پیام مازند

آخرين مطالب

همتی : نگاه سیاسی و نبود راهبرد ملی مانع توسعه استان‌ها است سياسي

همتی : نگاه سیاسی و نبود راهبرد ملی مانع توسعه استان‌ها است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- عبدالناصر همتی یکی از هفت نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در نخستین برنامه اعلام دیدگاه‌هایش از شبکه های رادیویی و تلویزیونی استانی که به مازندران اختصاص داشت ، گفت که نگاه سیاسی و نبود راهبرد ملی مانع توسعه استان‌های کشور از جمله مازندران شده است.

به گزارش ایرنا ، بر اساس برنامه زمان بندی شده هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر شرکت در برنامه های کشوری صدا و سیما ، از امروز 19 خرداد تا 25 همین ماه دیدگاه های خود را از طریق شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی محلی با شهروندان استان های مختلف کشور در میان می گذارند.
همتی در آغاز گفت و گوی استانی با مردم مازندران ، جان باختن تعدادی از شهروندان استان بر اثر بیماری کووید 19 را تسلیت گفت و اظهار داشت : مهم ترین مساله ای که ابتدا باید به آن توجه شود مساله کرونا و جانباختگان است ؛ موضوعی که حتی نتوانسته ایم برای عزیزان خود مراسم سوگواری بگیریم و من از این بابت به همه شما عزیزان در این استان تسلیت عرض می کنم.
وی افزود : امیدواریم در مسئولیت خود در ریاست جمهوری آینده در اولین فرصت واکسیناسیون سریع و عادلانه را دنبال و حداکثر تا سه ماه این بلیه را از سر مردم عزیز کشورمان کوتاه کنم.
چرا حضور یافتم ؟
همتی سپس علت حضورش در رقابت انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را به عنوان نامزد تشریح کرد و علت مهم آن را نگرانی از شرایط اقتصادی کشور دانست.
وی گفت : شرایط اقصتادی کشور مطلوب نیست. من فکر کردم اگر ما این روندی را که الان وجود دارد ، ادامه بدهیم ممکن است نتایج بدتری را شاهد باشیم.
او افزود : اقشار مختلف در تمام استان ها گرفتار بیکاری و تامین معیشت هستند. رفاه و آسایش زندگی آنان تحت تاثیر تحریم های ظالمانه و فشار حداکثری به مرحله نامطلوبی رسیده است ، پس تغییر ریل در اقتصاد کشور و یا بازنگری در نحوه نگرش به اداره جامعه ،اولویت من است.
این نامزد ریاست جمهوری با طرح این موضوع که شما مردم « ممکن است سئوال کنید که چه کار می توانم بکنم ؟ » ، پاسخ داد : من فکر می کنم که مشکل اصلی کشور این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده است و این وضعیت سبب شد تا نتوانیم از پتانسیل استان استفاده و ارتباط منطقی بین استان ها برقرار کنیم.
همتی گفت : علت این است که نگراش اقتصادی در بین مسئولان کم است زیرا در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است و طراحی های اقتصادی برای بهبود اقتصاد مردم است ، پس معتقدم هر اقدامی که در کشور انجام می شود نهایت آن باید رسیدن منفعت به جیب مردم باشد .
وی افزود : اگر قرار باشد سیاست هایی را عملی کنیم و اقداماتی را در دولت انجام بدهیم که نهایتش فقر مردم باشد ، این توفیق نیست. یعنی منظور مردم در رای دادن این نیست که اقداماتی را انجام بدهیم که در نهایت آنان فقیر تر و از نظر اجتماعی و سیاسی محدوتر شوند. این که مطلوب مردم نیست و به نظرم باید تجدید نظر در نحوه اداره کشور صورت گیرد.

پیام مازند


استفاده از 40 سال تجربه برای چهار سال
همتی پشتوانه ورودش به رقابت انتخابات ریاست جمهوری را برخورداری از 40 سال تجربه اقتصادی برشمرد و گفت : علت این که من وارد شدم این است که در طول 40 سال گذشته تمام مسایل اقتصادی کشور را زیر نظر داشتم و در بنگاه های بزرگ از جمله آخرین آن بانک مرکزی را اداره کردم و بر مسایل و تنگناهای بین الملی اقتصادی نیز اشراف دارم. یعنی به اطلاعات مربوط به شاخص های اقتصادی آگاه هستم و گیرهای اقتصادی کشور را نیز می دانم. بنابراین فکر می کنم در آخرین فرصت باقی مانده با هدف این که اصلاح اقتصاد را از دست ندهیم وارد این عرصه شدم و تاکید کردم که من فقط چهار سال رییس جمهوری باشم.
وی با تاکید بر این که برای یک دوره چهار ساله ریاست جمهوری وارد میدان شده است ، علت آن را کنار گذاشتن محافظه کاری برای حضور در دوره چهار ساله دوم دانست و توضیح داد : خیلی از روسای جمهوری که آمده اند تا در چهار سال اول ، اصلاحات اقتصادی را در مسیر درست بیندازند ، به خاطر محافظه کاری چهار سال دوم با هدف گرفتن رای مردم ، اقدامات اساسی برای کشور صورت نمی دهند و به همین دلیل من گفتم من چهار سال می آیم تا به صورت واقعی در صحنه بتوانیم اقدامات مهم اقتصادی را انجام بدهم.
این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد : در استان ها مشکل جدی داریم ؛ یعنی راهبرد برای توسعه اقتصادی استان ها نداریم. هر استان دارای ویژگی قومی ، فرهنگی ، منابع و ویژگی های آب و هوایی خاص خودش است. نزدیگی به دریا ، همسایگان خارحی ، غربی و شرقی هر کدام یک ویژگی دارند.پس چاره ای نداریم تا بتوانیم این کلکسیونی از مشکلات را که به خاطر نگاه متمرکز در اداره کشور وجود دارد ف بتدریج برداریم.
همتی گفت : واقعیت این است که وقتی ما متمرکز می شویم در شهر بزرگ تهران و حتی شهای بزرگ ، عملا شهرهای دیگر به حاشیه تبدیل می شوند و اتفاقی که حاشیه شهرها وجود دارد و در روستاها. شهرهای کوچک خالی از سکنه می شوند. 
غلبه نگاه اقتصادی بر سیاسی ؛ اولویت اول
این نامزد ریاست جمهوری با اظهار این که اولویت اولش این است که تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی در استان ها غلبه کند ، اظهار داشت : یعنی باید نگاه سیاسی بین استان ها را برداریم و نگاه ها را اقتصادی کنیم . وقتی نگاه سیاسی شود ، یعنی امینتی می شود. یکی از معضلات استان ها این است که از مرکز به استان ها سیاسی نگاه می شود ، پس طبیعی است که راه حل نیز بییشتر با دید امنیتی و در واقع متمرکز و بر مبنای تصمیمات مرکز عملی می شود.
وی تاکید کرد : ما اگر در واقع توسعه استان ها را می خواهیم ، باید در راهبردهای کلان ویژگی هر استان را مورد توجه قرار بدهیم. من برنامه ای دارم که هر سه ماه یک بار جلسه ای را با نخبگان هر استان داشته باشم ؛ یعنی با جوانان و کسانی که تعیین کننده در استان هستند جلسه و تصمیم گیری کنم تا بتدریج توسعه استان شکل بگیرد.
همتی گفت : استان های ما پستانسیل های بسیار قوی برای پیشرفت دارند. ما باید ببینیم که مشکل بیکاری استان چیست ؟ ما از همه این ها اطلاع داریم و می دانم استان شما (مازندران) چه ویژگی هایی و چه موانعی برای پیشرفت دارد و جتی می دانم چه کسانی جلوی پیشرفت استان را می گیرند.ما نباید اجازه دهیم که یک عده یا باندهایی در مرکز و تهران استان ها را اداره کنند. استان ها باید توسط خود مردم استان و نخبگان استان و بر مبنای شایسته سالاری اداره شوند.
وی با اظهار این که مسایل قومی ، فرهنگی و مذهبی هر استان نباید مانعی برای تصدی افراد شایسته استان جهت اداره آن باشد ، تاکید کرد : معنایی ندارد وقتی که در استان افراد نخبه و توانایی که مردم به آنان اعتماد دارند ، وجود دارند ، ما بخواهیم از جای دیگر افرادی را بفرستیم.
همتی بر ضرورت داشتن راهبرد کلی توسعه متوازن برای استان ها تاکید کرد و گفت : اکنون در تمامی استان های کشور بویژه استان های مرزی دارای مشکل اساسی هستیم. هر چقدر از مرکز کشور دور می شویم میزان توسعه یافتگی آن استان کاهش می یاید.این مشکل را با مسیر آمایش سرزمینی و توجه به ویژگی های همان استان حل می کنیم.

پیام مازند


ناکارآمدی سیاست جذب گردشگر
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از ویژگی های کشور را برخورداری از چهار فصل کامل برای جذب گردشگر دانست و گفت : کشور ما چهار فصل است و هر یک از استان ویژگی خاصی برای جذب توریست دارند ولی سیاست جذب توریست ناکارآمد است و با توجه به شرایط افزایش قیمت ارز ، جذابیت سفر به کشور با هدف دیدن طبیعت ، میراث فرهنگی و مذهبی برای خارجی ها دوچندان شده است. بنا بر این پس از انجام واکسیناسیون سریع کرونا در استان ها ، طرح های اولویت دار در حوزه گردشگری و جذب توریست را عملیاتی می کنم.
وی افزود : برای جذب توریست نیز باید ساده سازی و سختگیری های گردشگری را کم کنیم تا بتواینم از ناحیه ورود توریست به استان اشتغال را برنامه ریزی کنیم . باید توجه کنیم که سیاست ساده نگاه کردن به مسایل توریست ها می تواند برای استان درآمد و رفاه و آسیایش بیاورد .
همتی با اظهار این که اکنون سرمایه گذاری زیادی در بومگردی خیلی استان های کشور انجام شده است و در حال توسعه است ، گفت : می توانیم با اولویت دادن به این حوزه و با حمایت سیستم بانکی و مالی شاهد گسترش بومگردی در استان ها باشیم.
چرا بیکاری ؟
این نامزد ریاست جمهوری با اظهار این که استان مازندران ویژگی های خاص خودش را دارد ولی مسایل بیکاری مشکل مشترک همه استان ها است ، این پرسش را مطرح کرد که « چرا بیکاری به وجود آمده است ؟ » و پاسخ داد : یک بخشی به خاطر راهبردها است یعنی نگاه به استان ها سیاسی و امنیتی بوده است ، بنا بر این نگاه به استان ها باید بر مبنای تمرکز زدایی تصمیم سازی و تصمیم گیری در داخل استان ها باشد. با این روش توجه به مسایل اقتصادی استان بیشتر می شود.
وی افزود : در یک دهه اخیر رشد اقتصادی کشور به خاطر مسایل مختلف که عمده آن تحریم بود و سبب کاهش منابع برای توسعه کشور شد ، سالانه به طور میانگین در حد نیم درصد بوده است. این یعنی در 10 سال گذشته ما حدود پنج درصد رشد اقتصادی و افزایش ثروت داشتیم و کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای دنیا از نظر پیشرفت و ثروت آفرینی رشد قابل توجهی نکرده است و سفره مردم بسیار کوچک شده است ، علت آن هم نبود اشتغال کافی در استان ها است .اگر بتوانیم بیکاری را به عنوان معضل اساسی مورد توجه قرار دهیم می توانیم با توانمند سازی اقشار محروم استان به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.
افزایش حداقل دستمزد به 65 میلیون ریال
همتی یکی دیگر از مشکلات اساسی کشور را درست اجرا نشدن طرح هدفمندی یارانه ها عنوان کرد و گفت : دهک های یک، دو و سه فقیرترین دهک های جامعه هستند که یارانه بیگر هستند ولی همان میزانی یارانه دریافت می کنند که دهک های بالا می گیرند و این به هیچ عنوان عادلانه نیست و باید اصلاح شود.
وی بر لزوم افزایش حداقل دستمزدها در کشور تاکید و از آن به عنوان یکی از برنامه های دولتش یاد کرد و افزود : در این صورت قدرت خرید مردم در شهرها و روستاها افزایش می یابد. افزایش قدرت خرید مردم می‌تواند بخشی از طریق افزایش حداقل دستمزد و بخشی دیگر نیز از طریق اهدای کارت اعتباری برای خرید کالا صورت گیرد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت : با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، قصد دارم حداقل دستمزد را به 65 میلیون ریال افزایش دهم تا از این طریق مشکلات موجود رفع شود.
وی با اظهار این که برای توانمندسازی اقشار کم درآمد در استان‌ها ، دو راهبرد اساسی یکی اصلاح دستمزد و افزایش قدرت خرید مردم را با اجرای طرح‌های مختلف محقق خواهد کرد ، اظهار داشت : البته عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها هم از طرح‌های مهم در دولت من خواهد بود . پرداخت یارانه باید روی دهک های اول و تا سوم را که از نظر معیشتی در فشار هستند، متمرکز شود.
همتی گفت : باید بپذیریم که در هر استانی به رغم اختلافات قومی و قبلیه ای و مذهبی ، اعطای مسوولیت باید بر اساس شایسته سالاری خود مردم و نخبگان همان استان صورت گیرد و استان بر اساس لیاقت و شایسته سالاری افراد همان منطقه اداره شود.
وی افزود :در صورت ریل گذاری صحیح و استفاده اصولی از جاده ابریشم و جاده کتان به عنوان کریدور شمال به جنوب از چهار محور مواصلاتی می توان برای ارتباط استان ها با یکدیگر بهره برد و این امر در قالب یک شاهراه بین المللی به توسعه استان و کشور کمک شایانی می کند.

پیام مازند


کشاورزی و خرید تضمینی با قیمت روز
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین به موضوع کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی کشور بویژه استان مازندران اشاره کرد و گفت : بخش زیادی از مردم مازندران در روستاها به کشاروزی اشتغال دارند ولی به علت برخی سیاست های نادرست دچار مشکلات جدی هستند.
وی بر لزوم اصلاح قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم و برنج تاکید کرد و افزود : مشکل این است که به خاطر برخی تصمیم گیری های نادرست، به جای اینکه خرید تضمینی باشد ، قیمت تضمینی است و قیمت پایین محصولات انگیزه فروش محصولات کشاورزی را کاهش می دهد ، در حالی که قیمت محصولات باید بر اساس قیمت روز تعیین شود.
همتی تامین نهاده‌های کشاورزی را یکی از مشکلات فراروی فعالان این عرصه توصیف و بر لزوم ساماندهی آن تاکید کرد و گفت : در ارتباط با بقیه محصولات کشاورزی باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا واسطه ها و دلالان نتوانند با قیمت ناچیز محصولات را پیش خرید و در مواقع لازم با چندین برابر قیمت به بازار به بازار عرضه کنند.
وی رسیدگی به بخش کشاورزی را از مهم ترین راه های توانمند سازی استان ها ، بویژه روستاها برشمرد و ابراز امیدواری کرد در صورت تشکیل دولت سیزدهم با انجام این کار ، مردم شاهد توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها خواهند بود.
همتی با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب تولید کشاورزی در کشور مطرح است، اظهار داشت : به علت نبود یک راهبرد اساسی و مدون، این استان در بخش کشاورزی و صنعتی با مشکلات فراوانی مواجه است و به نوعی از هر دو قطب مهم فاصله گرفته است و جوانان این استان برای اشتغال مجبور هستند به کرج و تهران کوچ کنند.
وی افزود : در دولت من برنامه ریزی مدونی برای ایجاد امکانات توسعه ای بویژه در بخش گردشگری داریم. شهرهای مختلف مازندران از زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر برخوردار نیستند و کمبود امکانات زیرساختی اکنون به یک مشکل و مانع اصلی بخش گردشگری این استان تبدیل شده است.
این نامزد ریاست جمهوری همچنین واردات بی رویه برنج و چای را یکی از دیگر مشکلات فراروی بخش کشاورزی مازندران عنوان کرد و گفت : صنایع مازندران به علت دخالت ارگان ها و سازمان ها از دسترس خود مردم بومی خارج شده است.
وی افزود : برای تقویت صنعت گردشگری، مازندران می تواند با خرید کشتی های مدرن با کشورهای حاشیه دریای خزر ارتباط بیشتری برقرار کند.
همتی فروش زمین‌های کشاورزی و ویلاسازی را یکی دیگر از مشکلات استان مازندران عنوان کرد و گفت : برای رفع مشکل می توان از یک طرح توسعه استانی یکپارجه استفاده کرد ، ضمن اینکه موضوع فاضلاب نیز یک مشکل جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

پیام مازند


وعده آزادی‌های اجتماعی
وی بحث آزادی های اجتماعی را هم یکی از برنامه های مهم دولتش معرفی کرد و افزود: چرا باید جوانان در شهرها و بویژه در شهرهای کوچک هیچ برنامه ای برای استفاده بهینه از اوقاغت فراغت خود نداشته باشند؟
این نامزد ریاست جمهوری گفت : باید زمینه و شرایطی برای جوانان ایجاد شود تا احساس کنند در رفاه و آسایش هستند. اکنون شرایطی است که این احساس در قشر جوان جامعه کمرنگ شده و در شهرهاای بزرگ مانند تهران این یک معضل اساسی است و در شهرهای کوچک به یک مشکل جدی تبدیل شده است و دولت من برای رفع این پدیده ناهنجار اجتماعی برنامه ویژه ای دارد.
وی افزود : نباید مسئولان و دیگر بخش‌ها در زندگی اجتماعی مردم دخالت کنند و این در کشورمان هیچ معنا و جایگاهی ندارد. 
هویت مستقل برای بانوان
همتی همچنین با اظهار این که 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، اظهار داشت : زنان باید هویت مستقل خود را پیدا کنند و به دیگر بخش های جامعه متصل نباشند و این موضوع به طور جدی در دولت من مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی افزود : با شناختی که از مسایل و مشکلات دارم و با نامه ریزی که در انتخاباتی صورت گرفته است به محض تشکیل دولت، کارگروهی برای پیگیری امور اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان تشکیل می شود تا قابلیت های مازندران در بخش های مختلف عملیاتی شود.
این نامزد ریاست جمهوری گفت : مردم مازندران به خوبی می دانند که شرایط اقتصادی آنها با وجود حاصلخیزی خاک و امکانات وسیع ، آن طور که باید و شاید توسعه نیافته است.
وی همچنین به پیشینه دینی و مذهبی مازندران و باورمندی مردم این استان به تشیع اشاره کرد و افزود : افراد بزرگی چون آیت الله جوادی آملی و حسن زاده آملی و نیما یوشیج مفاخر مازندران هستند. این افراد در تاریخ و گذشته کشور نقش بسیار مهمی ایفا کردند و این دو عالم ربانی اکنون نیز از بزرگترین پشتوانه های انقلاب اسلامی هستند.
همتی در پایان این گفت و گوی رادیو - تلویزیونی با مردم مازندران ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده ، ابراز امیدواری کرد مردم مازندران با مشارکت فعال و جدی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، حماسه ای پرشور برای کشور خلق کنند.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 رسانه ملی ساری مازندران عبدالناصر همتی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
پروندهٔ خبری
تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/212180/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور