پیام مازند

آخرين مطالب

دستورالعمل‌ بهداشتی ویژه برگزاری انتخابات در دوران کرونا ابلاغ شد سياسي

دستورالعمل‌ بهداشتی ویژه برگزاری انتخابات در دوران کرونا ابلاغ شد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که با هدف حفظ سلامت شرکت‌کنندگان در انتخابات و عوامل اجرایی دستورالعمل‌ بهداشتی ویژه برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی تدوین و به همه شهرستان‌ها برای آماده‌سازی شعب اخذ رأی ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، حسین حسن‌نژاد عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز برگزاری انتخابات و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای حفظ فاصله اجتماعی اظهار کرد: دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شعب اخذ رأی در نظر گرفته شد که شامل اقدامات تبلیغی و ترویجی مقابله با کرونا، اقدامات پیش از فرآیند اخذ رأی و اقدامات حین اخذ رأی می‌شود.
وی افزود: درج شعار «من ماسک می‌زنم» در بسته‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی نامزدها، نصب پوسترهای اطلاع‌رسانی مبنی بر رعایت بهداشت فردی در کنترل و پیشگیری بیماری کووید19 در همه شعب اخذ رأی، نصب پوسترهای آموزشی مربوط به رعایت پروتکل‌ها و استفاده درست از ماسک، ارسال پیامک‌های آموزشی مبنی بر به همراه داشتن خودکار شخصی، ماسک و ابزار و تجهیزات فردی در روز انتخابات، انتشار تیزر و اینفوگراف و محتوای آموزشی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام حضور در شعب اخذ رأی و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای نصب پلاکارد و بنرهای آموزشی اقدامات در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی مقابله با کرونا در زمان برگزاری انتخابات است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران درباره اقدامات پیشگیرانه قبل از روز انتخابات نیز گفت: با توجه به شرایط متفاوت امسال و شیوع کرونا، یک سری ممنوعیت‌ها در دوران فعالیت تبلیغاتی نامزدها در نظر گرفته و ابلاغ شده است. برگزاری مراسم استقبال از نامزدها، راه‌اندازی کارناوال، برگزاری نشست‌های تبلیغاتی برای تجمع انتخاباتی، سخنرانی، مناظره و هرگونه تجمع در فضای بسته ممنوع است.
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: برگزاری نشست یا جلسات استانی و ضروری در فضای بسته صرفاً طبق طرح محدودیت هوشمند کنترل بیماری کووید19 قابل انجام است. یعنی در وضعیت قرمز 15 نفر، در وضعیت نارنجی 20 نفر، در وضعیت زرد 30 نفر و در وضعیت آبی 50 نفر به شرط رعایت فاصله دو متری و در نظر گرفتن هشت متر مربع فضا برای هر نفر است. ضمن این که استفاده از ماسک در همه جلسات الزامی است و ساعت برگزاری نشست نیز با رعایت پروتکل عنوان شده نباید بیشتر از دو ساعت شود. البته تأکید بر این است که تبلیغات نامزدها از فضای مجازی و سیستم‌های الکترونیکی انجام شود.
رئیس ستاد انتخابات مازندران صحت‌سنجی سلامت خبرنگاران، عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی و همچنین اقدام در خصوص ایجاد نرم‌افزار شعبه‌یاب برای اعلان شعب اخذ رأی نزدیک و خلوت به مردم از سوی وزارت ارتباطات را نیز از دیگر اقدامات پیگیری شده ملی تا پیش از روز انتخابات بیان کرد.

پیام مازند


اقدامات حین اخذ رأی
این مسئول از در نظر گرفتن 25 سرفصل برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز برگزاری انتخابات و شعب اخذ رأی خبر داد و گفت: امسال جانمایی صندوق‌های رأی و شعب اخذ رأی با نظر بازرسان وزارت بهداشت انجام می‌شود. همچنین اولویت با برگزاری انتخابات در فضای باز، رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و گندزدایی محیط است. تجمع رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی در روز انتخابات پای صندوق‌ها یا در صف‌ ممنوع است و فاصله‌گذاری دو متر بین هر نفر باید در شعب رعایت شود.
وی افزود: بیماران زمینه‌ای یا بیماران خاص برای انداختن رأی به صندوق به شعب کم‌تراکم و خلوت مراجعه کنند یا پیگیری برای رأی‌گیری از آن‌ها در منزل با حضور صندوق‌های سیار انجام شود. اخذ اثر انگشت در فرآیندهای مختلف انتخابات نیز ممنوع است. در بین عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی نیز امسال نباید افراد بالای 60 سال و بیماران زمینه‌ای به کار گرفته شوند. همچنین اولویت با به کارگیری افرادی است که واکسن کرونا دریافت کرده باشند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اظهار کرد: پیش‌بینی تهیه ماسک برای شرایط اضطراری در شعب اخذ رای، استقرار بازرسان بهداشت به طور ثابت و سیار به منظور نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی، نظارت بازرسان وزارت بهداشت بر مراکز تهیه غذا توسط دست‌اندرکاران انتخابات، نظارت بر گندزدایی خودروهای به کارگیری شده در شعب توسط بازرسان بهداشت، بازرسی و نظارت بر گندزدایی دفاتر نظارت، شعب اخذ رأی و سایر اماکن مرتبط با فرآیند انتخابات توسط بازرسان بهداشت نیز از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده برای روز 28 خرداد است.
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: از نظر فیزیکی و نیز اقداماتی برای روز انتخابات در نظر گرفته شده است. چیدمان مناسب میزها و صندلی‌ها برای رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی با مبنای حداکثر 30 درصد ظرفیت حضور افراد در محل و فاصله دو متری و اختصاص هشت متر مربع برای هر نفر، الزام به تهویه و تأمین هوای تازه در فضای سربسته، افزایش تعداد شعب اخذ رأی برای جلوگیری از ازدحام و انجام فرآیند رأی‌گیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تعبیه مکان قرارگیری صندوق‌های اخذ رأی با فاصله دو متری و در فضاهای روباز بخشی از این اقدامات برای شعب اخذ رای در روز 28 خرداد است.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 شورای شهر پروتکلهای بهداشتی مازندران محدودیت های کرونا
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/212376/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است

افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران

انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب

تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

13 اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم

تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران

مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران

بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور

160 کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد

4 نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر 18 سال

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

محور هراز مسدود است

قدردانی وزیر کشور از فراجا در اجرای «طرح نور»

وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت

آیا می شود پول را کپی کرد ؟ ببینید

علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو

پسربچه 5ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت

بازگشایی محور هراز

محور هراز بازگشایی شد

یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران

اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در 8 منطقه کشور + فیلم

هورسان کنار کشید/ سایپا به لیگ برتر والیبال برگشت

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت

شناسنامه‌دار شدن30 درصد باغات جویبار

برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور

درخشش دختر بابلسری در مسابقات قایقرانی کشوری

داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است

گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم

آفت واردات بر بار برنج مازندران

فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند

نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است

رفع تصرف 4 هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه

نقد تند محمدرضا مقدسیان به «ویلای ساحلی»/ عیاری عاریه ای!؟

کسب عنوان نخست تیراندازی کشورتوسط بانوی سوادکوهی

بیست‌وپنجمین استاندار مازندران معارفه شد

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است

محور هراز باز شد

فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است