پیام مازند

آخرين مطالب

معصومه ابتکار: مهارت «نه» گفتن باید در محیط خانواده آموزش داده شود معاونت امور زنان و خانواده

معصومه ابتکار: مهارت «نه» گفتن باید در محیط خانواده آموزش داده شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - دوازدهمین نشست شورای راهبری طرح گفتگوی ملی خانواده با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و نمایندگان دستگاه های دولتی، غیردولتی و موسسات دانشگاهی به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد.

دوازدهمین نشست شورای راهبری طرح گفتگوی ملی خانواده با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و نمایندگان دستگاه های دولتی، غیردولتی و موسسات دانشگاهی به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد. در این جلسه معاون رییس جمهور اظهار داشت: جهت انتخاب هم پیمانانمان در طرح های بزرگ ملی تلاش می کنیم با سازمان های مردم نهاد، انجمن های علمی و گروه هایی کار کنیم که علاوه بر پشتوانه قوی علمی و تجربی، انگیزه ای معنوی و فراتر از کار اداری داشته باشند تا این طرح ها را در سطحی عالی تبدیل به جریان فراگیر ملی کنیم.
ابتکار با اشاره به تولید مجموعه پادکست هایی که با حمایت معاونت زنان و خانواده تولید شده، افزود: این پادکست ها می تواند سرمایه ای خوب و قابلیت استفاده برای عموم جامعه در مسائل مرتبط با خانواده داشته باشد
و در بحث انتقال تجربیات اهمیت زیادی دارد.
وی ضمن اشاره به همکاری مشترک معاونت با ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: توجه به مهارت گفتگو و اختلالات ناشی از فقدان مهارت های ارتباطی در جامعه هدف اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل بر لزوم آموزش مهارت های گفتگو به خانواده های در معرض اعتیاد تاکید داریم.
معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: قدرت و مهارت «نه» گفتن را باید در داخل خانواده و با توجه به مهارت های ارتباطی، آموزش داد و تقویت کرد.
سوسن باستانی معاون بررسی های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در این جلسه با اشاره به طرح های مشترک معاونت با دستگاه های دولتی و غیر دولتی گفت: «طرح گفتگوی ملی خانواده» با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران، «طرح گفتگوی بین نسلی» با همکاری انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات، «طرح سفیران فرهنگی گفتگو» با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «طرح مهارت آموزی خانواده ها» با همکاری وزارت آموزش و پرورش، طرح کشف الگوهای ارتباطی در روابط زوجین با همکاری موسسه رحمان و طرح های «بهار در خانه» و «در خانه بمانیم» با همکاری سازمان های مردم نهاد و کانون گفتگوی امام موسی صدر از جمله این پروژه های مشترک است که همه با توجه به فراگیری بحث اختلال ارتباط در خانواده و با هدف گفتگو در خانواده و کاهش مشکلات موجود در این زمینه طراحی و اجرا شده است.
وی با بیان اینکه طی یک سال و نیم اخیر و با توجه به پاندمی کرونا تلاش کرده ایم که برنامه های بهتری برای خانواده ها در این دوران داشته باشیم، گفت: خانواده هایی که یکی از اعضای آنها اعتیاد دارد در برنامه ریزی های جدید در اولویت قرار گرفته اند.
خانم حسینی از موسسه رحمان نیز در این جلسه وبیناری با اشاره به طرح مشترک با معاونت که مطالعه،کشف و شناسایی الگوهای مدیریت ارتباط در میان همسران ایرانی طبقه متوسط را در بر می گیرد، گفت: مواردی از قبیل جر و بحث، خشونت خانگی، قطع ارتباط، پررنگ شدن حضور افراد در فضای مجازی و کمرنگ شدن ارتباط میان اعضای خانواده از جمله مشکلات رایج در حوزه خانواده بوده و در این میان توانایی مدیریت ارتباط میان زوجین از اهمیت بالایی برخوردار است تا از این طریق و با حل مسائل بتوانند زندگی موفقی داشته باشند.
عباس کاظمی مدیر علمی طرح گفتگوی بین نسلی در جامعه ایران با بیان اینکه یکی از بهترین رخدادها در حوزه به کارگیری فناوری های نوین به منظور اثرگذاری بر تغییرات فرهنگی و تسهیل روابط اجتماعی اقدام مشترکی است که تحت عنوان رادیو نسل از سوی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده صورت گرفته، افزود:
موضوع اصلی در رادیو نسل، درک و فهم مناقشات نسلی است و برای تهیه این پادکست‌ها، گفتگوهای جمعی میان برخی از متولدین دهه‌های 40 تا 80 ترتیب داده‌ شده است و رادیو نسل مجموعه پادکست های روایتگر داستان نسل‌هاست.
آقای شاه حسینی نماینده کانون گفتگوی امام موسی صدر نیز با بیان اینکه تاکنون در چند بخش با معاونت زنان و خانواده همکاری داشته ایم، افزود:
برگزاری کارگاه های آموزشی، طرح بهار در خانه و گفتگو در خانه از جمله این برنامه‌هاست که در آنها تمرکز فعالیت های ما روی تقویت دیالوگ و تبدیل آموخته های مخاطبین به مهارت است.
در این جلسه سیامک زند رضوی نماینده انجمن جامعه شناسی ایران نیز گزارش سه تفاهم نامه گفتگی ملی خانواده که با همکاری معاونت زنان و خانواده به اجرا در آمده را ارائه کرد.
سوسن باستانی معاون بررسی های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، زهرا جواهریان معاون هماهنگی و برنامه ریزی، لیلا فلاحتی مدیر کل امور بین الملل، حبیب الله فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سیامک زند رضوی مجری طرح گفتگوی ملی خانواده، عباس کاظمی مدیر علمی طرح گفتگوی بین نسلی در جامعه ایران، خانم خلیلوند مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده، زهرا پناهی روا مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، دکتر صفاری نیا مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آقای شاه حسینی نماینده موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر، خانم موسوی نماینده موسسه رحمان، خانم ابراهیمی از مجریان طرح پیمایش ملی خانواده و خانم شکربیگی دبیر کارگروه خانواده سالم حضور داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/207963/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است