پیام مازند

آخرين مطالب

پردیس سینمایی امید نور در انتظار پیمانکار اجتماعي

پردیس سینمایی امید نور در انتظار پیمانکار
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش همشهری آنلاین، کلنگ ساخت پردیس سینمایی امید در شهر نور پس از مطرح شدن ساخت این پروژه در شهریور سال 1398، پنجم دی همان سال با حضور نماینده وقت نور در مجلس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئولان شهرستان نور در زمینی که در بلوار ساحلی امام علی(ع) از سوی شهرداری به اجرای این پروژه اختصاص داده شده بود به زمین زده شد.
اما از زمان به زمین زدن کلنگ ساخت این پروژه تا امروز، عملیات اجرایی آن آغاز نشده و پردیس سینمایی امید نور همچنان بلاتکلیف است.
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود این پردیس سینمایی با همکاری شهرداری نور تا پایان تابستان 1399 ساخته شود. در روز کلنگ‌زنی این پروژه نیز عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان کرد که برای ساخت این پردیس سینمایی که طبق نقشه تعیین شده توسط سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد سه سالن با مجموع ظرفیت 300 نفر برای آن پیش‌بینی شده است، 700 میلیون تومان از سوی سازمان سینمایی کشور و 500 میلیون تومان هم از طرف سازمان شهرداری‌های وزارت کشور به عنوان کمک بلاعوض در نظر گرفته شد. اما با گذشت نزدیک به 17 ماه از زمان کلنگ‌زنی این پروژه، اجرای آن هنوز در نخستین گام طرح یعنی جذب پیمانکار متوقف مانده است.
بنا به گفته مسئولان شهر نور، همه مراحل مقدماتی آغاز عملیات پروژه انجام شد، اما استقبال نکردن پیمانکاران از اجرای این پروژه سبب شده که پروزه وارد فاز اجرایی نشود. بنا به اظهارات شهردار نور، تا کنون چند نوبت آگهی مناقصه نیز برای جذب پیمانکار منتشر شد که به خروجی مورد انتظار نرسیده است.

پیام مازند

وی می‌افزاید: نخستین مرحله آگهی مناقصه 3 اسفند 1398 و دومین مرحله آن نیز 28 اسفند منتشر شد که در هیچ کدام از این مرحله‌های شرکت‌کننده‌ای نداشتیم. 27 فروردین و 6 اردیبهشت 1399 نیز آگهی‌های مناقصه مرحله اول و دوم تجدید چاپ شدند. در نهایت فقط یک شرکت‌کننده برای حضور در مناقصه اعلام آمادگی کرد که آن هم ضمانتنامه و گرید کاری نداشت. با این حال برای تسهیل در اجرای پروژه درخواست مجوز ترک تشریفات به نام پیمانکار متقاضی داده شد که 28 اردیبهشت به تصویب شورا رسید و 17 شهریور پارسال نیز نامه موافقت استانداری با اجرای پروژه توسط پیمانکار مد نظر به شرداری ارائه شد.
شهرداری نور در این بین دو هزار متر مربع زمین نیز به مساحت هزار متری اجرای پروژه اضافه کرد تا مشکل پارکینگ پروژه برطرف شود. بنا به اظهارات شهردار نور، 16 مهر همه مدارک لازم برای انعقاد قرارداد با پیمانکار -شرکت کیمه‌سازان کهن- تکمیل و در حالی که تمام مراحل اداری اولیه انجام شده بود، 20 مهر پیمانکار اعلام کرد که به دلیل افزایش نرخ ارز حاضر به اجرای پروژه نیست و از فعالیت برای ساخت پردیس سینمایی امید نور انصراف داد.
چمن‌آرا اظهار می‌کند: همان روز و بلافاصله پس از اعلام انصراف پیمانکار، درخواست برگزاری مناقصه محدود را به شورا ارائه کردیم که 25 آذر 1399این درخواست تایید شد و همان روز به 6 شرکت واجد شرایط برای حضور در مناقصه محدود دعوتنامه فرستادیم. 16 دی 6 پاکت مناقصه تحویل و جلسه مناقصه برگزار شد که نماینده سازمان بازرسی در جلسه حضور نیافت. اما پس از بررسی‌های انجام شده در جلسه کمیسیون معاملات که 15 فروردین امسال برگزار شد، هر 6 پیشنهاد به دلیل نقص و نداشتن تاییدیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین رزومه ناکافی باطل شد.
به گفته چمن‌آرا 30 فروردین امسال نیز در فرمانداری نور جلسه‌ای برای بررسی مشکلات و رفع موانع موجود در ساخت این پروژه برگزار شد و قرار است در مهلتی 21 روزه برای برگزاری تجدید مناقصه با شرایطی متفاوت نسبت به مناقصه‌ قبلی مدارک تکمیل شود. طبق اظهارات شهردار نور، مقرر شده که مناقصه این پردیس سینمایی پس از اصلاح، این بار برای اجرای هر سه فاز پروژه منتشر شود.
شهردار نور می‌گوید: مجموعه مدیریت شهری نور تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این طرح مهم فرهنگی به کار گرفته و چند نوبت مناقصه هم برگزار کرد. این که پیمانکار واجد شرایط در مناقصه شرکت نمی‌کند از حیطه اختیارات مدیریت شهری خارج است. قطعا اگر در مناقصه‌های بعدی پیمانکار واجد شرایط شرکت کند و کمیسیون معاملات نیز پس از بررسی پیشنهاد به نتیجه مثبت برسد، شهرداری و شواری شهر نور همه اقدامات اداری و قانونی که در حیطه وظایف‌شان باشد را انجام خواهند داد تا این پروژه به سرانجام برسد.
بنا به اظهارات برخی مسئولان، در صورت استمرار بلاتکلیفی اجرای این پروژه در نور، احتمال انتقال این سهمیه به استانی دیگر وجود دارد. مازندران در حال حاضر 5331 صندلی سینمایی در قالب سینماهای خصوصی، سینماهای زیر پوشش حوزه هنری و سالن‌های تجهیز شده متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. آخرین گام برداشته شده برای ساخت پردیس سینمایی در مازندران مربوط به روزهای اخیر است که عملیات اجرایی ساخت پردیس سینمایی ایران در محل سینما ایران سابق ساری با مشارکت شرکت بهمن سبز وابسته به حوزه هنری کشور و شهرداری ساری آغاز شد.
کد خبر 598977 برچسب‌ها استان مازندران سازمان سینمایی کشور شهرداری سینمای ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پردیس‌های سینمایی عضویت در کانال تلگرام خبربان

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/204437/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احتمال برخورد سلطان هرج و مرج با زمین! | چه زمانی انتظارش را داشته باشیم؟

کارشناسان به جای ایجاد بن‌بست، برای حل مشکلات راه‌حل ارائه دهند

ترافیک 3 کیلومتری در محدوده مرزن آباد

ترافیک در محورهای هراز و کندوان سنگین است

افزایش بی سابقه صادرات فرآورده‌های خام دامی در دولت سیزدهم

کارشناسان به جای ایجاد بن‌بست، برای حل مشکلات راه‌حل ارائه دهند/ زباله سوز نوشهر و ساری باید سریعا فعال شود

مازندران قهرمان تور بین المللی دوچرخه سواری خزر شد

رسیدگی به 278 درخواست مردمی در میز شرکت برق مازندران

جهش تولید در حوزه سلامت در همه استانها مورد توجه قرار گیرد

مسیر کندوان به سمت کرج یک‌طرفه شد

550 محیطبان امسال جذب می شوند

وعده استخدام 550 محیطبان

550 محیط‌بان امسال جذب می شوند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت : در دولت سیزدهم صبح جمعه تعطیل نیست

محور کندوان به سمت کرج یک‌طرفه شد

رئیس‌جمهور مازندران ترک کرد

گفتگوی شنیدنی با یک طراح جلد کتاب

بررسی مشکلات کشتارگاه طیور و شرکت فولاد البرز سوادکوه

4پروژه در بندر امیرآباد به ارزش 255 میلیارد تومان افتتاح شد

رئیسی: بی عدالتی و تبعیض را نمی‌پسندیم/ حقوق همه باید رعایت شود

ویدیو/ دستورات رئیسی برای اقتصاد و گردشگری مازندران

خاندوزی: از ظرفیت کشتی سازی مازندران برای ارزآوری استفاده می کنیم

صادرات 7 هزار تن محصولات شیلاتی از مازندران به خارج

چشم به راه بودنت شیرین است

بازدید وزیر اقتصاد از واحدهای تولیدی نکا

حمایت شاهرودی‌ها از طرح نور فراجا

آخرین مهلت استادان پیام نور برای ثبت نمرات میان ترم اعلام شد

قهرمانی رستمکلا در مسابقات هندبال استعداد‌های برتر مازندران

خبر مهم درباره معلمان حق التدریس

تأثیر فضای مجازی بر زبان و ادبیات فارسی

رئیسی: در دولت سیزدهم بر اقتصاد دریامحور متمرکز شده‌ایم

دیدار معاون رییس جمهور با خانواده شهید مدافع حرم «نریمانی» در کرج

رئیسی در سفر به این استان 10 مدیر را برکنار کرد

فتح خرمشهر گفتمان مقاومت را تولید کرد

دستورات رئیس‌جمهور برای رفع موانع اجرای طرح جامع خودکفایی تولید برنج، مولدسازی و توسعه زیرساخت‌های بندری استان مازندران

سهم پایین اقتصاد دریا در ایران/ میانکاله تهدید نیست

بزرگت ترین حامی طرح نور مردم هستند

دغدغه رئیس جمهور حل مشکلات مردم است

واکنش رئیس‌جمهور به ایجاد استان جدید «خزر»

معلمان حل التدریس طبق قانون تعیین تکلیف می شود

برترین‌های شنای ماراتن در کیش مشخص شدند

تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران – شمال و محور چالوس ممنوع شد

ترافیک 3 کیلومتری در محدوده مرزن آباد/ کندوان یکطرفه می شود

نقشه تحول همراه با جهش لرستان ترسیم شود

رئیسی: هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم، جامعه زیان کرد/ دولت سیزدهم به جوانان اعتماد کرد و میدان داد

واکنش مهم رئیسی به ایجاد یک استان جدید در شمال ایران

حقیقی‌ها از بازار فرار کردند؛ رشد باورنکردنی خروج سرمایه از بورس

هدیه دختر معلول مازندرانی به رئیس‌جمهور

قفل شهرک صنعتی نوشهر پس از 3 دهه باز شد؛ واکنش رئیسی به ایجاد استان جدید «خزر»

اینجوری ننویس!