پیام مازند

آخرين مطالب

افزایش گرمای تنور انتخابات در مازندران با مناظره‌ها سياسي

افزایش گرمای تنور انتخابات در مازندران با مناظره‌ها
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - انجام و پخش دو مرحله مناظره نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و نزدیک شدن به زمان رای‌گیری سبب افزایش شکل‌گیری ستادهای تبلیغاتی برخی از نامزدها و دمیدن شور انتخاباتی میان هواداران در شهرهای مختلف مازندران شده است.

بررسی های میدانی خبرنگاران ایرنا در شهرستان های مختلف مازندران نشان می دهد که پس از تکاپوی انتخاباتی بین احزاب و چهره‌های شاخص جریان‌های سیاسی و گپ و گفت پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در بستر فضای مجازی ، در حال حاضر هواداران نامزدها در استان با شکل دهی ستادهای تبلیغات انتخاباتی در شلوغ ترین خیابان های شهری و برگزاری اجتماع حامیان نامزدها، رقابت بین داوطلبان را هیجان انگیزتر کرده اند.
از آن جایی که دو مناظره تلویزیونی بین هفت داوطلب سیزدهمین دوره رئیس جمهوری برگزار شد ، تحلیل ها از برنامه ها و اظهارات داوطلبان بین هواداران علاوه بر بستر فضای مجازی ، در بین گروه های چند نفره نیز از امروز چهارشنبه رونق بیشتری گرفته و به نوعی فراگیر شده است.
برجسته کردن سخنان داوطلبان ریاست جمهوری در مناظره ها و ایراد گیری و به چالش کشاندن برنامه های آنان از سوی هواداران در فضای مجازی و تحلیل هایی که بین آنان در گروه های مختلف جامعه صورت می گیرد ، تشدید شده است و در واقع به نوعی همه افراد جامعه را درگیر کرده است. 
اگر چه رجزخوانی سیاسی بین هواداران داوطلبان ریاست جمهوری آینده تا حدود زیادی سبب رونق تبلیغات انتخاباتی شده است ، اما از آن جایی که عمده و قالب حرف های هواداران داوطلبان هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری در شهرهای مازندران حول محور اقتصاد است، به نوعی نگرانی زیادی برای چگونگی حل مشکلات اقتصادی کشور هم در بین مردم مشاهده می شود.
بررسی ها خبرنگار ایرنا در شهر ساری مرکز مازندران نشان می دهد تا کنون سه اجتماع حامیان سیدابراهیم رئیسی یکی از هفت داوطلب ریاست جمهوری سیزدهم در این شهر برگزار شده است. مشاهدات میدانی از وضعیت فضای عمومی شهرهای استان نیز نشان می دهد که تنها پوستر تبلیغ اتی این نامزد در فضای عمومی به چشم می خورد و دیگر نامزدها تاکنون اقدام به پخش یا چسباندن پوستر در منظر عمومی نکرده اند.
طبق جدول زمان بندی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، تبلیغات این دوره از انتخابات از هفتم خرداد شروع شد و تا 26 خرداد ادامه داد. هر یک از داوطلبان به روش های مختلف از جمله در فضای مجازی در قالب کانال های تلگرامی ،واتساپی و اینستاگرامی ، برگزاری اجتماع حامیان و چاپ بنر مشغول تبلغیات در شهرهای مختلف استان هستند.
بر اساس برنامه زمان بندی شده ، هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر شرکت در برنامه های کشوری صدا و سیما ، از امروز 19 خرداد تا 25 خرداد ماه با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استان ها نیز گفت و گو خواهند داشت.
از زمان اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری تاکنون دفتر ستاد مردمی تبلیغاتی محسن رضایی ، سیدابراهیم رئیسی و سعید جلیلی در بیشتر شهرهای استان از جمله ساری ، بابل و آمل شکل گرفته است.

پیام مازند


تبلیغات خبرگان با سفر شهرستانی
اگرچه به طور یقین با آغاز تبلیغات داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا فضای انتخاباتی در کشور گسترده خواهد شد ، اما بررسی ها نشان می دهد که 2 نامزد میان‌دوره‌ای کرسی مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انجام سفر های بین شهری و حضور در مساجد جامع شهرها ، تبلیغات انتخاباتی خود را بر این محور قرار داده اند. در نشست های سخنرانی این داوطلبان هم آحاد مردم بویژه روحانیون حضور پررنگی دارند و به نظر می رسد استقبال مردمی در این نشست ها بیشتر از نشست ها یا اجتماع حامیان نامزدهای ریاست جمهوری است.
طبق اعلام رسمی دفاتر تبلیغاتی داوطلبان کرسی میان دوره ای مازندران در خبرگان رهبری ، آنان قرار است در همه شهرهای استان با هماهنگی امام جمعه همان شهر یعنی از گلوگاه تا رامسر برنامه سخنرانی داشته باشند .
پیگیری خبرنگار ایرنا نشان می دهد دکه تاکنون سیدصادق پیشنمازی سفر شهرستانی خود را از غرب یعنی رامسر شروع کرده و در تنکابن ، چالوس و نوشهر هم حضور یافته است.
همچنین محمدحسن گلی شیردار نیز سفرش را از مرکز مازنندران شروع کرد و تا کنون در شهرهای بابل ، آمل ، ساری و قائمشهر حضور یافته و سخنرانی کرده است.
مازندران چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که در حال حاضر یک کرسی آن به خاطر رحلت آیت الله نورالله طبرسی خالی است. مرحوم طبرسی که همزمان نمایندگی ولی فقیه در مازندران و امامت جمعه ساری را بر عهده داشت ، 19 بهمن ماه سال 1398 به خاطر بیماری درگذشت.
بر اساس اعلام رسمی فرمانداری ساری نامزدهای تائید صلاحیت شده انتخابات دومین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران آقای سیدصادق پیشنمازی فرزند سید مهدی با کد نامزد 15 و آقای محمدحسن گلی شیردار فرزند عبدالحسین با کد نامزد 1 است.

پیام مازند


یارگیری قبل از تبلیغات رسمی
تبلیغات انتخاباتی شورای اسلامی شهرها و روستاها در کشور به صورت رسمی از فردا پنجشنبه 20 خرداد شروع می شود ولی واقعیت این است که یارگیری و وزن کشی نامزدهای تایید صلاحیت شده خیلی پیشتر و شاید حتی پیش از ثبت نام شروع شده بود و پس از ثبت نام وارد فضای مجازی شد و از فردا که وارد بستر حقیقی اجتماعی می شود ، می تواند تنور انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری را هم داغ تر کند.
بررسی های خبرنگاران ایرنا نشان می دهد که گروه های سیاسی و افراد ذینفوذ در بسیاری از شهرهای مازندران بویژه شهرهای بزرگ فهرستشان را بسته اند و از فردا قرار است در صحنه عمومی وزن کشی خود را به رخ بکشند. 
مازندران 62 نقطه شهری دارد . طبق آخرین آمار در مجموع 2 هزار و 228 نفر از این شهرها با تکمیل مراحل ثبت نام ، داوطلبی خود را برای نامزدی شورای شهرهای استان اعلام کرده بودند که 105 نفر پیش از ورود به مرحله بررسی صلاحیت ها انصراف دادند ، صلاحیت 751 نفر در هیات های اجرایی و نظارت شهرستانی رد و صلاحیت یکهزار و 372 تن تایید شد.
طبق ماده 6 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی ، اعضای اصلی شورای چهار شهر مازندران که طبق سرشماری سال 95 بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارند ، 9 نفره ، پنج شهر دارای 50 هزار تا 200 هزار نفر جمعیت هفت نفره و بقیه شهرها با جمعیت کمتر از 50 هزار هم پنج نفره است.
بر اساس اعلام رسمی ستاد انتخابات مازندران آمار نهایی ثبت‌نام شورای روستایی استان نیز 16 هزار و 45 نفر است که انتخابات آن در 2 هزار و 446 روستا برگزار می‌شود.
بر اساس قانون شوراها ، تعداد اعضای شورا در روستاهای دارای تا یکهزار و 500 نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یکهزار و 500 نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است. 
برچسب‌ها
انتخابات 1400 ساری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی مازندران تبلیغات انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری ایران
پروندهٔ خبری
تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/212184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله 3.7 ریشتری در نزدیکی چالوس

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

تداوم طرح نور با جدیت

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

اصلاح رفتار و پوشش 90 درصد تذکر گیرندگان در طرح نور

طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود

بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور