پیام مازند

آخرين مطالب

ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا به گردشگران کیش با هدف پیشگیری از خروج ارز و رونق گردشگری سلامت منطقه آزاد کیش

ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا به  گردشگران کیش با هدف پیشگیری از خروج ارز و رونق گردشگری سلامت
  بزرگنمايي:

پیام مازند - رایزنی‌ها برای ورود محموله ای حاوی یک میلیون دوز واکسن کرونا به جزیره کیش آغاز شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،جعفر آهنگران مدیرعامل این سازمان در جلسه ستاد اقداماتپیشگیرانه ویروس کرونا که عصر روز چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از اعضا انجمنکارآفرینان و سرمایه گذاران جزیره کیش با محوریت خرید واکسن کرونا برگزار شد گفت: امیدوارم این طرح با روحیه بالا و انگیزه مضاعف انجام شود و تلاش تمامی عزیزان در انجام این کار بسیار ستودنی است.
ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واردات واکسن کرونا به جزیره کیش اتفاق خوبی است که علاوه برآرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آنها موجب تقویت گردشگری سلامت هم خواهد بود.
وی افزود: این محموله در دو مرحله و به تعداد 500 هزار دوز در هر مرتبه وارد کیش می شود که برآورد مالی در حدود 260 میلیارد تومانداشته و هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانک‌ها رایزنی‌هایی خواهد شد.
آخوندی همچنین عنوان کرد: می‌توان از محل پیش فروش و پیش ثبت نام بخشی از هزینه اجرای طرح را پیش دریافت کرد.
سعید پورعلی معاونت فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه نور امید بسیار روشنی در خصوص اجرای موفق این طرح وجود دارد گفت: دوجلسه‌ در این خصوص برگزار شدکه مصوبه دومین جلسه در ١٥ اردیبهشت مکاتبه با وزیر بهداشت بود که در حال پیگیری است.
پورعلی با اشاره به این مورد که چند بحث برای توزیع واکسن در جزیره کیش وجود دارد گفت: مجوزها در این خصوص دریافت شده است و باید منابع مالی تامین و سپس ضمانت نامه های لازم برای ارسال این محموله به جزیره کیش و اعمال مدیریت توزیع آن در منطقهصادر شود.
چگونگی نام نویسی گردشگران علاقمند به دریافت وکسن از طریق سفر به کیش مقوله بعدی است که باید مباحثی چون قیمت گذاری،هماهنگی با بخش‌های گردشگری متقاضی و مشارکت با برخی از مجموعه‌هایی که در این امر همراهی خواهند کرد را مشخص کرد.
وی گفت:عملیات اجرایی در جزیره مرحله آخر است که باید در بعضی موارد ورود پیدا کرده و آمادگی لازم را داشته باشیم که در هر دوصورت. واکسیناسیون محلی و ویژه ساکنان و یا ارائه خدمات واکسیناسیون به گردشگران آمادگی اجرایی آن را داشته باشیم .
وی افزود: بحث تضامین مالی باید به صورت جدی دنبال شود و برای انجام فعالیت‌هایی در این خصوص تیم‌های مختلفی تشکیل شود.
پورعلی ادامه داد: از دکتر محمد حسینی مدیر مرکز کیش مدیفارم درخواست شد مذاکراتی با سازمان غذا و دارو برای دریافت واکسن کرونا انجام دهند.
دکتر مجید محمدحسینی، مدیرعامل شرکت داروسازی کیش مدیفارم در خصوص نحوه خرید و واردات واکسن کرونا عنوان کرد: اگرچه ماپیگیر این مورد بودیم اما بانیان اصلی این امر سرمایه گذارانی بودند که در این جمع حضور دارند و همچنین حمایت‌های دکتر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مثمر ثمر بود و ما ابزاری برای پیشبرد این کار بودیم.
محمد حسینی با تشریح روند کار پیگیری در این مورد گفت: پیدا کردن منابع معتبر در خصوص تامین واکسن به خصوص با توجه به شرایط حادی که در جامعه وجود دارد که دکتر رضانیا و دکتر نادعلی با این شرایط آشنایی بیشتری دارند و از طرفی هم الزاماتی کهوزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای واردات از بخش خصوصی دارند باید رعایت شده و پیگیری‌های لازم در این خصوص درچهارچوب خاصی دنبال شود.
وی ادامه داد: با توجه به مشخص نبودن سیاست‌ها در ابتدای کار، و تقلیل منابع اعلامی از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از 4 به دو منبع و امکانات محدود این دو منبع به خصوص بعد از بروز موج های مکرر شیوع کرونا در بسیاری از کشورها ، درحال حاضر شرکت ها در چهارچوب کووکس به تعهدات خود عمل و بخشی را نیز وارد بازارهای خاصی می‌کنند.
افزود: به بازار ایران نیز نگاه ویژه‌ای دارند و این از آن جهت است که آمار و ارقام را داشته و چگونگی توزیع و واردات واکسن را دنبال می‌کنند.
مدیر عامل شرکت کیش مدیفارم با بیان این نکته که موارد را در سازمان غذا و دارو ثبت و با حمایت دوستان با وزارت بهداشت مکاتبه شده گفت : پس از طی این مراحل مجوز اولیه را دریافت کردیم. در هفته گذشته نیز با جدیت تمام پیگیر مراحل ثبت و طی کردن راه‌هایی برای ثبت سفارش، تخصیص ارز و بحث واردات واکسن شدیم.
وی با نتیجه بخش خواندن تلاش جمعی در انجام این مراحل گفت: با تلاش گروهی موفق به دریافت مجوز شدیم و اکنون در مرحله زمینه سازی برای سرمایه گذاری هستیم.
محمد حسینی اظهار داشت : خوشبختانه در بحث واکسن کرونا طی هفته گذشته اتفاقات خوبی در سطح جهانی رخ داد و شرکت‌های خارجی نیز تسهیلات بیشتری در این خصوص ارائه دادند و با تغییرات چشمگیری که در قیمت محصولات رخ داد کمک بسیار خوبی برای ما خواهد بود که با شرایط جدید پیگیری‌های لازم را انجام دهیم .
وی با بیان اینکه تاکنون سند مکتوبی در اختیار ما قرار نگرفته گفت: امیدواریم با طی مراحل ثبت در چند هفته آینده امکان انجام مراحل بانکی و ارزی مهیا شده و بحث واردات واکسن دنبال شود.
وی توزیع مناسب واکسن در کیش و اعمال یک روش مدیریتی کارآمد را یک نکته کلیدی برای اجرای موفق طرح خواند .
محسن قریب مدیرعامل انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران کیش نیز گفت: نکته‌ حائز اهمیت ورود به این موضوع این است که دولت روشی برای توزیع واکسن در کشور دارد و چون در کشور ما زمانبندی این موضوع نسبت به سایر کشورها عقب تر بود بسیاری ازهموطنان ما تصمیم گرفتند که برای انجام واکسیناسیون به خارج از کشور سفر کنند که همیًن امر انگیزه‌ای را ایجاد کرد تا در کیش اینکار انجام شود و با مجوزی که از سوی دولت صادر شد به سرعت پیگیری‌های لازم انجام شد.
وی با بیان سه هدف عمده برای انجام این فعالیت تصریح کرد: هدف اول ما این بود که اگر بتوانیم تعدادی واکسن در جزیره کیش برایافرادی که در قالب تورهای سلامت به کیش سفر می‌کنند تهیه کنیم بار دولت را تا حدودی کاهش داده و یک هدف عام برای کشور و دولت را در پیش گرفته ایم. هدف دوم ما معطوف به ایرانیانی بود که فقط برای تزریق واکسن به خارج از کشور سفر می‌کردند که با این کار ازخروج ارز از کشور جلوگیری یه عمل خواهد آمد و سومین و مهم ترین هدف ما این بود که با این کار موجب رونق گردشگری و تورهای سلامت درکیش شویم.
وی ادامه داد: شرکت مدیفارم کیش به لحاظ صلاحیت حرفه ای در این کار انتخاب و در گام اول مجوز تهیه 1 میلیون دوزواکسن آستارزنکا از کشور ترکیه گرفته شد و پس از آن مجوز وزارت بهداشت با همکاری و مساعدت دکتر آهنگران دریافت شد که با این مرحله امتیاز ویژه‌ای برای واردات این تعداد واکسن در اختیار داریم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/206939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

ساخت 11هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران

30 دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور