پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

آژیر خطر در معادن مازندران/ کارگران مشغول کار هستند مقالات

آژیر خطر در معادن مازندران/ کارگران مشغول کار هستند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - بیش از سه هزار کارگر در معادن ناایمن مازندران کار می‌کنند می کنند و هر لحظه خطر بروز حادثه‌ای نظیر یورت و طرزه جان آنان را تهدید می‌کند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: از مجموع 250 معدن استان مازندران، 50 معدن زغال سنگ بوده که تنها 32 معدن فعال و بیشتر این معادن ناایمن و خطرزا هستند.
از مجموع کارگران معادن هزار و 500 نفر در تونل‌های زغال سنگ و در اعماق زمین کار می‌کنند و بیشتر این معادن غیرایمن و غیراستاندارد هستند و هر لحظه احتمال بروز حوادثی نظیر یورت و طرزه وجود دارد.
ارتقای دانش ایمنی، آشنایی با مبانی ایمنی، افزایش تمرکز در کارگاه‌های پرخطر، کاهش خطرات ناشی از حوادث از جمله الزامی است که در فعالیت‌های معدنکاری باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر 50 معدن زغال سنگ در استان دارای مجوز هستند و ایمنی این معادن مطالبه کارگران و مردم مناطق مختلف مازندران است تا از تکرار حوادثی نظیر یورت و طرزه جلوگیری شود.
جعفر خطی مسئول شورای هماهنگی بیمه در مازندران با بیان اینکه بیمه مسئولیت در گذشته نه چندان دور مورد توجه قرار نمی‌گیرد، افزود: مسئولیت کارفرما برابر اشخاص ثالث و کارگران از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پیام مازند


وی با اشاره به اهمیت کار معدنکاری و ضرورت تأمین ایمنی در این واحدها یادآور شد: 60 درصد کارفرمایان دارای بیمه مسئولت هستند و استقبال واحدهای معدنی از این نوع بیمه‌ها بیشتر است و به دلیل حساسیت کار معدن، تقاضا برای بیمه مسئولیت وجود دارد.
وی با عنوان اینکه در بیمه مسئولیت حوزه معدن پنج نوع خدمت مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: باید به مسئولیت بیمه‌ای در واحدهای معدنی توجه ویژه ای کرد.
معادن مازندران ناایمن هستند
غیرایمن بودن معادن مازندران و فعالیت شمار قابل توجهی در این واحدها، ضرورت توجه به ایمنی کارگاه‌ها را در این واحدهای پرخطر الزامی می‌سازد، مجتبی مرتضوی رئیس سازمان نظام مهندسی معادن مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت ایمنی معادن استان افزود: با توجه به خطرزا بودن معادن زغال سنگ متأسفانه با مشکل عدم ایمنی در این معادن روبرو هستیم.
وی با بیان اینکه وضعیت معادن استان خوب نیست، گفت: متأسفانه وقتی اتفاقی رخ می‌دهد مسئولان و دست اندرکاران تلاش می‌کنند به اقداماتی دست زنند و پس از مدتی فراموش می‌شود.
وی با عنوان اینکه متولی معدن سازمان صمت است، تصریح کرد: با اینکه معادن روباز و زیرزمینی وضعیت ایمنی خوبی ندارند و توسط مسئولان فنی و ایمنی، اعلام خطر شده است.
مرتضوی با اظهار اینکه اقدامات لازم طبق آئین نامه‌ها برای ایمنی معادن صورت نمی‌گیرد، گفت: باید بخشی از درآمد معادن صرف ایمنی شود و بروز حادثه دلخراشی می‌تواند فاجعه ایجاد کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن مازندران با عنوان اینکه نشانه‌های بروز حوادثی نظیر یورت و طرزه دیده می‌شود، گفت: در برخی معادن کارگران زیادی مشغول کار هستند و وضعیت نگران کننده است.

پیام مازند


بازرسی از معادن پرخطر برای کاهش حوادث از جمله برنامه‌های راهبردی اداره تعاون به شمار می‌رود و کامران اصغری مدیرکل تعاون مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشدید بازرسی‌ها توسط بازرسان از معادن اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته و بازرسی‌ها منجر به کاهش 50 درصدی بروز حوادث شده است.
وی با تاکید بر توجه به موازین ایمنی در معادن افزود: وضعیت گازسنجی ، ایمنی تونل‌ها، نحوه هوادهی از جمله مسائلی است که در معادن باید مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد تا از بروز حوادث جلوگیری شود.
وضعیت گازسنجی ، ایمنی تونل‌ها، نحوه هوادهی از جمله مسائلی است که در معادن باید مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد تا از بروز حوادث جلوگیری شود
در حال حاضر ظرفیت استخراج معادن مازندران 22.5 میلیون تن بوده که سهم ذغال سنگ از آن 750 هزار تن است، فعال سازی معادن راکد و ایمنی آن جزو برنامه‌ها در مازندران قرار دارد. حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه معادن استان تجهیز و نوسازی می‌شود، افزود: در حال حاضر حدود سه هزار نفر در 105 واحد معدنی فعال استان مشغول کار و فعالیت هستند.
وی با تاکید بر رفع موانع فراروی بخش معدن و تولید اظهار داشت: ایمنی معادن مسئله مهمی است و باید برای پیشگیری از حوادث به ایمن سازی و ارتقای آن توجه اساسی کرد.
از مجموع معادن زغال سنگ، پنج واحد معدنی در سوادکوه فعالیت دارند که جزو بزرگترین معادن استان به شمار می‌روند و بیش از هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. طرح توسعه و ایمن سازی این معادن با حضور سرمایه گذاران در این معادن آغاز شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/207134/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد