش فرزندان و عدم حرف‌شنوی دانش آموزان و مشکلات دیگر را به‌همراه دارد ولی اکثر مدارس ناچاراً با همین فرمان در حال ادامه دادن هستند.
جالب است بدانیم که در یکی از مدارس استان مازندران در شهر آمل با مدیریت جالب و ایجاد روش‌های خلاقانه آموزشی اوضاع با شکل دیگری است و در پی انجام یک سری از اقدامات مشکلات آموزش در فضای مجازی به حداقل میزان خود رسیده است به‌طوری که می‌توان گفت خاص‌ترین مدرسه استان محسوب شده است، برای کسب اطلاع بیشتر از فعالیت‌های این مدرسه گفتگویی با «علی خانزاد» مدیر مدرسه ترتیب داده شد که در ادامه می‌خوانید؛

پیام مازند

وی که 43 سال دارد و مدیر و موسس دبستان غیردولتی پسرانه زندگی در آمل است وبا طراحی روش‌های جدید و بدیع، جریان یادگیری را در شرایط بحرانی کرونا، استمرار داده و توانست یکی از عالی‌ترین جلوه‌های مدیریت در زمان بحران را ثبت و ضبط تاریخ نظام تعلیم و تربیت کشور را تصویر کند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری می‌گوید؛ این مدرسه در سال 1395با دیدگاه مهارت‌محوری در راستای تشکیل طرح جهانی مدرسه زندگی که سال‌ها در سازمان یونسکو مطرح شده و در ایران نوپا است تاسیس و بعدها به دبستان زندگی مشهور شد.
*پذیرش 700 دانش آموز در مدرسه غیردولتی زندگی آمل
خانزاد با اشاره به سابقه 17 ساله اش به‌عنوان معاون آموزشی در مدارس آمل، یادآور می‌شود؛ با انگیزه ایجاد یک مدرسه مدرن و جدید اقدام به تاسیس این دبستان کردم، و ساختمانی در سه طبقه و 24 کلاس درس در پایه‌های پیش دبستانی، اول تا ششم را بنا کردیم، در سال تحصیلی 1399-1400 حدود 700 دانش‌آموز پذیرش شدند و متقاضیان زیاد دیگری از ثبت نام بازماندند.
مدیر مدرسه پسرانه زندگی در آمل ادامه می‌دهد؛ درست اسفند ماه 98 بود که باشیوع ویروس ناشناخته کرونا مواجع شدیم اعلام کردند مدارس موقتا به مدت دو روز تعطیل است و بعد تمدید تعطیلی‌ها مطرح شد، از آنجایی که ما پیش تر آموزش مجازی کادر آموزشی مدرسه را آغاز کرده بودیم، به این‌ نتیجه رسیدم که باید به این بخش توجه ویژه‌‌ای داشته باشم.

پیام مازند

*آغاز تدریس ویدئوکفنرانسی«وبیناری»
این مدیر اضافه می‌کند؛ از نظر ما نرم‌افزارهای پیام‌رسان راه خوبی برای آموزش نبوده و نمی‌توانند حق مطلب را ادا کنند، از این رو در ابتدا از معلمان خواستیم تا استادی و تدریس کرده و فیلم را ارسال کنیم دیدیم این روش نیز کامل نیست و ممکن است خانواده‌ها برخی از فایل‌ها را باز نکنند...

پیام مازند

وی خاطرنشان می‌کند؛ پس از امتحان این روش مقرر شد تا از طریق برگزاری ویدئوکنفرانس در دهم اسفند ماه 98، آموزش‌ها ارائه شود، سپس با تحقیق و بررسی نرم‌افزار ادوب کانکت را بارگذاری کردیم. سرور اجاره شد و به معلمان آموزش دادیم آموزش‌ها آغاز شد، شروع کار با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان همراه بود چرا که آغاز کاری گسترده را در پیش رو داشتیم.
*خریداری نرم افزاری جهانی و تولید با صرف هزینه 330 میلیون تومان
خانزاد تصریح می‌کند؛ در سال تحصیلی جدید حس کردیم این روش هم کافی نیست چرا که آموزش‌ها تنها ظرف دو ساعت صورت می‌گرفت که کافی نبود، از این رو اقدام به خرید سرور اختصاصی با صرف هزینه‌ای حدود 250 میلیون تومان کردیم که بسیار قوی بود و می‌توانستیم همزمان آموزش را در 24 کلاس تا 10 ساعت با حضور 2000 نفر یک‌جا برگزار کنیم، کاری که هیچ مدرسه‌ای نمی‌توانست انجام دهد.

پیام مازند

مدیر مدرسه پسرانه زندگی در آمل عنوان می‌کند؛ کار شروع شد، ساعات تدریس به روزی پنج ساعت تا هفت ساعت رسید، بعد از آن با شرکت (کیف الکترونیک آریا) قرارداد بستیم تا یک نسخه اختصاصی برای دبستان زندگی به نام (دبستان خانگی) تولید کند به این صورت که برای هر صفحه از کل کتاب‌هایی را که تدریس شده بود با فیلم، انیمیشن و آزمایش در یک نرم‌افزار بگنجاند که این هم برایمان 80 میلیون تومان هزینه در برداشت، در اختیار خانواده ها گذاشتیم تا چنانچه چیزی پیش آمد از این نرم‌افزار که مکمل کلاس‌های مجازی است استفاده کنند.

پیام مازند

*تجهیز کلاس‌ها به سیستم مدرن و اینترنت پرسرعت
این مدیر خلاق و خوش فکر ادامه می‌دهد؛ در کنارش برای هر 15 دانش‌آموز یک پشتیبان تعریف کردیم تا با دانش‌آموزان تماس گرفته شود و از حضور یا عدم حضور در کلاس اطلاعاتی کسب شود، همچنین تمام کلاس‌ها را به سرور و اینترنت پرسرعت و اختصاصی با خرید و جای‌‌گذاری 10 فیبر نوری مجهز کردیم تا جایی که الان اینترنت مدرسه یک گیگابایت سرعت دارد یعنی 100 برابر خانگی! و برای هر معلم یک کامپیوتر اپل آیمک(Apple iMac) با هدست اختصاصی تعبیه کردیم.

پیام مازند

وی تاکید می‌کند؛ همان‌طور که می‌دانید برای زندگی آینده، هر دانش آموز در پایه ابتدایی باید 36 مهارت را یاد بگیرد که خواندن و نوشتن تنها دو مهارت از این تعداد است، پس آموزش‌ها باید در جهتی باشد که در آینده کارایی داشته باشد، باید شرایطی را فراهم کنیم که نگرش‌ها تغییر کند؛ عدم یادگیری مهارت حل مسئله از مشکلات اصلی ماست، مدارس باید به سمت مهارت‌محوری پیش بروند نه به سمت تکالیف‌محور، البته کشور ما در این زمینه نوپا است.
*فعالیت میدانی گروه فنی و پشتیبانی مجازی
خانزاد با بیان اینکه محتوای کلاس مجازی با محتوایی که می‌خواهیم در کلاس حضوری تدریس کنیم کاملاً متفاوت است و این مدل تدریس و تولیدمحتوا خودش، یک دانش حرفه‌ای و تخصصی را می‌طلبد. و بسیاری از معلمان، با فناوری اطلاعات و مباحث تخصصی آموزش مجازی آشنایی ندارند، می‌گوید؛ امکانات و تجهیزات در مدارس کم است، برگزاری کلاس‌های تولید محتوا در بین معلمان و مدیران می تواند اثرگذار باشد، ما از قبل از شیوع بحران کرونا این موارد را در حال اجرا داشتیم تا اینکه کرونا مزید بر علت شد، در حال حاضر هر روز بچه‌ها تکالیف را آنلاین و سیستمی ارائه می‌دهند، هر هفته پیک هفته را در قالب pdf در نرم‌افزار جهانی ادوب کانکت در اختیار والدین قرار می‌دهیم، همچنین یک گروه فنی و پشتیبانی مجازی آماده کردیم تا مشکل نرم‌افزاری خانوادهایی را که از سواد کامپیوتری برخوردار نیستند به‌صورت رایگان برطرف کنند‌‌.

پیام مازند

*مدیرکل آموزش و پرورش مازندران معتقد است دبستان زندگی باید به عنوان الگو معرفی شود
مدیر مدرسه پسرانه زندگی شهرستان آمل تاکید می‌کند؛ خرسندیم که رضایت‌مندی خانواده‌ها از مدل آموزشی این مدرسه بالاست چرا که کار براساس صداقت است. امسال بخش عمده از شهریه را صرف همین بچه‌ها کردیم می‌دانیم که در شرایط سخت امتحان می‌شویم، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز طی بازدید از کلاس‌های این مدرسه از اینکه صداها و تصاویر بدون تاخیر به دانش‌آموزان می رسید اعلام رضایت کردند‌ و گفتند این مدرسه باید الگویی برای مدارس دیگر باشد.
به گزارش شبستان ، مدرسه پسرانه زندگی شهرستان آمل، ظرفیت پذیرش دو هزار دانش‌آموز را دارد ولی کادر مدرسه به‌دلیل اینکه در کیفیت آموزشی خللی ایجاد نشود در سال تحصیلی 99-1400 حدود 700 دانش آموز را پذیرش کردند، گزارشات میدانی حاکی از آن است که این مدرسه با مدل آموزشی جدید و مدرن از طریق نرم‌افزار جهانی پرسرعت با تلاش کادر آموزشی توانسته رضایت والدین را کسب کرده و دانش آموزانی فعال و ممتاز پرورش دهد.
پایان پیام/286 عضویت در کانال تلگرام خبربان

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/202861/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور