پیام مازند

آخرين مطالب

زاکانی : تمرکززدایی قدرت یک اصل در دولت اقدام و اصلاح است سياسي

زاکانی : تمرکززدایی قدرت یک اصل در دولت اقدام و اصلاح است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر - علی‌رضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با مردم مازندران که از صدا و سیمای استانی پخش شد، گفت: تمرکززدایی قدرت و اجرای چهار رویکرد تحولی در حوزه اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت و سیاست یک اصل در دولت اقدام و اصلاح است.

به گزارش ایرنا، زاکانی با بیان اینکه دولتش ، "دولت اقدام و اصلاح است نه دولت طرح و شعار" افزود : دولت اقدام و اصلاح ، با اقدام فکورانه ، دقیق و اصلاح امور مسیری را برای ظهور و بروز ظرفیت های داخلی ایجاد خواهد کرد.
وی بر ضرورت تغییر رویکرد کنونی مدیریتی کشور تاکید کرد و گفت: باید از تمام توانمندی داخلی، منطقه و دنیا در جهت سرآمدی ایران بهره گرفت. 
زاکانی توضیح داد : دولت من در داخل کشور با عقلانیت، معنویت، عدالت، خلاقیت و آزادی زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر استقلال ، آزادی را برای ایران به ارمغان خواهد آورد ، ضمن اینکه جمهوری اسلامی باید متظمن استقلال، آزادی و عدالت و معنویت باشد تا ایران قوی و پیشرفته را در دنیا داشته باشد.
وی افزد : دولت من برای برون رفت از این مشکلات نخست به ظرفیت های داخل کشور توجه دارد و با تکیه بر ظرفیت های داخلی درجهت پیشرفت و رفع مشکلات و تورم جامعه گام برخواهد داشت.
انتخابات سرنوشت‌ساز
زاکانی، انتخابات پیش رو را سرنوشت ساز در آینده کشور دانست و گفت : در این انتخابات مردم با حضور خودشان رئیس جمهوری را بر می گزیند که 85 درصد منابع کشور را در اختیار دارد و باید برای همه کشور تصمیم گیری و برنامه ریزی کند.

پیام مازند


این نامزد ریاست جمهوری گفت : وضعیت کنونی کشور با توجه به امکانات ، بزرگی و ظرفیت های آن همچون مردم خوب، ایران متمدن، جوانان پرشور ، نخبگان شایسته، رهبری زیبنده ملت ایران نیست و با برخورداری از اسلام ، تمدن چند هزار ساله، اقوام سربلند ایران ، مذاهب و اقلیت ها اگر بتوانیم از این ظرفیت ها بخوبی بهره ببریم گام های بلندی خواهیم برداشت.
وی افزود : چگونه ممکن است با داشتن همه این امکانات ، کشور و مردم دچار مشکلات عدیده ای نظیر فساد ، فقر ، تبعیض ، بی مسکنی و غیره باشند و این همه مشکلات تنها با بی دقتی و بی برنامگی از سوی دولتمران به وجود آمده است.
زاکانی با دعوت مردم به حضور در پای صندوق های رای گفت: باید تعارض این را که با رای دادن مشکلات حل نخواهد شد ، بر طرف کنیم تنها راه حل مشکلات جامعه حضور پای صندوق رای است و مردم با رای خود سرنوشت کشور را تغییر دهند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از دولت مستقر ، افزود دولت کنونی تصور کرد که با کمک خارج از کشور می توان مشکلات داخل را بر طرف کند و در حالی
است که تحریم یک استراتژی دقیق و انتخاب شده از سوی آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران است و نمی توان از دشمن انتظار دیگری غیر از دشمنی داشت.
وی ادامه داد : این همه مشکلات ظلم به آحاد ملت ایران است چرا که کشور در مدار عقلانیت و درست اداره نمی شود باید این شیوه تغییر تغییر کند تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.
زاکانی با اظهار این که دولت کنونی بارها اعلام کرده که همه چیز در کشور خوب است ، گفت : یا نمی بینید یا نمی خواهید ببینید.
وی افزود : با توجه به فشاری که به مردم وارد شده مهم ترین اولویت باید رویکرد اقتصاد و مدیریت درست آن باشد.
جهش تولید
این نامزد ریاست جمهوری توجه به جهش تولید را از اولویت های دولتش دانست و گفت که دولتش برای برون رفت از این مشکلات جهش تولید را با فوریت بالا مورد توجه قرار خواهد داد و در کنار آن هم به دنبال اداره کشور بر مدار شایستگی ، شفاف توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک به همراه تمرکز زدایی برخواهد آمد.
وی افزد : با توجه به اعتبارات 13 سال گذشته کشور ، اعتبارات به ملی، ملی استانی، وزراتخانه ها و استانی تقسیم می شود که اعتبارات استانی 10 درصد از اعتبارات کشور را به خود اختصاص می دهد.
زاکانی گفت : 90 درصد اعتبارات کشور خارج از استان ها تصمیم گیری می شود و 12 درصد ماده 75 قانون محاسبات عمومی از سوی وزارتخانه ها به استان ها تعلق می گیرد و 78 درصد نیز اعتبارات ملی و ملی استانی است که از قبل مشخص شده است که باید این تغییر کند.
وی خاطر نشان کرد: در استان ها به دنبال بازآمایش مجدد هستیم تا بتوانیم توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی هر منطقه را مشخص و براساس آن 451 شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و اختیارات ویژه برای اداره شهرستان تعریف کنیم و انتقال به شهرستان ها و بهره مندی نخبگان را فراهم نماییم و عملا 451 نقطه کشور با هم به رقابت خواهند پرداخت.
زاکانی با اشاره به ماده 110 قانون مالیات های مستقیم ، اظهار داشت: این قانون امکانی را ایجاد می کند مالیات در همان محل دریافت شود و هر شرکتی در محل خودش مالیات پرداختی مردم منطقه بهره مند شوند تا در تهران تصمیم گیری و موجب مفسده انگیزی شرکت ها نشود.
وی افزود : این تمرکز زدایی موجب خواهد شد که از قاعده هرم اجتماعی تحول بزرگی را رقم بزنیم .
مبارزه با مفاسد اقتصادی
نامزد سیزدهمن دوره انتخابات ریاست جمهوری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی هم گفت : در این گام برای مبارزه با مفاسد اقتصادی سعی می کنیم این موضوع را در قالب راه اندازی دولت الکترونیک قاطعانه پیگیری و با مفسدان اقتصادی کشور برخورد کنیم.
وی افزود : بنده در دوران مسئولیتم با خیلی از مسئولان از جمله رئیس جمهوری برخی از وزرای وقت طی 2 دهه گذشته برخورد کرده ام برای اینکه باید فساد برخورد کنیم و نباید ضعیف کشی کرد چرا که برای جلوگیری از ضعیف کشی باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید. شکایت های فراوانی علیه من صورت گرفت اما نگذاشتم حق شما ملت ایران ضایع شود .
زاکانی گفت : امروز مهم ترین اقدام در مقابل شما ملت ایران ، مبارزه با مفاسد اقتصادی است و این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد ، مبارزه با سستی ها و کوتاهی ها بویژه در بدنه دولت است در دولت جدید بنا دارم اولین اصلاح در خود بدنه دولت انجام گیرد چرا که دولت باید پاسخگوی ملت باشد معتقدم در بدنه دولت کارمندان عزیز باید دست به دست هم دهند تا این دولت در خدمت مردم و بخش خصوصی قرار گیرد .
این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود : مهم ترین هدف این است با شفافیت این مسیر را دنبال کنیم تا بتوانیم در گام دوم انقلاب تجربه نوینی داشته باشیم و به این باور دارم که نباید به مردم ، اقوام ، بانوان ، جوانان و هنرمندان به صورت ابزاری نگریست که نوع تفکر و نگاه بسیار ناپسند و زیبنده نیست و بنده پرهیز خواهم کرد.
زاکانی افزود : در دولت من یک سامانه نخبگان در کشور راه اندازی می شود و در این سامانه نخبگان و مردم می توانند بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند و نظرات خودشان را بیان کنند تا از این طرح از انحراف در دولت جلوگیری شود ، ضمن اینکه از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند چرا که این این امر در قانون تاکید شده ولی متاسفانه تاکنون این مهم به درستی اجرا نمی شد .
وی به سفرهای خود به استانها اشاره کرد و گفت: در دو دهه اخیر به برخی از مراکز استان ها و حتی شهرها چندین بار سفر داشته ام و از نزدیک با مشکلات و معضلات مردم آشنا هستم و به برای برنامه ریزی برای رفع این مشکلات همه آنها شناسایی شده و برای آنان برنامه داریم.
سخنرانی خطاب به مردم مازندران
زاکانی همچنین خطاب به مردم مازندران با ادای سلام ، گفت : مازندران به عنوان استانی مهمان نواز که دائما مردم استان های دیگر در این استان رفت و آمد دارند و بنده هم بخشی از عمرم را در این استان سپری کرده ام امروز از این جهت مزاحم شما شده ام که در استان شما علمای بزرگی چون شیخ فضل الله نوری ، نیما یوشیج ، شیخ طوسی ، علامه حسن زاده آملی ،جوادی آملی و ایرج ملکپور در خود پرورانده و هریک از این علما منشاء خیر و برکات فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بوده اند.
زاکانی افزود : به فرموده رهبری فرزانه مازندران بیش از 10 هزار شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم این انقلاب کرده است . بنده در دوران هشت سال دفاع مقدس با لشگر همیشه پیروز 25 کربلا ، این مجموعه و فرماندهان آن همکاری نزدیکی داشته ام هر آنچه در مورد مجاهدت های این لشگر بگویم کم است.
وی ادامه داد : امروز همه می دانیم که اولین شهید لشگر 25 کربلا در این استان یک روحانی شهید شیخ حسنی بوده است و چند روزی قبل هم این توفیق را داشتم که در منزل شهید بلباسی و به دیدار خانواده این شهید بروم در منزل این شهید فضای تنفسی و اوج اخلاص را به عنوان نقطه اثر گذار در جامعه یافتم.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به مشکلات مازندران اشاره کرد و گفت : کمبود آب آشامیدنی ، پسماند ، کمبود زیرساخت های درمانی ، آموزشی ، ورزشی ، حوزه شهری ، روستایی ، عدم توسعه صنعت به خاطر شرائط اقلیمی و پوشش جنگلی از مهم ترین مشکلاتی است که امروز مردم این استان با آن مواجه هستند و باید برای حل این مشکلات چاره جویی کرد.
وی افزود : در دولت آینده باید با رفع این مشکلات چهره استان را از این محرومیت زدود تا بتواند به عنوان استانی پویا ، فعال در فراروی مرز های جغرافیایی ، مناسبات تجاری بدرخشد و نکته دیگر جنگل تراشی ، ساخت و سازهای غیر مجاز ناشی از تغیر بی رویه کاربری اراضی کشاورزی ، و نبود برنامه مدون برای توسعه استان در حوزه شیلاتی و دامپروری است .
او ادامه داد : برای توسعه صنعت در این استان باید زنجیره صنایع تبدیلی به عنوان واحدهای فراوری که بستر گسترده برند سازی را فراهم می کنند مهیا نمود و با این روش می توان به توسعه صادرات در این استان کمک کرد .
وی هزینه محصولات باغی و کشاورزی مازندران از جمله برنج را بالا توصیف و از دلالان و واسطه ها به عنوان مشکل دیگر این بخش یاد کرد و گفت : باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا بتوان این استان را از این وضعیت آشفته نجات داد و متاسفانه در سال 1399 هم یارانه خیلی از نهاده های کشاورزی و باغی مانند کود شیمیایی ، سموم و بذر حذف شده و این اتفاق هم مشکلات فراوانی را برای کشاورزان مازندران ایجاد کرد .
زاکانی افزود : امروز مهم ترین رویکرد دولت آینده حمایت از محصولات کشاورزی ، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و بهره برداری غیر اصولی از سواحل این استان است و در کنار این اقدامات سعی بر آن است تا بتوان شاهد یک رشد متوازن در تمامی این بخش های این استان شاهد باشیم .
وی موضوع گردشگری را نیز بسیار مهم دانست و گفت : مازندران به علت برخورداری از مزیت های بسیار ارزشمند در بیشتر ایام سال شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی است و باید با فراهم آوری امکانات بیشتر زمینه را برای مشتاقان در این حوزه مهیا سازیم .
وی از بندر امیر آباد به عنوان یک ظرفیت و زیرساخت بسیار مهم شرق استان در حوزه حمل و نقل دریایی و صادرات و واردات کالا یاد کرد و افزود: متاسفانه از این ظرفیت به درستی استفاده نمی شود ضمن آنکه باید عوامل تهدید کننده این استان که مسائل زیست محیطی و فاضلاب است برداشت و در کنار آن سعی کنیم این استان را تبدیل به صنایع کوچک متناسب با اقلیم آن تبدیل کنیم .
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد : برای جلوگیری از دخل و تصرف به جنگل های شمال و تغییر غیر اصولی کاربری اراضی ها باید برای صنعت چوب در مازندران چاره ای اندیشید و یکی از ماموریت های دولت در آینده در همین حوزه است ضمن آنکه تخریب سواحل نیز تحت هیچ شرائطی پذیرفتنی نیست باید در یک برنامه مجدد ظرفیت های این استان بازبینی شود .
وی گفت : امیدوارم با راه اندازی درگاه اینترنتی دولت بتوانیم مشکلات 459 شهرستان که در این سامانه آورده شده است مشکلات تمامی شهرستان های کشور را یکی پس از دیگری را حل کرد و امروز به شما ملت ایران این اطمینان خاطر را می دهم که فساد را در دولت آینده در کشور ریشه کن خواهیم کرد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند
برچسب‌ها
انتخابات 1400 نوشهر صدا و سیما مشارکت انتخاباتی مازندران علیرضا زاکانی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/212613/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام حمایت جمعی از بانوان رشتی در اجرای طرح نور فراجا

افشای هویت شرکای رائفی‌پور؛ پول موسسه او از کجا تامین می‌شود؟

دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند

برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری

بازگشایی 8 محور مواصلاتی مازندران در پی سیلاب روز گذشته

حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور نیست

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)

باران اردیبهشتی 7 میلیون مترمکعب به ذخیره سدهای استان اضافه کرد

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!

اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور غرب

الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید

پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد

فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت

کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت

نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد

محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد

برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند

آغاز فصل نوغانداری در مازندران

طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

خط‌کشی 100 کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران

خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود

(ویدئو) وقوع سیل در مازندران با آمل و بابل و سوادکوه چه کرد؟

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | صوت

(ویدیو) اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحهٔ حجاب

توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است

مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور

وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور

معرفی 48 واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

تأمین هزار و 224 هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

فعالیت 75 دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

161 میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد

آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور

تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه

800 هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد

فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند

اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور