پیام مازند

آخرين مطالب

دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به عادی‌انگاری کرونایی هشدار داد سياسي

دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به عادی‌انگاری کرونایی هشدار داد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ابراز نگرانی از این که عادی‌انگاری کرونایی در جامعه حاکم شده است ، هشدار داد : با ادامه این وضعیت و فاصله‌گیری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مازندران طی هفته‌های آینده با موج پنجم شیوع کرونا مواجه خواهد شد.

دکتر سیمین بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن هشدار نسبت به عادی انگاری کرونایی بویژه همزمان با شروع تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها ، گفت : متاسفانه رفتار فعلی مردم هیچ همخوانی با شرایط کرونایی ندارد و مردم گویا به زندگی عادی قبل از شیوع کرونا بازگشته اند.
وی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی را در مازندران خیلی ضعیف توصیف کرد و افزود : ثابت ماندن آمار بیماران بستری کرونایی در استان به معنای از بین رفتن خطر این ویروس نیست و نباید سبب عادی سازی رفتارهای عمومی و بهداشتی شود ، زیرا شمار بیماران بستری تنها یک عدد است و فاکتور مناسبی برای سنجش همه گیری کرونا به حساب نمی آید بلکه برای برنامه ریزی بهتر جهت مقابله با این ویروس است.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : روند کاهش ابتلا به کرونا در استان سبب شده تا مردم به طور کامل کرونا را فراموش کنند و به روال عادی زندگی پیش از کرونا بازگردند و در حال حاضر نیز مهمانی های خانوادگی و برپایی مراسم عروسی در استان بدون توجه به عواقب آن به راه است. 
وی نشست های انتخاباتی را یکی دیگر از علت های عادی انگاری کرونایی دانست و افزود : جو انتخاباتی ، نشست ها و تجمعات انتخاباتی این روزها مدیریت شیوع کرونا را تحت شعاع قرار داده و باعث شده است تا مردم فراموش کنند که طی یک سال و نیم گذشته چه عزیزانی در استان به خاطر همین بیماری از دست رفتند و خانواده ها را داغدار کردند.
دکتر بابایی گفت : اگر وضعیت دورهمی ها و نشست ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی ستادهای انتخاباتی نامزدها به همین روال ادامه داشته باشد ، طی دو هفته آینده مازندران وارد پیک پنجم کرونا خواهد شد.
وی به عنوان به آمار بستری های کرونایی در مازندران اشاره کرد و توضیح داد : روند کاهشی بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در استان طی تقریبا چند روز اخیر متوقف و حتی افزایشی شده است در حالی که ما هنوز به نقطه کاهشی موج اول و دوم نرسیدیم.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : متاسفانه همین مشکل را ما در موج سوم و چهار داشتم . در موج سوم کم توجهی به رعایت پروتکل ها سبب شده بود تا مازندران طولانی تر از هر استان دیگری در این موج باقی بماند و در نهایت هم آمار بستری ها در پایین ترین سطح به موج دوم و اول نرسید که وارد موج چهارم شدیم.
بررسی خبرنگار ایرنا نشان می دهد در موج اول و دوم آمار بستری کرونایی در بیمارستان های مازندران به زیر 300 نفر رسیده بود ولی در موج سوم از نقطه 346 نفر وارد موج چهارم شد و در حال حاضر نیز که خروج از موج چهارم محسوب می شود آمارها هنوز بالای 300 نفر است.
در حالی که آمار بستری در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تا کمتر از 320 نفر در اوایل هفته جاری رسیده بود ، ولی هم اکنون به حدود 330 نفر افزایش یافته است.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ورود به موج بعدی شیوع کرونا در استان را با تداوم وضعیت موجود قطعی دانست و گفت : ویروس حال حاضر از نوع جهش یافته است و می تواند همانند برخی استان های جنوبی کشور از جمله هرمزگان در کمترین زمان بار دیگر شدت بگیرد و جمعیت بیشتری را به خود مبتلا کند و از کنترل کادر درمان خارج شود.

پیام مازند


سقوط رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر 50 درصد
دکتر بابایی همچنین از کاهش 20 درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خبر داد و گفت : رعایت پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در استان به زیر 50 درصد رسیده است که این موضوع بسیار نگران کننده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روند واکسیناسیون نیز متوقف شده است ، افزود : لازم است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک روند شیوع کرونا را کنترل کنند.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد : طی هفته های آینده واکسیناسیون مجدد با واکسن ایرانی در استان آغاز خواهد شد ولی تا زمانی که بیش از70 درصد جامعه واکسینه نشوند ، خطر اوج گیری شیوع کرونا همچنان وجود دارد.
استان مازندران از هفته دوم فروردین به طور رسمی وارد موج چهارم ویروس کرونا شد و در کمتر از 10 روز به طور کامل وارد در رنگ بندی پرخطر قرمز قرار گرفت. پس از جابه جایی رکورد تعداد افراد بستری در سه موج گذشته و رسیدن به عدد بیش از یک هزار و 600 نفر ، پیک این موج مشخص و روند کاهشی آغاز شد که تا اوایل هفته جاری ادامه داشت.
بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم اکنون 329 بیمار کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 70 نفر در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/212500/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد