پیام مازند

آخرين مطالب

رونمایی از 7 برنامه راهبردی مالی شهرداری در سال 1400

مطالبات شهرداری از محل عوارض پایدار؛ 22 هزار میلیارد تومان شهرداری تهران

مطالبات شهرداری از محل عوارض پایدار؛ 22 هزار میلیارد تومان
  بزرگنمايي:

پیام مازند - شهر: کل مطالبات شهرداری در قالب سه آیتم عوارض پایدار، شامل؛ عوارض نوسازی، بهای خدمات مدیریت پسماند، عوارض غیر مسکونی و بهای خدمات مدیریت پسماند غیر مسکونی و عوارض شهر سازی در مجموع به مبلغ 22 هزار و 700 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، از هفت برنامه شهرداری در بخش مالیه برای امسال خبر داد و افزود: مدیریت بر منابع با رویکرد کاهش هزینه‌ها، انجام اقدامات اجرایی برای تحقق بودجه 1400 بر مبنای تجربه سال 1399 در فضای کرونا و رکود تورمی، ارتقاء سیستم وصولی درآمدهای پایدار با اولویت فیش‌های انبوه) کدهای 4 گانه و عوارض خودرو و استمرار رشد وصولی‌ها، تعیین تکلیف لوایح مالیات بر ارزش افزوده و درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی (تصویب مفاد جایگزین ایرادات شورای نگهبان به انواع درآمدی دوگانه مذکور)، هوشمندسازی سامانه‌های مالی و اقتصاد شهری، انتشار اوراق مشارکت و تامین منابع مالی پروژه‌ها و عرضه سهام موسسه همشهری و شرکت شهروند در فرابورس، هفت راهبرد برای امسال است.
امامی در توضیح مدیریت منابع و مصارف، گفت: عملکرد درآمدی شهرداری تهران در سال‌های 1396 تا 1399 نشان می‌دهد، سهم درآمدهای پایدار افزایش پیدا کرده به طوری که مثلا در سال 1396، از درآمد 15 هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری سه هزار و 500 میلیارد تومان سهم درآمدهای پایدار بوده و این رقم در سال 1399، با در نظر گفتن درآمد 26 هزار میلیارد تومانی به هفت هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.
معاون شهردار تهران به اقدامات قانونی در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران اشاره کرد و توضیح داد: حفظ، برقراری و دریافت سهم متناسب از منابع ملی موجود و جدید بخشی از این اقدامات است. در سال گذشته نیز مواردی مانند مصوبه بسته محرک درشرایط سخت اقتصادی و نیز درشرایط بحرانی ناشی ازگسترش ویروس کرونا) منجر به کسب درآمد یک هزار میلیارد تومانی برای شهرداری تهران شد.
به گفته امامی؛ در خصوص مطالبات مدیریت شهری از دولت، دستگاه‌های دولتی و سایر ارگان‌ها برای نخستین بار در سال 97 به صورت منسجم و در قالب یک کارگروه انجام پذیرفت و در این ارتباط بیش از 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات احصاء و شناسایی شد.
او گفت: کل مطالبات شهرداری در قالب سه آیتم عوارض پایدار، شامل؛ عوارض نوسازی، بهای خدمات مدیریت پسماند، عوارض غیر مسکونی و بهای خدمات مدیریت پسماند غیر مسکونی و عوارض شهر سازی در مجموع به مبلغ 22 هزار و 700 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
به گفته معاون شهردار تهران؛ همچنین بابت جرایم رانندگی، طرح کاهش آلودگی هوا، بافت فرسوده، یارانه بلیط اتوبوس و مترو، مبلغ چهار هزار و400 میلیارد تومان و در حدود 3 هزار میلیارد تومان از ارگان های نظامی شناسایی شده، ( البته در مرحله تعیین قیمت کارشناسی است) که جمع کل آن 30 هزار میلیارد تومان است.
امامی ادامه داد: نکته مهم آن است که این مبالغ تا پایان آذر سال 99 است که قطعا در پایان سال مالی و ثبت آن در سیستم مالی، این مبالغ افزایش خواهد یافت.
معاون شهردار تهران، افزود: در ادامه این روند تا پایان سال 97 در قالب اوراق تسویه خزانه نوع 1 و نوع 2 ،اسناد خزانه اسلامی بیش از سه هزار میلیارد تومان و در سال 98 بیش از هزار و هشتصد و پنجاه و دو میلیارد تومان (1852 میلیارد تومان) و در سال 99 بالغ بر مبلغ پانصد و نود و شش میلیارد تومان (596 میلیارد تومان ) در قالب تسویه مطالبات با بدهی شهرداری به بانک ها و وزارت دارایی تسویه و تهاتر شد؛ که در مجموع بالغ بر 5 هزار و پانصد و میلیارد تومان با احتساب مبالغ نقدی دریافت شده از دستگاههای دولتی مورد تسویه و تهاتر قرار گرفته است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، ارسال تمامی پرونده‌های شرکت‌های هواپیمایی به کمیسیون ماده 77 پس از صدور اخطار و پیش آگهی به آن شرکت‌ها، برای بررسی و پیگیری بدهی عوارض معوقه پنج درصد فروش صندلی‌های پروازی آن شرکت‌ها در سال‌های 1396 تا 1399، شناسایی و ثبت مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد تومان بابت 60 درصد جرائم راهنمایی ورانندگی از سال 1358 تا 1398 و شناسایی و ثبت مبلغ یک میلیارد تومان بابت طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا از سال 1397 تا 1398 را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تسویه دیون با دولت عنوان کرد. 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/212033/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است