پیام مازند

آخرين مطالب

کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی سياسي

کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - کارگران قشری سازنده ، سرمایه‌ساز و همچنین توسعه‌بخش در هر جامعه‌ای هستند، که در کشور و استان مازندران حتی با وجود تحریم‌های ظالمانه و همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آنها هیچگاه دست از تلاش برای نوآوری و خدمت به اقتصاد برنداشته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طی حدود یک دهه اخیر شعار سال مقام معظم رهبری حول محور مسائل اقتصادی همچون اشتغال ، تولید و مانع زدایی در مسیر این اقدامات می باشد و براساس فرمایش ایشان اجرایی شدن این شعارها نیازمند همراهی و همکاری مجموعه های دخیل در این امور می باشد . 
بدون تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار هر کشور و تمدنی در تجلی استعدادها، نیروی کار و سرمایه انسانی تلاشگر و کارآمد است و کارگر به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌‏ای در این خصوص دارد. نیروهای کار یا همان کارگر ایرانی ضمن بکار بستن همت و تلاش خود می توانند با ابتکارات و ایده های خلاقانه ای که در مسیر تولید به کار می برد در جهت بخشیدن به تولیدات و کیفی سازی آن و در نهایت جهش تولید نقش خود را ایفا کند . 
کشور ما که طی سالهای اخیر در جنگ اقتصادی با سخت ترین فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه و به خصوص مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، هیچگاه شاهد عقب نشینی جامعه کارگری از روشن نگهداشتن چرخ تولید نبودیم که این مسئله بزرگ ترین نقطه قوت کشور ما در نبرد نابرابر اقتصادی بوده است. 
گزارش های نشان میدهد طی 2 سال گذشته با وجود تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، چرخ اقتصاد و تولید مازندران با تکیه بر قدرت، عظت و توانایی جامعه کارگری از حرکت متوقف نشد.
یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر نامگذاری شده است و در ایران از این تاریخ به مدت یک هفته با عنوان هفته "کارگر " نام گرفته است و در این هفته با برگزاری برنامه‌هایی از کارگران و فعالان تولید در کشور و استان ها تجلیل می‌شود. 
امسال و همزمان با هفته کارگر، مراسمی برای گرامیداشت این قشر در استانداری مازندران برگزار شد و از کارگران و نیروهای کار خلاق و فعال واحدهای تولیدی و صنعتی استان تجلیل شد. مازندران 805 تشکل کارگری و کارفرمایی دارد که امسال 17 نفر از کارگران، گروه های کار و واحد های نمونه تجلیل شدند.
بنا به اعلام اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران به عنوان نهاد متولی امور کارگران و برگزار کننده این مراسم، کارگران و گروه‌های کار نمونه در بخش های صنعت ، کشاورزی ، خدمات شناسایی و معرفی شدند .

پیام مازند


در مسیر ارتقا از طریق تجربیات بومی
غلامرضا مرادی رباطی از نیروهای کار مرکز تحقیقات توتون تیرتاش واقع در گلوگاه استان مازندران است. او از جمله افرادی است که به عنوان کارگر نمونه سال استان در هفته کارگر از وی قدردانی شد.
مرادی رباطی کسب این عنوان را ماحصل اعمال راهکاری برای بازیافت و استفاده بهینه از پسماندهای توتون در این مرکز عنوان کرد و گفت : تا پیش از ارائه این طرح بازیافتی از سوی بنده تمامی پسماندهای توتون این شرکت در انبارها دپو می شد. 
وی ادامه داد : دپوی این پسماندها علاوه بر اتلاف هزینه موجب از دست رفتن فضاهای انبار شرکت برای طولانی مدت می شد به طوریکه مدتهای مدیدی این فضای انبارها قابلیت استفاده برای موارد دیگر نداشت و تنها پسماند توتون ها در آن قرار داشتند . 
مرادی رباطی که در زمینه شیمی عالی تحصیل کرده است، می گوید که با انجام کارهای تحقیقاتی به شیوه ای دست پیدا کرده است تا از طریق آن پسماند توتون به محصولات قابل عرضه به بازار تبدیل شود . 
وی گفت : با انجام فرایند شیمیایی بر روی پسماند توتون ، ماده ای تولید شد که خاصیت کنترل انگل "کَنه" در زنبورهای عسل را دارد در حالیکه تا پیش از این کنترل این انگل از طریق مواد شیمیایی وارداتی از کشورهای دیگر انجام می شد. 
مرادی رباطی افزود : با بدست آوردن این ماده ضدکنه زنبور عسل، علاوه بر عدم نیاز به استفاده از مواد شیمایی به عنوان آفت‌کش، بستری فراهم شد تا عسل طبیعی با کیفیت تری فراهم شود. 
وی همچنین از دیگر مزایای استفاده از این ماده بدست آمده از پسماند توتون را حذف خرید و وابستگی به کشورهای دیگر برای خرید آفت‌کش‌های شیمیایی عنوان کرد.
مرادی رباطی این نوع فعالیت ها و دستاوردهایش در شرکت را همان گام برداشتن در مسیر شعارهای سال رهبری و دغدغه ایشان در زمینه مسائل تولید ، خودکفایی و جهش تولید دانست و گفت : در کارها و اقداماتی که انجام داده ام به نوعی با استفاده از دانش بومی زمینه تولید محصولات داخلی را فراهم کرده ام . 

پیام مازند


باور توانمند بودن
مصطفی بازیار یکی دیگر از کارگران نمونه مازندران در سال جاری است که در شرکت مازرون فوم مازندران واقع در شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی کار می کند.
وی بعد از تحصیل در رشته دانشگاهی برق قدرت در این واحد صنعتی مازندران مشغول به کار شد و بنا به گفته خودش سعی کرد تا تجربیات و خلاقیت های دوران دانشجویی خود را با شرایط کاری در این محیط صنعتی منطبق کند و البته موفق نیز بود. 
او همانطور که در دوران تحصیل دانشگاهی خود توانست اختراع دستگاهی برای کنترل سرعت اتوماتیک به صورت هوشمند را به ثبت برساند پس از اشتغال در واحد صنعتی فوم مازندران نیز این مسیر ابداعات و خلاقیت ها را ادامه داد تا بتواند با اتکا بر دانش محصولاتی را تولید کند که از طریق آنها ضمن افزایش راندمان حین کار، زمینه ساز استقلال کشور از واردات این نوع ابزار شود. 
بازیار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ساخت لوازم و تجهیزات کاربردی مورد نیاز صنعتی توانستم در بخش هایی از صنعت وابستگی به کشورهای دیگر برای تامین این تجهیزات را از بین ببرم .
وی با اشاره به اختراع و ثبت تابلوی آتش نشانی افزود: در واحدهای تولیدی همچون کارخانه فوم مازندران که تولیدات و مشتقات فوم قابلیت اشتعال بالایی دارند، وجود این دستگاه باعث می شود در صورت حریق اطلاع رسانی ظرف مدت چند ثانیه انجام شود تا بموقع آتش خاموش گردد.
به گفته این کارگر نمونه مازندران با ایجاد و نصب تابلوی آتش نشانی، ضمن افزایش کار دستگاهها در این واحد تولیدی بالتبع زمینه ایمن سازی محیط کار و دلگرمی کارگران برای کار با کیفیت شده است.
وی همچنین گفت : پیش از این در برخی خطوط تولید کارخانه مجبور به استفاده از ماشین آلات وارداتی از کره جنوبی بودیم که متاسفانه چگونگی استفاده از آنها در اختیار کشور و کارخانه قرار داده نشده بود و این مساله باعث شد تا نتوانیم در چرخه کار از این ماشین آلات استفاده کنیم . 
بازیار افزود : اما با استفاده توان و علوم دانشگاهی توانستیم مدلی از این تجهیزات را تولید کنیم که هم اکنون در این کارخانه مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از همین تجهیزات باعث افزایش تولید شده که به همین منظور تعداد کارگران مشغول به کار در یک سالن از 15 به 45 نفر افزایش یافته است. 
این کارگر نمونه مازندران معتقد است که کارگران با استفاده از دانش بومی و توان خود می توانند در مسیر شعارهای سال رهبری که بر مبنای مسائل تولید ، اشتغال و اقتصادی است بسیار تاثیر گذار باشند .

پیام مازند


کرونا و تداوم خدمت رسانی
مریم ملک آرا که سابقه 18 سال فعالیت در شرکت آنتی بیوتیک سازی ساری را دارد امسال به عنوان یکی دیگر از کارگران نمونه مازندران معرفی شد. او در شرایط کرونایی برغم تهدیداتی این بیماری، بخاطر نوع کارش که با مساله درمان ارتباط داشت هیچگاه فعالیت خود را قطع نکرد.
ملک آرا گفت : در این مدت برخلاف دیگر مجموعه های تولیدی که با کاهش ساعت کار ، تعطیلی اجباری در برخی مواقع و یا فعالیت شیفتی نیروهای کار برای کنترل این بیماری برنامه ریزی کرده بودند، هیچگاه از حجم کار من و یا دیگر همکاران در این مجموعه تولید کننده دارو کاسته نشد و حتی افزایش نیز یافته بود.
وی این افزایش ساعات کاری را بخاطر تلاش مضاعف برای انجام بررسی های تحقیقاتی بمنظور دریافت و شناسایی داروهای موثر بر کرونا عنوان کرد و افزود: تعهد کاری و تعصب برای بومی سازی دستیابی به راهی برای درمان این بیماری باعث شد تا وقت و ساعت اداری از اختیار من و یا دیگر همکارانم خارج شود . 
به گفته این کارگر نمونه مازندران در این ایام توانستیم آنتی ویروسی به عنوان ضد ویروس کشف بکنیم که این دارو قادر به درمان مواردی از بیماری های و عوارض آنها نظیر تبخال می شود .
وی علت معرفی وی به عنوان کارگر نمونه امسال را ناشی از دستیابی به نتیجه مهم دانست و گفت : من و دیگر همکارانم امیدواریم به روش های درمان کرونا نیز دست یابیم تا این بیماری همه گیر از جهان رخت ببندد.
برچسب‌ها
کارگر رونق تولید جهش تولید مازندران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/205648/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

وضعیت جاده‌ها / انسداد محور چالوس به مدت 2 روز

جزئیات حمله به پایگاه «کالسو» در استان «بابِل» عراق

نقره داغ شدن متخلفان زمین خواری در عباس آباد

دستگیری 2 حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر

2 پروژه توسعه و مرمت آبگرم‌های شهرستان رامسر در دست اقدام است

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

آیین سنتی برف چال در مازندران

برپایی جمعه بازار دائمی صنایع‌دستی گلیج در بهشهر

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم/شهادت هفت فلسطینی+ فیلم

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی /دولت یک فرمانده اقتصادی ندارد

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

نجات جان چند نفر با اهدا عضو در بابل

جلوگیری از یک فاجعه در جنگل سکوتپه با دستور دادستان مرکز استان

جدال سنت و مدرنیته در شالیزار‌های مازندران | کشاورز سنتی می‌کارد و دلال مدرن می‌خورد

آیین سنتی ورف چال در مازندران

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم+ فیلم

وعده جدید درویش به پرسپولیسی‌ها

اطلاعیه تازه فراجا درباره طرح جنجالی نور: وضعیت حجاب مطلوب‌تر شده

محکومیت یک میلیارد ریالی سازنده کابینت به دلیل گرانفروشی

میزان مصرف برق صنایع در مازندران 180 مگاوات است

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

فوت گردشگر ناپدید شده در جنگل‌های ساری

اطلاعیه قطعی آب در شهرستان سوادکوه

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بابلسر، میزبان مسابقات کبدی نظامیان جهان

هشدار ASOIF نسبت به تضعیف جنبش المپیک با پرداخت پول

توزیع حدود 54 هزار تن کود شیمیایی

تداوم هوای گرم و آفتابی در مازندران

در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اطلاعیه مهم فراجا درباره حجاب

مازندران در صادرات لبنیات رتبه برتر کشور شد

وعده جدید مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان و کادر فنی

مسئول عراقی: حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود

پیروزی روحیه بخش نساجی مقابل تراکتور

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند

تغییر ساعت پخش خبر شبانگاهی سیمای مازندران

لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران

ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

طراحی و اجرای گچبری نور مخفی: راهنمای جامع